Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Jak wrzucić Simexy bez większych przeróbek
Uzytkownik1 
świeżak


Dołączył: 23 Mar 2019
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-23, 19:38   Jak wrzucić Simexy bez większych przeróbek

Cześć. Jestem świeżo upieczonym posiadaczem Samuraia. 1999 rok, 1.9 TD PSA, blaszak, sprzęgiełka automatyczne.
Kupiłem go na bardzo ładnych alufelgach 15 cali i oponach typu AT (kopia bf Goodridge) o rozmiarze 205/70/15.
W chwili obecnej nic nie przyciera, chociaż przy skręcie przednich kół opony sa niebezpiecznie blisko nadkoli, myślę,
że około 3-5 cm. Samochód nie będzie używany w jakimś mega ostrym terenie, chociaż mieszkam w górach więc czasem bywa
ciężko. Prześwit jaki ma auto wystarczy mi taki jak jest teraz, chociaż mogło by być więcej. Nie chcę natomiast stracić na mocy
i podnieść spalania za bardzo. Chcę założyć opony typu Simex na te alufelgi. Widzę, że sa rozmiary 215/70/15 i 235/70/15.
Co muszę zrobić w aucie aby jak najmniejszym kosztem wrzucić te opony tak, żeby nie przycierały? Konieczne jest podniesienie
budy czy też wieszaki? Doradźcie bo im więcej o tym czytam tym mniej już wiem. Pozdro :)
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-03-23, 19:52   

na simexach stracisz prędkość i moc to pewne. skoro nie używasz w mocnym terenie no na cholere ci simexy :roll: Masz dziwne spostrzeżenie na sprawę.
Sam mieszkam w górach i gdyby nie to że lubię się pchać w spychaczówki i inne drogi to praktycznie nigdzie simex nie jest potrzebny, ale z druiej strony jak masz serie i założysz simexy to w drogę po LKt nie masz się co brać
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2019-03-23, 20:32   

daj fotkę i pokaż jak to teraz wygląda. 205/70/15 to fabryczny rozmiar i jak w jakimkolwiek ustawieniu koła jest ono bliskie nadkola to podejrzewam że resor masz wywinięty już w drogą stronę i pierwsze co trza by zrobić to zreanimować/wymienić resory żeby trzymały jakąkolwiek parabolę (w tę właściwą stronę)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Uzytkownik1 
świeżak


Dołączył: 23 Mar 2019
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-23, 23:19   

Mam nadzieję, że zadziałają linki bo nie moge tu na forum dodać załączników. Jak trzeba to zrobię lepsze foto.
Co do simexów. Miałem Vitarkę na AT (nadlewki dokładnie takie jak te co mam teraz). Nie dawały sobie rady
w terenie w jaki jeżdżę. Kolega ma samuraja 1.3 benzyna na simexach i jest rewelacja. Wszędzie wychodzi.
Ostatnio zmieniony przez Uzytkownik1 2019-04-30, 12:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2019-03-24, 00:01   

matko bosko jaki on dopieszczony, szkoda w błoto nim wchodzić
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2019-03-24, 01:10   

Za duzo nie widzę, resor ma jakąś parabolę brzuszkiem do dołu?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-03-24, 14:34   

Serio masz tam sprzęgiełka automatyczne? Nie spotkałem nigdy takowych w samuraiu, spodziewałbym się raczej sztywnych zabieraków.
Zawieszenie raczej nie pierwszej świeżości, z oponami bardzo nie poszalejesz.
Jak chcesz toto podnieść, to spraw sobie komplet dobrych resorów (np. lovells, ome), reszta to półśrodki.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2019-03-24, 15:36   

Nie wiem czemu parabola resora jest uwazana za wyznacznik jakie koła wejdą, wazne jest skrajne połozenie czyli odbój, w innym wypadku będzie dobrze tylko do czasu wykrzyzu lub innego dobicia zawieszenia.

Swoją drogą vitarowe automaty podejdą do samuraia? leniwy się robie na starość :-D
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-03-24, 20:10   

nie wejdą na 100% pierwsze zbiorą te nakładki plastikowe. Ja mam małe koła bo trójkąty i 215 simexy na klapnietych resorach i trójkącie nie odwróconym zabierały o próg a raczej o ta blachę co jest spawany , dodatkowo te wystające "zęby" darły przy skręcie o pióro resoru. Ale było to bardzo dawno i może coś mylę .
prawda jest tak że simex niby 215 a nie wiem jak to jest mierzone skoro np łańcuchy zimowe pasuja mi z iveco daily i nie maja deka luzu
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-03-25, 08:37   

Przy lifcie trzeba obniżyć odboje, to oczywiste.

Skoro manuale z samuraia da się przełożyć do vitary z pomocą 2 mm podkładki, to w drugą stronę pewnie też jest opcja, np. z pomocą tokarki :mrgreen:
 
     
Uzytkownik1 
świeżak


Dołączył: 23 Mar 2019
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-25, 17:02   

Zrobiłem kilka zdjęć zawieszenia. Jeśli trzeba więcej to dajcie znać.
Panowie nie ukrywam, że środki na przeprowadzenie "operacji" raczej okrojone. Innymi słowy chciałbym to zrobić w miarę tanio. Jakie było by w moim przypadku najsensowniejsze rozwiązanie?
Ostatnio zmieniony przez Uzytkownik1 2019-04-30, 12:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-03-25, 20:21   

Resory prawie proste. Jeżeli miałoby jeździć sporadycznie w terenie,to odwrócone trójkąty i opony 225x75x15. Resory trochę przewalcować. Jak uzbiera kasę 4.16.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
samiecterenowy 
nowicjusz
jazda



Dołączył: 01 Kwi 2018
Posty: 45
Skąd: Slask STA
Wysłany: 2019-03-25, 20:43   

Prawie takie jak byly w mojej Santanie, po wizycie i habrowaniu jestem bardzo zadowolony z pracy ekipy od resorow ze Slaska. Ktos pisal, szkoda kasy na habrowanie, ja juz wiem, ze NIE. Do tego wieszaki 2, poliuretany, amorki.
_________________
Suzuki Santana 2003 1,3 80kW, wspomaganie, lift 2, opony Yokohama Geolandar 215 80 15,blaszanka.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 33
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2019-03-26, 08:20   

Porównanie z serią:
https://www.youtube.com/watch?v=pQQfPOGdHvM
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-03-26, 11:46   

jak pojezdzisz z 5 lat na tych klepanych resorach to wtedy oceniac mozesz czy to dobre czy nie. Ja wiem że to g... warte. Robiłem takie zabiegi w inych sprzetach i kicha straszna. Ostatnio w iveco mnie naszło i po ok. roku musiałem poduszki wsadzic
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2019-03-26, 12:00   

nie no po 5 latach to chyba i markowe tracą parabole. To przecie część "zamienna", która podlega normalnemu zużyciu w trakcie eksploatacji.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Uzytkownik1 
świeżak


Dołączył: 23 Mar 2019
Posty: 8
Skąd: Kraków
Wysłany: 2019-03-26, 15:58   

Panowie poprawcie jeśli coś namieszam, ale czy taka opcja była by w miarę sensowna:

1. regeneracja resorów - w okolicy jest taki polecany gość "Warsztat Kowalski Naprawa Resorów Roman Kądziołka, Myślenice". Cena ok 170 zł za sztukę z dołożeniem jednego pióra. Tylko, że podałem mu w rozmowie telefonicznej, że mam 3 pióra a teraz patrzę, że są 4. Czy dokładać do piątego pióra?

2. wieszaki 2 cale https://allegro.pl/oferta/wieszaki-resorow-2-cale-polibusze-suzuki-samurai-7881438655

3. lift budy https://allegro.pl/oferta/poliuretan-body-lift-karoserii-suzuki-samurai-45mm-7461705491

4. dystanse kół https://allegro.pl/oferta/dystanse-30mm-5x139-7-suzuki-jimny-samurai-7594479697

5 kopia simex 215/70/15 na te alufelgi które mam

6. odboje - tylko jakie?

Czy taki układ ma jakiś sens? Chciałbym trochę poszerzyć auto. Mogą być takie dystanse kół? Wiem, że to taki bieda zestaw ale niestety fundusze ograniczone.

Co do regeneracji resorów u tego pana. Kolega regenerował tam resory w samuraju i w pickupie Maździe, która woził spore ciężary i strasznie chwali. Wg niego po latach nic się nie dzieje.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 43
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-03-26, 22:22   

SamNaSamZSam napisał/a:
nie no po 5 latach to chyba i markowe tracą parabole. To przecie część "zamienna", która podlega normalnemu zużyciu w trakcie eksploatacji.

no ja ci powiem że mam z przodu mazury leśniki wzmacniane i pierwszy raz chyba je miałem na pierwszym zlocie w bukowinie i dalej sa wygięte jak kosa :mrgreen: a jeszcze mają wieszaki +2. z tyłu mam OME chyba 2-albo 3 rok i też nie widać wiekszego klapnięcia bo jesienia spawałem ucho amortyzatora i go wyciągałem to chodzi tam gdzie chodził a zaleznie od roboty to samuraj doładowany jak osioł w Palestynie -jak mi płytki przywieźli zima i niedało sie wjechać w drogę gdzie mam budowę to pakowałem w niego po 700kg bo palety na drodze były. Samuraj przeżył a kręgosłup nie :-(
Ludzie chwalą bo co maja gadać jak się wtopili :mrgreen: Ja też wtopiłem pare razy i gadam jak jest. Moim zdaniem szkoda wyciągać odkręcać wozić zakładać a potem i tak qpa Jak robisz dla siebie to choć te mazury leśniki sobie kup a będziesz zadowolony odpuść lift budy, dystanse, wieszaki zainwestuj w porządne resory od tego zacznij. Ja też próbowałem wykiwać zasady różnymi półsrodkami :mrgreen: i tak na koniec wylądowałem z nowymi resorami
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2019-03-27, 07:28   

Mam podobne wrażenie że lepiej iść w nowe liftowe resory, odpuszczając wieszaki i lift budy. Przy resorach +2" u mnie spokojnie mieszczą się simex 235/70/15 (jakieś 71cm wysokości), do tego dystanse chyba 25mm na stronę. Jedynie opona przy skręcie na przekosach tarła o mocowanie oryginalnego zderzaka - wystarczyło lekko je podciąć.

Inna sprawa że przy szerokich mostach i szerszych dystansach zrobił sie problem wystających opon po za obrys auta, a fajne i solidne poszerzenia swoje kosztują.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2019-03-27, 08:45   

Resory można przewalcować albo przeklepać, ale pod warunkiem, że nie są mocno zużyte i są z dobrego materiału, inaczej faktycznie efekt krótkotrwały.
Dokładanie piór bez sensu, jeśli nie zmienia się obciążenia samochodu, zawieszenie się usztywni i przestanie dobrze wybierać.
Nowych, markowych resorów i tak żadna rzeźba nie zastąpi, jedynie konwersja na sprężyny :mrgreen:
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.