Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Amortyzator skrętu - co począć gdy brak, a trzeba....
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
  Wysłany: 2021-04-04, 17:57   Amortyzator skrętu - co począć gdy brak, a trzeba....

Pytanie. Dołożyłem kółka 32 cale przez co wyraźnie czuć, że kierownica lata jak szalona na koleinach i w terenie. Chcę dołożyć amortyzator skrętu. Niestety oryginalnych mocowań już dawno nie ma. Pytanie do specjalistów. Motać mocowanie amortyzatora do ramy jak kity w Jimnym, czy też dać amortyzator na link most górny drążek kierowniczy jak w XJtach. Doradzi ktoś?
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-04-04, 22:42   

Daj wąs od mercedesa i sprawdź luzy . Nie za wysoko masz podniesione auto ?
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-04-05, 08:12   

Wąs od merca? Pod drążki? Generalnie montuje drążek od Krzykka z wymiennymi końcówkami. Przy tej okazji chciałem dołożyć amortyzator. W istocie na czarnym czy na żwirowni nie ma problemu , głównie chodzi mi o koleiny w których ewidentnie kierownica idzie za kołami. Z luzami masz rację muszę koła rzeczy skorygować bo skręcając dałem za duży luz na przedniej piaście.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2021-04-05, 11:48   

Amortyzator nie rozwiąże problemu, a co najwyżej go zamaskuje, najpierw pozbądź się luzów z układu, dopiero montuj amortyzator.
Jeżdżę na 32" bez amortyzatora i nie czuję potrzeby posiadania, pewnie kiedyś zamontuję, bo leży na półce już 9 lat :mrgreen:
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-04-06, 07:27   

Panowie :) ale problem nie dotyczy tego, że auto pływa lub dostaje drgań typu death wooble. Przy 29 simexach mogłem jakoś utrzymać kierownice w rękach ( a mam też mniejszą niż oryginał). Oczywiście nie mam stabilizatora. Generalnie zawias (nie mylić z użytkownikiem) jest praktycznie nowy. Składając wszystko od Krzykka wymieniłem od razu łożyska, sworznie, uszczelniacze. Wczoraj skorygowałem dokręcenie piast - bo pierwotnie "na czucia" zrobiłem to za lekko. Patent Kostucha z wagą wędkarską to dla mnie odkrycie życia :) Obecnie po korekcie auto jeździ stabilniej na asfalcie - w terenie bez zmian. Da się śmigać, ale wolałbym jakoś zamortyzować te uderzenia kierownicy by nie stracić palców :)

ps. może przesadzam... ale w sumie to ostatnia rzecz, którą jeszcze mogę do samuraja dołożyć... I ostatecznie myślę nad mocowaniem do mostu.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-04-06, 08:37   

Przejrzyj forum to znajdziesz fotki zamocowania amorka- jak nie to google.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2021-04-06, 10:15   

Wagę wędkarską (czy coś co ją przypomina) pokazują na obrazku w manualu, więc to nie jest żaden mój patent :-)
Jeżeli problemem nie jest death wobble, tylko niechciane ruchy kierownicą po najechaniu na coś lub wjechaniu w dziurę, to powodem jest za duży kąt drążka od wąsa przekładni do zwrotnicy.
Powinien być on jak najbardziej poziomo, żeby minimalizować reakcję kierownicy. Po liftach robi się on coraz bardziej skośny i zaczyna rzucać kierownicą.
Na to żaden amortyzator skrętu nie pomoże.
Za oceanem mają tuningowe opuszczone wąsy. Tędy bym poszedł.
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2021-04-06, 11:23   

Wąs z mercedesa jest mocowany wyżej co poziomuje drążek.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-04-06, 12:01   

O dziękuję bardzo :) teraz to już rozumiem :)

Niemniej mam pewne pytanie - 2x niezależne drążki + wąs od merca W124 (temat mam obczytany ;) ) czy drążek przedłużyć i wyprofilować go w taki sposób by 1/3 długości przechodził równolegle do drążka poprzecznego (koło-koło) i dopiero szedł do góry na wąs przekładni?
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2021-04-06, 12:51   

Jakiekolwiek profilowanie drążka nic nie da, geometrycznie punkty mocowania pozostają w tym samym miejscu.
Wrzuć może jakąś fotę jak to masz porobione, to łatwiej będzie coś wyrokować.
Btw. wąs zakłada się od w126, w ostateczności od w123, ten od w124 nijak nie pasuje.
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-04-06, 14:57   

Tak tak :) mój błąd - do samuraja na prawą stronę montuje się lewy wąs od W126. Mam już namierzony. (170 zł)
sam pitman arm - czyli wąs przekladni to koszt z przesyłka z USA 1000 zł :shock:

W UK - bez wysyłki to 540zł :) no przyznam, że wycena robi na mnie wrażenie...
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2021-04-07, 10:30   

Komfort jest podobno bezcenny :mrgreen:
Po taniości - trzeba się nauczyć jeździć z kciukami na zewnątrz kierownicy.
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-04-07, 12:27   

Kupiłem wąsa - tylko szlocham wewnętrznie, że piękny drążek od Krzykka w sumie pozostanie mi tylko przerobić na 2x odrębne drążki :( A taki ładny był, amerykański.


ps. Ale na amortyzator nadal mi nikt nie odpowiedział :) Choć dziękuję wszystkim szczerze za wskazanie błędów mojego rozumowania :oops:
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2021-04-07, 15:46   

Ale co chcesz wiedzieć konkretnie z amorkiem skrętu?
Po co dokładać, jeżeli nic nie zmieni? Żeby się zepsuł? :mrgreen:
Jak bardzo chcesz, to zrobię Ci zdjęcie - mam mocowany między drążkiem poprzecznym a mostem. Jak był mocowany klasycznie do ramy, to nie zdawał egzaminu.

Dlaczego nie możesz użyć nowego drążka skośnego? Za długi?
Nie miałem takiego w rękach, to pytam...
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-04-07, 15:49   

Drążki i tak będę robił nowe pod wąs z merca :)

A co do amortyzatora to szczerze moja czysta ciekawość :) Które z rozwiązań potencjalnie jest lepsze :) Ty jak rozumiem masz do mostu :)
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2021-04-07, 15:54   

Lepsze jest to które w danym przypadku działa :-D
Amorek do ramy u mnie nic nie dawał (nawet taki mega fest szok tuning).
Jak dałem do mosu, to wszystkie padaczki ustały jak ręką odjął.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2021-04-07, 23:25   



Na tej focie widać błąd konstrukcyjny, który masz szansę poprawić wąsem od mercedesa.
Drążek panharda i skośny drążek kierowniczy powinny być do siebie równoległe, a tu jest całkiem duża różnica pomiędzy nimi, to może dawać (z reguły daje) efekt szarpania kierownicą na nierównościach.
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-04-08, 08:35   

Didymos, dzisiaj się za to zabieram :) Kurier już jedzie z wąsem od merca i ma być przed 13. Wczoraj kolega Zawias instruował mnie co i jak trzeba ogarnąć z tym wąsem:)
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2021-04-08, 09:40   

Trzeba było od razu dwa wąsy zamówić.
Wtedy cały drążek poprzeczny idzie do góry i mniejsza szansa na jego wygięcie w terenie.
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-04-10, 13:16   

Zamontowałem. Troche zabawy miałem z górnym drazkiem by nie obijał miski olejowej. Przyznam, że jeszcze nie testowałem. Fotę wrzuciłem do galerii w skomplikowanym związku.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.