Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - odkręcenie koła pasowego wału

Starscream - 2013-05-31, 19:38
Temat postu: odkręcenie koła pasowego wału
Panowie potrzebuję patentu. Rzadko mam jakis problem z autem ale teraz mam. Nie moge odkręcić tej nakrętki na klucz 17 od koła pasowego wału silnika. Próbowałem strzelać z rozrusznika, podkładałem pod koła klocki i nic trzyma jak całość.
kostuch - 2013-05-31, 19:49

Dłuższa laga :-D
Starscream - 2013-05-31, 19:52

ale i tak nie idzie bo można całe auto przestawić, gdyby szło to jakoś przyblokować to na pewno bym odkręcił. na przedłużkę mam rurę około 1m
Lexx - 2013-05-31, 19:52

Wbijasz 5-tke, klucz z przedluzka i powinno puscic, jesli nie to naciagasz porzadnie a druga osoba musi mlotkiem puknac w nasadke i nie ma opcji zeby dalej trzymalo.
Starscream - 2013-05-31, 19:56

a widzisz i tu zapierniczyłem jak nowo przyjęty bo nie dałem 5 i wjechałem na gnotki :mrgreen: co jeszcze wykąbinować pytam na zapas bo od rana jutro walczę dalej.
Lexx - 2013-05-31, 20:01

pomocnik do auta, wcisnac hamulec i niema opcji zeby nie puscilo, metrowa rurka i da rade.
yahoo33 - 2013-05-31, 21:21

Jeśli chcesz odkręcić koło pasowe napędzające altka i wiatrak, to są tylko cztery śrubki i schodzi. A jeśli chcesz ruszyć koło zębate na wale to życzę powodzenia :D
Możesz dorzeźbić narzędzie które wejdzie w otwory w kole i skontruje odkręcanie.

Starscream - 2013-05-31, 22:01

i tak to odkręce i tak :mrgreen: :mrgreen: bo musze uszczelniacz zmienić
Lexx - 2013-05-31, 22:08

Przy wbitej 5tce i wcisnietym hamulcu musi puscic jesli sila bedzie odpowiednia, u mnie zawsze skutkuje czy to w samcu czy landrynach.
slavok - 2013-05-31, 23:27

Pierw musisz odkręcić koło pasowe (to na 4 śruby) następnie koło zębate od rozrządu, ja to bez problemu odkręciłem za pomocą klucza pneumatycznego.
Didymos - 2013-05-31, 23:31

O to to, pneumat jest najlepszy na taką przypadłość.
Hałas - 2013-06-01, 20:19

To musi być galanty pneumat :mrgreen:
Jak nie masz pomocnika to długi śrubokręt/pręt przez krzyżak i zaprzeć o podłogę/belkę.
Pytanie tylko co przy odpowiedniej długości przedłużki puści :-)

Starscream - 2013-06-01, 23:47

OK Dzięki koledzy odkręciłem metodą Lexx-a :mrgreen: Ale opornie siedziało bałem się że śrubę objadę.
Operacja się udała pacjent żyje- uszczelniacze wymienione, rolka , pasek i trochę rdzy zlikwidowane tu i tam

slavok - 2013-06-02, 00:01

warto też wymienić o-ring na rurce bagnetu :P po tylu latach może już puszczać ;)
zed111 - 2013-06-02, 11:23

na 'lexxa' widziałem także u mojego mechanika
w sumie dobra ilustracja tutaj

pozdrawiam

slavok - 2013-06-02, 12:43

Gorzej jak śruba się nie zluzuje tylko pokrzywi korba hehehe, radził bym wypiąć kable z cewki przy takich sposobach...
Lexx - 2013-06-02, 14:49

Przy takich pracach zawsze trzeba odlaczyc akumulator.

Sposobem jaki wlasnie zaproponowalem odkrecilem przech chwila kolo z Discovery a dociagane jest ono 2x wiekszym momentem niz w samcu, metrowa rurka dala rade ;]

Starscream - 2013-06-02, 15:31

tak jeszcze teraz myślę że zawaliłem sprawę bo mogłem dla spokojności sprawdzić rozrząd - ustawiłem go identycznie jak stary czyli poznaczyłem wszystko. Ale czy stary by dobrze??? ja go nie wymieniałem. Niby wszystko chodziło fajnie i teraz tez ale .... został ten niedosyt :-D
Może jak by było coś źle to odbiło by się to czkawką na LPG

yenko - 2013-06-02, 15:36

Odkręć osłonę i ustaw rozrząd na znakach i będziesz widział czy jest dobrze ustawiony czy nie
Starscream - 2013-06-02, 20:56

patrzyłem za znakami ale nie bardzo wiedziałem gdzie są dla tego poznazyłem sobie.
na górze jest wyciecie w obudowie za kołem zębatym a na kole to ta dziura jedna mała ??
a dolne koło gdzie ma ?
nie zwracałem na to uwagi traz sobie próbuje przypomnieć
jak są znaki to chyba dobrze ktoś ustawił

Didymos - 2013-06-02, 21:07

Na bloku jest strzałka tuż ponad dolnym kołem, a na samym kole jest zapunktowany znak.
Starscream - 2013-06-02, 21:23

ok już zaglądałem do manuala. Że ja tego nie obczaiłem. Ale to chyba przez mój gigantyczny katar który mi daje po zaworach :mrgreen
No nic bede jeździł zobaczę spalanie i jak coś to to posprawdzam.

monolit - 2025-01-12, 13:34

Mocowałem się też z tymi śrubami, klucz pneumatyczny 1500Nm sobie nie poradził, 2200Nm bez problemu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group