Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
blokada e-locker
fazer1988 
nowicjusz


Wiek: 37
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 37
Skąd: Zebrzydowice
Wysłany: 2019-10-02, 19:01   blokada e-locker

Czy ktoś miał styczność z blokadą e-locker https://allegro.pl/oferta/blokada-mostu-tyl-elocker-100-torsen-suzuki-4x4-8357134512
jak się tto spisuje u jaka wytrzymałość ? czy 32 simex pociągnie ?

[ Dodano: 2019-10-18, 15:58 ]
chyba jednak nikt nie testował :(
 
     
Zwierz 
świeżak
Zwierzu



Wiek: 56
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-08, 13:47   

Podpinam się pod zapytanie. Czy ktoś to testował używa poleca ???
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 37
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-05-08, 19:55   

Z blokada nie miałem nic do czynienia. Za to z firmą xshock Dakar owszem... I inne produkty są szczerze mówiąc mierne. Może akurat blokada będzie lepsza... Choć cena nie zachęca.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2020-05-11, 08:53   

Nie miałem do czynienia, to się wypowiem :mrgreen:
Na oko te blokady to kopia eatona, oczywiście produkcja chińska - hf, imho to całkiem dobra alternatywa dla kopi arb, odpada problem z kompresorem, rurkami, nieszczelnościami itp., blokada jest zapinana elektromagnesem umieszczonym obok kosza dyfra, podobnie jak pierścień w arb.
Można to kupić, zdaje się nawet w lepszej kasie, u pewnego dystrybutora z Warki, który z resztą czasem tu zagląda.
Jak się interesowałem tematem jakiś czas temu, to nie mieli żadnych reklamacji, właściwie sam planowałem zamówić, ale obecna sytuacja odroczyła temat.
I coś o działaniu samego eatona:
 
     
Harry 
świeżak


Dołączył: 07 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-12, 23:22   

Reasumując - zasada działania dokładnie jak ARB, tyle że nie sterowane pneumatycznie, a elektrycznie?
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2020-05-13, 08:54   

Generalnie tak, obie blokują na 100%, są natomiast pewne różnice w samym zapinaniu blokady - arb nie jest uruchamiana krzywką i nie ma takiego luzu i chwilowego rozblokowania przy przejściu przód/tył, w sumie detal, ale nie każdemu to może pasować.
To jeszcze jeden filmik porównujący eatona, arb i nieznane u nas tjm:
 
     
Zwierz 
świeżak
Zwierzu



Wiek: 56
Dołączył: 24 Lut 2020
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-05-13, 14:02   

Super, dzięki Pany za pomoc... decyzja zapadła będę montował elektryka :D
 
     
Harry 
świeżak


Dołączył: 07 Maj 2020
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-05-15, 23:53   

Didymos napisał/a:
Generalnie tak, obie blokują na 100%, są natomiast pewne różnice w samym zapinaniu blokady - arb nie jest uruchamiana krzywką i nie ma takiego luzu i chwilowego rozblokowania przy przejściu przód/tył, w sumie detal, ale nie każdemu to może pasować.
To jeszcze jeden filmik porównujący eatona, arb i nieznane u nas tjm:


Nie do końca rozumiem, możesz rozwinąć w jakich sytuacjach ten elektryczny jest gorszy?

Bo patrząc na ceny podróbę arb można kupić za 2500 plus kompresor - nie warto dołożyć parę pln i mieć pneumatyka?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2020-05-16, 13:03   

Ja to rozumiem tak, że elocker w momencie zmiany kierunku obrotów kół na chwilę rozblokowuje a rozwiązanie arb jak zapnie, to trzyma.
To pierwsze rozwiązanie może mieć taki minus, że w momencie zablokowania wystąpi nagłe przekazanie momentu na koło posiadające trakcję. Jeżeli jest to połączone ze strzałem ze sprzęgła i ogólnorajdowym ciśnieniem, to może zaboleć :mrgreen:
Chyba że to blokowanie następuje jakoś łagodnie jak mechanizmach torsenowych - nie miałem w ręku elockera
No i ten problem raczej odpada przy skrzyni automatycznej, bo ciężko jest na niej szybko piłować przód-tył żeby się wyrwać z błota.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 83 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2035
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2020-05-17, 11:56   

Dokładnie to miałem na myśli, jeśli ktoś nie trzyma ciśnienia albo jedyną techniką jazdy jaką zna jest: jedynka (czy tam inny bieg do przodu), strzał ze sprzęgła, pi*da, wstek, strzał, pi*da, znowu jedynka itd., to taka blokada nie jest dla niego, bo wprowadza do układu dodatkowe obciążenia udarowe.
Czy warto dołożyć kasę do blokady pneumatycznej, czy nie, to pytanie natury filozoficznej.
Może dla mnie nie warto, bo nie mam problemów z kontrolą tego małego pedału po prawej, za to napatrzyłem się na problemy z pneumatyką, może dla kogoś innego z kolei tylko pneumatyka ma sens, bo znajduje więcej argumentów za takową, wybrać musi każdy sam.
Zdecydowanie jestem pewny, że lepiej mieć blokadę, niż jej nie mieć :mrgreen: i jeszcze lepiej mieć blokadę rozłączaną niż spawloka/spoola.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.