Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Co radzicie wdrożyć? Zwolnione obroty, przełożenia?
bartchra 
świeżak


Dołączył: 12 Lis 2020
Posty: 23
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2021-04-07, 12:56   Co radzicie wdrożyć? Zwolnione obroty, przełożenia?

Chciałbym podejść do tematu podniesienia zdolności i mocy mojego Samurai-a i rozważam aktualnie 3 scenariusze?
1. Reduktor -> montaż zestawu zwolnionych przełożeń 4.16
2. Mosty -> montaż zestawu przełożeń 5.38 do mostów przód i tył
3. Montaż elementów z punktów 1 i 2 równocześnie.

Aktualny stan mojego auta:
1. Silnik 1.3 w dobrym stanie.
2. Koła MT 215/75/R15.
3. Auto dociążone stalowymi zderzakami przód i tył, wyciągarka z przodu, butla gazowa z tyłu (40L).
4. Resory EFS +2", amortyzatory IronMan +2", wieszaki oryginalne.
5. Jazda w terenie 30%, asfalt 70%. Teren nie oznacza katowanie w błocie po lusterka ;-)

Wiem, że temat pewnie wiele razy opisywany niemniej z tego co przeczytałem dotychczas trudno podjąć decyzję co wybrać.

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie szczególnie osób, które podobne modyfikacje posiadają.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2021-04-07, 13:58   

jaki masz zestaw przełożeń aktualnie w mostach?

Po mojemu jak 70% asfalt i zrealizujesz 4.16 + zwolnienie mostów to piechotą będzie szybciej iść. Trza to sobie policzyć, ale tak mi się to widzi.

Wg. mnie 4.16 najlepiej się tu prezentuje bo na te 30% błota zyskasz wyraźne zwolnienie i lepszą gospodarkę mocą, a na asfalt aż tak bardzo top speeda nie popsujesz.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
bartchra 
świeżak


Dołączył: 12 Lis 2020
Posty: 23
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2021-04-07, 14:21   

SamNaSamZSam napisał/a:
jaki masz zestaw przełożeń aktualnie w mostach?

Po mojemu jak 70% asfalt i zrealizujesz 4.16 + zwolnienie mostów to piechotą będzie szybciej iść. Trza to sobie policzyć, ale tak mi się to widzi.

Wg. mnie 4.16 najlepiej się tu prezentuje bo na te 30% błota zyskasz wyraźne zwolnienie i lepszą gospodarkę mocą, a na asfalt aż tak bardzo top speeda nie popsujesz.


Aktualnie mam po prostu wszystko oryginalne ;-(

PS. Dziękuję za opinię.
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-04-07, 15:11   

Przy tej konfiguracji - planujesz większe koła?
Jakie masz opony? Nalewki? Felga stalowa?

Przy tym co masz - 4.16 lub swap silnika. Przy kołach, które masz w mojej opini spokojnie wystarczy Ci sam reduktor.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
bartchra 
świeżak


Dołączył: 12 Lis 2020
Posty: 23
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2021-04-07, 15:19   

Valkyr_87 napisał/a:
Przy tej konfiguracji - planujesz większe koła?
Jakie masz opony? Nalewki? Felga stalowa?

Przy tym co masz - 4.16 lub swap silnika. Przy kołach, które masz w mojej opini spokojnie wystarczy Ci sam reduktor.


Aktualnie mam te koła, które opisałem 15" 215/75/R15 MT Nowiutkie Comforser CF3000. Felgi stalowe 15/7 ET -25.
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-04-07, 15:31   

podpowiem Ci tak - załóż sobie 4.16 ;) wystarczy przy tych kołach.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
bartchra 
świeżak


Dołączył: 12 Lis 2020
Posty: 23
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2021-04-07, 15:37   

Valkyr_87 napisał/a:
podpowiem Ci tak - załóż sobie 4.16 ;) wystarczy przy tych kołach.


OK, jeszcze raz dziękuję za rekomendację. A czy możesz wskazać, który z dostępnych na rynku zestawów wybrać?
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2021-04-07, 15:51   

Przy tych kołach oryginalne przełożenia dają sobie radę.
W budżecie reduktora 4.16 zakup lepiej blokadę mostu. Zdolności terenowe (zwłaszcza przy tak małych kołach) zwiększą się "dramatycznie" :)
 
     
bartchra 
świeżak


Dołączył: 12 Lis 2020
Posty: 23
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2021-04-07, 18:47   

kostuch napisał/a:
Przy tych kołach oryginalne przełożenia dają sobie radę.
W budżecie reduktora 4.16 zakup lepiej blokadę mostu. Zdolności terenowe (zwłaszcza przy tak małych kołach) zwiększą się "dramatycznie" :)


O blokadzie też myślę. Korzystając z okazji co byś polecił? ewentualnie u kogo w Małopolsce warto takie coś zrobić?
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-04-07, 20:21   

Blokada na tył i 4.16 to taka podstawą ale wydaje mi się, że przy dobrych resorach wolałbym 4.16...

To co znajdziesz na rynku to 4.16 TrailGear lub jeszcze jakaś włoska firma. TG są sprawdzone. Mam i sobie chwalę. Możesz wytargac reduktor i np. wysłać do Huntera.

Co do blokad. Tutaj możesz lockrighta, spółka, spawlocka, elockera lub pneumatyki HF lub na bogato ARB. Ja sugerowalbym elektryka lub pneumata. Osobiście mam wersję bieda czyli HF i drugi rok bez żadnej awarii.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2021-04-07, 23:13   

Ja bym zaczął od tylnej blokady, dzielność terenowa z blokadą jest nieporównywalna.
Zwolnione przełożenia nie wniosą aż tak wiele, jeśli i tak będziesz mielił bezradnie dwoma kołami, ale najlepiej mieć jedno i drugie.
Łączenie 5,38 w mostach i 4,16 w reduktorze przy tak mikrych kółkach nie ma żadnego sensu, chyba, że planujesz jazdę po skałkach :mrgreen:
 
     
bartchra 
świeżak


Dołączył: 12 Lis 2020
Posty: 23
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2021-04-08, 05:45   

Valkyr_87 napisał/a:
Blokada na tył i 4.16 to taka podstawą ale wydaje mi się, że przy dobrych resorach wolałbym 4.16...

To co znajdziesz na rynku to 4.16 TrailGear lub jeszcze jakaś włoska firma. TG są sprawdzone. Mam i sobie chwalę. Możesz wytargac reduktor i np. wysłać do Huntera.

Co do blokad. Tutaj możesz lockrighta, spółka, spawlocka, elockera lub pneumatyki HF lub na bogato ARB. Ja sugerowalbym elektryka lub pneumata. Osobiście mam wersję bieda czyli HF i drugi rok bez żadnej awarii.


Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi. Chyba finalnie zdecyduję się na te 4.16 i blokadę elocker ;-)

[ Dodano: 2021-04-08, 05:45 ]
Didymos napisał/a:
Ja bym zaczął od tylnej blokady, dzielność terenowa z blokadą jest nieporównywalna.
Zwolnione przełożenia nie wniosą aż tak wiele, jeśli i tak będziesz mielił bezradnie dwoma kołami, ale najlepiej mieć jedno i drugie.
Łączenie 5,38 w mostach i 4,16 w reduktorze przy tak mikrych kółkach nie ma żadnego sensu, chyba, że planujesz jazdę po skałkach :mrgreen:


Dziękuję za sugestię!
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.