Witam. Nie moge znalezc odpowiedzi tak wiec zadam tutaj.
Posiadam dwa silniki 1.0 i mam juz rozebrane wszystko lacznie z kolem zamachowym. Moje silniki posiadaly dwie rozne skrzynie biegow ale podkresle byly wyciagane z sj'ow ( roznica grubosci walu laczacego skrzynie z reduktorem oraz dlugosc skrzyni, mocowanie do ramy i dlugosc walka wyjsciowego w skrzyni). Sprzegla i dociski w obydwu moim zdaniem na pierwszy rzut oka nie roznia sie w ogole. Jednak przy sprawdzeniu dostepnosci PAN stwierdzil ze sa 3 rodzaje tych sprzegiel. Moze ktos spotkal sie z czyms takim ?? Jeden silnik oznaczenie F10A a drugi F8A. Pozdrawiam i licze na odpowiedz.
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Maj 2016 Posty: 88 Skąd: Gliwice
Wysłany: 2019-02-14, 23:53
Silnik F8A to silniczek z LJ80 o poj 797 ccm, i 39 KM, a silnik F10A to silnik 970 ccm pojemności.
Do silnika F10A rzeczywiście jest kilka rodzajów sprzęgła,w zależności od roku produkcji i rynku na jaki był przeznaczony.
Z tym że po tylu latach może silnik wcale nie pochodzić z roku produkcji auta,i znalezienie odpowiedniego sprzęgła to zabawa po zdjęciach katalogowych i porównanie z tym co miałeś zamontowane, bo kupując wg dowodu rejstracyjnego wcale nie musi sie zgadzać.
https://e-katalog.intercars.com.pl/#/ekatalog/osobowe/towary/4478/602010000/ - otwórz sobie i pooglądaj sprzęgła.
Bloki tych silników są takie same. To samo dotyczy kół zamachowych i sprzęgieł.
Skrzynie biegów w 410 różniły się "dupką", natomiast dzwon sprzęgła był taki sam.
ps.
Zdjęciami i opisem z IC bym się za bardzo nie sugerował.
Często nie mają żadnego związku z rzeczywistością.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum