Jak w temacie chciałem wymienić łożysko i uszczelniacz jednak przy demontażu pourywały się śruby.
Pytanie dość laickie, ale laikiem jestem czy moge użyć nowych śrub z marketu budowlanego (takie posiadam) czy potrzebne są jakieś "specjalne" może twardsze?
Te 4 śruby mocujące półoś do piasty (jeśli nie mylę pojęć).
Odkręcałem z tyłu bębna (nakretka, to urwałem) reszta śruby widoczna jest w bebnie, śruba na klucz 12.
p.s.
Twardość śruby 5.6 albo 5.8 , nie moge tego teraz sprawdzić.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Lut 2014 Posty: 208 Skąd: PAROLE
Wysłany: 2018-10-11, 18:21
Chodzi mu chyba o śruby trzymające tarcze kotwiczne
Faktycznie są to małe szpilki bo maja radelka ale można je zastąpić srubami
Ja używałem zazwyczaj 8.8
mea culpa... jak zauważył kolega bart, chodziło o tarcze kotwiczną (tarcza na której montowane są szczęki, regulator), której chyba nawet nie trzeba ruszać do wyciągania półosi.
Dobry zwyczaj nie dawaj nigdzie śrub z marketu tylko przynajmniej 8.8.... jest spora szansa że 4.x lub 5.x upierdzielisz za rok przy odkręcaniu, tak jak pisał didymos...
Szpilki zastepujemy nowymi szpilkami DEDYKOWANYMI do danego rozwiązania. Nie stosujemy w samochodach śrub poniżej 8 klasy, a jak stosujemy, to nie propagujmy tego jako zdrowego rozwiązania. To samo tyczy się śrub powyżej 10 klasy, do połączeń spreżanych. Operujmy w granicach klasy 8 i 10, powinno być bezpiecznie i bezproblemowo.
Jeżeli miejsca nie są szczególnie upierdliwe, stosujemy dostępne środki zabezpieczające przed rozkręceniem, sprężane czy chemiczne, nie ma znaczenia w konstrukcjach amatorskich.
Niedawno wrzucilem na twardosciomierz szpilke zakupiona w zaprzyjaznionej hurtowni, klasa 10.9 czyli Rm w granicach 1000
Wynik z przyrządu 26 HRC... dupa nie klasa 10.9 , srodek klasy 8.8.
_________________ Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
a mnie to się wydaje że uwalił śruby trzymające całą tarczę kotwiczną do kołnierza mostu to są cztery normalne śruby ja tam juz dwa razy wymieniałem łzysko i zawsze daje 5.8 bo szybciej urwę niż musze kręcić
A tak z praktyki nie zawsze teoria podręcznikowa= życie -twarda sruba jest krucha i czasem potrafi ją uwalić szybko. Ja to wytestowałem np na blokadach sworzni w koparkach - jak sworzeń tłucze na boki podczas pracy to sruby 10.9, 8.8 nie mogły tygodnia przerobić bo je ucięło a jak się dało 5.8 albo najlepiej szpilke budowlaną to i 2 miesiące było ok. bo ona jest miękka i czasem ja wygięło , wyszlifowało ale nie pękła. kij ze srubą ale jak odpadła i wyjechał sworzeń to kupa straszna jeszcze jak się zgubił w bocie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum