|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - odkręcenie koła pasowego wału
Starscream - 2013-05-31, 19:38 Temat postu: odkręcenie koła pasowego wału Panowie potrzebuję patentu. Rzadko mam jakis problem z autem ale teraz mam. Nie moge odkręcić tej nakrętki na klucz 17 od koła pasowego wału silnika. Próbowałem strzelać z rozrusznika, podkładałem pod koła klocki i nic trzyma jak całość.
kostuch - 2013-05-31, 19:49
Dłuższa laga
Starscream - 2013-05-31, 19:52
ale i tak nie idzie bo można całe auto przestawić, gdyby szło to jakoś przyblokować to na pewno bym odkręcił. na przedłużkę mam rurę około 1m
Lexx - 2013-05-31, 19:52
Wbijasz 5-tke, klucz z przedluzka i powinno puscic, jesli nie to naciagasz porzadnie a druga osoba musi mlotkiem puknac w nasadke i nie ma opcji zeby dalej trzymalo.
Starscream - 2013-05-31, 19:56
a widzisz i tu zapierniczyłem jak nowo przyjęty bo nie dałem 5 i wjechałem na gnotki co jeszcze wykąbinować pytam na zapas bo od rana jutro walczę dalej.
Lexx - 2013-05-31, 20:01
pomocnik do auta, wcisnac hamulec i niema opcji zeby nie puscilo, metrowa rurka i da rade.
yahoo33 - 2013-05-31, 21:21
Jeśli chcesz odkręcić koło pasowe napędzające altka i wiatrak, to są tylko cztery śrubki i schodzi. A jeśli chcesz ruszyć koło zębate na wale to życzę powodzenia :D
Możesz dorzeźbić narzędzie które wejdzie w otwory w kole i skontruje odkręcanie.
Starscream - 2013-05-31, 22:01
i tak to odkręce i tak bo musze uszczelniacz zmienić
Lexx - 2013-05-31, 22:08
Przy wbitej 5tce i wcisnietym hamulcu musi puscic jesli sila bedzie odpowiednia, u mnie zawsze skutkuje czy to w samcu czy landrynach.
slavok - 2013-05-31, 23:27
Pierw musisz odkręcić koło pasowe (to na 4 śruby) następnie koło zębate od rozrządu, ja to bez problemu odkręciłem za pomocą klucza pneumatycznego.
Didymos - 2013-05-31, 23:31
O to to, pneumat jest najlepszy na taką przypadłość.
Hałas - 2013-06-01, 20:19
To musi być galanty pneumat
Jak nie masz pomocnika to długi śrubokręt/pręt przez krzyżak i zaprzeć o podłogę/belkę.
Pytanie tylko co przy odpowiedniej długości przedłużki puści
Starscream - 2013-06-01, 23:47
OK Dzięki koledzy odkręciłem metodą Lexx-a Ale opornie siedziało bałem się że śrubę objadę.
Operacja się udała pacjent żyje- uszczelniacze wymienione, rolka , pasek i trochę rdzy zlikwidowane tu i tam
slavok - 2013-06-02, 00:01
warto też wymienić o-ring na rurce bagnetu :P po tylu latach może już puszczać ;)
zed111 - 2013-06-02, 11:23
na 'lexxa' widziałem także u mojego mechanika
w sumie dobra ilustracja tutaj
pozdrawiam
slavok - 2013-06-02, 12:43
Gorzej jak śruba się nie zluzuje tylko pokrzywi korba hehehe, radził bym wypiąć kable z cewki przy takich sposobach...
Lexx - 2013-06-02, 14:49
Przy takich pracach zawsze trzeba odlaczyc akumulator.
Sposobem jaki wlasnie zaproponowalem odkrecilem przech chwila kolo z Discovery a dociagane jest ono 2x wiekszym momentem niz w samcu, metrowa rurka dala rade ;]
Starscream - 2013-06-02, 15:31
tak jeszcze teraz myślę że zawaliłem sprawę bo mogłem dla spokojności sprawdzić rozrząd - ustawiłem go identycznie jak stary czyli poznaczyłem wszystko. Ale czy stary by dobrze??? ja go nie wymieniałem. Niby wszystko chodziło fajnie i teraz tez ale .... został ten niedosyt
Może jak by było coś źle to odbiło by się to czkawką na LPG
yenko - 2013-06-02, 15:36
Odkręć osłonę i ustaw rozrząd na znakach i będziesz widział czy jest dobrze ustawiony czy nie
Starscream - 2013-06-02, 20:56
patrzyłem za znakami ale nie bardzo wiedziałem gdzie są dla tego poznazyłem sobie.
na górze jest wyciecie w obudowie za kołem zębatym a na kole to ta dziura jedna mała ??
a dolne koło gdzie ma ?
nie zwracałem na to uwagi traz sobie próbuje przypomnieć
jak są znaki to chyba dobrze ktoś ustawił
Didymos - 2013-06-02, 21:07
Na bloku jest strzałka tuż ponad dolnym kołem, a na samym kole jest zapunktowany znak.
Starscream - 2013-06-02, 21:23
ok już zaglądałem do manuala. Że ja tego nie obczaiłem. Ale to chyba przez mój gigantyczny katar który mi daje po zaworach :mrgreen
No nic bede jeździł zobaczę spalanie i jak coś to to posprawdzam.
monolit - 2025-01-12, 13:34
Mocowałem się też z tymi śrubami, klucz pneumatyczny 1500Nm sobie nie poradził, 2200Nm bez problemu.
|
|