Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
[OT] Laguna 2
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2019-08-17, 14:43   [OT] Laguna 2

Cześć
Mam problem z trzęsącą się kierownicą, stało się to po wymianie hamulców już półtorej roku temu (zakład który mi to wymieniał - oczywiście nie brałem paragonu ani nic co by taniej było - po roku walki stwierdził że te auto tak ma i papa - ch*& im w żopy)
Co było robione
1- wymiana tarczy
2- wymiana klocków
3- zestawy naprawcze w zacisku
4-nowe tłoki
5- nowe felgi i nowe opony (nowe nowe)
6 - nowe łożyska (to już inny mechanik robił)

co niby zostało sprawdzone
1 przeguby
2 pompa hamulcowa i abs

co sie dzieje
1 kierownica trzęsie czuć tak naprawdę delikatne pukanie już przy 40, 80 padaczka, 120 to jak przy 40 :P
2 grzeją się koła i przód i tył (przeważnie te same ale nie jest to regułą)
3 czuć że auto samo hamuje, pod górkę (małą nie trzeba wciskać hamulca by auto stało)
4 ciężko się obracają wszystkie koła

Już nie patrząc na "stary warsztat" pojechałem do innego i stwierdzili że wsio wymienione i nie mają pojęcia o co kaman
Mój znajomy jedynie wymienił mi łożyska z przodu bo już był ich czas, powiedział ze smaru w nich nie było grama
Po wymianie żadnej różnicy
Mówił że oglądał piastę i nie widział jakiś niedoskonałości

Może macie jakieś pomysły co zjebał 1 warsztat i jak to naprawić ? Bo przed wymiana kierownicą trzęsło tylko przy hamowaniu (tarcze były 10 letnie nie wymieniane od nowości)
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2019-08-17, 15:31   

Czujnik zegarowy i zmierz bicie/krzywość tarcz. W serwisówce jest jakiś limit zazwyczaj podany. Później czy zaciski pływają w miarę swobodnie. Później czy przewody elastyczne nie puchną. Na ścieżce diagnostycznej byłeś w SKP sprawdzić siłę hamowania poszczególnych kół i opory toczenia?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2019-08-17, 18:47   

Na skp wyszło ze koła biorą równo i mocno, ale też jak podlewarował auto i kręcił kołem mówił ze ciężko się obracają
Tłoczek niby na pusto (bez płynu) wchodzi jednym palem (teraz jeszcze raz wymieniałem oringi w tłoczkach z przodu)
Zostało zbadanie bicia zegarem i sprawdzenie przewodów
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-08-17, 19:10   

Tarcze tarczami, ale czy piasta w miejscu gdzie styka się z tarczą została dokładnie oczyszczona z osadów rdzy?
Piasta w tym miejscu powinna lśnić, zanim zamontujemy nową tarcze.

Piasty mogą być również krzywe przez zbyt mocno dokręcone felgi .
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2019-08-17, 19:15   

piasta czysta
odnośnie krzywizny to mój majster podsumował to "ta piasta jest grubsza niż moja była, więc nie wiem jaka siła musiała by ja wykrzywić"
Nawet jak by była krzywa to dawało to by znać temperaturą? i tym że koła się ciężko obracają ?
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-08-17, 19:31   

Gdyby tarcze były krzywe, ew. jakiś syf na piaście lub krzywa piasta to opór podczas kręcenia kołem nie byłby jednostajny.
jeśli tłoczek w zacisku cofa się bez problemu to, pozostaje jeszcze kwestia czy prowadnice zacisku są proste, względem tarczy pod katem 90st..

Możesz jeszcze odłączyć rurkę (musisz zaślepić rurkę, żeby nie ssało powietrza) od serwa pompy hamulcowej, aby wykluczyć problemy z tym elementem, mam tu na myśli wytwarzanie ciśnienia płynu hamulcowego podczas pracy silnika i nie wduszania pedału hamulca
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2019-08-17, 19:36   

ja to bym bicie tarcz badał po zamontowaniu, ergo na piaście więc krzywizna notowana przez czujnik zegarowy byłaby sumą krzywizn piasty i tarczy. Innego sensu badania nie widzę, chyba że pod kątem reklamacji tarcz, jeśli fabrycznie skoślawione by były.

a jak rozepniesz układ hamulcowy to koła nada się ciężko kręcą? Wiem że to sporo roboty, ale zakładam że w trakcie wymiany był taki czas kiedy nie było płynu w układzie i można było sprawdzić czy koła ciężko się kręcą same z siebie czy dopiero jak układ hamulcowy wkracza do gry.

Ale po mojemu to coś z hamulcami, tam jakiś abs jest? pompy cuda wianki poodpowietrzane dobrze? z tego co piszesz to ja czytam, że "wszystko sprawdzone, ale nie działa" :) to albo coś nie sprawdzone, albo działa :D dla mnie to elastyczne przewody w takich sytuacjach pierwszy podejrzany, chyba że ewidentnie jedno kołoodstaje to jako zerowy podejrzany zacisk, jarzmo, prowadnice, tłoczek.

A czy po podlewarowaniu auta i nacisnieciu i puszczeniu hamulca koła kręcą się z takim samym oporem czy po wciśniećiu i puszczeniu potrzeba dłuższej chwilii żeby wróciły do normalnego "opornego" obracania?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2019-08-17, 19:41   

Patrze że używane zaciski kosztują 20 zł na allegro... może by kupić i sprawdzić na innych zaciskach (może były tak zapieczone że nie chciały wyjść, dojeb&*() młotem i zacisk krzywy :?)

[ Dodano: 2019-08-17, 19:44 ]
dla mnie to jest powód hamulców, wszystkie dowody na to wskazują
1 grzanie kół
2 bicie zaczęło się od wymiany
3 ciężko się obraca

We wtorek podjadę do mechaniora i razem z nim sprawdzę wszystko co podaliście.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-08-17, 22:28   

Jak dla mnie to tarcze kiepskiej jakości - to powoduje grzanie się hamulców jeżeli tłoki chowają się bez problemu. Wibracje przy jeździe mogą być spowodowane tanimi oponami(chińskie nowe potrafią bić ). Myślę,że felgi proste i koła wyważone.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
fakir 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Gru 2018
Posty: 122
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-11-02, 07:07   

Problem rozwiązany?
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-12-31, 19:15   

Też mnie ciekawi diagnoza
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2020-01-03, 16:33   

Nie udało się rozwiązać problemu
Mój kolega wyjechała do roboty a samemu nie mam kiedy :(
Wymieniłem ostatnio
- końcówki drążków kierowniczych
- gumy jakieś mocujące przekładnie kierowniczą
- sworznie wahacza
- końcówkę czy tam łącznik stabilizatora

ale problem dalej jest, auto teraz więcej stoi jak jeździ więc nie mam takiego ciśnienia, no i nie znalazłem mechanika co by mi to zdiagnozował (ci co mi wymieniali te bambetle stwierdzili ze mogą mi na nowo wsio powymieniać ale na ich oko części są ok) Tak więc jak ktoś zna dobrego mechanika z okolic Olsztyna/Mrągowa niech się podzieli kontaktem :)
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-01-03, 18:19   

Ciekawi mnie bo mam teraz podobnie w passacie b5. I według mnie pomimo tego że tarcze są nowe to zwyczajnie ich słaba jakoś spowodowała że po dłuższej jeździe i przejechaniu przez kałuże zaczęły bić. Ja zamówiłem na alledrogo urządzenie do pomiaru bicia tarcz i wałów koszt 100 a zawsze się przyda.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2020-04-19, 11:43   

w poniedziałek jestem umówiony do gościa od renówek zobaczymy co powie, po rozmowie tel zrozumiałem ze on widzi w abs problem
 
     
michau 
stały bywalec



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Lut 2015
Posty: 190
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2020-04-20, 11:16   

A może warto zajrzeć jeszcze raz do zacisków. Uszczelnienie tłoczka nie jest w przekroju kwadratem/prostokątem, a trapezem i bardzo ważne jest jego odpowiednie włożenie. Jego kształt ma niby odpowiadać za mikro ruch tłoczka w kierunku od tarczy (po puszczeniu hamulców).

Sprawdziłeś w końcu przewody elastyczne?
Łatwo to zrobić: jeśli koło blokuje to poluzuj odpowietrznik. Jak zluzowało, to znaczy, że przewody spuchły i są do wymiany (ciśnienie zeszło), jeśli dalej trzyma, to znaczy, że mimo braku ciśnienia w układzie tłoczek się nie cofa - problem z zaciskiem.
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 37
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2020-04-20, 11:27   

przewody sprawdzone, sa git

[ Dodano: 2020-05-28, 20:04 ]
Zrobiona
Wymienione:
- podstawa sprężyn przód 2x
- łożyska amortyzatorów 2x
- amortyzator przód (pogięty był aż miło)
- tarcze + klocki przód (org renówki)
- łożysko tył
- tuleje wahaczy i stabilizatora
- nowy płyn hamulcowy
- geometria
-----------------------------------------------------------------------------------

Części widziałem, jeszcze niestety opony są do wymiany (na obecnych trzęsie kierownica i ściąga auto, pożyczyłem od kumpla jego zimówki inne auto - zero problemów).

Wyszło jeszcze parę drobnostek związanych z poprzednikami, ujowa jakość tarcz, oraz źle założone klocki (coś jakieś sprężynki). No i sam płyn był już stary.

Całość niestety kosztowała 2700... Gdybym trafił na gościa wcześniej zaoszczędził bym prawie 3 tysie które zostawiłem jego poprzednikom :(

Tak czy siak jak ktoś ma renówkę (goście specjalizują się w renówkach), polecam Banach Olsztyn Towarowa 14
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.