Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Blokujący się reduktor i metaliczne stuki
kwiato69 
świeżak


Dołączył: 29 Maj 2020
Posty: 6
Skąd: Mława
Wysłany: 2020-05-29, 13:22   Blokujący się reduktor i metaliczne stuki

Witam. Jestem nowy i świeżym posiadaczem Samuraia dość przerobionego więc nie wiem dokładnie co w nim jest. Nie znalazłem podobnego tematu.
Mam problem. Reduktor blokuję się w momencie ustawienia 4H i zostaje napęd na tylną os. W położeniu 4H dźwignia reduktora luzno przechodzi wręcz opada na lewą stronę. W momencie ustawienia 4L przy jeździe pod obciążeniem(dodaniu gazu) szarpie dźwignia i dochodzą metaliczne stuki. Wymieniłem tuleje dzwigni i tu wygląda sprawa ok. Czy czeka mnie regeneracja reduktora czy lepiej szukać drugiego.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2020-05-29, 15:36   

Urwane poduszki albo mocowanie do ramy (jeżeli dobrze zrozumiałem opis problemu).
 
     
kwiato69 
świeżak


Dołączył: 29 Maj 2020
Posty: 6
Skąd: Mława
Wysłany: 2020-05-29, 15:45   

To nie to. Poduszki może nie rewelacyjne ale całe. Mocowania też. To bardziej wygląda jak by wybieraki próbowały wypchnąć dźwignie.
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-05-29, 20:27   

Rozepnij sprzęgiełka z przodu i zobacz czy jest różnica. Jezeli to nie poduszki pozostaje Ci demontaż reduktora i wysyłka do slavoka. Rozbierze i oceni czy ratować czy też na złom.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
kwiato69 
świeżak


Dołączył: 29 Maj 2020
Posty: 6
Skąd: Mława
Wysłany: 2020-05-29, 21:32   

Sprawdzę to jutro. Poduszki też lepiej obejrzę bo może faktycznie coś z nimi nie tak

[ Dodano: 2020-05-30, 08:55 ]
Sprawdziłem. Faktycznie te stukanie jest tylko z zapiętymi sprzegielkami.

[ Dodano: 2020-05-30, 08:58 ]
Czy to może być wina poduszek? Wyglądają na dobre. A kolejna rzecz luzna dźwignia przy położeniu 4H

[ Dodano: 2020-05-30, 10:46 ]
Po dokładnym sprawdzeniu. Poduszki Dolne lekko spękane, mocowanie tylnej poduszki pekniete. Ale czy może mieć to wpływ na luzno chodzący lewarek przy 4H?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2020-05-30, 12:37   

Co znaczy "luźno chodzący"? O ile się może przesunąć lewo-prawo drążek w pozycji 4H?
Jakiś tam luz zawsze jest. Ale jak jest dobra tulejka pod drążkiem i sprężyna od góry, to nie może sobie latać na wybojach.
 
     
kwiato69 
świeżak


Dołączył: 29 Maj 2020
Posty: 6
Skąd: Mława
Wysłany: 2020-05-30, 13:47   

U mnie po zrzuceniu z napędu na dwa koła do dołu zapala się kontrolka 4H a drążek luzno się porusza od lewej do prawej i z powrotem, jak by nic go nie blokowało. Dopiero po wrzuceniu na luz i 4L jes sztywny. Tulejkę jak pisałem założyłem nową.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2020-05-30, 14:26   

No bo na 4H drążek ma dwie drogi do wyboru: w lewo na 2H i prawo na N/4L
Musi być możliwość przechylenia go w jedną lub drugą i nic go nie może blokować.

Jak wyciągniesz dżwignię z reduktora i popatrzysz od góry na wodziki, to zrozumiesz kinematykę układu.
 
     
kwiato69 
świeżak


Dołączył: 29 Maj 2020
Posty: 6
Skąd: Mława
Wysłany: 2020-05-30, 14:41   

Czyli podsumowując wymienić poduchy, pospawać łapę i powinno być ok.?
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-05-30, 15:27   

Poduchy wymień. Nie wiem co oznacza spawanie łapy. Sprawdź też sama dźwignie czy nie jest u dołu już mocno wyrobiona. Powinna pracować pomiędzy dwoma nazwijmy to prętami których przesuwanie powoduje zapinanie lub rozpinanie poszczególnych zębatek.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
kwiato69 
świeżak


Dołączył: 29 Maj 2020
Posty: 6
Skąd: Mława
Wysłany: 2020-05-31, 11:40   

Pojeździłem dzisiaj trochę i w błocie na 4L na małym gazie wszystko ok. Po dodaniu gazu w większym błocie z reduktora dochodzą stuki wręcz trykanie i w tym momencie wal na przednia os się nie kręcił.
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-05-31, 13:56   

A skąd wiesz ze z reduktora? Trzeba rozebrać, prawdopodobnie masz zmasakrowane zębatki.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.