Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2011-02-12, 20:29
Operacja zderzak - projekty, namiary, realizacje
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-30, 20:40   

Maciek -napisz na PW.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
jolo-bolo 
nowicjusz


Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 25
Skąd: warszawa
Wysłany: 2016-05-15, 12:31   

Czy zderzak z tyłu ważony z szeklą o wadze 13,5 kg to duża przesada?
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-05-15, 14:25   

Mnie się wydaje ze zderzak taki z tyłu to na pokaz jest. Czemu on ma służyć? Chroni przed stłuczkami tylko, bo ucho do szarpania można zrobić montowane do ramy a tylko w oryginalnym wyciąć dziurę. Wg. Mnie szpan i pic
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
jolo-bolo 
nowicjusz


Dołączył: 21 Mar 2016
Posty: 25
Skąd: warszawa
Wysłany: 2016-05-15, 17:06   

Spoko, pytam bo zacząłem motać bo oryginalny mi latał , ale chyba trochę po patrolowemu zdobiłem deczko i hak wyprostowałem jak kinetykiem było szarpane......

no coż może od tych 13 kg resory nie kucną...
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-07-18, 13:24   

Wczoraj wyrwałem przedni zderzak. Mocowany był na 4 śruby do ramy (mocowanie tak jak na tym zdjęciu http://img27.staticclassi...oad-zsp-03-.jpg ). W ramie miałem tulejki z rurki, żeby jej nie zgnieść. Tulejki nie były przyspawane. Zderzak nie ucierpiał, wyrwał się ze śrubami i tulejkami. Rozerwało otwory w ramie.

Zastanawiam się jak teraz go zamontować. Opcje:
1). Odtworzyć otwory w ramie i wspawać tulejki (które wcześniej nie były wspawane). Tylko nie wiem czy to będzie wystarczające wzmocnienie. Wcześniej ich nie wspawywałem, ponieważ nie było możliwości sensownie to zakonserwować przed rdzą.

2). Przyspawać zderzak do ramy na stałe. Chyba w niczym nie będzie mi przeszkadzał. Obejrzałem wszystko i nie powinno być potrzeby jego demontażu żeby dostać się do innych rzeczy w przyszłości.

3). Odtworzyć otwory w ramie, wspawać tulejki i dorobić uchwyty/obejmy ala 'podkowy' wokół poprzeczki ramy. Tutaj roboty najwięcej.

Może macie inne sprawdzone sposoby montażu?
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-07-18, 13:33   

Woodek czytałeś ten temat? http://samurai.org.pl/vie...rwa%B3o+zderzak

Mi do serca przypadło tłumaczenie Krzykka, czasem lepiej żeby wyrwało cały zderzak i położyło go na ziemi niż jakiś fragment ma wystrzelić jak z procy to raz, a dwa "wystarczająco" dobre rozwiązanie to rodzaj bezpiecznika, jak zderzak zintegrujesz na stałe z ramą to kto wie co okaże się następnym słabym punktem w konstrukcji samochodu...?
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-07-18, 13:40   

Dzięki. Wiedziałem że już gdzieś to widziałem :-D
Już czytam.

edit:
W takim razie odtworzę otwory i wspawam tulejki.
Będzie to wystarczające mocowanie, biorąc pod uwagę że w przyszłości wyciągarka będzie w zderzaku?
Kinetyka z przodu będę podpinał pod oryginalne ucho (choć będę starał się unikać szarpania przodem), które wystaje mi spod zderzaka.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-18, 14:45   

woodek napisał/a:

Kinetyka z przodu będę podpinał pod oryginalne ucho (choć będę starał się unikać szarpania przodem), które wystaje mi spod zderzaka.


to oryginalne ucho delikatne jest.
_________________
szym
 
     
yenko 
Specjalista
PIMP MY PEPSI RIDE



Pomógł: 19 razy
Wiek: 38
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 1476
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2016-07-18, 15:33   

Ucho jak ucho ale delikatniejsza jest rura do ktorej to ucho jest przymocowane
 
     
Johny33 
nowicjusz


Dołączył: 04 Kwi 2016
Posty: 41
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2016-07-18, 19:03   

Ja mam w swoim zderzaku przyspawane blachę pionowo, wywiercone w niej 4 otwory przez które przechodzą cybanty które obejmują rurę od ramy samurai'a.

Link do zdjęcia: blob:https%3A//drive.google.com/aa9adc45-83b4-42a7-957a-dd9f4b333c87

PS. Jeśli ktoś chciałby taki zderzak to zapraszam na PW ;-)
 
     
Ari 
zapaleniec


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 359
Skąd: okolice Torunia
Wysłany: 2016-07-18, 22:24   

To co przyspawane/ przykręcone do ramy to nasze i sorry ale to nie ma puścić.
Niech testy na rozciąganie pokażą gdzie jest kres.

Ja też ostatnio zrobiłem zderzak.
_________________
Arek

Życie jest jak muzyka.
Przestrzeń między nutami jest ważna jak nuty.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-07-18, 22:48   

do tego ucha to se można :-P nie będę wulgarny.
A link nie robi
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
puniek 
świeżak



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 17
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2016-07-18, 23:18   

Witam,
Dla porównania przedstawię rozwiązanie jakie stosuję w swoich zderzakach:

Niektórzy wstawiają wewnątrz rurki ramy dodatkową rurkę grubościenną co usztywnia całą konstrukcję.
Wadą tego rozwiązania na pewno jest nieco większa waga. Pytanie co dla kogo cenniejsze...?
pozdrawiam
Puniek
_________________
www.4xs.pl
 
 
     
woodek 
zapaleniec



Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Gru 2015
Posty: 256
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2016-07-19, 11:07   

Otwory odtworzone, tulejki spawane, wszystko pomalowane. Na razie wystarczy. Jak przyjdzie winda to pomyślę o cybantach. A przy konserwacji ramy obadam pomysł ze wzmocnieniem tej poprzeczki ramy.
_________________
Samurai 90' Soft Top, JSA0SJ700********, 1.6 8v, 15x7 ET-25, Malatesta Kaiman 235/75R15, BodyLift 45mm, lovells + profender, alternator 180A, Escape EVO EWB, cdn.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-07-20, 21:23   

Wiesz co puniek z całym szacunkiem dla ciebie ale to masz liche jak cholera same te cybantki to marne są. Ja bym sobie tak nie zrobił a tym bardziej komuś żeby go potem na sumieniu nie mieć
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
puniek 
świeżak



Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 17
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2016-07-22, 00:13   

Starscream napisał/a:
Wiesz co puniek z całym szacunkiem dla ciebie ale to masz liche jak cholera same te cybantki to marne są. Ja bym sobie tak nie zrobił a tym bardziej komuś żeby go potem na sumieniu nie mieć


Delikatnie mówiąc myślę, że się mylisz... oprócz dwóch cybantów M10 (narażonych na ciągnięcie a nie ścinanie) łączących poprzeczkę ramy a kątownik zderzaka (w odpowiedni sposób połączony z podstawą wyciągarki) są jeszcze cztery śruby M10 łączące... ehh, nie chcę robić wykładu ale osoby mające styczność z mechaniką na pewno widzą różnicę.
pozdrawiam i życzę bezpiecznej jazdy w terenie
_________________
www.4xs.pl
 
 
     
tosiekDH 
rozgadany



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2016
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-07-22, 09:53   

Starscream, masz 1000% racji , taki nagwintowany drut i zagięty na pewno jako obejma do rury wydechowej będzie dobry ze swoją wytrzymałością, ale nie jako element mocujący zderzak z wciągarką.
W tym miejscu jeżeli ktoś chciałby w ten sposób wzmocnić mocowanie zderzaka to należało by użyć odpowiedniej średnicy strzemion do resora. Są one odpowiedniej wytrzymałości, z gatunkowej stali, i jest gwarancja że wytrzymią wszystko.
Także z całym szacunkiem ale puniek, to nie masz racji. Czy wiesz jaką klasę wytrzymałości ma ten drut nagwintowany, i ile ma on wytrzymać ?
_________________
Zderzaki, bagażniki, osłony samurai/ vitara

Facebook.com/pfeoffroadpolska/
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2016-07-22, 15:06   

Mam zderzak przykręcony na 4ry śruby w otwory w ramie, jest winda z której korzystam - trzyma się to kupy, nie widzę aby coś negatywnego się działo. Takie cybanty niby całe nic, ale jednak wzmacniają dodatkowo takie mocowanie - moim zdaniem dobry pomysł, nie chce przerabiać zderzak ale chętnie sam bym taki patent zastosował - gdybym widział jakieś nieprawidłowości przy mocowaniu tylko w standardowe otwory - a jak pisałem - ja nie widzę.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
pacmano
web m@ster
Pacmano



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 1139
Skąd: Skawina, okolice
Wysłany: 2016-07-23, 07:23   

Zdajecie sobie chyba sprawe ze to ma dzialac w jedna i druga strone ? ... Czyli raz zeby wyciagarka nie wyrwala tego mocowania, a dwa jak gdzies uderzysz zderzakiem to zeby sie nie zlozyl jak papier ...
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2016-07-23, 13:07   

pacmano napisał/a:
Zdajecie sobie chyba sprawe ze to ma dzialac w jedna i druga strone ? ... Czyli raz zeby wyciagarka nie wyrwala tego mocowania, a dwa jak gdzies uderzysz zderzakiem to zeby sie nie zlozyl jak papier ...

Wyleczyłem się z szyny kolejowej zamiast zderzaka.
100% wolę pogiąć zderzak niż rame.
do płyty pod wyciągarke mam dospawane rurki na których hi-lift nie robi wrażenia, ale większe drzewko już pognie ;-)
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.