Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wymiana łożyska koła i uszczelniacza pół osi w tylnym moscie
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-07-03, 20:23   Wymiana łożyska koła i uszczelniacza pół osi w tylnym moscie

Witam, czy możecie mi wyjaśnić w jaki sposób wymienić uszczelniacz pół osi i łożyska koła w tylnym moście.
Szukałem schematów budowy tylnego mostu ale noc nie znalazłem.

W jaki sposób są mocowane pół osie w tylnym moście?
 
     
samiecterenowy 
nowicjusz
jazda



Dołączył: 01 Kwi 2018
Posty: 45
Skąd: Slask STA
Wysłany: 2019-07-03, 21:24   

http://blog.lowrangeoffro...Rebuild-Kit.pdf
_________________
Suzuki Santana 2003 1,3 80kW, wspomaganie, lift 2, opony Yokohama Geolandar 215 80 15,blaszanka.
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-07-03, 21:26   

To jest od przedniego mostu :-P
 
     
samiecterenowy 
nowicjusz
jazda



Dołączył: 01 Kwi 2018
Posty: 45
Skąd: Slask STA
Wysłany: 2019-07-03, 21:27   

Ten link to wymiana przod sorry pomylka
_________________
Suzuki Santana 2003 1,3 80kW, wspomaganie, lift 2, opony Yokohama Geolandar 215 80 15,blaszanka.
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2019-07-03, 23:49   

tego szukasz?
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Suzuki&ssd=%24%2AKwH9ydjy_Pb7gZqvhf3GyaWxkZaI-fb7-ujx6a6prKGrjvj_oqi2_rC-of2O-POhobEAAAAABhSfgQ%24&vid=10&cid=1814&uid=65308&q=
tu masz pełen katalog
https://partsouq.com/en/catalog/genuine/pick?c=Suzuki&model=Europe&ssd=%24%2AKwH1r9C9AAAAABmNyWE%24
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-07-04, 05:18   

Ooo, dzięki
O to mi chodziło
 
     
kejkej 
nowicjusz


Dołączył: 04 Lip 2019
Posty: 26
Skąd: SK
Wysłany: 2019-09-04, 08:29   

witam cieknie u mnie olej z tylniego koła i też musze się tym zająć.
znalazłem zestaw łożysk koła
https://allegro.pl/oferta/lozysko-kola-tyl-suzuki-samurai-1-0-1-3-1-9-sj-198-8190678417
a co z uszczelniaczami i łożyskami półosi,bo nie mogę zaleźć żadego zestawu.
wszystkie te 5 rzeczy musze kupic osobno ?
43588-73000 PROTECTOR, OIL SEAL 7 2 K/P,O/Q,VW
09283-48007 OIL SEAL 6 2 K/P,O/Q,VW
43485-73000 RING, BEARING RETAINER 5 2 K/P,O/Q,VW
09262-35036 BEARING 3 2 K/P,O/Q,VW
44131-73001 SPACER, REAR SHAFT 4 2


pozdrawiam

[ Dodano: 2019-09-05, 11:00 ]
bump
 
     
Smyk 
świeżak


Dołączył: 08 Lut 2020
Posty: 23
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2020-11-29, 09:46   

Podpowiedzcie jak to jest z tymi lożyskami
Wymieniając główkę tylnego mostu wziąłem się też za łożyska i uszczelniacze, noi trochę nie mam pewności co do ich montażu boję się żeby mi przypadkiem połośka nagle nie wyjechała.

Po próbie montażu pólosi w pochwie łożysko A dokładnie jej zewnwtrzna bieżnia wystaje jakieś 2mm, a wiadomo wewnętrzna jeszcze więcej, początkowo bilem polos żeby dobić do końca, ale po demontażu i pomiarach okazuje się że więcej nie wejdzie. W sumie tarcza kotwiczna ma takie wytłoczenie pod to "wystające " łożysko
Jakoś mi to nie pasuje, bo Stare łożysko z połośką wydawało mi się że siedzi ciasno w pochwie A nowe jakoś za łatwo weszło, W sumie młotek był 3kg.

Podpowiedzcie czy wszystko jest tak jak powinno? Uczę się dopiero tego autka a zamierzałem w zimie śmigać samim do pracy noi nie chciałbym niemilych zaskoczeń :mrgreen:
_________________
samurai- już niedłogo
a to moje dzieło http://www.corrado-databa...corrado&id=3510
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-29, 12:44   

Są dwa rodzaje łożysk - myślę,że dobrałeś właściwe z odpowiednim odsadzeniem. Pierścień rozgrzany po ostygnięciu zaciska się na półosi i tyle.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2020-11-29, 13:43   

Jakieś foty byś wrzucił byłoby latwiej
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Smyk 
świeżak


Dołączył: 08 Lut 2020
Posty: 23
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2020-11-29, 19:11   



[img]<a href=https://zapodaj.net/9b690c8846221.jpg.html>20201129_172019.jpg</a>[/img]

https://zapodaj.net/9b690c8846221.jpg.html

to będzie tak: łożysko zamontowałem takie jak na zdjęciu -mam szerokie mosty, stare łożysko było w ten samo sposób zamonowane i szerokość łożyska była taka sama
montowałem łożyska i pierścień niby doszło ok
po stronie rączek śrubokrętów jest główka mostu, a po lewej flansza półosi, a suwmiarka pokazuje stronę łożyska i mniej więcej ile wystawało poza pochwke mostu

niby wszystko ok ale dla swojej spokojności wolę podpytać, bo przejechałem się wczoraj po czarnym i przy gwałtownym upuszczaniu gazu tył jakoś mi delikatnie ciekał , i w głowie lampka - półoś :roll:

ale powodów może być wiele - bo wymieniałem też tuleje na resorach może krzywo się to wszystko ułożyło

szczersze to nie wiem jak powinno zachowywać się to auto wzorcowo, mam już w sumie przeszło pół roku, ale zrobiłem nim pewnie ze 100km z czego 99 po lesie :D


obrazek

[URL=]obrazek[/URL]
_________________
samurai- już niedłogo
a to moje dzieło http://www.corrado-databa...corrado&id=3510
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-29, 19:58   

Łożysko odsadzeniem w kierunku mocowania koła ! pierścień na gorąco wbity na półoś do łożyska.Wychodzi na to ,że ok.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
markoni7 
świeżak


Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-12-31, 00:55   

Witam,
Proszę o pomoc/wyjaśnienie.
Jak to jest z łożyskami tylnych półosi. Kupiłem zestaw SKF VKBA 1971. Łożysko jak we wszystkich innych zestawach ma szerokość 17mm. Jednak po dobiciu półosi w pochwie mostu łożysko wystaje jakieś 3-4mm więc jakbym dokręcał blachę to łożysko się zablokuje. Jak rozumiem dedykowane lożysko ma bieżnię wewnętrzną szerszą a zewnętrzna jest węższa niż 17mm. Jak mam to zmontować i czego mi brakuje.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2020-12-31, 08:10   

Brakuje Ci pierścionka dystansowego do tego łożyska takiego jak tutaj na foto https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Lozysko-tylne-Samurai-Jimny-SKF/754
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
markoni7 
świeżak


Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-12-31, 11:04   

Dzięki za odpowiedź, wytłumacz mi jeszcze jakie zadanie ma ten pierścień, bo w tej chwili łożysko wystaje z pochwy i już mam dystans bo blacha nie dochodzi do pochwy. Zastanawiam się czy nie powiększyć otworu w blasze, żeby wewnętrzna bieżnia łożyska obracała się swobodnie a blachę śrubkami dociągnąć do pochwy.
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2020-12-31, 11:53   

łożysko trochę wystaje z pochwy, tarcza kotwiczna nachodzi na zewnętrzną część łożyska, a na to przychodzi blaszka z 4 śrubami (10 -> https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Suzuki&ssd=%24%2AKwHf6_qenKS-k4XarNvH94eTs7Sq29TZ2MrTy4yLjoOJrNrdgo-X25Kcg9-s2t2BgpcAAAAAG_Jm6A%24&vid=10&cid=1421&uid=68520&q=)

A sensu w dystansie to ja nie widzę, może jak już złożyli samca w fabryce to zostawiał 4 ślady i dodali ten dystanski xD
 
     
markoni7 
świeżak


Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-12-31, 12:35   

Widziałem gdzieś na filmiku ta blachę, tylko czy można ją gdzieś w PL kupić.
A poza tym trzeba będzie w w blasze kotwicznej zrobić otwór żeby łożysko weszło(wystająca z pochwy część).
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2020-12-31, 12:54   

wkładasz tą blachę z śrubami, potem tarcze kotwiczną, potem nabijasz łożysko, potem na gorąco pierścień
żadnego otworu nic nie robisz, ja dałem jeszcze tarcze kotwiczne do piaskowania i malowania proszkowego, bo syfu tam przez 27 lat się nazbierało :P

przerabiałem całą akcje z 2-3 tyg temu
na allegro udało mi się kupić
https://allegro.pl/oferta/mocowanie-tarczy-hamulcowej-suzuki-samurai-sj413-9648700991 pisz do gościa może ma jakieś dojścia jeszcze

są dwa nr tej części 53821-80040 i 53001b83040
 
     
markoni7 
świeżak


Dołączył: 31 Gru 2020
Posty: 8
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2020-12-31, 13:13   

Według mnie musiałeś wycinać otwór w tarczy kotwicznej ponieważ łożysko wystaje ok 4mm z pochwy więc nie dokręciłbyś tarczy kotwicznej a ta blacha za tarczą dopiero stanowi zabezpieczenie łożyska
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2020-12-31, 14:25   

Jedyne co wycinałem to łożysko i pierścień ale to tylko z półosi

tak to wygląda:
https://zapodaj.net/72c247b26ab3e.jpg.html

żeby to złożyć wkładasz blachę z 4 śrubami, potem możesz ale nie musisz tarcze kotwiczna, montujesz łożysko+pierścień i wkładasz to do mostu, blachę wraz z tarcza dokręcasz do pochwy (nakrętki od strony dyfra)

Łożysko przejdzie zawsze przez tarcze kotwiczną, coby półoś nie wyjechała potrzebna jest ta blacha, tylko ona trzyma całą półośkę
Tarcza przechodzi ciężko ale przechodzi :)

Szczęśliwego nowego :) Czas się sponiewierać:P
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.