Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wieszaki Rewolwerowe - czy warto ?
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2018-12-10, 10:00   Wieszaki Rewolwerowe - czy warto ?

Ostatnio jeździliśmy trochę po małych górkach - bardziej technicznych. Super sprawa ale jednak wykrzyżu na Lovellsach trochę brakowało i momentami adrenalina mocno rosła, a brak blokady powodował że kilka razy auto stawało i nie miało czym się odepchnąć.

Padł pomysł zakupu wieszaków rewolwerowych (bez liftu), cena nie jest super niska no ale pytanie czy warto iść w tą stronę.
Teraz są resory Lovellsa +2 cale, amor przód vitara a tył niva i oryginalne przewody hamulcowe (są na styk). Czy amorki starczą ? Bo jeśli dojdzie koszt nowych amorków + przedłużenie przewodów to nagle zrobi się spora kwota. Do sprężyn nie dorosłem i nie zapowiada się abym szybko zdecydował się na sprężyny.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-12-10, 10:02   

Nie wypowiem sie w kwestii rewolerow, ale przewody na styk przedluz poki masz hamulce;)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-10, 16:47   

Mam rewolwery z tyłu i spoola. Przewody przedłużyłem. Niestety amory też. Off road nie jest tani.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2018-12-11, 07:25   

Zawias napisał/a:
Mam rewolwery z tyłu i spoola. Przewody przedłużyłem. Niestety amory też. Off road nie jest tani.


Jakie amorki zastosowałeś ? Jeśli spoa + rewolwery to podobna chyba sytuacja bo u mnie teraz jest resor +2 cale (powiedzmy odpowiednik Twojego spoa) i jeśli doszły by rewolwery to jakie amorki to ogarną ?

[ Dodano: 2018-12-11, 10:01 ]
Oglądam fotki aut z takimi wieszakami i intryguje mnie jedna sprawa. Resor podczas jazdy ciągle pracuje góra dół, bo tak musi ale czym większy wykrzyż tym bardziej się skręca, wbrew pozorom chyba całkiem sporo, wieszak rewolwerowy to jeszcze spotęguje. Czy może to mieć wpływ na życie - trwałość resorów ? Wydają się być dość plastyczne no ale...
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
Ostatnio zmieniony przez alientm 2018-12-11, 10:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-12-11, 10:19   

1. Odróżniaj spoa od spoola :lol:
2. Resory są sprężyste a nie plastyczne.
3. Wymyślono rewolwery, które się skręcają przy otwieraniu.
4. Nie da się dobrze i tanio
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2018-12-11, 10:43   

kostuch napisał/a:
1. Odróżniaj spoa od spoola :lol:
2. Resory są sprężyste a nie plastyczne.
3. Wymyślono rewolwery, które się skręcają przy otwieraniu.
4. Nie da się dobrze i tanio


1. Tu mnie zaskoczyłeś - przyznam że czytając uciekła mi literka "L".
2. Takie mam wrażenie - choć lovells sam z siebie już mocno pracuje i widać wykrzyż który osiąga nie rusza go specjalnie (póki co)
3. Niby TeraFlex robi takie, ale oglądając zdjęcia wiele osób stosuje (zagranica) i takie które nie skręcają się - czyżby częściej wymieniali resory ?
4. Życie
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-12-11, 20:24   

spora kwota??? myślałem że w zajawce off road nie ma takie czegoś :mrgreen:
Sporo to jest np kupic samuraja za 40000

Z tego co ja czytam to Zawias napisał spool :mrgreen: :mrgreen: mogło mu się pomylić tyle lat w off radzie :lol:
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-11, 22:20   

Mam amory Profender. Spool dobrze odczytałeś.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-12-12, 07:24   

Z ciekawosci, co ma spool do rewolerow?
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-12, 08:34   

A co ma wspólnego spoa z trakcją ?

[ Dodano: 2018-12-12, 08:58 ]
Mnie się nie myli off-road z off-radem.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2018-12-12, 14:11   

Zawias napisał/a:
Mam amory Profender. Spool dobrze odczytałeś.


Z tego co patrzę to amor Profender ma +2 cale (choć pewnie bywają inne), wieszaki też masz +2 cale przy pozycji złożony ?
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-12, 14:46   

Nie mierzyłem,ale coś koło tego będzie.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-12-12, 22:10   

no spoa powoduje boka :mrgreen: bo innego sensu nie widzę tego zabiegu chyba że ktoś niski jak napoleun i chce siedziec wysoko. Tak cały ten zabieg psuje gruszka mostu która jest nisko, no chyba że koła wielkie dasz i coś tam zniwelujesz ale i tak to daremny trud
a i trakcja zachwiana w zakrętach. Generalnie dla samuraja to +2 to jest wystarczająco a potem to już wymiana mostów to tak z mojej 10 letniej przyjazni z nim
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2018-12-13, 19:37   

Starscream napisał/a:
no spoa powoduje boka :mrgreen: bo innego sensu nie widzę tego zabiegu chyba że ktoś niski jak napoleun i chce siedziec wysoko. Tak cały ten zabieg psuje gruszka mostu która jest nisko, no chyba że koła wielkie dasz i coś tam zniwelujesz ale i tak to daremny trud
a i trakcja zachwiana w zakrętach. Generalnie dla samuraja to +2 to jest wystarczająco a potem to już wymiana mostów to tak z mojej 10 letniej przyjazni z nim


tu sie z toba nie zgodze, ty żyjesz w górach i może tak to widzisz ;) ja jeżdże po rajdach i spoa dużo pomaga, jeśli samochód sie wklei gdzieś to tylko na moście a nie cały, buda jest wyżej i tirforem nie musisz ciągnąć błota po zderzak tylko np. do resorów, druga sprawa to zjazdy i podjazdy w wąwozie, nie ryjesz tak przodem ani tyłem jak samochód wyżej stoi, przejazd przez rów też jest łatwiejszy
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-12-13, 21:00   

czemu masz ryć ? zakałdasz zderzaki stalowe w trapez albo nie masz ich wcale i nic nie ryjesz . dziwną masz tą interpretacje - tak całe bebechy masz na dole -resory wieszaki , no i gruszka, moim zdaniem szkoda roboty -lepiej sprężyny założyć jak już coś bardziej kombinować z zawieszeniem, a tak narobisz sie a i efekt taki sobie, a jak założysz sprężyny i robisz nowe gniazda to możesz mosty sobie wysunąć i wtedy to masz fajne kąty natarcia i zejscia.
W moim przypadku ja bym wysunął tylny most bo częściej mi się zdarzy tyłem orać niż przodem , ja mam bardzo wysoko zderzak tak że praktycznie koła idą pierwsze
_________________
Samuraj- neverending story...
Ostatnio zmieniony przez Starscream 2018-12-13, 21:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-12-13, 21:07   

Star sprężyny to 5kzł, spoa to może z 500zł... w sumie spawarka, flex, dystansy wałów, cos jeszcze?
P.S. nie mam ani sprężyn ani SPOA:)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-12-13, 21:10   

jakie 5000 ? Tylko części zestaw gniazd z ORE 600zł wahacze 800, sprężyny felicja lub łada grosze jakieś , amor
i moja robota. Z moim wolnym czasem 2 tygodnie :mrgreen: Zabieram sie już 2 lata do tego.
A nie jakieś pół środki -które i tak potem zostawiają niedosyt
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2018-12-13, 21:52   

Misio pysio, a te wszystkie uniballe, linki? Czy to pod "wahacze" rozumiesz?
Co do zbierania sie rozumiem:D Ja wlasnie czekam na wyplate i jade po profile na progi i rury:)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-12-14, 21:15   

ja ostatnio - robiłem jeden próg :mrgreen: bo tak zgnił że nic nie zostało - kupiłem profil 80x80 2mm bo nie trzeba mi grubszego i fajnie wszystko wyszło. drugi mam jeszcze ok a przeglad sie zbliża i raczej z takim bym nie przeszedł. te stopnie co mówisz z rur mam przykręcone do ramy wiec za to podnoszę.
W sumie jeden próg na spokojnie zajęło mi 2 wieczory
Co do tego zawieszenie ja to mam skalkulowane bo sie przymierzam ale ja nigdy nie mam czasu tym bardziej że prócz samuraja mam jeszcze inne sprzęty i zawsze coś w nich do grzebania jest, takie myśli jak zawieszenie nachodzą mnie zimą potem jak rusza robota juz nie pamiętam i tak co roku :mrgreen:
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
mar_celi 
świeżak


Wiek: 47
Dołączył: 28 Mar 2011
Posty: 18
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2019-02-26, 11:02   

Witam.
Wrócę do tematu rewolwerów.
Założyłem obecnie Loevells +2 mam z tyłu amor Dobinson z przodu SACHS.
Z tego co wymierzyłem i wynalazłem opisy Dibinson ma taki sam wymiar po wyciągnięciu jak Proffender czyli 49cm.
I stąd moje pytanie czy Loevells +2 i Proffender +2 do rewolwerów nie są za krótkie?
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.