Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Felgi 16" i opony bfg
ramzi 
świeżak


Wiek: 30
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 24
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2018-12-10, 00:18   Felgi 16" i opony bfg

Cześć,
zamierzam kupić felgi i opony do swojego samurai'a, czy ktoś z Was miał może do czynienia z felgami, które są na allegro (https://allegro.pl/felgi-5x139-7-16x7-czarna-suzuki-uaz-gaz-30-kpl-4-i7663044974.html), czy te felgi zdają egzamin w terenie, nie będą się giąć a na czarnym nie będą miały bicia, czy da się je normalnie wyważyć?
Interesuje mnie rozmiar 16x7 i et-20 lub e-30 czy to prawda, że łożyska będą szybko padały? Opony będą bfg all terrain ko2 215/75r16, nie chce nic szerszego ze względu na ogromną moc samuraia :D i to, że będzie jeździł bardzo dużo po czarnym, spalanie też się dla mnie liczy, czy przy takim zestawie będzie coś ocierało? Zawieszenie to resory lovells i amorki profender plus 2cale, samurai na wąskich mostach.
za każdą pomoc bardzo dziękuje, mam już mętlik w głowie od tego wszystkiego i trochę liczę na pomoc..
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-10, 09:37   

Na Twoim miejscu kupiłbym felgi 15 cali i opony też.Przy wąskich mostach poszedłbym w minusowe ET,ale nie za bardzo,żeby nie musieć zakładać poszerzeń nadkoli.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-12-10, 10:42   

Ja jeżdżę na takich felgach 16cali.
Ale mam opony 265/75/16. Do opony 215 te felgi są za szerokie.
 
     
ramzi 
świeżak


Wiek: 30
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 24
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2018-12-11, 16:05   

Mam już felgi 15 calowe i et-5, generalnie bardziej mi zależało by autko było jak najwyższe, ale widzę, że nie ma to sensu i odnowie swoje felgi i kupie opony 215/75r15, mam nadzieje, że będzie to jakoś normalnie wyglądało przy lifcie 2 calowym, jeśli ktoś ma fotki to chętnie bym zobaczył jak samurai wygląda w takiej konfiguracji ;)
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-11, 22:27   

Bez obaw możesz włożyć 225x75x15
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
ramzi 
świeżak


Wiek: 30
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 24
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2018-12-11, 22:30   

Tylko jak to wpłynie na spalanie i dynamikę? Będę bardzo dużo jeździł po czarnym i też nie chciałbym, żeby palił jak smok i był bardzo słaby.. No i bfg at ko2 nie robią w takim rozmiarze..
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-11, 23:08   

Wskazania licznika po zmianie opon zmienią się. BF robi już KM3.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
ramzi 
świeżak


Wiek: 30
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 24
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2018-12-11, 23:21   

Tylko ja tu celuje w opony typu at, chciałem coś uniwersalnego na cały rok, bfg at by chyba dały rade.
 
     
Sonic 
rozgadany
Biały Kiosk



Wiek: 37
Dołączył: 02 Cze 2015
Posty: 90
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-12-13, 21:20   

225/75/15, samiec 1.3 i 5 biegu używasz na czarnym sporadycznie bo małe wzniesienie i auto zdycha :P
_________________
Wiem wiem jestem dziwny bo odwiedzam myjki i nie topie samuraja po klamki :)
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-12-13, 23:32   

Sonic napisał/a:
225/75/15, samiec 1.3 i 5 biegu używasz na czarnym sporadycznie bo małe wzniesienie i auto zdycha :P


Masz coś popsute.
W LJ mam koła 31/10,5/15 i się odpycha zadowalająco.
Myślę nad przerobieniem skrzyni na 5 biegową, bo się męczy bidula na czwórce :lol:
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-12-14, 21:35   

kostuch nie koloryzuj bo po płaskim jeździsz - 5 w samuraju to w ogóle mało się używa a nie wspomnę o terenach jak u mnie. Dopiero po zmianie reduktora na 4.16 auto mi odżyło. Powinni go montować seryjnie . Opony Mt pochłaniają kupe energii - u mnie jest taka górka na ekspresówce i jak mam simeksy ubrane to nie musze tam hamować a jak mam AT to byś się zabił na dole :mrgreen: gdybyś nie hamował.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-12-16, 22:28   

Jakby konstruktorzy samuraia przewidywali, że ludzie będą do niego pakować simeksy 31+ to by miał inne flaki.
Trudno się spodziewać, że po wsadzeniu przewymiarowanych kółek auto nadal będzie miało wigor.
Załóż fabryczny rozmiar 195R15 i piątka nagle zacznie się przydawać :lol:
 
     
ramzi 
świeżak


Wiek: 30
Dołączył: 24 Wrz 2015
Posty: 24
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2018-12-17, 15:35   

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, założę prawdopodobnie bfg at ko2 w rozmiarze 215/75r15. Na moje skromne potrzeby nie potrzebuje simxów i myślę, że te opony sprawdzą się w 100% ;)
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-12-17, 20:33   

kostuch napisał/a:
Jakby konstruktorzy samuraia przewidywali, że ludzie będą do niego pakować simeksy 31+ to by miał inne flaki.
Trudno się spodziewać, że po wsadzeniu przewymiarowanych kółek auto nadal będzie miało wigor.
Załóż fabryczny rozmiar 195R15 i piątka nagle zacznie się przydawać :lol:

Piszesz jak byś nie znał budowy reduktora samurajowego -przecież on ma nikłą redukcję 4h/4L w fabrycznej konfiguracji
Każde inne auto czy wrangler czy defender mają tą różnicę znaczną. dla tego uważam że takie 4.16 to powinno byc fabrycznie włożone. Samurajem na 2 biegu w terenie to już nie bardzo się jezdzi a przy 4.16 ja śmigam na 3 . W terenie górzystym praktycznie ogranicza mnie tylko wywrotka żeby gdzieś nie wjechać i to nawet na 2.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-12-18, 16:06   

Przełożenia reduktora 4L fabryczne:
Samurai 2,27
Wrangler 2,72
Defender 1,67
Gelenda 2,14
itd...

Rzeczywiście znaczna różnica i każda inna terenówka ma lepsze :-)
Przecież napisałem, że jakby projektowali to auto do orania oponami 31+ to by fabrycznie dawali inne graty.
Samurai to było ekonomiczne użytkowe auto dla rolnika czy innego "niemiastowego" zastosowania. I do tego w fabrycznej konfiguracji nadaje się znakomicie nawet dzisiaj.
A jak ktoś chce mieć pożeracza terenu, to sobie go musi zrobić sam.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-12-18, 17:33   

nadaje się na Twoje płaskie pola w górach nie radzi sobie na tym reduktorze i koniec kropka-brakuje mu 1 biegu i nawet jesli ma koła 195 i to nie jest tylko moje zdanie. Nie wspomnę juz o ciągnięciu przyczepy do której ma hak fabryczny -po prostu zle sobie obliczyli i tyle.

[ Dodano: 2018-12-18, 17:37 ]
kostuch napisał/a:


Rzeczywiście znaczna różnica i każda inna terenówka ma lepsze :-)
.


hahah właśnie że znaczna - ile ma fabryczne przełożenie 2H względem 4.16 2H ? bardzo małe praktycznie to samo ,a Różnica w ciągu jest i w spadku vmax też
Moze Ty tego nie odczuwasz ale ja jak tylko założyłem 4.16 to miałem banan przez pół roku na mordzie, że w końcu to cos jedzie
A rubicony juz mają 4.01 to taka ciekawostka
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2018-12-19, 09:40   

Porównujesz nieporównywalne :mrgreen:
Raz, że samurai z pewnością nie był autem zaprojektowanym do ciężkiej pracy i ciągania przyczep w górach (jak defender), ani wspinania się po skałkach (jak rubicon), a dwa, to nawet nie tyle rozpiętość przełożeń jest tu problemem, bo ona jest dosyć typowa (taka np. vitara, czy uaz mają szybsze reduktory), co nikczemnie słaby silnik.
Nawet wymiana na baleno 1,6 robi ogromną różnicę, nagle piątka znowu jest potrzebna, a silnik nie męczy się na gumach 31", chociaż na papierze różnica w momencie obrotowym wydaje się niewielka; to coś jak z wymianą reduktora z 1,3 na 1,0 albo 4,16, niby różnica na przełożeniu szosowym to marne 12%, ale jednak czuć, że maszyna toczy się bardziej ochoczo :mrgreen: po prostu każda zmiana przełożeń, czy to w mostach, czy reduktorze, daje ulgę tej słabiźnie.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2018-12-19, 10:32   

Starscream napisał/a:

A rubicony juz mają 4.01 to taka ciekawostka


Tak, firma Suzuki powinna przysyłać swoich inżynierów na południe Polski, aby uczyli się jak budować dobre auta ;-)

Inna ciekawostka
Samuraie do pchania pługa (chyba głównie ze Szwajcarii) mają fabrycznie reduktor około 6:1
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2018-12-19, 13:54   

Jak to mówią "Ty masz swojego Boga na grapie " :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Oczywiście że powinni tak zrobić auto żeby było na wszystkie warunki a n ie do jazdy po stole bilardowym :mrgreen: Japonia to też góry gdybys miał braki z geografii i myślał że góry to tylko południe naszego kraju :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
solak11 
świeżak


Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 15
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2019-02-12, 22:26   

Niebawem zakładam 15 cali 31x10,5 BFG M/T
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.