Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2019 Posty: 267 Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-05-27, 20:40 Wymiana pochwy mostu (przod/tył)
Hej. Przymierzam się do wymiany pochw mostów. Wiecie w związku z czym. Pytanie, co poza poniższym powinienem jeszcze uwzględnić:
1. Nowe uszczelniacze kuli zwrotnicy + nowe łożyska. Do tego muszę nabyć siłomierz/dynamomierz i dobrać podkładki pod czop zwrotnicy.
2. Nowe uszczelnienia sprzegiełek.
3. Nowe oleje i uszczelniacze półosi przód.
No j wątpliwość. Łożyska półosi tył pracują cicho.. Wybić że starej pochwy i nabić na nową czh jednak wymieniać?
Główki mam z blokadami, zakładam że poprostu je przełożę. Czy trzeba je ponownie skalibrować?
Jaką farbę rekomendujecie do odmalowania pochwy?
Do ustawiania oporów obrotu koła/zwrotnicy idealnie nadaje się waga dla wędkarzy i kawałek sznurka.
Uszczelnienia sprzęgiełek, czyli oring pod pokrętłem, czy papierowa uszczelka pod korpusem? Tego pierwszego bym nie ruszał jak nie trzeba.
Tył ocenisz jak wyciągniesz. Mogą być ciche ale z dużym luzem. A może będą całkiem zdrowe :)
Farba - tylko odblaskowa lila-róż ;)
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2019 Posty: 267 Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-05-28, 07:36
Dzięki za patent z wagą... Już miałem zamawiać zestaw za 200zl.
Co do sprzegiełek chodziło mi o papierową uszczelkę.
Co do farby. Epoksyd + powierzchniowo farba do felg będzie ok? Pamiętam żeby spolerować kule przed złożeniem.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2020-05-28, 10:22
A ta farba do felg to co to? Jakoś nazwa nie budzi zaufania, ja bym dał poliuretan.
Uszczelek pod sprzęgiełka nie dawałem absolutnie nigdy, tylko silikon.
Jak blokady do tej pory działały, to powinny działać dalej, w nic tam nie ingerujesz przy przekładaniu całej główki.
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2019 Posty: 267 Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-05-28, 11:14
Kupiłem kiedyś i zastosowalem do pomalowania podłogi w jeepie, według opisu to emalia ftalowa karbamidowa. Świeci się jak psu jajca ale dobrze się trzymała i nawet latające po bagażniku trapy stalowe jej nie przebiły.
Może być też czerwony silikon. Czerwony dodaje 5KM
Tam w oryginale jest jeszcze oring pod korpusem. A woda i tak znajdzie 10 innych miejsc przez które się naleje.
Pomógł: 83 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2035 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2020-05-29, 08:39
Ftalowa karbamidowa to to samo co renolak, technologia sprzed pół wieku.
W sumie czym nie pomalujesz, to i tak się poobija w terenie.
Silikon daję czarny albo niebieski, bo się boję, że dodatkowe 5 KM od czerwonego rozerwie mi napęd
A tak serio, to z obu stron korpusu tj. od strony piasty i od strony elementu z pokrętłem daję tylko silikon i nic więcej.
Pomógł: 12 razy Wiek: 37 Dołączył: 31 Maj 2019 Posty: 267 Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-05-29, 11:10
W sumie to się wygłupiłem. Będzie czarny bo taki mam i używam od czasów xj'ta tego samego. Mam wszystko skompletowaniem teraz musi wytrzymać jeszcze dwa rajdy i rozpoczynam rozbiórkę z nadzieją ze przed końcem wakacji skończę 😋
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum