Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-21, 12:56
alternator jaki podpasować?
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2017-04-26, 10:41   

Bardzo ładnie to wygląda, świetny dostęp do alternatora.
Czego trzyma się te nowe mocowanie - do czego jest przykręcone ?
10mm na bogato, czy tam są jakieś super siły działające na alternator że tak gruba blacha konieczna ?
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-04-26, 11:48   

Chciałem jak najwyżej, choć mogłem go bardziej przytulić do silnika.
Tam na dole są trzy otwory na M10. Chyba do nich tez mocują uchwyt pompy wspomagania.
Chciałem 8mm ale nie było na złomie, była 5ka i 10ka, więc wziąłem 10ke.

alientm, napisz mi na PW jak ci się sprawuje ta winda
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-04-26, 12:29   

Potwierdzam - bardzo ładnie to wygląda. Zwłaszcza czerwone mocowanie ;-)
Poza tym wszystko źle:
Przy dużym obciążeniu pasek klinowy nie przeniesie takiej mocy i go spalisz
Alternator za blisko kolektora wydechowego - nie dość że sam się będzie grzał, to jeszcze z boku go dogrzeje - długo nie pożyje.
Po co dodatkowy kabel z masą, przecież jest na obudowie.
Alternator sam się nie wzbudzi - po to się podłącza kontrolkę ładowania.
Z tego co pamiętam (też miałem podobnie montowany alternator, tylko wyżej i dalej od kolektora), obudowa rozrządu nieco koliduje z drogą paska i albo pasek będzie lekko skoszony, albo prędzej czy później przetrze się plastykowa osłona i pasek.
:-P
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-04-26, 13:06   

Całe życie to kompromisy. I o tym wszystkim co napisałeś wiem, i było to świadome ;)
Życie zweryfikuje i zmusi do ewentualnych poprawek.
W vitarach umiejscowienie się sprawdza. Oryginalne alternatory zabiłem już dwa, nie wiem czy przez wodę, czy przez coś innego. Pasek jest pod delikatnym kątem. Dosłownie kartka papieru tylko wchodzi między niego a obudowę rozrządu. Jak przetrze obudowę to trudno, liczyłem się z tym.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-04-26, 19:51   

To zamontuj w oryginalne miejsce
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-04-26, 21:23   

Po co. Jak chciałem wyżej żeby był mniej narażony na wodę i błoto.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-04-26, 21:54   

Żeby nie był koło kolektora bo go sfajczy i szkoda roboty.
Nie wiem jakie opory stawia taki alternator ale ja do wspomagania mam połowę mniejszy uchwyt ale pasek wielorowkowy.
Gdybyś przerobił koło na wale wtedy byś nie wytarł obudowy.
Ale alternator mocowo konkretny i tani. Próbowałeś go wepchnąć w oryginalne miejsce? Jest szansa żeby wlazł oczywiście po dorobieniu uchwytu bo chyba ma insczej
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-04-27, 09:38   

Nie patrzyłem czy się zmieści w oryginalne miejsce.
Na spokojnie skompletuje koła pasowe z vitary na pasek 4rowkowy i za jakiś czas się zmieni.
Jesli chodzi o grzanie od kolektora, to na razie zostawiam jak jest. W vitarach na uchwytach radzika i huntera, alternator jest bardziej przytulony do silnika i kolektora. Kolega ma taki alternator w vitarze już rok i nic się nie dzieje. Więc poczekam co życie pokaże. Jak będą z tym problemy to się podniesie i odsunie bardziej w stronę zbiorniczka płynu spryskiwaczy. Ewentualnie może dam tam jakąś matę termiczną, żeby odgrodzić trochę ten kolektor.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2017-04-27, 09:47   

W oryginalne miejsce duży alternator nie wejdzie, bo przeszkadza poduszka silnika.
Do kompletu informacji dodam tylko, że długi pasek klinowy lubi wpadać w wibracje i wtedy statyczny odstęp od obudowy rozrządu jest fikcją - przy określonych obrotach pasek lata na boki jakieś +/-5mm. Naciąganie niewiele daje, po prostu zmienia się częstotliwość rezonansowa przy której występuje ten efekt.
Dla porządku powinna być po drodze jakaś rolka prowadząca.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-04-27, 22:17   

Ja mam rolkę z uchwytem z jimny do szpanowania wspomagania. Wiem że nie wejdzie tak jak jest ale czy on jest rażąco większy od np oryginalnego alternatora? Bo np lanos nie jest duży a ma raz więcej mocy. A ten bym odstawił dalej od silnika i wyżej żeby łapę minął no ale jak jest kolos to się tam nie zmieści . Daj wymiary.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2017-04-28, 09:17   

Sporo większy. Wieczorem jak nie zapomnę zrobię ci fotkę obu
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-04-30, 01:00   

Jeżu malutenki, alez Wy sobie zycie utrudniacie.
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-04-30, 12:15   

kostuch napisał/a:
W oryginalne miejsce duży alternator nie wejdzie, bo przeszkadza poduszka silnika.
Do kompletu informacji dodam tylko, że długi pasek klinowy lubi wpadać w wibracje i wtedy statyczny odstęp od obudowy rozrządu jest fikcją - przy określonych obrotach pasek lata na boki jakieś +/-5mm. Naciąganie niewiele daje, po prostu zmienia się częstotliwość rezonansowa przy której występuje ten efekt.
Dla porządku powinna być po drodze jakaś rolka prowadząca.


W ori miejsce wchodzi 150A denso z alfy, ale nie kazdy bedzie dzialal, bo niektore maja wejscie COM, a niektore L i DFM i taki trzeba zanabyc ;-) dodatkowo jest to jeden z najbardziej odpornych na wode alternatorow jakie spotkalem
_________________
606468554
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-04-30, 13:25   

Podano jak na tacy.
A może frytki do tego :mrgreen:
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2017-04-30, 13:51   

bulimierz napisał/a:
Podano jak na tacy.
A może frytki do tego :mrgreen:


Luz nie napisalem z ktorej alfy, musze jeszcze kupic tanio z jeden na zapas ;-)
_________________
606468554
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-04-30, 16:11   

A kupuj, później tak jak u mnie, gdzieś to mam tylko w którym garażu... Przepraszam, Ty też tak masz, zapomniałem :-D
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2017-04-30, 22:02   

Pytam na zapas bo mam inne problemy pogodowo budowlane
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
bulimierz 
mechanik
Szpawacz



Pomógł: 21 razy
Wiek: 46
Dołączył: 01 Cze 2015
Posty: 549
Skąd: Beskidy
Wysłany: 2017-04-30, 22:30   

Nie pitol, dyc juz nie padze. Krazem wjada ;-)
_________________
Bo ja wolno myślę.
Rozum zostawiłem na warsztacie.
 
     
michal77714 
nowicjusz


Wiek: 29
Dołączył: 05 Maj 2017
Posty: 54
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2017-10-31, 19:50   

A czy ktoś mi podpowie czy do SJ413 ns wtrysku podejdzie altek z Samuraja 1.9D? Mogę mieć taki w dobrej kasie ale nie wiem czy wgl to pasuje.
 
     
Junior 
pomocnik mechanika



Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 417
Skąd: Gaszowice
Wysłany: 2017-12-01, 01:42   

Ja podzielę się montażem alternatora Valeo 110A którego wytargałem z Volvo v40, na poniższych zdjęciach będzie widać że jest taki sam pod względem budowy tyle że od drugiego różni się tym że ma zwykłą rolkę bez sprzęgiełka i o 10A mniej. No to lecimy:

Po lewej altek samurai 55A z niego potrzebujemy koło pasowe i tulejkę. Po prawej docelowy alternator.



Tutaj widać że odległość między uszami do przykręcenia jest taka sama




Rozkręcamy stary altek (najlepiej zrobić to kluczem udarowym i bierzemy z niego taką tulejkę ( na foto już sfazowana)


A tak ma pasować (jeśli jej nie damy kółko pasowe siądzie za głęboko i będzie ocierać o obudowę)

https://youtu.be/Xd9CT4I1040

Na górze wspomniany 120A ze sprzęgłem, a na dole z już zamontowanym kołem 110A


Dalej wymyśliłem sobie na szybko takie o to mocowanie które przesuwa alternator o 5mm w lewo i trochę w górę dzięki czemu śruby mocujące nie wadzą o łapę silnika (szczerze to nie zapisałem sobie wymiarów :D ale zmierzę i dopiszę)






Skręcamy wszystko i teraz robimy napinacz oczywiście pozostaje seryjny tylko trzeba troche przerobić tzn. wyprostować zagięcie i przedłużyć otwór



Jak widać podłożyłem 2 podkładki

Numer nowego paska


Tak wyglądał alternator na seryjnym mocowaniu


A tak wygląda po zastosowaniu dystansu


Skręcamy, podłączamy i cieszymy się fajnym ładowaniem ;) Wszystkie śruby zostały oryginalne prócz tej na napinaczu bo potrzebna była dłuższa, a do przykręcenia alternatora do dystansu wykorzystałem oryginalną z volvo którą trzeba trochę skrócić.
Tak to pracuje:
https://youtu.be/uJ3s4EW0y-k
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.