Zacząłem modernizować swojego Coily i mam pytanie bo może ktoś już temat przerabiał- od czego założyć sprężyny aby były twardsze niz oryginał?
Rozprężony oryg, tył- 39cm, tu myslałem, zeby założyć Merca 124 - dł.42cm, amory dopasowac do tego np polonez
Gorzej sprawa ma sie z przodem bo tu jest mc person mocowany do mostu ale myslałem usunac go i dospawac podstawę pod sprężyne i w srodek amor- spręzynę myslałem tez dac od merca, ewentualnie skrocić minimalnie .
Może macie jakies gotowe rozwiazania ? Ten Merc nie bedzie za twardy ? Może jakas Felicia, Focus ??
troche przesadzaja z ta cena ponad 500zl za dwie sprezynki??? mysle ze jak dasz jakies foto i wymiary sprezyn to sie cos dobierze:) z tego co pisza na forum to skoda felicia kombi tył jest dobra pod mase samuraia... ja mam z tylu takie.. a do przodu mam coś z grupy vw.. ale co doklanie nie wiem:) tez zalezy co masz juz dolozone do samuraia (wyciagara, zderzoki itp)
Kolegowie.
Przód zdrezak z grubej blacy, winda i wspomaganie--- sprężyna passat b3 kombi będzie ok????
Tył zderzak z grubej bkachy, butla z gazem i jak to bywa zawsze jakieś pierdoły na pace---- sprężyna focus kombi mk1 będzie ok???
w razie czego bym je trochę obciął jeśli by wyszło za wysoko, jeśli ktoś ma takie sprężyny to obcinał je u siebie czy wysokość wyszła ok, chciałbym osiągnąć lift ok 2-4 cale.
[ Dodano: 2014-05-14, 22:55 ]
Nie chce żeby był bardzo miękki.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-05-14, 23:13
U mnie oryginały z b3 kombi dobrze się sprawowały dopóki nie było windy, pod windą zaczęły siadać coraz bardziej, dodam, że zderzak mam leciutki.
W tej chwili mam założone wzmacniane i wydłużane sprężyny do b3 kombi, jest lepiej.
Z tyłu focusy kombi mk2 dobrze sobie radzą z paką dociążoną lpg, hiliftem i przeróżną graciarnią.
Zastanawiam się wręcz, czy focus nie byłby dobrym rozwiązaniem na przód, ale nie chce mi się już eksperymentować.
Auto ogólnie jest dosyć sztywne, ale ładnie wybiera, nie ma porównania z resorami
Jakbyś chciał pooglądać foty, to w którejś ze zlotowych galerii (chyba Asia & Kiszka) zostało uwiecznione moje zawieszenie, są tam też foty zawieszenia Zajxt'a, które jest wzorowane na moim zawiasie, może wyrobisz sobie naocznie zdanie co do sprężyn.
Didymos jak wysoko stoi teraz samiec na tych springach? Włożyłeś całe sprężyny czy coś je skracałeś?
Czyli lepiej będzie od razu wziąć te wzmacniane na przód i tył focus i ma latać. zawsze można je trochę skrócić, to chyba nie będzie nic szkodzić?
[ Dodano: 2014-05-15, 09:01 ]
Jeszcze jedno pytanie jakie masz amorki do tych sprężyn
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-05-15, 09:47
Nie jest wysoko, bo nie chciałem wysokiej fury, górna płaszczyzna gniazd sprężyn jest ustawiona równo z górną płaszczyzną podłużnic, sprężyny nie cięte i imho nie ma potrzeby, przód chyba jeszcze trochę podniosę, bo jest wyraźnie niżej niż tył.
Jeśli chcesz b3 kombi na przód, to tylko wzmacniane, oryginałów bym nie brał pod uwagę do auta obciążonego windą i taranem.
Amory mam z przodu tylne od polda trucka (20 cm skoku, wymagają przeróbki górnego mocowania), z tyłu przednie od lublina 2 (25, czy tam 26 cm skoku).
Super, dzięki za informacje teraz już wiem co i z czego.Ostatnie pytanie i już nie męcze. Pisałeś, że autko jest dość sztywne, takie właśnie chce, żeby nie była taczka tylko zwarte autko.Czyli zestaw który masz daje rade?
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-05-15, 10:01
Jestem zadowolony z pracy zawieszenia i na czarnym, i w terenie.
Wcześniej miałem z tyłu felicie kombi i to była porażka, auto bardzo miękkie, mocne przechyły na zakrętach itp. atrakcje, teraz jest OK.
Maver, miałem się karnąć twoją furą dla porównania i mi wyleciało...
Przy następnej okazji rezerwuję rundkę
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum