Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2010-12-15, 10:22
Resory - klepanie dobór - dyskusja
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
  Wysłany: 2010-08-31, 12:56   Resory - klepanie dobór - dyskusja

OK. Dzięki za info, pokombinuje ze wspomnianymi przez Ciebie opaskami plastikowymi.
Wczoraj kupiłem zderzak made by suzukownia, za kilka dni już będzie na aucie, a dzisiaj jeszcze jadę do kowala żeby przeklepał resory.
Tutaj pytanie:
Zderzak waży około 30kg, wyciągarka, która przyjdzie najprawdopodobniej 40 - 50 kg.
Czy dokładać jeszcze po jednym piórze do przednich resorów?
Co poradzicie?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
Ostatnio zmieniony przez Admin 2010-08-31, 18:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-08-31, 13:11   

Klepanie nic nie da to po pierwsze. Jak dołożysz zderzak + 30 i winch + 50kg to po paru jazdach wywinie ci resory w druga strone. Albo kup po jednym lub nawet 2 pióra alebo odrazu sprzedaj oryginalne resory na allegro - 400zl weźniesz od ręki za 4szt - dołóż ok 1200zl i masz OME - dopiero na OME jazda suzuką jest normalna i przyjemna. Wszystkie inne metody niestety przyczyniają się jedynie do sporej irytacji i skutecznie zniechęcają do jazdy. Śmiem twierdzić że pierwsza inwestycja w suke to powinny być właśnie resory OME.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-08-31, 15:40   

Myszon, źle nie mówisz. Natomiast na chwilę obecną pieniądze potrzebne gdzie indziej. Teścia znajomy to kowal, za śmiesznie pieniądze przeklepie pióra. Ile wytrzymają tyle posiedzą a później zmiana na OME, albo Mazurowe.
Dzięki za rady.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-08-31, 17:09   

Po klepaniu różnica będzie widoczna do pierwszego wyjazdu, już to przerabiałem - szkoda zachodu z wyciąganiem i wsadzaniem tego bo kompletnie nic to nie daje niestety. Resory wróca po góra 3 wyjazdach do pierwotnego kształtu. Co do resorów OME a Mazura - to oczywiście kupisz które zechcesz natomiast różnica między nimi jest jeszcze bardziej kolosalna niż miedzy zwykłymi a ome a cenowo nie różnią się jeśli sprzedasz stare.

Jak chcesz mieć niezly lift i komfort jak w merolu to załóż sobie zmote z resorów FSO - komfort jaki taka zmota daje nie równa się z żadnymi innymi - natomiast minusy sa takie że wystają droche z przodu i autko sie robi troche bardziej wywrotne przy ostrych manewrach, plusem natomiast jest bajecznie niska cena.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-08-31, 18:04   

Jak Admin będzie czytać, nasze posty, to poproszę o zmianę tematu, ponieważ z linki prędkościomierza przeliśmy na temat resorów.
Ale nic, kontynuując. Wróciłem od kowala. Diagnoza nieciekawa, nie ma na stanie piór z takimi wymiarami, jak są na Samuraiu, żeby je wzmocnić.
Tak więc, powoli odkładam kasę na nowy zestaw.
Czy ktoś z użytkowników miał na samochodzie zestaw Iron Man? Możecie się podzielić opiniami?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-08-31, 18:53   

Iron Man - jedynie słyszałem że twardsze od ome i żadnych rewelacji. Dobrze ci radze z OME - mi tez ktoś doradził i chwała mu za to. Ostatnim użytkownikiem który kupił nowy zestaw ome to PrzemoCK - kupił miesiąc temu i wiem że jest zadowolony.
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-08-31, 19:26   

Witam, kolego ja polecę Ci zestaw dedykowany właśnie pod takie potrzeby: zakupiłem zestaw OME - przód resory CS13F - plus 75 kg oraz na tył CS39R plus 50 kg. Idealne pod planowane dociążenie auta. Resory są komfortowe i mają opinię niełamliwych w przeciwieństwie do Iron Man czy TraiMaster. Ja za całość dałem 1580 zł
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-08-31, 19:30   

OK, polecasz jakiś sklep? czy kupowałeś po prostu przez Internet?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Carlos 
świeżak
Błoto wciąga...



Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 14
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-08-31, 20:16   

Witam Maverick.. :-) Dołącze się do tematu odnośnie klepania resorów u kowala.. Ja moje dałem do zrobienia w Bielsku-Białej na Kępie Hałcnowskiej.. Podniosłem Suze 5cm i już oram na tym zestawie ponad rok.. dodam ze auta nie oszczędzam na wyjazdach a mam założony zderzak i wyciągarke a w zimie do tego dochodzi pług.. przednie resory maja dołożone pióro i szczerze to siadły może 3 cm mierząc do nadkola.. Wiec u mnie sie sprawdzaj.. a koszt niewielkie..

Pozdrawiam 8-)
 
 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2010-09-01, 21:44   

Ja miałem podobny problem-tyle że na rajdzie złamałem główną lagę z przodu.Pojechałem z oboma resorami do kowala w mojej okolicy który nawet do tirów resory dorabia.Za wymianę złamanej lagi na nową oraz regenerację drugiego resora zapłaciłem 150 zł.Po założeniu ich Suzuk podniósł się o kolejne 4 cm mimo ciężkiej podstawy pod wyciągarkę i samego wincha(ogółem jakieś 60-70 kg).Rok orania i regenerowany lekko przysiadł o jakieś 1,5 cm,a naprawiany dalej się trzyma:).Dwa tygodnie temu złamałem tylną lagę i teraz też z oboma resorami odwiedzę kowala z Tadzina koło Brzezin.Mam nadzieję że zrobi je równie dobrze co przednie:).
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
Drago 
świeżak



Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2010-09-02, 18:04   

Ja swojego Samuraia przyciągnąłem od niemiaszków (stał gdzieś w szopie u jakiegoś Helmuta) stan był rzeczywiście rewelacja z wyjątkiem resorów, które był dość mocno siądnięte... Słyszałem o kombinacjach z dokładaniem piór od dużego fiata truck'a itp. ale jako laik uznałem, że chcę zrobić to porządnie i żeby trochę po służyło. Wybór padł na Ironman'a - tak mi doradzili w warsztacie 4x4 w którym mi przeglądali furę. Jako że zawias był pierwszą modyfikacją w moim aucie, nie było w nim wyciągarki solidnych zderzaków orurowania i innego szpeju który nieco waży, zdążyłem się przekonać o tym że jest zajeb.... twardo i czuć każdą nawet najmniejszą nierówność. Dopiero w miarę motania i upływu czasu jak samurai przybrał na wadze zaczęło być trochę bardziej ludzko, ale ilekroć wsiąde do samuraia kumpla który ma zawias seryjny to komfort w nim jest taki w porównaniu z moim samuraiem, jak w citroenie a w pojeździe wolnobieźnym :lol: Nie było natomiast żadnych historii z pęknięciami itd. Raz przysunąłem wieszakiem w kamień na zjeździe i sie ciutek wygieło jedno pióro, ale każde by sie wygieło Pozdrawiam
_________________
Suzuki Santana 1.3 KAT Lift 5cm zawiecha IRONMAN Koła 30" Fedima Scirocco Lockright Winda Escape 13000 lbs
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-09-03, 14:14   

Drago, u Ciebie który Iron Man siedzi? A,B, czy C?

PrzemoCK, dasz namiary na miejsce gdzie kupiłeś swój zestaw OME?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-09-03, 15:08   

http://allegro.pl/show_us...php?uid=2480298

ale nie polecam gościa jako sprzedawcy, nieterminowy, zwodzi. 1x przesłał same tylne 4 szt. zamiast 2+2
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
Drago 
świeżak



Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2010
Posty: 9
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-04, 12:55   

Przyznam szczerze że nie wiem, ale podobno Iron jest policzony dla tych co chcą obciążyć auto idąc w kierunku wyciągarek zderzaków itp. Resory o miększej charakterystyce będą miały tendencje do szybszego siadania...
_________________
Suzuki Santana 1.3 KAT Lift 5cm zawiecha IRONMAN Koła 30" Fedima Scirocco Lockright Winda Escape 13000 lbs
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 42
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2010-10-06, 21:47   

ja dzis zalozylem raesory od LUBLINA I i nawet dobrze to wyglada . teraz czekam na jazde probna
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-10-07, 00:00   

Radex1 wrzuć jakieś foty, jak wygląda Twój Sami na takim resorze, co dokładnie trzeba było przerobić, żeby taki zestaw miała ręce i nogi?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 42
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2010-10-07, 20:55   

jak poskrecam to wszystko do kupy to wtedy porobie pare fotek . A resory to dorabialem w Redzinach lub w Czestochowie ul. podhalanska . Wiem ze szerokosc resora jest 6 cm. a grobosc to 8 mm. zostaly wlorzone 4 sztuki.

Aha i jeszcze te resory zostaly wygiete 23 cm. a orginalne mialy 13 cm. czyli mozna bedzie juz skakac po duzych ROWACH - HE HE :mrgreen:





sory poprawka - trzeba włożyć 3 pióra od Lublinka
najpierw główny resor ten dłuzszy
pióro 2 średnie
pióro 3 małe
Ostatnio zmieniony przez Admin 2010-10-07, 21:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-10-20, 22:20   

Radex1, powiedz proszę, ile mniej więcej kosztowało Cię zrobienie zawieszenia na elementach lublina? Jak Ci się sprawuje całość?
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 42
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2010-10-21, 16:41   

Czee no więc tak resory
zakupiłem na złomie za 100 zł.
wygięcie resorów na dwie strony
140 zł. a reszte zrobiłem SAM


A jeszcze trzeba dokuipć
tuleje od Lublina (przód)
do resorów - 22 zł.
cybanty od Żuka 20 zł.
i przerobić podsawe pod
pióra z blachy gr. około
0.5 lub 0.6 8-)
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2010-10-21, 20:56   

powiedz szybciutko jak tam zkomfortem bedzie bo jesli suzi ma 3 oiora 6 i jest twardo a ty tam wtryniles 4 piora 8 ...hmmmmm ...czekam na odpowiedz
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.