Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-14, 22:54
Snorkel do Samuraia
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-06-29, 09:21   

Star, następnym razem użyj otwornicy ;-)
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-06-29, 15:52   

Akumulator najlepiej przenieść na stronę kierowcy, nie będzie przeszkadzał w prowadzeniu rurociągu :mrgreen:
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-06-29, 21:58   

bulimierz napisał/a:
Star, następnym razem użyj otwornicy ;-)

A masz problem z czytaniem? Nie zmienia to faktu że dwie ścianki orasz czy otwornicą, palnikiem otwieraczem do konserw czy .... W rezultacie wpier... się na akumulator. Dobrze uszczelnic bo do gumiaków się naleje. Roboty więcej niż z bocznym
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-06-29, 22:24   

No mam... ale się staram.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-07-11, 16:32   

Wreszcie Dopadłem snorkel z materiału LLDPE - ponoć lepszy od abs i wygląda solidnie... Ale pojawiają się nowe kwestie i pytania (ponoć głupich pytań nie ma), a mianowicie:

1. Jak wywiercić otwór na rurkę główną (najpierw duże wiertło, a potem wyrzynarką?) i czy jest sens uszczelniać wejście snorkela w karoserie a jeżeli tak to czym?

2. Uszczelki oryginalnej puszki filtra powietrza są już sparciałe, ale można pewnie coś dobrać z okiennych czy też uszczelnić silikonem, jednakże na spodzie obudowy filtra jest niewielki otwór, najpewniej do odprowadzenia wody z obudowy, zostawić czy zalepić? Wilgoć czy też krople zawsze mogą się dostać do obudowy i takie odprowadzenie wydaje się mieć sens...

3. Na zakończeniu snorkela mocuje się "element" zasysający powietrze - w którym kierunku należy go ustawić tj. do kierunku jazdy, przeciwnie do kierunku jazdy czy też prostopadle do auta - mam obawy, że ustawiony w kierunku jazdy może łapać niewielkie ilości wody chociażby podczas deszczu czy "większych" kałuż...

4. Czy jest coś jeszcze na co należy zwrócić uwagę podczas montażu oprócz szczelności?
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-07-11, 18:24   

Jak masz boczny to musisz zabezpieczyć wycięcie bo ci zgnije, jak komin na podszybiu to ci do auta naleje. Najlepiej i estetycznie otwornicą a jak nie to rysuj okręg ciut mniejszy niż rura i wiertełko i miejsce w miejsce nawiercasz potem oblecisz pilnikiem lub kamieniem na wiertarce. Wyrzynarka może pocharatać okolice:)))
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-07-13, 09:32   

OK dzięki. Dziś będę wycinał... Zastanawiam się czy po zabezpieczeniu nie uszczelnić do karoserii klejem do szyb...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-07-13, 11:24   

a może jakiś gumowy przepust byś dobrał? Nie chodzi chyba o szczelność, jak będzie blacha na blasze to przy drganiach szybko się coś "wytrze" o zabezpieczenie psu... pod ogon.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-07-13, 12:31   

Słusznie prawisz, dobiorę coś jak wytnę otwór.
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-07-13, 16:33   

Rozejrzyj się za rurami spustowymi i kolankami systemu rynnowego "bryza".
Mają dobrą średnicę a kolanka dobrze trafiają w pochylenie ramki szyby samuraia przy wyjściu w podszybiu.
Musieli chyba brać pod uwagę to zastosowanie, jak rzucali produkt na rynek :lol:
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-07-13, 22:18   

kostuch napisał/a:
Rozejrzyj się za rurami spustowymi i kolankami systemu rynnowego "bryza".
Mają dobrą średnicę a kolanka dobrze trafiają w pochylenie ramki szyby samuraia przy wyjściu w podszybiu.
Musieli chyba brać pod uwagę to zastosowanie, jak rzucali produkt na rynek :lol:

Polać mu! Dobrze mowi :mrgreen:
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-07-14, 08:56   

Zamontowany:) Otwornica z marketu się sprawdziła, otwory zabezpieczyłem aktywnym gruntem antykorozyjnym a na to lakier pędzelkiem (nawet nieźle wygląda)
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Lomboy 
nowicjusz



Dołączył: 13 Sty 2017
Posty: 28
Skąd: doubleB
Wysłany: 2017-07-14, 10:08   

Jestem również przed montażem snorkela, mrpaulo może jakieś zdjęcie wrzucisz ?? Chciałbym zobaczyć jak Ci to wyszło ;-)
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-07-14, 10:41   

Też będę na dniach kombinował snorkel. Ja robie z kibel rurki. Chcę wyjść na podszybiu. Tylko mam dylemat co do akumulatora, który trochę koliduje.

Zastanawiam się czy go nie przenieść na lewą stronę, tylko tam z kolei koliduje trochę pompa i jej przewody. Trochę boję się wyginać 27letnie stalowe rurki. I zastanawiam się czy po lewej stronie nie będzie za ciepło dla akumulatora. Na pakę go nie przeniosę, bo z tyłu mam fotele ze scenica.

Druga opcja to wywalić standardową puszkę filtra i zamienić jakąś mniejszą. Akumulator przesunąć do przodu. I wtedy między grodzą i akumulatorem wygospodaruje trochę miejsca. Akumulator będzie miał długość 315mm.

Jak macie u siebie rozwiązane miejsce na akumulator?
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-07-14, 11:12   

Zdjęć niestety zapomniałem zrobić na etapie montażu... Jak będę przy aucie wrzucę coś. Generalnie sam snorkel gotowy z llpd natomiast dobrą i szczelną rurkę elastyczną można dobrać w sklepie z częściami do ciężarówek.

Odnośnie puszek na filtr powietrza swojego czasu zakupiłem taką stalową ala hermetyczną na allegro pasującą pod oryginał, ale niestety odesłałem. Okazało się że filtr był praktycznie przez nią zgnieciony a powietrze nie miało obiegu, gdyż filtr zajmował całą powierzchnię i wlot ze snorkela praktycznie w jednym miejscu...

Moja koncepcja to zostawić oryginalną puszkę, wymienić uszczelkę i dodatkowo uszczelnić silikonem. Jest tylko jedna kwestia a mianowicie oryginalna puszka ma na spodzie mały otworek do odprowadzania najpewniej wody - pytanie czy go zostawić czy zakleić.... Jeżeli "wpadnę" głębiej na chwilę podczas przejazdu to nie ma on znaczenia jednak stojąc dłużej w wodzie... Nie wiem też jak snorkel podczas deszczu...
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2017-07-14, 11:31   

skoro uszczelniasz puszkę i robisz snorka do zabezpieczenia silnika przed zassaniem wody to dla mnie oczywiste, że i dziurę w puszcze trza zaślepić i to porządnie. Seks w dziurawym durexie owszem może być emocjonujący, ale nie jestem pewny czy o takie emocje chodzi.

Ewentualną wilgocią z powietrza bym się nie przejmował, zostanie na filtrze.

Ale ale to są tylko moje teorie, wszak praktyk ze mnie marny bo... snorkela nie mam w ogóle.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
mrpaulo 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 15 Lis 2016
Posty: 168
Skąd: Rajszew
Wysłany: 2017-07-14, 11:47   

Co racja to racja:) Dziś jak będe malował wnętrze w przerwie między warstwami uszczelnię puchę(muszę jakąś uszczelkę dobrać) i zaślepie ten otwór.
_________________
Pozdrawiam,
Pawel

1,3i, kółka 235/70/15 Simex, zawieszenie by Mazur +2, wieszaki +2, przód Spartan, tył Lock Right, reduktor 4.16:1 Trail Gear, winda PW 6000 syntetyk
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2017-07-14, 12:43   

woodek napisał/a:
Też będę na dniach kombinował snorkel. Ja robie z kibel rurki. Chcę wyjść na podszybiu. Tylko mam dylemat co do akumulatora, który trochę koliduje.

Zastanawiam się czy go nie przenieść na lewą stronę, tylko tam z kolei koliduje trochę pompa i jej przewody. Trochę boję się wyginać 27letnie stalowe rurki. I zastanawiam się czy po lewej stronie nie będzie za ciepło dla akumulatora. Na pakę go nie przeniosę, bo z tyłu mam fotele ze scenica.

Druga opcja to wywalić standardową puszkę filtra i zamienić jakąś mniejszą. Akumulator przesunąć do przodu. I wtedy między grodzą i akumulatorem wygospodaruje trochę miejsca. Akumulator będzie miał długość 315mm.

Jak macie u siebie rozwiązane miejsce na akumulator?

Od lat mam akumulator po lewej stronie, nigdy się nie skarżył, że mu za ciepło :mrgreen: a problem z rurociągiem snorkela rozwiązuje się definitywnie.
Przez jakiś czas miałem nawet 100 Ah wytargany ze sprintera, teraz mam trochę mniejszy, chyba 72 Ah.
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-07-14, 20:50   

I tak będziemy walkowac temat jednej rury przez rok cały.
Przykładowe foto- https://get.google.com/albumarchive/111612775021589382878/album/AF1QipOHmMp9cQM5N0ow-l3LqsYPrvYKTozWpSRXb_yn/AF1QipPpRvl09RPvN2hhtTd7wEMY1akyFp4_JhAdg68Q
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Phantom 
rozgadany


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2017-12-09, 14:46   

Cześć.
Kupiłem na olx snorkel. Niestety bez szablonu. Macie jakieś porady/triki - jak odpowiednio zaznaczyć i wyciąć dziury w błotniku?
Narzędzia mam wszelakie potrzebne. Zanim zacznę dziurawić Samiego to postanowiłem zapytać Was. Pozdrawiam
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.