Wysłany: 2021-04-07, 12:56 Co radzicie wdrożyć? Zwolnione obroty, przełożenia?
Chciałbym podejść do tematu podniesienia zdolności i mocy mojego Samurai-a i rozważam aktualnie 3 scenariusze?
1. Reduktor -> montaż zestawu zwolnionych przełożeń 4.16
2. Mosty -> montaż zestawu przełożeń 5.38 do mostów przód i tył
3. Montaż elementów z punktów 1 i 2 równocześnie.
Aktualny stan mojego auta:
1. Silnik 1.3 w dobrym stanie.
2. Koła MT 215/75/R15.
3. Auto dociążone stalowymi zderzakami przód i tył, wyciągarka z przodu, butla gazowa z tyłu (40L).
4. Resory EFS +2", amortyzatory IronMan +2", wieszaki oryginalne.
5. Jazda w terenie 30%, asfalt 70%. Teren nie oznacza katowanie w błocie po lusterka
Wiem, że temat pewnie wiele razy opisywany niemniej z tego co przeczytałem dotychczas trudno podjąć decyzję co wybrać.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie szczególnie osób, które podobne modyfikacje posiadają.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2021-04-07, 13:58
jaki masz zestaw przełożeń aktualnie w mostach?
Po mojemu jak 70% asfalt i zrealizujesz 4.16 + zwolnienie mostów to piechotą będzie szybciej iść. Trza to sobie policzyć, ale tak mi się to widzi.
Wg. mnie 4.16 najlepiej się tu prezentuje bo na te 30% błota zyskasz wyraźne zwolnienie i lepszą gospodarkę mocą, a na asfalt aż tak bardzo top speeda nie popsujesz.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Po mojemu jak 70% asfalt i zrealizujesz 4.16 + zwolnienie mostów to piechotą będzie szybciej iść. Trza to sobie policzyć, ale tak mi się to widzi.
Wg. mnie 4.16 najlepiej się tu prezentuje bo na te 30% błota zyskasz wyraźne zwolnienie i lepszą gospodarkę mocą, a na asfalt aż tak bardzo top speeda nie popsujesz.
Przy tych kołach oryginalne przełożenia dają sobie radę.
W budżecie reduktora 4.16 zakup lepiej blokadę mostu. Zdolności terenowe (zwłaszcza przy tak małych kołach) zwiększą się "dramatycznie" :)
Przy tych kołach oryginalne przełożenia dają sobie radę.
W budżecie reduktora 4.16 zakup lepiej blokadę mostu. Zdolności terenowe (zwłaszcza przy tak małych kołach) zwiększą się "dramatycznie" :)
O blokadzie też myślę. Korzystając z okazji co byś polecił? ewentualnie u kogo w Małopolsce warto takie coś zrobić?
Pomógł: 12 razy Wiek: 36 Dołączył: 31 Maj 2019 Posty: 267 Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-04-07, 20:21
Blokada na tył i 4.16 to taka podstawą ale wydaje mi się, że przy dobrych resorach wolałbym 4.16...
To co znajdziesz na rynku to 4.16 TrailGear lub jeszcze jakaś włoska firma. TG są sprawdzone. Mam i sobie chwalę. Możesz wytargac reduktor i np. wysłać do Huntera.
Co do blokad. Tutaj możesz lockrighta, spółka, spawlocka, elockera lub pneumatyki HF lub na bogato ARB. Ja sugerowalbym elektryka lub pneumata. Osobiście mam wersję bieda czyli HF i drugi rok bez żadnej awarii.
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2021-04-07, 23:13
Ja bym zaczął od tylnej blokady, dzielność terenowa z blokadą jest nieporównywalna.
Zwolnione przełożenia nie wniosą aż tak wiele, jeśli i tak będziesz mielił bezradnie dwoma kołami, ale najlepiej mieć jedno i drugie.
Łączenie 5,38 w mostach i 4,16 w reduktorze przy tak mikrych kółkach nie ma żadnego sensu, chyba, że planujesz jazdę po skałkach
Blokada na tył i 4.16 to taka podstawą ale wydaje mi się, że przy dobrych resorach wolałbym 4.16...
To co znajdziesz na rynku to 4.16 TrailGear lub jeszcze jakaś włoska firma. TG są sprawdzone. Mam i sobie chwalę. Możesz wytargac reduktor i np. wysłać do Huntera.
Co do blokad. Tutaj możesz lockrighta, spółka, spawlocka, elockera lub pneumatyki HF lub na bogato ARB. Ja sugerowalbym elektryka lub pneumata. Osobiście mam wersję bieda czyli HF i drugi rok bez żadnej awarii.
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi. Chyba finalnie zdecyduję się na te 4.16 i blokadę elocker
[ Dodano: 2021-04-08, 05:45 ]
Didymos napisał/a:
Ja bym zaczął od tylnej blokady, dzielność terenowa z blokadą jest nieporównywalna.
Zwolnione przełożenia nie wniosą aż tak wiele, jeśli i tak będziesz mielił bezradnie dwoma kołami, ale najlepiej mieć jedno i drugie.
Łączenie 5,38 w mostach i 4,16 w reduktorze przy tak mikrych kółkach nie ma żadnego sensu, chyba, że planujesz jazdę po skałkach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum