Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wibracje przy przyspieszaniu
MarcinBBA 
świeżak
MarcinBBA


Wiek: 34
Dołączył: 23 Lis 2018
Posty: 11
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-23, 09:18   Wibracje przy przyspieszaniu

Witam !

Jestem tu świeżakiem, więc gdyby coś był nie tak, proszę mnie pouczyć.

Mam pewien problem i przychodzę tu, bo może dostanę jakąś trafną sugestię.

Otóż jakiś czas temu kupiłem sobie Samuraia 1,3 99'. Po zakupie wymieniłem sprzęgło, pełna regeneracja wałów (krzyżaki, prostowanie, ważenie), łożyska przy ataku do przedniego mostu, skrzynia i kilka małych pierdółek.
Przed tym wszystkim pojawiały mi się wibracje podczas przyspieszania w zakresach od 10 -> 15 km/h i 25 -> 30km/h. Sądziłem, że to któryś z wałów świruje, ale nie. Na tylnim wale, na flanszy założony był dystans ok 6mm (chyba jakiś przysłowiowy Janusz tu był), pomyślałem -> to jest to. Widocznie za mało miejsca ma kompensacja podczas ruszania i z tego brakuje rozpycha i takie cuda się dzieją. Ale to nadal nie to. Dodam, że gdy auto jest zimne jak teraz w chłodne dni, problem drgań przy przyspieszaniu niemal nie istnieje, oraz gdy dopnę przędni most, skala problemu się zmniejsza.
Mam jeszcze na tapecie reduktor do wymiany bo huczy w miarę jak się rozpędzam głośniej.

Pytanie - wyeksplatowany reduktor może taką gnojówe robić? (jak trzymał krótki wał i ruszam tylnim słychać "klik klak".


Jak by ktoś miał jakieś ciekawe tropy, zapraszam do dyskusji :)
Pozdrawiam!
 
     
Joszi 
nowicjusz


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Sty 2018
Posty: 59
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2018-11-23, 16:09   

Biorąc pod uwagę jak reduktor jest zbudowany to musiałby być naprawdę w kiepskim stanie żeby takie rzeczy robić.

A jesteś 100% pewien wałów? Ja bym ściągnął tylny wał na próbę i się przejechał
 
     
MarcinBBA 
świeżak
MarcinBBA


Wiek: 34
Dołączył: 23 Lis 2018
Posty: 11
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-23, 16:55   

Dzieki!

Waly regenerowal Figura (Bielsko-Biala) a konkretnie pracujacy tam bardzo dobry kolega. Wiec jezeli chodzi o regeneracje, jestem pewien. Natomiast stwierdzil, ze tylny wal jest z innego pojazdu.
Zrobie jak mowisz, wykrece tylny wal i pojezdze.

Reduktor chyba jest w zlym stanie :) :) Przy 80kmh huczy jak sam szatan. Natomiast drga tylko w opisanych zakresach.
Czasami tez nie chce wyjsc z 4h. Poza tymi rzeczami jest ok.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-11-23, 21:21   

a jakie masz gumy na wieloklinie ?
reduktor daj na luz daj 4 bieg i jeżeli huczy i wyje to cie po kieszeni nie źle wyrwie
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
MarcinBBA 
świeżak
MarcinBBA


Wiek: 34
Dołączył: 23 Lis 2018
Posty: 11
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-23, 23:05   

Możesz wyjaśnić?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2018-11-24, 09:45   

a poduszki pod łapami reduktora i pod skrzynią sprawdzałeś? Jakie masz opony? próbowałeś zamienić koła tył/przód albo po przekątnej?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-24, 15:51   

Wały poprawnie złożone- widełki w jednej płaszczyźnie ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
MarcinBBA 
świeżak
MarcinBBA


Wiek: 34
Dołączył: 23 Lis 2018
Posty: 11
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-24, 18:48   

Hej,

Reduktor na N, 4, gaz, no cos tam slychac skrzynie, ale huk to jak myslalem - reduktor.

Sprawdzilem poduszki pod skrzynia, reduktorem - ok
Opon nie ruszalem, wyeliminowalem je ze wzgledu na wystepowanie drgan tylko przy przyspieszaniu.
Reduktor bede mial w Poniedzialek (second hand), wymienie i zobaczymy co sie bedzie dzialo.
Obstawiam wlasnie jego.
Choc na wyjsciach do mostow zadnych luzow, jedna huczy jak szatan, wiec cos w srodku musialo sie rozjechac.
Jak tylko znajde przyczyne, podziele sie informacjami.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-11-24, 20:24   

no ten z drugiej ręki to już przerabiałem -co prawda był z wyjciem PTO ale wył jak stado wilków. dopiero sam musiałem zakasać rękawy kupic wszystkie bebechy przy okazji już 4.16 założyłem i teraz jest malina
zobacz jeszcze te gumy na wieloklinie czasem dają nie oryginalne większe i one dostają wibracji ja tak zrobiłem i byłem zdziwiony co tak wibruje
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
MarcinBBA 
świeżak
MarcinBBA


Wiek: 34
Dołączył: 23 Lis 2018
Posty: 11
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-29, 13:18   

Czesc,

Reduktor z second hand okazal sie dobrym zakupem. Jak ktos z okolic Bielska-B. to polecam faceta z ul. Polnej, zawsze jak sprzedaje sprzet da sie dogadac na ewentualna wymiane w razie nie funkcjonowania. Kupilem od niego skrzynie i reduktor, dziala ok. (wiadomo, ze to uzywka, wiec nie ma co oczekiwac cudow.

Wibracje nadal wystepuja w takim samym natezeniu i w takich samych zakresach predkosci. Wpierw sprobuje wal przekrecic, pozniej sprawdze opony.

@Starscream - gdzie zakupowales bebechy do reduktora? Chce sobie starego zostawic i zregenerowac.

Dzieki za pomoc.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-11-29, 19:52   

z ulicy Polnej to na 100% Piotrek tez zawsze tam cos szukam ostatnio mi hardtopa w dobrej cenie opylił.
Bebechy tzn 4.16 w USA a łożyska w PL a inne drobiazgi też
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
MarcinBBA 
świeżak
MarcinBBA


Wiek: 34
Dołączył: 23 Lis 2018
Posty: 11
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-11-30, 12:56   

Tak, Piotrek.

Dogadałem się z nim, że mi pożyczy wał, przekręcę i będzie wiadomo co i jak.
Choć jeden z użytkowników forum wskazał abym porobił zdjęcia zamontowanego wału, stwierdził, że istotne też jest umiejscowienie na wieloklinie.
Muszę to zrobić, bo mnie szlag jasny trafi :)
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-11-30, 14:34   

Musisz mieć w jednej osi cześć wychodAca z wału na krzyżak po obu stronach wału. Inaczej wał nie kręci się liniowo.
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-11-30, 17:21   

Sprawdź jeszcze cybanty resorów - czy są dokręcone.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-12-01, 17:05   

kurt jak bym nie wiedział o co chodzi -to tak to wytłumaczyłeś że ja nie wiem o co chodzi :mrgreen: rozumiesz?
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-12-01, 17:13   

https://photos.app.goo.gl/ZuH1c9VwXruAGTr8A

Tak ma być złożone
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Bambo 
świeżak


Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2018
Posty: 1
Skąd: Parchatka
Wysłany: 2018-12-04, 14:57   

Ja drgania na dźwigni reduktora miałem też przy przyśpieszaniu a w szczególności przy ruszaniu. Okazało się że ta długa łapa pod reduktorem była pęknięta i trochę się wygieła. Naprostowałem ją, pospawałem i od tamtej pory jest ok. Drgania zniknęły.
 
     
MarcinBBA 
świeżak
MarcinBBA


Wiek: 34
Dołączył: 23 Lis 2018
Posty: 11
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-12-08, 18:56   

Czesc,

Jezeli chodzi o symetrie zlozenia walow, jest ok.
Zdjalem tylni wal i drgania staly sie mocniejsze. W takim razie wskazanie na srodkowy wal, miedzy skrzynia a reduktorem.

Jednego nie jestem pewien:
Flansze walu miedzy skrzynia a reduktorem moge byc w roznych plaszczyznach w pionie jak i poziomie? Tzn ze zalozmy reduktor jest nizej i ciut na lewo wzgledem skrzyni. Byc moze tak jak kolega powyzej napisal, ze ktoras z lap sie przesunela?

Jezeli chodzi o zawieszenie - brak luzow, cybanty skrecone (ruszalem kolem i trzymalem palce na laczeniach).

Cos czuje, ze bede musial jechac do serwisu, jezeli nie wymysle nic.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-08, 19:22   

Myślę,że w Twojej okolicy jest jakiś właściciel samca który mógłby pomóc
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
MarcinBBA 
świeżak
MarcinBBA


Wiek: 34
Dołączył: 23 Lis 2018
Posty: 11
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2018-12-10, 14:42   

Przekrecilem wal skynia vs reduktor i identyczne objawy.

Przy maksymalnym zlozeniu walu, ile powinien miec miejsca miedzy flanszami?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.