Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Uszczelniacze przekładni kierowniczej / Cieknąca przekładnia
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-07-05, 08:16   Uszczelniacze przekładni kierowniczej / Cieknąca przekładnia

Cześć

Nigdzie na forum nie znalazłem, a że się trochę naszukałem to napiszę dla potomnych.

W przekładni są dwa simeringi dwuwargowe:

Dolny 26/38/7 piszą też, że 25/38/7 ale u mnie bardziej pasował na 26
Górny 17/30/7 - nie wymieniałem ale wszystko wskazuje że 100% pasuje

Demontaż przekładni jest banalnie prosty, więc nie ma sensu kupować nowej nawet jak jest za 50zł bo koszt regeneracji to 6zł :-)

Dodatkowo przegub gumowy wału kierowniczego pasuje od BMW e30 symbol np. FE01675 ale trudno z dostępnością :-(

Pozdrawiam
_________________
Samurai na springu
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2018-07-06, 17:56   

Od siebie dodam, że na przekładni ślimakowe znajdują się dwa łożyska kulkowe VBT17Z-2 NSK. Cena za szt. Ok. 50 PLN. Trzeba też ustawić ich docisk, ja zrobiłem narzędzie z czterema wpustami, które wchodzi w pokrywę przekładni od strony ściany grodziowej. Kluczem francuskim podtrzymuję nakrętkę, a wspomnianym narzędziem dokręcam pokrywę przekładni dociskając przekładnię do łożysk.
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2019-06-16, 19:56   

Będę musiał szybko ogarnąć wyciek z przekładni - jeśli ktoś mógłby podzielić się wiedzą na temat wymiany uszczelniacza, to będę bardzo wdzięczny. Głównie chodzi mi o miny i zasadzki na które można trafić, ale krótki opis procedury też nie zaszkodzi.

[ Dodano: 2019-06-23, 10:59 ]
No i bez zasadzki się nie obyło ;-) Po zdemontowaniu z auta okazało się że wąs kierowniczy ani myśli zejść z wieloklina, nie pomogła perswazja przy pomocy młotka, przypiekanie boczków palnikiem gazowym, ani solidny ściągacz. Do tego ostatniego dorobiłem podkładkę bo nie było jak złapać - skończyło się na tym że blacha 8 mm się powyginała, a pacjent ani drgnął. Następnego dnia, jak już skończyło się świętowanie, znajomy tokarz poratował palnikiem acetylenowym. Poszło.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.