Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-23, 12:06
Zloty, imprezy integracyjne, spotkania, rajdy, upalanie.
droidboo 
zapaleniec
Zwany Miśkiem.



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Sty 2014
Posty: 274
Skąd: Wrocław/Zielona Góra
Wysłany: 2014-03-10, 18:08   

Ej, dajcie ten filmik do oblookania, bo u mnie to samo co u poprzedników.
_________________
Nie ma za dużych kół, są tylko za słabe silniki, za szybkie przełożenia i za mało podcięte nadkola ;)
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-03-10, 19:59   

https://drive.google.com/folderview?id=0B2WqG0nUP-YDbU5PNGdFYVI0RXM&usp=sharing

15 filmik w tym linku to ten dach.


Reszta tez z tej upalanki
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-03-23, 11:09   

A tu materiały z wczorajszej imprezy.
Trasa była mega trudna i w niektórych miejscach bardziej trialowa niż przeprawowa, a Adalbertowy Ciapek zdobył 2 miejsce (my jechaliśmy bez wyciągarek, a pierwsze miejsce zajęło auto, które wszystko robiło na mechaniku).
Niestety przez swoją głupotę, w połowie trasy ukręciłem tylną półoś i dalej musiałem jechać z napędem na 3 koła, a na 8 pieczątek do końca całkowicie straciłem tył, więc musiałem sobie odpuścić, ale i tak jestem bardzo zadowolony z tego jak Żółtas dawał radę i jest spora szansa, że jakby dotrwał do końca, to na dwa auta mielibyśmy komplet


https://picasaweb.google.com/104364141168163923931/22032014?noredirect=1
https://plus.google.com/photos/114988805564466775245/albums/5993687663774423025

a tu drobny boczek Żółtasa. Chwilę wcześniej w tym samym miejscu leżał Ciapek :mrgreen: :
https://www.facebook.com/sudetyoffroad
nie wiem czemu zamiast wrzucić normalnie na youtube, ktoś wrzucił na pejsbuka, ale na szczęście nie wymaga logowania, by móc oglądnąć
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-03-23, 11:18   

No imprezka była mega a przejazd przez wąwóz w którym zaliczyliśmy boczki to najtrudniejsza przeprawa jaką do tej pory miałem w swojej przygodzie z offroadem. Gość który zęby zjadł na offroadzie przed naszym wjazdem tam powiedzial nam bysmy bez wyciagarki nawet tam nie wjezdzali bo sie nie da.
Jeszcze apropos boczku. Dzieki niemu wogole dalo sie przejechac te przeszkde bo po postawieniu na kola auto ustawilo sie tak ze mozna bylo latwiej pokonac przeszkode
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-03-23, 12:17   

jak tylko nareperuję tylny most, muszę zrobić oba te wąwozy , bo pozostał niedosyt, że dopóki miałem napęd na jedno tylne i dwa przednie koła, w większości miejsc i tak musiałem się ciągać, a jak już straciłem całkiem tył, to trzeba było całkiem odpuścić
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-03-23, 12:55   

Gratki pudła chłopaki! Trzymacie poziom niezmiennie mistrzowski i mam wrażenie, że i o Was już wkrótce będzie można mówić "żeście zęby zjedli na offroadzie" :)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
adalbert 
zapaleniec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 04 Lis 2011
Posty: 294
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-03-24, 09:33   

tu linki do filmikow z tego przejazdu przez wąwóż. Reszta targała się na mechaniku.

https://www.youtube.com/watch?v=O6T2GVJven8
https://www.youtube.com/watch?v=BnzfGHv8NaM

A tu link jak miedzy innymi robila ten sam wawóz załoga która wygrała.
dlatego nie lubię wyciągarek bo ogłupiają

https://www.youtube.com/watch?v=IFl6htjie6k

A tu wszystkie filmy z tego rajdu
Chomika musialem przez wawóz na kinolu przeciągnąć bo stracił wcześniej napęd na jedno tylne koło. W wąwozie padło drugie i miał tylko przód gdyby nie to to oczywiście też zrobiłby to na kołach

https://www.youtube.com/user/ManianPl/videos
_________________
Hamster CIAPEK
www.sudetyoffroad.pl
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-03-24, 10:55   

A ja wczoraj zdiagnozowałem i nareperowałem to co poniszczyłem na ww. imprezce
Z mojej winy ukręciłem jedną tylną półoś i z racji spoola, pozostał mi napęd na 3 koła
Oczywiście jechałem tak dalej, jednakże znacznie bardziej musiałem katować auto by robić kolejne pieczątki i później przebijać się przez wąwóz. To spowodowało, że druga tylna półoś też powiedziała niet i się ukręciła.
Dodatkowo delikatnie oszlifował się kosz satelit, ale na szczęście najdroższe elementy, czyli spool i przełożenia pozostały nietknięte.
Dobrze, że wszystko co się zniszczyło, było na stanie i szybko poszła naprawa.
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
Gardor 
rozgadany



Wiek: 31
Dołączył: 04 Mar 2014
Posty: 143
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-03-24, 11:43   

Łohoho widzę że ten wąwóz to była masakra . Ale mimo to świetna zabawa
_________________
Instantboy by SamNaSamZSam
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-03-24, 12:05   

chomik. napisał/a:
Z mojej winy ukręciłem jedną tylną półoś i z racji spoola, pozostał mi napęd na 3 koła


A czy to oznacza, że wówczas cały moment tylnego dyfra przekazywany jest na tę jedną sprawną oś? Jakoś trudno mi sobie to wyobrazić, ale tak mi się zdaje skoro spool będąc 100% blokadą dzieli moment równo na dwa koła, to jak jedno wypada i tego momentu nie może odebrać to cały moment podawany tylnym wałem idzie na jedną sprawną półoś?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-03-24, 12:38   

Dokładnie tak jak napisałeś Sam. Cały moment z tylnego wału był przekazywany tylko na jedno koło (dzięki temu, że była blokada, bo przy normalnym mechanizmie różnicowym od razu by nie było napędu na tylną oś), więc można powiedzieć, że i tak długo wytrzymała ta półoś
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-03-24, 13:30   

chomik. napisał/a:
więc można powiedzieć, że i tak długo wytrzymała ta półoś


ooo to to do tego wniosku zmierzałem, ponieważ często są dywagacje ile mocy, jaki rozmiar opon jaka półoś wytrzymuje to tutaj jest doświadczalny obraz takiej sytuacji. A jaka to była półoś? Seryjna czy jakaś wzmacniana, bo jak seryjna to nikt już nie powinien twierdzić, że tylne są słabe :D nawet Vitarowcy ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-03-24, 13:37   

seryjne półosie, które ja katowałem odkąd mam szerokie mosty, czyli z 2 lata, z czego ok. połowa czasu na spawlockach/spoolach, a sądząc po moście, w którym one były jak go kupiłem wcześniej też raczej nie miały lekkiego życia ;-) a opony mam silverstone 33"


byłem zaskoczony, bo bardziej bym się spodziewał, że urwie mi się przód, a nie tył
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2014-03-24, 13:45   

Slabe nie sa, ale wyglada ze szansa na ukrecenie jest wieksza niz od vitary;) Przed prawdopodobienstwem sie nie ucieknie :P Jak nie na ciebie to na innego trafi zeby norme wyrobic. Duzo osob na forum pisalo ze po 3 razy juz wymienialo.
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-03-24, 15:51   

A widzisz, włożyłeś 33" i półoś poszła. :mrgreen:
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-03-24, 19:19   

trudno ;-)
i tak uważam, że było warto, bo różnica jest ogromna
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-03-24, 20:05   

"Ważne, że kierownik zadowolony!"
A powiedz mi, jakie to konkretnie różnice? Oprócz tego rzecz jasna, że 2,5cm prześwitu więcej i dalej można zajechać... :)
 
     
chomik. 
stary wyjadacz
Hamster Garage



Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 01 Gru 2011
Posty: 839
Skąd: Jedlina-Zdrój
Wysłany: 2014-03-24, 20:15   

na każdej nawierzchni (oprócz asfaltu ;-) ) mają znacznie lepszą trakcję od Kaimanów i błota, które Ciapek na 31" a parchy na 35" nie przejeżdżają, Żółtas daje radę :-)
nawet w jednym błotku co znajomy zmotą na laplanderach się okopał i musiał się wytargać na windzie, ja wjechałem i wyjechałem o własnych siłach, bo auto lżejsze i się tak nie zapadało

dlatego piszę, że było warto :mrgreen:


a 2,5cm w stosunku do czego? moje wcześniejsze kaimany przy ciśnieniu 0,7 miały ok 74cm, te przy tym samym ciśnieniu mają 83cm, czyli daje 9cm różnicy, dzielone przez 2, daje 4,5cm wyżej most niż na starych oponach.
jak porównywałem ostatnio wysokość gruchy w żółtasie i u znajomego w parchu na silverstonach 35" , ale tych starszych i mniejszych, to u niego była jakieś 2 cm niżej niż u mnie
_________________
SJ413 86r po kilku drobnych modach, zwany Żółtasem ;-)
www.facebook.com/hamstergarage?_rdr
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-03-24, 21:39   

No tak czysto teoretycznie policzyłem, bo pamiętałem, że miałeś chyba 31", a teraz masz 33".
Ale cieszę się, że działa maszyna i muszę w jakiś weekend wpaść do was.
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2014-03-24, 22:23   

a czy ktos bedzie przejezdzał moze przez Szydłowiec lub Radom????
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.