Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wymiana uszczelniacza mostu tylnego (wyjścia na wał)
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2018-10-18, 14:01   Wymiana uszczelniacza mostu tylnego (wyjścia na wał)

Doczytałem się już że nie ma konieczności demontażu dyferencjału, a to bardzo pozytywna wiadomość.
Z dostaniem się do uszczelniacza sobie poradzę, zapewne z jego wyjęciem też ale po montażu nowego trzeba w jakiś specjalny sposób to składać ? Trzeba coś ustawić, jakieś luzy czy coś?
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-18, 20:13   

Dokręcaj nakrętkę dość mocno i sprawdzaj luz poosiowy. Jak zostanie wykasowany zabezpiecz.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2018-10-19, 07:47   

Zawias napisał/a:
Dokręcaj nakrętkę dość mocno i sprawdzaj luz poosiowy. Jak zostanie wykasowany zabezpiecz.


Dzięki za info !
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-10-19, 10:31   

Zawias napisał/a:
Dokręcaj nakrętkę dość mocno i sprawdzaj luz poosiowy. Jak zostanie wykasowany zabezpiecz.

No nie spodziewałem się takiej porady od eksperta...
Przecież po odkręceniu ataku wszystkie ustawienia szlag trafia. Napięcie łożyska i zazębienie robią się losowe.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-19, 16:22   

A ty Kostuch wyjmujesz główkę do wymiany uszczelniacza i używasz dynamometru ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2018-10-19, 20:56   

Rób tak jak mówię, nie tak jak robię, jak mawiali starożytni amerykanie :mrgreen:
Teoria mówi, żeby wymienić w takiej sytuacji tulejkę sprężystą, ustawić napięcie łożysk przy pomocy sznurka i dynamometru, a może i sprawdzić zazębienie.
Praktyka mówi: odkręcić flanszę, wymienić simmera, dokręcić flanszę :mrgreen:
Jest tylko jedno ale, niezwykle rzadko się zdarza, żeby uszczelniacz ataku padł sam z siebie, prawie zawsze winny jest luz na łożyskach.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-19, 22:16   

To racja. Czasem w terenie coś wlezie pod flanszę i wytrze uszczelniacz.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-10-20, 10:54   

ja juz dwie glowki tak zalatwilem. Obie po wymianie uszczelniacza po roku zaczynaly wyc jak wsciekle. Tetaz mam trzecia glowke wsadzona i nie ruszam flanszy.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-20, 11:30   

Może za mocno dokręcałeś nakrętkę ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2018-10-20, 11:45   

nie wiem, staralem sie tak z wyczuciem a po roku ciezko bylo reka obrocic flansze po wyjeciu calej glowki, zacinala sie itp
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2018-10-20, 12:38   

Zawias napisał/a:
To racja. Czasem w terenie coś wlezie pod flanszę i wytrze uszczelniacz.


Jest to pewien trop - wkręciło mi się sporo jakiegoś sznurka pod ta metalową osłonę, nie bardzo nawet szło wyrwać go i jest szansa że to on uszkodził uszczelniacz.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-10-20, 12:43   

Zawias napisał/a:
A ty Kostuch wyjmujesz główkę do wymiany uszczelniacza i używasz dynamometru ?

Tak. Ale ja jestem dziwny ;-)
Za to używam ponownie tulejki rozprężnej wbrew instrukcji :mrgreen:
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-10-20, 15:11   

Jak mam wyjętą główkę też zmieniam tuleję niepotrzebnie. :lol:
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.