Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Tylna półoś - zerwane śruby
chowano 
świeżak



Wiek: 38
Dołączył: 21 Wrz 2018
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-11, 10:13   Tylna półoś - zerwane śruby

Witam,

Jak w temacie chciałem wymienić łożysko i uszczelniacz jednak przy demontażu pourywały się śruby.
Pytanie dość laickie, ale laikiem jestem czy moge użyć nowych śrub z marketu budowlanego (takie posiadam) czy potrzebne są jakieś "specjalne" może twardsze?

Pozdrawoam
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2018-10-11, 11:34   

Ktore sruby konkretnie?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
chowano 
świeżak



Wiek: 38
Dołączył: 21 Wrz 2018
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-11, 12:20   

Te 4 śruby mocujące półoś do piasty (jeśli nie mylę pojęć).
Odkręcałem z tyłu bębna (nakretka, to urwałem) reszta śruby widoczna jest w bebnie, śruba na klucz 12.

p.s.
Twardość śruby 5.6 albo 5.8 , nie moge tego teraz sprawdzić.
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2018-10-11, 14:48   

ja mam na 5,8 i nic sie nie dzieje .
 
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2018-10-11, 15:08   

Dałbym 8,8 dla świętego spokoju i większego prawdopodobieństwa odkręcenia w przyszłości.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-10-11, 17:11   

Ale to szpilki są a nie śruby
 
     
bart9018 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Lut 2014
Posty: 208
Skąd: PAROLE
Wysłany: 2018-10-11, 18:21   

Chodzi mu chyba o śruby trzymające tarcze kotwiczne
Faktycznie są to małe szpilki bo maja radelka ale można je zastąpić srubami
Ja używałem zazwyczaj 8.8
_________________
JUZ SAMURAI:):):)
 
     
chowano 
świeżak



Wiek: 38
Dołączył: 21 Wrz 2018
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-10-11, 22:42   

mea culpa... jak zauważył kolega bart, chodziło o tarcze kotwiczną (tarcza na której montowane są szczęki, regulator), której chyba nawet nie trzeba ruszać do wyciągania półosi.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-10-12, 07:16   

Dobry zwyczaj nie dawaj nigdzie śrub z marketu tylko przynajmniej 8.8.... jest spora szansa że 4.x lub 5.x upierdzielisz za rok przy odkręcaniu, tak jak pisał didymos...
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2018-10-12, 18:41   

Szpilki zastepujemy nowymi szpilkami DEDYKOWANYMI do danego rozwiązania. Nie stosujemy w samochodach śrub poniżej 8 klasy, a jak stosujemy, to nie propagujmy tego jako zdrowego rozwiązania. To samo tyczy się śrub powyżej 10 klasy, do połączeń spreżanych. Operujmy w granicach klasy 8 i 10, powinno być bezpiecznie i bezproblemowo.
Jeżeli miejsca nie są szczególnie upierdliwe, stosujemy dostępne środki zabezpieczające przed rozkręceniem, sprężane czy chemiczne, nie ma znaczenia w konstrukcjach amatorskich.
Niedawno wrzucilem na twardosciomierz szpilke zakupiona w zaprzyjaznionej hurtowni, klasa 10.9 czyli Rm w granicach 1000
Wynik z przyrządu 26 HRC... dupa nie klasa 10.9 , srodek klasy 8.8.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-10-12, 20:33   

a mnie to się wydaje że uwalił śruby trzymające całą tarczę kotwiczną do kołnierza mostu to są cztery normalne śruby ja tam juz dwa razy wymieniałem łzysko i zawsze daje 5.8 bo szybciej urwę niż musze kręcić :mrgreen:
A tak z praktyki nie zawsze teoria podręcznikowa= życie -twarda sruba jest krucha i czasem potrafi ją uwalić szybko. Ja to wytestowałem np na blokadach sworzni w koparkach - jak sworzeń tłucze na boki podczas pracy to sruby 10.9, 8.8 nie mogły tygodnia przerobić bo je ucięło a jak się dało 5.8 albo najlepiej szpilke budowlaną to i 2 miesiące było ok. bo ona jest miękka i czasem ja wygięło , wyszlifowało ale nie pękła. kij ze srubą ale jak odpadła i wyjechał sworzeń to kupa straszna jeszcze jak się zgubił w bocie :lol:
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.