Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Pomoc przy przerabianiu na springi.
Pudinks92 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 13
Skąd: Krk
  Wysłany: 2015-01-26, 20:43   Pomoc przy przerabianiu na springi.

Witam, jest ktoś na forum ze springami od focusa kombi (tył) w samuraiu i wahaczami od patrola gr ?? Próbuje taki zestaw zamontować na tył, do tego sierżant na gałce od daf'a. Lecz już gdy mam to mniej więcej zamontowane prowizorycznie to już widzę problem, że nie chce się krzyżować most. Czytałem na forum o wahaczach od gr i tak właśnie pisało. Mam teraz dylemat czy będzie to po zamontowaniu kół itd ładnie działało czy od razu przerabiać na wahacze własnej produkcji ? Co doradzacie ?
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-01-26, 21:36   

Wstaw wahacze z disco 1 i po problemie :)
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-01-26, 21:38   

Yyyy, zaraz, zaraz, chcesz powiedzieć, że założyłeś do tyłu przednie wahacze (radiusy) od partola i do tego połączyłeś to z sierżantem?
Nic gorszego nie mogłeś wymyślić :roll:
 
     
Pudinks92 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 13
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-01-26, 21:52   

Wszystko jest w fazie projektu. Takie wahacze zakupiłem sztuk 4 http://img27.olx.pl/image...rol-gr-y60-.jpg . Chciałem aby wahacze były oryginalne a nie samoróbki.
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-01-26, 21:58   

Z sierżantem to nigdy nie bedzie pracować :)

Zrób fotki Plissssss :)
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
Pudinks92 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 13
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-01-26, 22:05   

Czyli co doradzacie ?? Ogólnie nie byłoby dużo przerabiania aby zrobić wahacze własnej roboty bo mogę użyć mocowań zaprojektowanych pod te patrolowe. Ogólnie czytałem, że tuleje w wahaczu patrola są za twarde i dlatego tak się dzieje. Nie przemyślałem zakupu tych wahaczy :/

[ Dodano: 2015-01-26, 22:08 ]
Ogólnie czemu wahacze z disco są lepsze jak budowa jest bardzo zbliżona ?? Fotki jutro jakieś pstryknę :)
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-01-26, 22:23   

Tu bardziej chodzi o geometrię samego radiusa, te od patrola w zasadzie wykluczają jakikolwiek wykrzyż, nawet pod ciężkim patrolem.
Ale to jedna strona medalu, druga to taka, że radiusów nie łączy się z sierżantem, bo to nie ma prawa pracować, weź to sobie rozrysuj, jeśli wyobraźnie nie podpowiada Ci, że coś jest nie tak.
Jak chcesz zostawić radiusy, to sierżanta zastąp panhardem, jeśli z kolei wolisz sierżanta, to zmotaj wahacze mocowane tylko w jednym punkcie do mostu.
Tak, czy siak radiusy od partola wywal, nie mają żadnych zalet.
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 51
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-01-26, 22:24   

Wahacze z disco 1 mają najmniejsze tuleje do mocowania przy ramie i inny kąt.

no i z sierżantem nigdy to nie będzie pracować . :)
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
Pudinks92 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 13
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-01-27, 07:56   

Gdyby te tuleje w radiusach były miększe to może by to działało, z panhardem. Czy do przodu te radiusy się nadadzą z patrola ?? Czy też odejść od tego pomysłu ? Jeszcze jedno pytanie, na forum pisaliście o gałkach do sierżanta z samochodów ciężarowych, wyposażyłem się w taką gałkę ale wydaje mi się, że będzie ona ograniczała wykrzyż. Miałem w rękach od stara chyba 200 i miała podobny zakres pracy.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2015-01-27, 09:06   

Radiusy do patrola nie krzyżują się nawet w patrolu, przecież pisałem, chyba, że nie chcesz mieć z przodu wykrzyżu, to śmiało zakładaj; miękkie tuleje też nic nie dadzą, bo kształt tego radiusa nie pozwala na wykrzyż.
Mam z tyłu sierżanta na gałce od autosana (to samo co star), wykrzyż jest tak duży, że wypadały sprężyny i obrywały się dosyć długie amory :mrgreen: gałka zdecydowanie nie jest tu ograniczeniem.
 
     
Pudinks92 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 13
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-01-27, 09:38   

Dobrze, wracając do tylnego zawieszenia, zrobię wahacze z rurki. W takim wypadku jakie zastosować tuleje przy moście ?? Czy np.: polibusze z resorów samuraia mógłbym zastosować ? A może lepiej kupić tuleje od audi a4 b5 z tylnej belki http://allegro.pl/lemford...4942652026.html . Jest jakiś sprawdzony patent ?
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-01-27, 10:48   

Pudinks92 napisał/a:
Dobrze, wracając do tylnego zawieszenia, zrobię wahacze z rurki. W takim wypadku jakie zastosować tuleje przy moście ?? Czy np.: polibusze z resorów samuraia mógłbym zastosować ? A może lepiej kupić tuleje od audi a4 b5 z tylnej belki http://allegro.pl/lemford...4942652026.html . Jest jakiś sprawdzony patent ?


jeśli mówimy o tyle to:
Wahacze mogą być z rurki - tylko pamiętaj, że musi być grubościenna
jako tuleje do wahacza ja zastosowałem te polibusze z resoru od samuraia (te większe) i z tego co wiem większość chłopaków tak robi. Tuleja z audi może i by się nadała ale trzeba by było wytoczyć dość dobrze spasowane gniazdo a przy polibuszach z samuraia wahnięcie o ułamek milimetra nie robi dużej rożnicy.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Pomógł: 8 razy
Wiek: 74
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2015-01-27, 11:46   

Najlepiejjak by to byla rura precyzyjna gruboscienna scianka np 6-8 mm

[ Dodano: 2015-01-27, 11:47 ]
Jak wachacze nie wyjda to samopal mozna zrobic :-)
 
 
     
Pudinks92 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 13
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-01-27, 12:23   

Dzięki za odpowiedzi :) Tak więc użyję większych polibuszy z resorów aby nie kombinować za bardzo z gniazdami pod tuleje. Rura o odpowiedniej ściance też się znajdzie bo sierżant też będzie wykonany z takiej samej :)
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2015-01-27, 12:36   

nie ma potrzeby aż tak pancernego sierżanta :)
on jest sztywny, bo to trójkąt.
Może być z trochę delikatniejszego materiału
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Pudinks92 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 13
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-01-27, 12:50   

A jakiej długości ma być górny wahacz ?? Obiło mi się o uszy że 70% długości dolnych , czy to prawda ??
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-01-27, 13:27   

Pudinks92 napisał/a:
A jakiej długości ma być górny wahacz ?? Obiło mi się o uszy że 70% długości dolnych , czy to prawda ??


Tak dokładnie mniej więcej tyle powinna wynosić jego długość.

Plus z zastosowania polibuszy z samcowych resorów jest taki, że jak kupisz komplet nowych to grubsze pójdą do wahaczy a te cieńsze zastosujesz do mocowania sierżanta, oraz zostanie Ci jeszcze co nieco na awaryjny komplet ratunkowy do poduszek reduktora.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Pudinks92 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 13
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-01-27, 16:38   

Tak właśnie zrobię :mrgreen: z tymi 70% zobaczę jak się zmieszczę bo mój samiec jest z kompletną budą i nie mam tak dużo miejsca jak zmoty.
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2015-01-27, 17:30   

Pudinks92 napisał/a:
Tak właśnie zrobię :mrgreen: z tymi 70% zobaczę jak się zmieszczę bo mój samiec jest z kompletną budą i nie mam tak dużo miejsca jak zmoty.


Spokojnie nawet w seryjnym samcu jest sporo miejsca na takie zabiegi, oczywiście nie ominie Ciebie kombinowanie z minięciem sierżantem wału napędowego i wydechu ale większych problemów nie powinno być Wszystko da radę upchać pod pełną podłogą blaszanki. Zresztą jak zrobisz springi to już z założenia całość trochę się podniesie i zwiększy się prześwit między mostem a budą. Jak dla mnie im dłuższy wahacz tym lepiej, ja trochę pojechałem po bandzie i tylny wahacz zrobiłem 100cm czy 105 cm i teraz brakuje mi trochę miejsca na przedni :-) ale tak mniej więcej 80 - 90 cm wahacz jest ok.
A i tych 70% nie trzeba brać tak dosłownie jeśli będzie niewielka różnica to i tak nie zauważysz różnicy w jeździe, Ważne aby nie było to np. 50% czy 90% .... a jak będzie 60-kilka lub 70-kilka to powinno być ok.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Pudinks92 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 13
Skąd: Krk
Wysłany: 2015-01-27, 18:14   

Zgadza się, ja i tak robię lift względem serii. Zbiornik przeniesiony mam na pakę więc nie jest źle :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.