Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Inne mosty czy wzmocnione półosie i przeguby ?
Robert77 
nowicjusz



Wiek: 43
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 46
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: 2016-03-24, 20:13   Inne mosty czy wzmocnione półosie i przeguby ?

Witam ! Temat z reduktorem mam załatwiony i zanim założę koła 33 cale chciałbym ogarnąć temat mostów . Cena wzmocnionych półosi i przegubów na dwa mosty to około 4000tyś , więc co lepsze ogarnąć jakieś mosty z innej fury z bardziej wytrzymalszymi półośkami i przegubami ? Czy może jednak zostać przy tych z samuraia i wpakować tam te graty wzmocnione ? Znajomy mechanik zaproponował mi pomoc przy ogarnięciu z innymi mostami , ja do końca nie jestem przekonany i tu proszę o pomoc będzie łatwiej podjąć decyzję :mrgreen:
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 50 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2392
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-03-24, 21:05   

Tył vitara-przód wzmocniony z przełożeniem vitary.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1140
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-03-24, 21:26   

Jedni maja toyote i sa zadowoleni, inni maja vitary i wzmacniane polosie i tez sa zadowoleni - do czasu az zmieli sie dyfer :) A 5.125 coraz mniej ... Ogolnie temat rzeka i nie dam sie wciagnac :D
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2016-03-24, 21:30   

przewaga oryginalnych to najmniejsza główka = największy prześwit :)
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
Robert77 
nowicjusz



Wiek: 43
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 46
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: 2016-03-24, 21:53   

W sumie coraz bardziej jestem skłonny zostać przy oryginalnych , tylko wpakować wzmocnione półosie i przeguby do tego wzmocnić pochwę . No chyba że coś się jeszcze narodzi jakiś pomysł z czego tu wsadzić :)
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-03-24, 22:16   

jak zostaniesz przy seryjnych mostach to rozważ zmotanie odciążonych półosi, kosztowo porównywalne do wzmacnianych TG a o wiele więcej zalet. W tym temacie myślę że forumowy kolega Chomik może pomóc.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
marcelo 
zapaleniec
Samurai start seria


Pomógł: 3 razy
Wiek: 29
Dołączył: 09 Mar 2013
Posty: 270
Skąd: Lwówek Śląski
Wysłany: 2016-03-25, 12:19   

Ja też miałem ten dylemat - zostałem przy oryginalnych. koszty są podobne jeśli chodzi o wzmocnienie i wymiane mostów ale wraz z masywniejszym mostem dochodzi spoko kg i tak zaczynając od cięższych felg (6x139,7) hamulców piast itd...

Na przód mam już spidertraxy a na tył planuje odciążone półosie - polecam również kolegę Chomika z forum. Lepiej to wychodzi, bo oprócz mocniejszych półosi masz też możliwość szybkiej wymiany/kontynuowania jazdy na urwanej no i pozbywasz się największej bolączki oryginalnego mostu - lichych łozysk. dodatkowa zaleta to przeróbka na tarcze w cenie odciążenia :)
_________________
33'' silverstone; 5cm Bodylift; 5.125; ARB+HF; spring; spiek; Et-28+5cm; 1.3 pony->1.6 8v
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-03-25, 16:15   

tak tylko w ori przy dużych kolach lubi sie zmielić talerz. przynajmniej ja mam taki problem. no i jak wsadzisz większe mosty to i większe koła, jak koła to i silnik i tak dalej i tak dalej.
ja mam na przodzie wzmacniane TG i jestem bardzo z nich zadowolony, a tył niestety ,czasami sie coś urywa
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-03-26, 11:00   

rumun napisał/a:
tak tylko w ori przy dużych kolach lubi sie zmielić talerz. przynajmniej ja mam taki problem. no i jak wsadzisz większe mosty to i większe koła, jak koła to i silnik i tak dalej i tak dalej.
ja mam na przodzie wzmacniane TG i jestem bardzo z nich zadowolony, a tył niestety ,czasami sie coś urywa

5.125? Te niestety bardzo słabe są. Przy reduktorze 4.16 w/g mnie bez sensu pakować 5.125. Nie dosyć, że drogie, ciężko znaleźć to jeszcze szybko się mielą.
 
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1140
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-03-26, 11:47   

No chyba ze masz kola 35 cali 8-)
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-03-26, 12:23   

Zależy jak się jeździ ,zdarza się ze i super hiper półosie i przeguby ludzie urywają.Po drugie zastanów się czy aby na pewno potrzebujesz pchać do samuraja 33 cale,pomiędzy 31 a 33 jedyna różnica to taka że na 33 na oryginalnym 1,3 auto przestanie jechać a oryginalne mosty spokojnie wytrzymają 31 jak będziesz jeździł z głową. ;-)
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
rumun 
mechanik



Pomógł: 6 razy
Wiek: 27
Dołączył: 24 Mar 2014
Posty: 652
Skąd: wyszków
Wysłany: 2016-03-26, 14:13   

Halas mam zwykle przelozenia.43/11.
Egon a widziales co w blocie robi 31 a 33? Bo jak dla mnie to jest przepasc.
_________________
samurai 1.6 16v, sprężyna, przód blokada arb+wzmacniane półosie, tył mini spool, spiek, reduktor 1.0, tył wał uaz,wspomaganie,kubełki, chłodnica na tyle, simex 260/75r15, tarcze z tyłu+zaciski od alfy.
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 28
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-03-26, 14:46   

jak juz milisz 3.9 to jest ciekawie :mrgreen:
całe szczęście ze cena i dosępnośc pozwala w zasadzie wozić ze sobą drugi komplet ;-)
 
 
     
Robert77 
nowicjusz



Wiek: 43
Dołączył: 10 Gru 2014
Posty: 46
Skąd: Duszniki Zdrój
Wysłany: 2016-03-26, 17:37   

egon napisał/a:
Zależy jak się jeździ ,zdarza się ze i super hiper półosie i przeguby ludzie urywają.Po drugie zastanów się czy aby na pewno potrzebujesz pchać do samuraja 33 cale,pomiędzy 31 a 33 jedyna różnica to taka że na 33 na oryginalnym 1,3 auto przestanie jechać a oryginalne mosty spokojnie wytrzymają 31 jak będziesz jeździł z głową. ;-)



Silnik to również przyszłościowy temat :) teraz priorytet , wzmocnić mosty . Wiadomo że trzeba jeździć z głową , do tej pory nic nie zmieliłem :) Taki mam plan wsadzić 33 , przy tym reduktorze który teraz posiadam 6.5:1 33 będą robić robotę , testy były na 31 i jest całkiem dobrze . Trochę się obawiałem tego przełożenia że będzie muł ale tragedii niema , mało śmigam po asfalcie a i tak to nie był demon prędkości . W terenie na podjazdach , jeszcze tych technicznych to bajka , trzeci bieg i powoli bez jęknięcia wdrapuje się tam gdzie wcześniej musiałem brać rozpęd :) Długie podjazdy to ruszanie z piątego :) silnik nawet nie przejawia braku mocy , jak się zakopie to jedyneczka wyciągarka i poszedł :) Z tond moja decyzja z tak wolnym przełożenie ,za tym również idzie dalsze motanie . samurai2
 
     
sztamgres 
nowicjusz
sztamgres



Wiek: 34
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2016-10-17, 23:09   

a ma ktos na forum mosty od patrola???
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 50 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2392
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-10-18, 07:02   

Znajomy ma. Silnik 1.8 IS ze skrzynią reduktor 6.5.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
sztamgres 
nowicjusz
sztamgres



Wiek: 34
Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 64
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2016-10-18, 07:46   

chodzi mi o opinie jak to się sprawuje , ja mam vitarowska 16 planuje wsadzic automata i koła minimum 33 , moze masz jakies zdjęcia jakies uwagi co i dlaczego tak a nie inaczej
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 50 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2392
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-10-18, 10:25   

wieczorem poklikam
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Kwadrat 
rozgadany



Wiek: 47
Dołączył: 04 Wrz 2013
Posty: 111
Skąd: Warka
Wysłany: 2016-10-26, 07:25   

kurian napisał/a:
jak zostaniesz przy seryjnych mostach to rozważ zmotanie odciążonych półosi, kosztowo porównywalne do wzmacnianych TG a o wiele więcej zalet. W tym temacie myślę że forumowy kolega Chomik może pomóc.




Porównywalne ? hmmm Również z Gwarancją ? :)

[ Dodano: 2016-10-26, 08:32 ]
Generalnie jeżeli auto ma być lekkie to zostaw oryginalne mosty. Zmiana półosi na mocniejsze to pół dnia roboty i gotowe. Mało motania a efekt bardziej niż zadowalający. Główki można wzmocnić tak że wytrzymają 150KM i duże kółka.
_________________
http://www.warka-team.pl
 
     
kurian 
mechanik



Pomógł: 13 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Lip 2012
Posty: 594
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2016-10-26, 07:57   

Kwadrat napisał/a:

Porównywalne ? hmmm Również z Gwarancją ? :)


nasz forumowy kolega ostatnio sprzedawał swój produkt w cenie poniżej 2000zł, czy daje gwarancje trzeby by jego zapytać.
_________________
Suzuki Samurai 1.3i '94 - seria
Radość zaczyna się tam gdzie kończy się rozsądek.
Będąc w terenie postępuj zawsze tak, byś z czystym sumieniem mógł wrócić kiedyś w to samo miejsce. Ty, albo ktokolwiek inny...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.