Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przewoltowanie wyciagarki 24v. Co sądzicie.
przemo32 
nowicjusz


Wiek: 38
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 50
Skąd: Sulechów
  Wysłany: 2021-12-17, 22:30   Przewoltowanie wyciagarki 24v. Co sądzicie.

Słyszeliście o przewoltowaniu wyciągarki z 12v na 24v. Podzielcie się swoimi opiniami czy warto pójść ta drogą. Na filmikach wygląda to obiecująco. Ale jak to ma się do eksploatacji windy. Cały system niby ma czujniki do monitorowania jej pracy ale czy to faktycznie działa.
_________________
jest Jeep XJ do turystyki
jest SJ 413 po prostu samiec budowany pod wyczyn +, i ciągłe modyfikacje
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2021-12-19, 13:22   Re: Przewoltowanie wyciagarki 24v. Co sądzicie.

przemo32 napisał/a:
czy warto pójść ta drogą.

Co znaczy "warto"?
Ogólnie jeżdżenie poza drogami jest bez sensu i nie warto się tym zajmować. Taniej wychodzi oglądanie telewizji :mrgreen:
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-12-20, 09:15   

Czytałem trochę na ten temat - generalnie chodzi o to by podczas zwijania na wyciągarkę podać 24V - w rzeczywistości bezpieczniej przy kompie samuraja podać 18V... na silnik 12V. Niemniej można to robić tylko podczas zwijania.
W mojej ocenie lepiej iść w stronie szybszych przełożeń wyciągarki. Samuraj nie jest zbyt ciężki więc jakiejś ekstremalnej mocy uciągu nie potrzebujesz - w razie czego zawsze jest zblocze.

ps. gotowy taki overloader hasa po Internetach (na FB) po 1k... sorry.. ale grubo za drogo... jak dodasz pierdolety, drugi aku - dolecisz do 2k bez wyciągarki.. :)
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2021-12-20, 13:57   

Valkyr_87 napisał/a:
Czytałem trochę na ten temat - generalnie chodzi o to by podczas zwijania na wyciągarkę podać 24V - w rzeczywistości bezpieczniej przy kompie samuraja podać 18V... na silnik 12V. Niemniej można to robić tylko podczas zwijania.
W mojej ocenie lepiej iść w stronie szybszych przełożeń wyciągarki. Samuraj nie jest zbyt ciężki więc jakiejś ekstremalnej mocy uciągu nie potrzebujesz - w razie czego zawsze jest zblocze.

ps. gotowy taki overloader hasa po Internetach (na FB) po 1k... sorry.. ale grubo za drogo... jak dodasz pierdolety, drugi aku - dolecisz do 2k bez wyciągarki.. :)

Czytałeś...
Ja widziałem (miałem w ręku) jak wygląda komutator wirnika po jednym dobrym rajdzie.
Na śmietnik i następny. masakra
Ale jak ktoś ma kasę i "chce być szybki", to nie ma problemu.
 
     
przemo32 
nowicjusz


Wiek: 38
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 50
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2021-12-20, 15:03   

właśnie o takie opinie mi chodzi. wyciagarke mam z przełożeniem 80:1 więc źle nie jest. wiadomo ze nie ma co porównywać do wyciagarkek za grube tysiące które widziałem w terenie.
_________________
jest Jeep XJ do turystyki
jest SJ 413 po prostu samiec budowany pod wyczyn +, i ciągłe modyfikacje
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-12-21, 20:25   

No właśnie poczytałem zanim wydałem kasę i się zdziwiłem. Słaby deal jeżeli przy każdym użyciu zadajesz sobie pytanie "czy to już?". Staram się nie używać wyciągarki, a jeżeli już to robię to w miejscach gdzie perspektywa awarii nie maluje się zbyt optymistycznie. Jak ktoś chce się ścigać to już lepiej niech zainwestuje w grzechotnika lub inne dwusilnikowe ustrojstwo.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2021-12-22, 12:26   

Valkyr_87 napisał/a:
No właśnie poczytałem zanim wydałem kasę i się zdziwiłem. Słaby deal jeżeli przy każdym użyciu zadajesz sobie pytanie "czy to już?". Staram się nie używać wyciągarki, a jeżeli już to robię to w miejscach gdzie perspektywa awarii nie maluje się zbyt optymistycznie. Jak ktoś chce się ścigać to już lepiej niech zainwestuje w grzechotnika lub inne dwusilnikowe ustrojstwo.


Wtedy przewoltowujesz grzechotnika albo dwusilnikowy wynalazek i jesteś jeszcze szybszy :-P
W wyścigach płaskich jak masz budżet, to też cię nie interesuje że po zakończeniu silnik auta jest do wymiany, bo go piłowałeś na zabójczych obrotach.
A takie przewoltowanie wyciągarki to typowy manewr do "wyścigu wyciągarek". Ale nie potępiam - są tacy co lubią.

[ Dodano: 2021-12-22, 16:20 ]
I jeszcze napiszę jak to powinno wyglądać ROZSĄDNIE

Akumulator poskładany z pakietów Li-Ion (przy 4S napięcie będzie około 17V) i balanserem. Alternatywnie można by użyć szeregowo trzech zwykłych akumulatorów 6V od jakichś maszyn rolniczych - tanie są.
Alternator z zewnętrznym regulatorem napięcia na około 18V,

Komputer wytrzyma takie napięcie bez problemu.
Światła mogą mieć krótsza żywotność, ale można im zbić napięcie paroma diodami.
Silnik wyciągarki będzie DELIKATNIE przewoltowany i przeżyje takie ekscesy.
No i brak skrzynki za zylion przełączającej kilkusetamperowe prądy.
 
     
przemo32 
nowicjusz


Wiek: 38
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 50
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2021-12-22, 23:39   

A jakby zrobić osobny obwód tylko pod wyciagarke. 18v tak jak piszesz. czyli alternator drugi 18v i te trzy aku. pytam bo doświadczenia z takim tematem nie miałem. miejsce bym znalazł na altka nad pompą wspomagania. Te aku 6v jakie powinny mieć wielkości prądowe (silnik wyciągarki mam 6.6kW i max pobór 580A wg producenta).no i jaki wielki wtedy alternator.
dobrze rozumiem że altek z zewnętrznym regulatorem to zwykły alternator12v i przetwornica z 12v na 18v. czy to jakiś specjalny i mocny musi być zbudowany regulator typowo do tego zabiegu
_________________
jest Jeep XJ do turystyki
jest SJ 413 po prostu samiec budowany pod wyczyn +, i ciągłe modyfikacje
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-12-23, 07:44   

Kostuch pewnie, że tak można bo już było o tym na forum. Ale i tak musisz przerobić instalacje by na wszelkie dodatkowe pierdoły podać 12V -> nie 18V (radio, ledowe podświetlenie, ładowarki etc.) Nie wiem czy metromierz od Ciebie by też wytrzymał (PS. Nadal działa zayebiście!!)

Nadal uważam, że cała operacja jest bez sensu :) Jak chcesz szybko:
1. Zacznij od ułożenia trap i zaplanowania przejazdu.
2. Znajdź dopakowanego pilota który lubi siłkę i niech zapierdziela kirforem :)
3. Wrzuć PTO i podepnij mechanika.
4. Wrzuć grzechotnika...
5. Zaakceptuj ze 80:1 jest i tak najszybszą wyciągarką 12V z jednym silnikiem jaka jest dostępna.

Serio - ja mam Dragona DWM -> kolega ma w samcu QWF'a 80:1. Na rajdzie w Ustce odstawiał mnie wyciągarką niemożliwie... Ale i tak finalnie mieliśmy tyle samo pieczątek. Lepiej tą kasę wydać na zawieszenie/blokady niż przekobinowywać z wyciagarką.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
przemo32 
nowicjusz


Wiek: 38
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 50
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2021-12-23, 08:52   

Valkyr_87 masz rację. na grzechotnika mnie nie stać A mechanik zmienia większość klas. no i nie ma co konkurować w nich z zmotkami za 100k choć widziałem kilka parę razy za samce objeżdżały je :mrgreen: . Więc zostaje przy tym co mam. Tym bardziej że i tak niedługo biorę się za mosty.
_________________
jest Jeep XJ do turystyki
jest SJ 413 po prostu samiec budowany pod wyczyn +, i ciągłe modyfikacje
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2021-12-23, 14:03   

Nie rozumiecie koncepcji.
18V jest w takim układzie napięciem zasilania całego auta.
Tak jak napisałem - wrażliwe rzeczy (czyli głównie żarówki) można zasilić przez kilka szeregowych diód żeby się nie przepaliły za szybko. Cała reszta wytrzymuje takie napięcie. Komputerowi kiedyś podałem testowo 28V i przeżył :mrgreen:
A alternator po prostu ze zmodyfikowanym regulatorem ustawionym na wyższe napięcie a nie jakieś przetwornice. Im mniej elektroniki tym lepiej.
Wielkość alternatora nie ma znaczenia. Im większy, tym szybciej doładuje akumulatory.

A jak ktoś ma zmotę z samymi ledbarami, to wytrzymują one chyba do 30-40V...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2021-12-23, 14:55   

a zwykłe żarówki będą świecić jaśniej! :D
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-12-23, 19:27   

Kostuch koncepcje kumam. Dlatego też napisalenlm, że ja u siebie musiałbym dławić napięcie właśnie na ładowarce, audio etc. Może głównie by nie eksperymentować. Jeżeli budował bym zmote. To ok bo w sumie walczysz o każdy kilogram i byle gówna nie ladujsz. Ale tutaj raczej mówimy o w miarę seryjnym sprzęcie.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2021-12-24, 14:55   

Valkyr_87 napisał/a:
Kostuch koncepcje kumam. Dlatego też napisalenlm, że ja u siebie musiałbym dławić napięcie właśnie na ładowarce, audio etc. Może głównie by nie eksperymentować. Jeżeli budował bym zmote. To ok bo w sumie walczysz o każdy kilogram i byle gówna nie ladujsz. Ale tutaj raczej mówimy o w miarę seryjnym sprzęcie.


Wszelakie audio, rejestratory, ładowarki, kamerki, etc mają własne stabilizatory napięcia, więc nic nie trzeba im "dławić".
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.