Wysłany: 2018-11-10, 20:28 Pasek rozrządu przeciera obudowę na wylot
Kupiłem samuraia, obudowa była przetarta przez pasek, myślałem, że to kwestia zbyt szerokiego paska, był założony od Swift II około 30 mm, zmieniłem pasek na 19 mm szerokości, nowa obudowa i po chwili jazdy to samo, co jest?
Chętnie wstawiłbym zdjęcie, ale nie umiem niestety... Kwestia jest tego rodzaju, iż do paska dedykowany jest napinacz o szerokości 24 mm i średnicy 58 mm, ale wtedy pasek jest zbyt napięty, tak mi się wydaje. Została więc szersza rolka, która de facto obciera o osłonę, ale napięcie paska niby było prawidłowe z uwagi na mniejszą średnicę napinacza. Pasek się nieco zsunął do krawędzi koła i przetarł osłonę na obudowie w środkowej części, poniżej tej okrągłej części z napisem Suzuki. Przetarcie jest z dwóch stron na długości kilku centymetrów, tak, że pasek zaczął wychodzić. Nie wiem czy to kwestia złego napięcia paska, może bicia na kole rozrządu czy coś innego...
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Maj 2016 Posty: 88 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-11-14, 17:33
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/4457/204010000/
i w tym katalogu możesz zobaczyć że pomimo tego samego oznaczenia silnika G13BA występowały różne rolki i różne paski w zależności czy wyprodukowano silnik w Japonii czy na Węgrzech, oraz dla nr silnika do 339760 i od nr 339761.
Np pasek VKMT 96218 - 25mm i 89z;
VKMT 96202 - 19mm i 89z ;
VKMT 96214 - 25,4mm i 97zębów
A rolka średnicy 51mm i szer 28 VKM 76001
lub rolka śr 58 mm i szer 24mm VKM 76202
Żeby dobrać wg katalogu musiałbyś znać kraj producenta silnika ! i numer seryjny , także ktoś już wcześniej popełnił błąd przy doborze rozrządu a Ty go niestety powtórzyłeś.
Oznaczenia które podawałem są wg SKF
Bardzo dziękuję. Mój silnik to G13A, 1324cm3, a jego numer 594395. Już wiem, że nie jest to oryginalny silnik od samochodu bo mam wersję SJ80, a więc coily, a tam były G13BA. Mając te dane jak mam dobrać pasek i rolkę?
[ Dodano: 2018-11-15, 21:51 ]
Mogę liczyć na pomoc w doborze paska i rolki?
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Maj 2016 Posty: 88 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2018-11-17, 09:09
Teoretycznie wg katalogu DAYCO to pasek powinieneś mieć o nr 94103 a rolkę ATB2098, albo wg katalogu GATES pasek o nr 5122 a rolka T41064 ; czyli pasek 89z x 19mm a rolka 58/24 mm.
Niestety w samochodzie który ma kilkanaście/kilkadziesiąt lat nie możesz niczego być pewny, nigdy nie będziesz miał pewności czy przez lata ktoś kiedyś nie wymienił któregoś koła, wystarczy ze podczas wymiany simeringu ściągając któreś koło je uszkodził i założył nowe prawie zgodne z katalogiem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum