Wysłany: 2019-07-03, 20:23 Wymiana łożyska koła i uszczelniacza pół osi w tylnym moscie
Witam, czy możecie mi wyjaśnić w jaki sposób wymienić uszczelniacz pół osi i łożyska koła w tylnym moście.
Szukałem schematów budowy tylnego mostu ale noc nie znalazłem.
W jaki sposób są mocowane pół osie w tylnym moście?
witam cieknie u mnie olej z tylniego koła i też musze się tym zająć.
znalazłem zestaw łożysk koła
https://allegro.pl/oferta/lozysko-kola-tyl-suzuki-samurai-1-0-1-3-1-9-sj-198-8190678417
a co z uszczelniaczami i łożyskami półosi,bo nie mogę zaleźć żadego zestawu.
wszystkie te 5 rzeczy musze kupic osobno ?
43588-73000 PROTECTOR, OIL SEAL 7 2 K/P,O/Q,VW
09283-48007 OIL SEAL 6 2 K/P,O/Q,VW
43485-73000 RING, BEARING RETAINER 5 2 K/P,O/Q,VW
09262-35036 BEARING 3 2 K/P,O/Q,VW
44131-73001 SPACER, REAR SHAFT 4 2
Podpowiedzcie jak to jest z tymi lożyskami
Wymieniając główkę tylnego mostu wziąłem się też za łożyska i uszczelniacze, noi trochę nie mam pewności co do ich montażu boję się żeby mi przypadkiem połośka nagle nie wyjechała.
Po próbie montażu pólosi w pochwie łożysko A dokładnie jej zewnwtrzna bieżnia wystaje jakieś 2mm, a wiadomo wewnętrzna jeszcze więcej, początkowo bilem polos żeby dobić do końca, ale po demontażu i pomiarach okazuje się że więcej nie wejdzie. W sumie tarcza kotwiczna ma takie wytłoczenie pod to "wystające " łożysko
Jakoś mi to nie pasuje, bo Stare łożysko z połośką wydawało mi się że siedzi ciasno w pochwie A nowe jakoś za łatwo weszło, W sumie młotek był 3kg.
Podpowiedzcie czy wszystko jest tak jak powinno? Uczę się dopiero tego autka a zamierzałem w zimie śmigać samim do pracy noi nie chciałbym niemilych zaskoczeń
to będzie tak: łożysko zamontowałem takie jak na zdjęciu -mam szerokie mosty, stare łożysko było w ten samo sposób zamonowane i szerokość łożyska była taka sama
montowałem łożyska i pierścień niby doszło ok
po stronie rączek śrubokrętów jest główka mostu, a po lewej flansza półosi, a suwmiarka pokazuje stronę łożyska i mniej więcej ile wystawało poza pochwke mostu
niby wszystko ok ale dla swojej spokojności wolę podpytać, bo przejechałem się wczoraj po czarnym i przy gwałtownym upuszczaniu gazu tył jakoś mi delikatnie ciekał , i w głowie lampka - półoś
ale powodów może być wiele - bo wymieniałem też tuleje na resorach może krzywo się to wszystko ułożyło
szczersze to nie wiem jak powinno zachowywać się to auto wzorcowo, mam już w sumie przeszło pół roku, ale zrobiłem nim pewnie ze 100km z czego 99 po lesie :D
Witam,
Proszę o pomoc/wyjaśnienie.
Jak to jest z łożyskami tylnych półosi. Kupiłem zestaw SKF VKBA 1971. Łożysko jak we wszystkich innych zestawach ma szerokość 17mm. Jednak po dobiciu półosi w pochwie mostu łożysko wystaje jakieś 3-4mm więc jakbym dokręcał blachę to łożysko się zablokuje. Jak rozumiem dedykowane lożysko ma bieżnię wewnętrzną szerszą a zewnętrzna jest węższa niż 17mm. Jak mam to zmontować i czego mi brakuje.
Dzięki za odpowiedź, wytłumacz mi jeszcze jakie zadanie ma ten pierścień, bo w tej chwili łożysko wystaje z pochwy i już mam dystans bo blacha nie dochodzi do pochwy. Zastanawiam się czy nie powiększyć otworu w blasze, żeby wewnętrzna bieżnia łożyska obracała się swobodnie a blachę śrubkami dociągnąć do pochwy.
Widziałem gdzieś na filmiku ta blachę, tylko czy można ją gdzieś w PL kupić.
A poza tym trzeba będzie w w blasze kotwicznej zrobić otwór żeby łożysko weszło(wystająca z pochwy część).
wkładasz tą blachę z śrubami, potem tarcze kotwiczną, potem nabijasz łożysko, potem na gorąco pierścień
żadnego otworu nic nie robisz, ja dałem jeszcze tarcze kotwiczne do piaskowania i malowania proszkowego, bo syfu tam przez 27 lat się nazbierało :P
Według mnie musiałeś wycinać otwór w tarczy kotwicznej ponieważ łożysko wystaje ok 4mm z pochwy więc nie dokręciłbyś tarczy kotwicznej a ta blacha za tarczą dopiero stanowi zabezpieczenie łożyska
żeby to złożyć wkładasz blachę z 4 śrubami, potem możesz ale nie musisz tarcze kotwiczna, montujesz łożysko+pierścień i wkładasz to do mostu, blachę wraz z tarcza dokręcasz do pochwy (nakrętki od strony dyfra)
Łożysko przejdzie zawsze przez tarcze kotwiczną, coby półoś nie wyjechała potrzebna jest ta blacha, tylko ona trzyma całą półośkę
Tarcza przechodzi ciężko ale przechodzi :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum