Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Body lift a lift na resorach
Pan samochodzik 
świeżak


Dołączył: 06 Mar 2020
Posty: 7
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2020-11-30, 18:47   Body lift a lift na resorach

Witam wszystkich.
Zastanawiam się nad tematem założenia body lifta. Mam już lift 2 cale zrobiony na resorach i nie mam pewności czy ten body lift podniesie auto cokolwiek wyżej. No i drugi temat to zaspawanie przedniego dyfra (jest już na wykończeniu) i zrobienie w ten sposób 100% blokady przy załączeniu przedniego napędu. Jeśli dobrze rozumiem przy rozpiętych sprzegiełkach nie powinno przeszkadzać w jeździe po asfalcie?
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-30, 18:55   

Zaspawanie przodu to nie najlepszy pomysł. Zaspawaj i sam się przekonasz po pierwszych zakrętach w terenie.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Pan samochodzik 
świeżak


Dołączył: 06 Mar 2020
Posty: 7
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2020-11-30, 19:05   

Mówisz że wiecej problemów niż korzyści? Widziałem że maja samuraie zakładane blokady na przód. Aż tak mocno pogorszy się skręt?
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2020-11-30, 19:56   

W jakim celu chcesz robić lift budy?
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-11-30, 20:01   

Tez uważam,że 2 cale w zupełności wystarczą. Wyżej to robi się chybotliwy kiosk ruchu. Co do blokady to owszem,ale pneumatyczna rozpinana,a nie spawlock !
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2020-12-01, 00:34   

spaw to tylko na tył, a iście w górę bo tak to tylko strach na zakrętach xD
 
     
Pan samochodzik 
świeżak


Dołączył: 06 Mar 2020
Posty: 7
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2020-12-01, 07:47   

No ja rozumiem, bo w większości wątków jest to samo pisane ,że po co i że wóz drabiniasty. Ale chciałbym wiedzieć czy to dodatkowo podniesie auto czy nie
Skoro tak piszecie rozumiem że 2 cale na resorach i dodatkowo 2 cale na budzie to będzie inna wysokość. Zależy mi na prześwicie , bo uzytkuje auto w taki sposób że mi go brakuje. Samurai nigdy się dobrze nie prowadził. Duże opony Mt, lift - rajdowka to nigdy nie będzie. Ale jak mi się wiesza w koleinach to chce to poprawić.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-12-01, 09:11   

Jak nie założysz dużych kół to i tak będzie się wieszał na mostach.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-12-01, 09:34   

Ja miałem lift 2cale (resor + wieszaki) + 45mm lift budy. Samuraja na bok przewróciłem już 3x :) Generalnie - lift budy nie zwiększy prześwitu (gruchy mostu, reduktor - kaganiec jeżeli masz)... zrób to od drugiej strony - dobierz koła jakie chcesz i do nich dopiero zaadaptuj lift zawieszenia tyle ile będzie niezbędne. Zamiast liftu możesz np. wyciąć nadkola.

Co do spawlocku na przód. Ja mam u siebie pneumatyczne blokady przód i tył. I uważam, że to najlepsze rozwiązanie. Spaw lock dramatycznie zwiększa kąt skrętu (różnica prędkości obrotowej kół) co przy manewrowaniu pomiędzy drzewami na rajdach jest kluczowe. I teraz jeżeli założysz (poglądowo), że przy blokadzie na tył promień skrętu zwiększa się o 20% to przy zapiętej blokadzie na przednim moście masz 60% gorzej. Na asfalcie w zimie nie utrzymasz tego auta w zakręcie powyżej 30km/h
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2020-12-01, 19:30   

Pan samochodzik napisał/a:
Zależy mi na prześwicie , bo uzytkuje auto w taki sposób że mi go brakuje. Samurai nigdy się dobrze nie prowadził. Duże opony Mt, lift - rajdowka to nigdy nie będzie. Ale jak mi się wiesza w koleinach to chce to poprawić.

Nie chcesz 'się wieszać'? Rozwiązanie jest proste - zamontuj między most a koło reduktory portalowe, dostaniesz prześwit jakiego nie da Ci żadna opona nie wymagająca cięcia karoserii w samuraiu. Tu masz przykład takiego rozwiązania zastosowanego w nowym Jimny'm https://youtu.be/Prgo7fLerLo?t=34 na dzień dobry +15 cm
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-12-01, 20:17   

Rosjanie mają fabryczki zajmujące się tym.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2020-12-01, 20:26   

W tym zamontowali produkt niemiecki, rok temu kosztowały ok 9 tys. euro. Przy ściąganiu rosyjskich trzeba dobrze sprawdzić opinie o producencie, bo oglądałem kiedyś 'sekcję zwłok' nowych reduktorów (nie pamiętam do czego były) to można było się przerazić.
Faktem jest że montują to do czego się da i to rozwiązanie robi robotę.

ps. znalazłem https://www.youtube.com/w...gA3yQyBSmg&hd=1
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2020-12-01, 23:29   

ciekawe czy by od takiego MTZ'a szło by przerobić
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-12-02, 08:16   

9k euro kusi jak nic :) za sztukę? wiem, że niektórzy w samcu latają na 33' MT'kach ale to już przesada - 31; to max.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-12-02, 09:05   

Wszystko zależy od głowy i nogi kierownika. Ja mam powzmacniane mosty i 33 boggery.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-12-02, 12:29   

Zawias - w zielonym? Ostatnio mijałem Cię w żukowie i jak dla mnie brykasz serią :) Chyba, że ten z miniaturki to odrębne jeździdełko.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2020-12-02, 16:41   

To moje pierwsze auto,ale miło wspominam tego diesla. Musimy się kiedyś spotkać. Mamy rodzinkę w Egiertowie. Teraz jeżdżę czarnym samcem .W tym roku wygraliśmy puchar Pomorza i Kościerzyny.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Pan samochodzik 
świeżak


Dołączył: 06 Mar 2020
Posty: 7
Skąd: Gniezno
Wysłany: 2020-12-02, 17:50   

Ok. Dzięki wszystkim za pomoc. 9 tys euro raczej nie wchodzi w grę , natomiast kwestia opon jak najbardziej. :-)
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2020-12-02, 19:06   

Valkyr_87 napisał/a:
9k euro kusi jak nic :) za sztukę?

z tego co pamiętam pisali o komplecie, bez ewentualnych podatków i transportu. Niestety producent nie podaje nigdzie ceny (a przynajmniej nie znalazłem) tylko info na telefon.

9 tys. euro odstrasza, ale 250 tys. rubli brzmi bardziej normalnie (+ ewentualne poprawki po producencie ;-) ). Poniżej oferta producenta którego zjechał pan z powyższego filmu, w sumie nie sprawdzałem czy wyciągnęli wnioski i poprawili niedociągnięcia. Tłumaczenie z googla bo nie chce mi się tego ręcznie tłumaczyć, poprawiłem tylko największe bzdury.
Gdybym bardziej ambitnie użytkował auto, to pewnie bym się skusił.
Cytat:
SJ-1.28x1kz: opuszczanie 1,28, przekładnia śrubowa, do felg od 15 cali zalecamy opony do 30 cali. Koszt: Standard = 205000, Extreme = 225000 rubli.

SJ-1.42x1kz: opuszczanie 1,42, przekładnia śrubowa, dla felg od 15 cali zalecamy opony do 33 cali. Koszt: Standard = 205000, Extreme = 225000 rubli.

SJ-1,66x1kz: opuszczanie 1,66, przekładnia śrubowa, do felg od 15 cali zalecamy opony do 35 cali. Koszt: Standard = 205000, Extreme = 225000 rubli.

SJ-1,9x1kz: opuszczanie 1,9, przekładnia śrubowa, do kół od 16 cali zalecamy opony do 38 cali. Koszt: Standard = 215000, Extreme = 235000 rubli.

SJ-2,63x1kz: opuszczanie 2,63, przekładnia śrubowa, do kół od 16 cali zalecamy opony do 1100 mm. Koszt: Standard = 235000, Extreme = 255000 rubli.

SJ-3x1kz: opuszczanie 3, przekładnia śrubowa, do kół od 17 cali zalecamy opony do 1300 mm. Koszt: Standard = 245000, Extreme = 265000 rubli.

SJ-3,4x1kz: opuszczanie 3,4, przekładnia śrubowa, do kół od 18 cali zalecamy opony do 1400 mm. Koszt: Standard = 255000, Extreme = 275000 rubli.

Istnieje możliwość wykonania KR według specyfikacji klienta, koszt do ustalenia.

2. Półosie tylnej osi, wielokliny po obu stronach, para = 15000r. Pozycja obowiązkowa.

3. Felgi, z dużym plusem kompensujące wydłużenie toru przy montażu KR. Dzięki nim Twój SUV nie będzie przypominał łazika księżycowego, po zainstalowaniu CD tak jak w poprzednich modelach. Dźwignia jest zbliżona do standardowych wymagań, co zmniejsza obciążenie sternika. Zestaw 4 kół, od 35 000r.

4. Hamulce tarczowe, zestaw na dwie osie = 15000r, z funkcją hamulca ręcznego + 10000r.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2020-12-02, 20:05   

No ale i tak sporo... Jeżeli Zawias lata na 33 boggerach to 33 MTki tez dźwignie... Choć u mnie chyba za duży moment na takie koła pomimo wzmocnienia chyba wszystkiego co było możliwe.

[ Dodano: 2020-12-02, 20:05 ]
A daj tanto na PW namiar na tego producenta...
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.