Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Samurai do rajdów
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-05-31, 09:58   Samurai do rajdów

Moi drodzy :) Stałem się szczęśliwym posiadaczem samczyka - cabrio z twardym dachem. Ogólnie jest zrobiony malutki lift budy + wieszaki 2'. Założone simexy 215...+ stalowy zderzak przód/tył z wyciągarką elektryczną, swap na silnik 1.6 z Vitary, szerokie mosty.

Ogólnie krótka historia - moim poprzednim wozidłem był jeep xj fuck you . Samodzielnie przygotowałem go do rajdów - lift 4,5', progi, wzmocnienie podłużnicoramy, wyciągarka etc.

Tym oto mechanizmem śmigałem po rajdach w klasach offroad z 1 wyciągarką. Generalnie jestem fanem trap i ich też używałem najczęściej - przy czym zawsze woziłem jeden komplet 130 cm oraz drugi komplet 210 cm. Niemniej - w mojej opinii jeep nadaje się, ale do wycieczek z dziećmi - gdy chcesz go topić w błocie... no cóż.. objedzie Cie nawet serią samczyka :P

Stąd też nabyłem to oto zacne autko i przyznam, że jestem mega oczarowany tym jak pociesznie się tym bryka. Nie wiedziałem za bardzo w którym z tematów podpytać się kilka rzeczy - głównie związanych z imprezami terenowymi i radami Was jako bardziej doświadczonych co warto robić, a czego nie (uwierzcie, że w Jeepa włożyłem mega dużo pracy... a nie wszystko się opłaciło i miało sens np. wzmocnienie pochwy mostu dana35... lub wymiana uszczelniaczy mostu na crown...).

I kolejno:
1. Gdzie wozić trapy w wersji cabrio - zastanawiam się nad dołożeniem bagażnika - ale demontowany dach staje się trochę bezsensu - w sumie to jak upchnąć do samca 2 metrowe trapy... ktoś widział bagażnik dachowy w cabrio? Gdzie wozicie swoje trapy?
2. Zastanawiam się nad blokadą tyłu - pneumatycznym chińczykiem - czy rzeczywiście razem z blokadą absolutnie wymaganym jest montowanie wzmacnianych półosi? Co z wałem?
3. Przedni stabilizator... ot ustrojstwo.. demontować czy nie? Czy istnieją rozłączane wersje? Ja zastosowałem coś takiego w jeepie - i w sumie do czasu, aż nie poniosła mnie weekendowa przejażdżka było ok... jednak rozerwało mocowanie do podłużnicy i tak musiałem zdemontować go całkowicie.
4. Gdzie wozicie hilifta?
5. Jakie części zapasowe warto ze sobą wozić na rajdy? CO sie psuje.. a co generalnie nie ma sensu?
6. Jakie przeróbki warto uwzględnić w planie? Np. w jeepie wymieniałem alternator na większy, gdyż seria 90A nie dawała rady z wyciągarką.

Będę wdzięczny za wszystkie rady :)
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2019-05-31, 16:31   

odp :2 w samuraiu moim zdaniem blokada to podstawa, pierwsza rzecz od której bymzaczął , przez jakieś 4 lata jeździłem na zaspawanym tyle , teraz doczekał sie dwóch arb. do tylnej blokady mam cały czas oryginalne półosie ale sprawdzam je co jakieś 3 rajdy czy nie są skręcone(koła 33 silverstony) przód urywałem na 31 bezblokady więc kupiłem wzmacniane z warki i od tamtej pory zero problemów.

5: to wszystko zależy jaki masz styl jazdy, czy koła już zmieniłeś na wieksze itp. jeśli bedziesz topił to np u mnie rozrusznik często siada ale to najcześćiej jak wody dostanie

6: warto założyć dwie blokady rozpinane i reduktor 4.16 z kagańcem , przy takiej konfiguracji i optymalnej jeździe jest 50% mniej zmielonych półosi , przełożeń i wałów. tyle że są to najdroższe rzeczy w samcu :) przy okazji wkładania blokady na przód warto odrazu półosie wzmacniane kupić na 26 frezów . czyli kupić 2 tylnie blokady
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-05-31, 19:39   

Stabilizator wyjąć. Trapy na pace z tyłu.Hi lift z tyłu. Na duże rajdy zabierać dużo części i olej,dot4,żarówki.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-06-03, 07:14   

Dzięki wielkie koledzy za rady. Stabilizator zdemontowany, szczerze to nie ma wielkiej różnicy w prowadzeniu. Generalnie kombinuje z bagażnikiem dachowym, hilifta chcę zamocować na tylnim kole, ale mam wątpliwości że później będzie mi to haczyć przy próbach w terenie.

Zacząłem szukać blokad - tak czy inaczej jak nie usiądziesz to i tak od 4500 do 7000 trzeba wydać :) Sprawdzałem w weekend na torfach i przyznam że niczym nie ustępuje większym autkom - choć i tak nie przejechał :oops: :oops: Ale całe szczęście jest wyciągarka...

Pozostaje mi nadal temat długich trap - najprawdopodobniej zrobię podporę o tylni zderzak poprowadzę profil przy słupku, dalej w stronę pałąka za siedzeniem kierowcy i tak do przodu wzdłuż szyby - łapiąc to progu (pewnie wywiercę otwornicą okrąg i wspawam tam rurę bezszwową). Sam bagażnik zrobić chce w ten sposób by był na odcinku wspornik - bagażnik odkręcany . Pytanie tylko czy w samcu używa ktoś tak długich trap?
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2019-06-03, 07:43   

Ja idę w kierunku zbudowania górnej części "klatki" która będzie chronić budę w przypadku otwarcia się o drzewa - a to wręcz gotowy bagażnik dachowy, takie przyjemne z pożytecznym chyba.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-06-03, 08:31   

Przerób sobie te długie trapy na łączone, generalnie długie czasem się przydają, ale nie widzę wożenia tego w samuraiu inaczej, jak w kawałkach.
Na dach niczego nie pakuj, chyba, że jakieś bardzo lekkie graty, samurai i tak jest chybotliwy, nie ma sensu pogłębiać tego stanu.
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-06-03, 10:11   

W ten deseń - w sumie nie pomyślałem a pomysł jest de facto przedni :)

@aleintm - klatkę będziesz robił na giętarce czy zakładasz użycie kolanek hamburskich?
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2019-06-03, 10:27   

Klatka tylko na giętarce. Nie myśl nawet o kolankach!
 
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-06-03, 10:38   

Rozumiem że spaw nie wytrzyma? Blokady przód tył zamówione - muszę zastanowić się na tym czy będe montował samodzielnie czy jednak warsztat.

Rozumiem że po blokadach przyjdzie czas na przełożenia - następnie co? Klatka?
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2019-06-03, 13:08   

po blokadach prawdopodobnie wzmacniane półosie na przód :D bo przegub bedzie zmielony, oraz reduktor 4.16.

co do trap to tylko łączone, nie może być jeden długi bo jak bedziesz chciał włożyć pod tylne koło to Ci sie nie uda, trap nie bedzie sie mieścił miedzy osiami.
my mamy łączone i sprawdza sie to bardzo dobrze, oczywiście nie możesz pozwolić patrolowi po nich przejechać (jeśli zrobisz znich most) bo banan odrazu sie zrobi
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-06-03, 13:48   

aktualne mam dosyć ciężkie z profilu zamkniętego 3 mm - chyba zrobię zwyczajnie drugie lżejsze pod samca. Generalnie staram się używać trap długich jak prezerwatyw :) wcześniej niż później. Do podkładania wożę drugi komplet krótszych.

Co do półosi - założyłem już że na przód dam blokadę RD208 na 26 frezów - więc i półosie muszę zmienić. Co do tyłu na razie pojadę na serii i zobaczę.

Koledzy a jakie metromierze stosujecie u siebie? Muszę zdjąć u siebie licznik i sprawdzić - ale wydaje mi się, że mój samczyk wymagać będzie impulsatora na linkę prędkościomierza.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 31
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2019-06-04, 06:36   

na tył narazie odpuść, i wzmacniane da sie ukręcić.

co do metromierza odezwij sie do użytkownika Kostuch , on ma dore metromierze w dobrych pieniądzach. ;)
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2019-06-04, 07:48   

To nie ma być typowa klatka która chroni podczas dachowania, planuje rurki 3/4 a ma mieć to głównie funkcję ochronną budy, plandeki podczas gdy ta przybliża się do drzewa. Giętarką (taka tanią) podobno nie da się zrobić na tyle małych łuków aby było to ekstetyczne mocno zgrane z budą, choć do taniej będę miał dostęp więc zobaczę, jak nie tak to spawanie na kolankach.

chodzi mi o efekt jak na zdjęciach, tylko "zabudowa" góry auta:
https://photos.app.goo.gl/rcJEtakv1SRTe37e6
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-06-04, 09:56   

Generalnie temat jest do ogarnięcia - zawsze można samodzielnie zrobić pomiar i podjechać z gotowym materiałem do firmy która wykona samo gięcie.

[ Dodano: 2019-06-05, 10:56 ]
Z gadżetów które ja polecam :) Wczoraj testowany po raz pierwszy - kotwica off road:) Świetna sprawa gdy nie ma na horyzoncie żadnego drzewa. Zamiast kupować gotowe rozwiązanie, przygotowałem wczoraj z odpadów garażowych (3 kawałki blachy 3 mm + kawałek profilu zamkniętego). Z uwagi na moją niską masę własną trzeba wbić ją przy użyciu wyciągarki w miare twardy grunt - ale jeżeli ktoś waży więcej bez problemu wciśnie ją samodzielnie.

[ Dodano: 2019-06-06, 09:49 ]
Koledzy pytanie - gdzie mocujecie pas przy asekuracji podczas przejazdu na trawersach? w jeepie miałem dospawaną rurę do progu dzięki czemu łatwo mogłem się łapac drzew.

Mam cabrio - więc raczej pas wokół słupka odpada - do ramy?

[ Dodano: 2019-06-11, 07:16 ]
Po pierwszym rajdzie :) Niestety nie ukończonym - padło sprzęgło... :P

Z moich obserwacji:
1. Koniecznie trzeba posiadać jakieś orurowanie przynajmniej na progach by było czym oprzeć się o drzewo.
2. Warto wozić sznur wulkanizacyjny i jakiś malutki kompresor.. ja trafiłem na gwoździa :(
3. Doskonale sprawdzają się zestawy motocyklowe do komunikacji z pilotem. Dotychczas używałem krótkofalówki motoroli... jednak różnica jest bez porównania.

Składam samca by zdążyć na sobotni rajd w Kościerzynie - może tym razem uda się jakoś bardziej go przetestować w boju.

[ Dodano: 2019-06-11, 07:16 ]
Po pierwszym rajdzie :) Niestety nie ukończonym - padło sprzęgło... :P

Z moich obserwacji:
1. Koniecznie trzeba posiadać jakieś orurowanie przynajmniej na progach by było czym oprzeć się o drzewo.
2. Warto wozić sznur wulkanizacyjny i jakiś malutki kompresor.. ja trafiłem na gwoździa :(
3. Doskonale sprawdzają się zestawy motocyklowe do komunikacji z pilotem. Dotychczas używałem krótkofalówki motoroli... jednak różnica jest bez porównania.

Składam samca by zdążyć na sobotni rajd w Kościerzynie - może tym razem uda się jakoś bardziej go przetestować w boju.

[ Dodano: 2019-06-16, 17:02 ]
Hej. Wracam po krótkiej przerwie z garścią moich przemyalen:
1. Warto upewnić się w zakresie linki i przetarcia pancerza, z tego co przeczytałem to powszechna usterka. U siebie zastosowałem peszeljak dla przewodów wkopywanych w ziemię. Zobaczymy czy się sprawdzi.
2. Samurai na 215 jest ekstremalnie kopliwy w torfach i głębokim błocie. Bez blokady przejazd jest bardzo trudny. Porownalem z xjtem na mtkach... Niestety samiec siada szybko i trzeba go szarpać.
3. Rajd wcześniej sprzęgło.. Ok moje zaniedbanie. Rajd w ten weekend... Urwany wał tylni, krzyrzak rozprół zabierak wału... Przy stromym podjedzie pod piaszczysta górę... Wał to jakiś twór zrobiony na zamówienie w Gdyni.

Wnioaki:
1. Większe koła
2. Blokada na tył.
3. Zwolnienie reduktora.
4. Więcej praktyki i rozumu dla łącznika pomiędzy pedalami a kierownica.

Pytania:
1. Koledzy czy modyfikowaliscie układ chłodzenia? Ja rajd przejechałem na wisko i grzaniu kabiny by go nie zagotować. W XJ wstawiłem wiatrak elektryczny zapinany z kabiny, czy tutaj warto też zrobić taka przeróbkę?

[ Dodano: 2019-06-16, 17:03 ]
Ad 1. Linki sprzęgła...

[ Dodano: 2019-07-29, 07:19 ]
Mała aktualizacja :)

1. Przed rajdami warto skontrolować stan trzymania cybantów :) - szczególnie mostu tylnego, warto zastosować 2x nakrętki by samoczynnie nie luzował się skubaniec - inaczej trzeba pogodzić się z urwaniem wału...
2. Dorzuciłem do samuraja blokadę pneumatyczną na przód i tył. Auto jeździ o NIEBO lepiej... wiadomo mały prześwit nadal jest problemem ale jesteśmy w stanie o wiele spokojniej pokonywać przeszkody :)
3. Dzięki Kostuchowi samiec dostał fajny metromierz :) super rzecz! A i nie trzeba wydawać 2000 na rajdowy lub wkurzać się na gówniane apki w telefonach...
4. W przyszły weekend lecę na rajd nad jeziorem Wicko, zobaczymy jak pójdzie. Po tych zabawach planuje zrobienie mocowania Hi-lifta z przodu auta, przy zawiasach maski - inaczej nie ma go jak wozić :)
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.