|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Lift Samuraia.. Co jak?
kaczmarr_ - 2010-06-20, 10:08 Temat postu: Lift Samuraia.. Co jak? Witam
Jestem nowy na forum ,nie posiadam innego pojazdu w teren jak cross.. Ale chce sie poprawic i kupic jakas puszke ,prawdopodobnie SAMURAIA..
Jestem malym majsterkowiczem i wiekszosc rzeczy w samochodzie robie sam ,takze w razie czego staral bym sie sam naprawic i przerobiac suke na bardziej dzielna
Na dzien dobry chcialem sie zapytnac o wasze opinie na temat lifta samuraia.. Chcial bym to zrobic jak najtanszym kosztem ,a grzebiac po necie wynalazlem kilka sposobow na to.. Najtansze z nich jak na moje oko to:
1) przerzucenie mostow pod resory -ktos mogl by mi powiedziec czy w tym przypadku czasem nie trzeba robic jakis adapterow ,przedluzek do walow napedowych?? Ukald kierowniczy wydaje mi sie ze sie podda na tyle ze nie bedzie trzeba w niego ingerowac.. I jakie wady sa tego rozwiazania?
2) dorobienie dluzszych wieszakow -watpliwosci tak jak wyzej ,czy nie trzeba bedzie przedluzac walow?
3) podniesienie budy -tutaj wydaje mi sie ze jest juz troche z tym zabawy ale jest to do zrobioenia w domowym garazu przy uzyciu paru lewarkow.. Czy ktos wlasnorecznie podnosil bude? Gdzie nalezy wsadzic "podkladki" pod bude i o ile max mozna podniesc w takowy sposob nadwozie?
4) wieksze ogumionko dla suczki -tutaj spodziewam sie oslabienia ,nerwowosci i opornej kierownicy -spalanie wiadoma sprawa ;]
Myszon - 2010-06-20, 10:33
Witaj kaczmarr!
Ja i kolega witson z forum aktualnie zakończyliśmy kariery crossowe ale miło nam że ty też śmigasz na motorku.
Jeśli chodzi o zakup samuraia to - zdecydowanie polecam, dobry wybór! hehehe
Przeniesienie resorów nad most (SPOA - Spring over axle) w brew pozorom jest operacją wymagającą najwięcej pracy, przysparzającą wiele problemów oraz z tego co większość użytkowników stwierdza jest najgorszym rozwiązaniem w samuraiu. Minusem tutaj jest podwyższenie znacznie środka ciężkości oraz większe występowanie problemów z prowadzeniem auta. Plusem zapewne większy prześwit.
Nie będe opisywał tej operacji natomiast wkleje link z amerykańskiego forum gdzie krok po kroku pokazane są zdjęcia z tej operacji : SPOA
Przedłużenie wieszaków to operacja najszybsza i najtańsza oraz kompatybilna z podniesieniem budy :) ja tak mam. Czyli wieszaki przedłużone o 5cm i buda podniesiona o 6cm.
Podniesienie budy jest prosta operacją jak najbardziej do zrobienia w we własnym garażu. Do tej operacji potrzebne będą podkładki, przeważnie używa się takich wałków ertalonowych które można kupić z metra w różnych sklepach. Wałków potrzeba 10szt gdyż na tylu właśnie śrubach przykręcona jest buda w samuraiu. Aby ją podnieść należy dobrać się do tych śrub (nie do wszystkich) i tu pojawiają się 2 wersje dobierania się:
wersja 1 to : wycięcie szlifierką albo wiertarką ze specjalną nakładką dziury w podłodze.
wersja 2 to: zastosowanie tzw wpuszczanych nakrętek.
Wynika to z tego że po podłożeniu podkładek pod bude śruby stają sie zdecydowanie za krótkie.
Do podniesienia budy należy jedynie zdemontować drążek kierowniczy (ten który idzie do przekładni) wystarczy odkręcić ten krzyżak, odkręcić rure wlewu paliwa oraz linke licznika i przewody hamulcowe od budy.
Oponki to jest szeroki temat ale w skrócie mogę powiedzieć tyle że w samuraiu max można założyć przy seryjnych półosiach 31'.
Im większy rozmiar tym auto bardziej traci na mocy i to jest odczuwalne już przy 235/75 czyli 29' (takie ja mam).
Co do typu bieżnika to już trzeba dopasować do swoich preferencji terenowych.
Pozdrawiam.
kaczmarr_ - 2010-06-20, 16:53
No ja z motura napewno nie zsiade :P Przerobilem juz pokazna ich ilosc (okolo30) wszystkich razem ,a z enduro to WR450 ,YZ250F i z 6-7DT 125 -najlepiej mi sie tym jezdzi -zawodowcem nie jestem ,jezdze rekreacyjnie;)
Widze ze obeznany jestes w temacie ,zreszta w wiekszosci postow wiadzilem ze zawsze cos doradzisz..
Zanim wiec dojdzie do przerobek ,i do kupna.. Mogl bys mi powiedziec czego wogole szukac? Chodzi mi konkretnie o model ,rocznik ,rodzaj zasilania silnika.. Pojemnosc juz wybralem 1.3;D z mozliwym przyszlym SWAPem na 1.6 ale to daleeeeko w przod;)
Jak nie bedziesz mial nic na przeciw odezwal bym sie do ciebie na gg ,ok?
corny - 2010-06-20, 22:36
haj
większość pytań nasuwa kolejne pytanie do czego ma Ci służyć wozidło ? ...
1) SPOA hmmm przeciwników i zwolenników jest tudzież podobna ilość ... moim skromnym zdaniem odpuść powstaje wóz drabiniasty z mnóstwem przeróbek już bym się pokusił o wrzutkę springów niż spoa....to na tyle
2) wieszaki jak już pewnie doczytałeś to jedna z możliwości liftu zawiechy dość prosta w wykonaniu... oczywiście pociąga za sobą pewne dodatkowe przeróbki zawiechy jak np mocowanie amorów ewentualnie zamiany na inne dłuższe ( większym skoku), odbojniki itp.. optymalna wysokość wieszaka to +5cm
3) lift budy jeśli coś tam gdzieś gmeraleś to dasz rade... po sprawdzaj dość dobrze przewody po maska kolo cewki bardzo często są za krótkie ... dodatkowo dochodzi przeróbka drążków skrzyni i reduktora i ewentualna wycinka tunelu przy skrzyni .... optymalny lift to 5 cm ... wiekszy hmm ..ale po co przy i tak wąskiej suzi...
4) oponki temat rzeka ile użytkowników tyle opinii ...... średnie upalanko wycieczki ryby grzyby ( jadalne) itp ogólnie wchodzi w to rekreacja polecam bieżnik typu MT ..... większe upalanko jak również ryby grzyby i wszystkie inne polecam wzór Simex ( zapomnij o komforcie na czarnym)
rozmiar hmmm od 195 do 235.... większe można ale to jzu wiąże się ze zamian przełożeń reduktora zmiany półosi przegubów itd itd ...ah no i większe przy takim lifcie raczej nie wejdą czyli zostaje cięcie budy ...
5) co szukać.... na pewno po 88 roku -szeroki most- później zawężamy do omijania gaźnikowców zakala jakich mało tzw czarna owca rodziny....gaźniki dopóki chodzą jest Oki jeśli padają są porostu do wyje...nia --- czyli zakres poszukiwań zawęża się do , a raczej od 90 roku ..... model nadwozia pozostaje w guście kupującego .. oczywiście jeśli nie wybierze longa ;]
witson - 2010-06-21, 21:14
Witam kolegę, no na pewno najlepiej będzie ci kupić jakiegoś samuraja po 90 roku z silnikiem na wtrysku, kup takiego nie jeżdżonego w terenie i zacznij sam przerabiać bo na dobrze utrzymaną zmotkę ciężko trafić, oponki to tak jak wszyscy polecają wzór simex, do tego resory OME albo mazura i jakaś wyciągarka i już możesz cieszyć się jazdą w terenie i to dość trudnym, silnik 1.3 starczy bo jeśli auto było dobrze utrzymane to ma naprawdę niezłe przyspieszenie a w terenie prędkość odczuwasz inaczej niż na drodze :) Ps też miałem DT125 :)
LIROY - 2010-07-08, 22:27
Cześć Kaczmarr:).No ja akurat mam SPOA i do tego wieszaki z tym że taką zmotkę wyrwałem za niewielkie pieniądze.Największym problemem jest przeróbka układu kierowniczego,a dokładnie przeniesienie z przekładni na zwrotnicę.Poza tym jak koledzy stwierdzili zmienia się środek ciężkości więc trzeba poszerzać zawieszenie-u mnie przespawanie felg-to daje średnio po 15 cm na stronę a do tego wygląd klawy;P.Co do wałów to ja na razie jeżdżę bez dystansów ale widzę że jednak trzeba w końcu założyć bo na wykrzyżach tylny starcza ale przedni chodzi na styki:/.Na drodze prowadzi się kiepsko z powodu braku drążków stabilizacyjnych ale w terenie wszystkie niedogodności zostają zrekompensowane:):):)
Poza tym jak już chłopacy stwierdzili samurai to najlepszy wybór w ciężki teren-ja często w akcjach "ratowniczych" biorę udział bo wiele większych aut nie da rady a suzuk jakoś przeskoczy i jeszcze da radę inne auta z opresji wyciągnąć.Podstawa to montaż windy-wtedy jesteś niezależny;) a i pomóc łatwiej bo offroad to nie sport dla egoistów i pomagać sobie trzeba;).
PS.Wielkie dzięki dla moderatora że umieścił fotkę mojego resoraczka na pasku forum-to dla mnie zaszczyt:):):)
adkill - 2010-07-26, 14:18
Witam, podobnie stoję przed zamiarem zakupu Samuraja żeby pogrzebać się troszkę w terenie. Padło tu stwierdzenie że lepiej kupić nie modyfikowanego i samemu go przerabiać przyznaje ze na mechanice za bardzo się nie znam wiec wiele sam nie będę mógł zrobić z jakimi kosztami trzeb się liczyć aby przygotować się do zabawy w terenie szeroko rozumianej błodka i tereny crossowe :) na pewno trzeba by go powzmacniać, podnieść klatka jakaś itd. czy to się nie okaże że to na prawdę duża kasa. Samochodzik upatrzyłem sobie tak za 6-7 tysi za rok 90 -92 i na start bez wyciągary chciałbym w 10 się zmieścić z przeróbkami czy to realne ?? czy możne kupić już przerobiony z wyciagara i innymi bajerami za 12 tysi np. starszy rocznik. Jeszcze o gazie muszę pamiętać bo na benzynie to mnie zje z kosztami.
Z góry dzięki za pomoc i propozycje.
Dodam jeszcze ze planuje mieć dwa komplety kół i przewalać je w zależności czy jade w teren czy w miasto na co dzień też ma służyć do poruszania się.
Pozdrawiam
PrzemoCK - 2010-07-26, 14:46
no więc kolego, borykasz się z pytaniami, które stawia sobie każdy przed zakupem - wiele spraw w trakcie uzytkowania weryfikuje zycie - czyt. teren:-) jak np. zużycie opon przy jezdzie po asfalcie - tez tak myslalem i posiadam drugi komplet...którego nie używam, bo jakoś MT nie chcą się zużyc a jeżdze sporo po asfalcie:-) a więc dla mnie niepotrzebnie wydanie pare stówek na oponki szosowe, kolejna sprawa - kupa kasu na klatkę bezpieczenstwa - ja np. też bym chciał ją mieć, ale poki co nie mam i żyję, a trochę pojeźdizałem:-) wyciągarka? hmm podstawa...ale jak jesteś z kimś to już niekoniecznie:-) generalnie to musisz najpierw kupic auto, a potem ocenić jego stan oryginalny, tj. zywotnośc podzespolow mechanicznych, bez ktorych nie ma jazdy - np. głupie łożyska, bagatela 500 zł na przód plus robocizna, łożyska na tył to też 200, uszczelniacz zwortnicy z filcem kolejne 100...amrotyzatory, resory tez nie mogą byc na wykończeniu, no geenralnie oleje filtry to juz drugorzedna finansowo sprawa ale do zreobienia. Dopiero potem bajerowanie. Podstawa opony - najtansze 300 zł/szt. o bieżniku simexopodobnym (czyt. posty o ogumieniu). a potem pojezdzij i poczuj auto, to czego tobie i furze brakuje. Do wydania jest z 30-50 tys zł. w dowolnej konfiguracji:-) Poki co samurai w serii oferuje niezły fun. pozdro
adkill - 2010-07-26, 21:36
Dzięki bardzo za podpowiedź, tak też pewnie zrobię kupię czystego samuraja i zaczne nim jeździć i zobacze czego mi brakuje i sukcesywnie bede to robił
Pozdro i dzięki raz jeszcze
corny - 2010-07-26, 23:07
haj
określ bliżej skąd klikasz będzie można coś podpowiedzieć gdzie i co szukać
jeśli przeznaczysz 3 kola na motanie to odpuść możne na początek wincza ... zakup słusznych opon będzie najlepszym rozwiązaniem i tak pod te oponki będziesz musiał coś dlubnac z zawieszeniem a to naciąga właściciela na kolejne koszty... ruszysz zawieszenie przydałoby się ruszy budę zderzaki itp .. klatkę na początek możesz sobie darować no chyba ze od razu chcesz na poland albo magham śmigać
ahh i pierwsza i najważniejsza sprawa jak i gdzie i jak często chcesz używać suzi bo od tego zależą wszelakie modyfikacje .. ktore z grubsza masz opisane powyżej ..ale łatwo powiedzie gorzej zrobić .... moja czeka już 8 miesiacow ale już niedługo ja wprowadzę na garaz w celu poprawienia właściwości terenowych
adkill - 2010-07-27, 09:34
Hej, obecnie mieszkam w okolicach Łodzi a dokładniej Strykowa :)
Co do suzi mam zamiar go czasem wykorzystywać do jazdy codziennej np. jak moja pani będzie chciała sobie jechać gdzieś indziej niż ja :) nie wiem jak to może być często bo póki co mamy jedne autko i wystarcza ale jak będzie drugie będzie większa swoboda
Co do ambicji terenowych to większych nie ma chociaż byłem ostatnio na rajdzie w Świeciu i nakręciłem się na taki fan ;) ale ogólnie rzec ujmując chce przygotować maszynę do jady w terenie ale bez przesady nie chce z niego zrobić monstera tylko auto które wytrzyma wyciąganie z wklejenia w bagienku i nie rozsypie się przy szybszym przejeździe przez hopki na torze crossowym, coś w tym stylu chciałbym osiągnąć :)
a co do zapału itp to u mnie też często to tak wygląda ale ostatnio staram się nadrabiać zaległości, mam też dr 350 i rozrząd od roku wymieniam i coś nie mogę się zabrać
PrzemoCK - 2010-07-27, 19:20
wiele można samemu - tym większa satysfakcja jak uda ci się zrobić coś, co kiedyś uważałeś za niemożliwe:-)
adkill - 2010-07-28, 08:53
Wiem o tym bo czasem mi się udaje i czuje ten fan, ale kurde często polegam też na jakiś prostych pierdołach, brak narzędzi odpowiednich albo złe podejście do tematu ale uczę się :)
A co sądzicie o angliku i przeniesieniu układu kierowniczego?
patrzyłem na eBay-u i można by coś tanio wyrwać, tylko nie wiem czy są fachowcy co trudnią się przełożeniem i ile to kosztuje i w ogóle gra warta świeczki :)
Kolejna sprawa jak jest z awaryjnością całości często coś musicie grzebać przy swoich maszynach czy jak się wszystko dobrze przygotuje to można śmigać czy raczej po każdym wyjeździe w teren trzeba na bieżąco usuwać usterki o ile powstają
p.s PrzemoCK właśnie taki efekt chyba chciałbym osiągnąć z samurajem jak na zdjęciu przy Twoim profilu, dobra robota :)
PrzemoCK - 2010-07-28, 09:24
co do awaryjności, to jestem święcie przekonany, ze gdybym używał mojej suki do jazdy po mieście na seryjnych szosowych oponach, to poza zmianą oleju latami nic bym nie dołożył - te auta się nie psują w mieście...co innego jazda ekstremalna - wszyscy ostrzegają przed autami po powodzi - a my celowo topimy fury, a one jeżdżą dalej. osobiście nie widzę nic złego w płukaniu auto do wysokości filtra:-) ostatni przypłaciłem to tylko wymianą alternatora. Generalnie ostatni mi sie posypała, ale tez i jazd było wiele "za darmo" - każde auto ma jakieś granice żywotności, tzn. części je mają, no bo przecież tak naprawdę nie do tego zostały stworzone. Jednak odrobina rozsądku, dbałości o samuraja i zapał do prac nazwijmy to koniecznych/serwisowych to sprawa podstawowa - jak chcesz mieć bezobsługowe auto to kup samuraja i dojeżdżaj do pracy. A jak masz zamiar robić nim coś co daje adrenalinę to pogódź się z drobnymi kosztami (i tak najtańszymi w tym sporcie)...
witson - 2010-07-28, 11:11
Jeśli chodzi o pracę samemu przy samochodzie to powiem tak, nie jestem mechanikiem a udało mi się wymienić w samuraju praktycznie samemu silnik. Mając miejsce i odpowiednie narzędzia naprawdę można samemu zrobić praktycznie wszystko.
tytus - 2010-11-25, 22:24
Nie chcę zaczynać nowego wątku więc tutaj popytam jeszcze.
Przygotowuje się do liftu. Będzie to połączenie podwyższenia na wieszakach (+5cm) + budy na polibuszach (+4,5cm). Jakie części powinienem zorganizować przed zabraniem się do roboty ? Poniżej wstawiam listę i jeżeli ktoś ma jakieś porady to bardzo chętnie wysłucham.
-wieszaki home-made
-dłuższe przewody, gdzieś wyczytałem że podchodzą od żuka albo lublina i są dłuższe. Czy są jakieś przedłużki itp ?
-amortyzatory o większym skoku, słyszałem że od poldka trucka pasują i są dłuższe - czy jakieś inne rozwiązanie ?
-dłuższy wąs przekładni - chyba od merca W124 (?)
-polibusze
-śruby do rama-polibusze-buda ?
Czy lepiej zamiast bawić się w branie części z innych samochodów kupić zestaw http://www.puresuzuki.com/3_samurai.htm bo w sumie z przodu mam płaskie resory.
Szukałem jakiegoś tutorialu gdzie by było pokazane jak podnieść bude na polibuszach ale nic takiego nie znalazłem więc co powinienem poodłączać przed podniesieniem paki ? Czy pozycja lewarków się zmieni, co pedałami itp ?
Dzięki za odpowiedzi bo to mój pierwszy samochód który będę samodzielnie przerabiał i chciałbym to zrobić dobrze :)
lokoktentek - 2010-11-26, 10:28
ani nowe przewody hamulcowe ani amory nie będą ci potrzebne. poza tym przewody mozesz kupic w kazdym sklepie z klockami i przewodami hamulcowymi tarczami i innymi hamulcowymi, weź tylko jeden na wzór żebyś napewno dobre końcówki kupił.
do liftu budy proponuję Ci kupić komplet do liftu budy tylko. o ile się nie mylę to moze być konieczność pogrubienia tego łącznika drążka kierowniczego.
wąs od przekładni kierowniczej nie ma nic do liftu budy bo przekładnia jest mocowana do ramy, a 5cm na wieszakach niczego nie zmieni, bo raptem podniesiesz auto o 1". lepiej moim zdanie kupić dłuższe wieszaki zamiast krótszych a i tak nie trzeba nic robić z przekładnią kierowniczą.
wszelkie przeróbki są konieczne przy przeróbce typu SPOA.
corny - 2010-11-26, 20:51
toś mu wytłumaczył ....
lift zawiechy na wieszakach
-przewody powinny byc nowe dluzsze na przodzie
-amory tez dluzsze ..;lublin polonez vitka itp ewentualnie obniżenie mocowania oryginału
- przedłużenie drążka kierowniczego przy przekładni
-wycinka w tunelu lub odgięcie drążków
lift budy
potrzebne sa dystanse ertalonowe 5 cm sruby podkladki , kawalek rury narzedzia itp
!! budy nie podnosi sie na polibuszach !! a tym bardziej pedałów
od merca graty potrzebne przy Spoa !!
a jak nie umie tego zrobić to nawet gotowy zestaw nie pomoże
widzę po pytaniach ze lepiej ci będzie oddać suzi komuś kto to trochę ogarnia
lokoktentek - 2010-11-27, 09:28
weź, robiłeś to kiedyś sam?
np tu: http://allegro.pl/wieszak...1334976136.html
masz wieszaki +2" czyli 5cm dłuższeod oryginalnych czyli teoretyczna różnica będzie taka że most będzie jakieś 2,3-3cm dalej od ramy a na najdłuższych wieszakach moze 5cm.
wydaje ci się że do 3cm będziesz potrzebował dłuższe amory, przewody itp?
bzdura!
mozna to sprawdzić już po instalacji wieszaków i wjechać sobie na coś jednym przednim kołem i obserwować przewód hamulcowy.
tytus - 2010-11-27, 11:43
Ogólnie jak już mówiłem to nie jestem mechanikiem ale specjalnie kupiłem cywilnego samuraia żeby się nauczyć i samemu robić większość przeróbek dlatego tak wypytuje o wszystko. Ogólnym założeniem jest podniesienie około 5 cm na zawieszeniu i 4,5cm na budzie.
lokoktentek - 2010-11-27, 12:41
najprościej w mojej opinii jest kupić pióra/przerobić aktualne na wyższe. to + wieszaki mogą dać Ci 10-15cm...
wtedy w miarę potrzeb ale nie trzeba od razu można pokusić się o dłuższe amory... z podniesieniem budy jest ogromnie dużo roboty a zawsze w trakcie okazuje się "coś jeszcze" (urwana śruba, czegoś brakuje, coś nie pasuje)
resory można przekuć za jakieś 1tys zł za komplet razem z montażem. o resorach jest inny temat
corny - 2010-11-28, 12:15
to powiedz mi po jakiego grzyba liftowac zawieche jak masz resory wyplaszczone na maxa ..... zycze powodzenia w smiganiu na wieszakach +5 cm i resorach uksztaltowanych tak jak Bóg przykazal ... i co zaoszczedzisz pare zlotych kosztem niespodziewanego braku hamulca i hamowaniem awaryjnym w przydroznym rowie ...ah bym zapomnial moze odboi jeszcze nie zmieniasz ??
tytus - 2010-11-28, 13:07
corny ja nie wiem co ty tak przeżywasz, zejdz z ciśnienia
aktualnie po poczytaniu paru postów pójdę w resory lovellsa +2" + wieszaki, dzięki za pomoc :)
no a podnieść muszę bo mam opony z uaza 32" i nie zamierzam kupować nowych tylko je poupychać
corny - 2010-11-28, 14:21
spokoloko zero cisnienia ... tylko w tym doradzaniu jest to najfajniejsze ze pozniej dostaje auto ktore trzeba przerabiac po przerobkach wiec jak robic to juz chyba dobrze ...aaaa z zawiecha doby wybor , mam nadzieje ze tylko w razie "W" beda gwarancje uznawac
tytus - 2010-11-29, 10:28
hehe no dlatego pytam o wszystkie detale żeby zrobić to jak najlepiej :)
Myszon - 2010-11-29, 11:00
tytus - dobra rada Myszona
1 Etap Liftu RPWA
-Resory - lovells lub OME
-Polibusze z wadowic zielone
-Wieszaki tak jak mówiłeś +5cm
-Amory - na przód tylne z vitary a na tył tylne z lublina
Jak to założysz to masz już pierwszy etap liftu ( nie trzeba było nowych przewodów hamulcowych - przynajmniej u mnie)
2 Etap liftu
-Budy Lift - tak jak corny napisał ertalon albo najłatwiej zestaw do liftu budy. Oczywiście taki zestaw troche kosztuje a ertalonowa samoróbka ok 70zl ze śrubami.
-Oponki 235/75 lub 31'' - do wyboru (jedyny sposób na podniesienie mostu - nie licząc wymiany mostów na portalowe np. :) )
Nie wiem jaki masz felgi ale jak już pisałem nie raz najlepsze są trójkąty założone odwrotnie - do tego trzeba dystanse 5mm z allegro za 100zl
Pozdro.
Kolejne Etapy w przed nami :)
tytus - 2010-11-30, 16:45
ooo to je to :) później przynajmniej jak się forum będzie zapełniało to nowi będą mogli wiedzieć od czego zaczynać :)
corny - 2010-11-30, 20:23
hehe najlepiej od kupienia auta
Tomkoski - 2010-12-13, 20:32
Myszon napisał/a: | tytus - dobra rada Myszona
1 Etap Liftu RPWA
-Resory - lovells lub OME
-Polibusze z wadowic zielone
-Wieszaki tak jak mówiłeś +5cm
-Amory - na przód tylne z vitary a na tył tylne z lublina
Jak to założysz to masz już pierwszy etap liftu ( nie trzeba było nowych przewodów hamulcowych - przynajmniej u mnie)
Kolejne Etapy w przed nami :) |
Startuję z I etapem Liftu RPWA.
Moje pytanie dotyczy Polibusz.
Do czego one są, gdzie jak i po co wymienić??
Inne pytanie czy przy samej wymianie wieszaków, trzeba wymieniać resztę (Resory, polibusze, Amory)??
Resory można wyklepać, ale wydaje mi się, że moje są jeszcze ok.
Czekam za odp.
Myszon - 2010-12-13, 21:21
Po wymianie wieszaków nie musisz wymieniać resorów. Czy amory? hmm raczej nie. Polibusze to te gumowe tuleje o ile tak to można nazwać które są w uszach, okach resorów. Po wymianie na poliuretanowe odczuć można minimalnie lepsze tłumienie.
zajxt - 2010-12-13, 21:29
Polubisze sąto tuleje na końcach resorów ,pomiędzy ramą a budą.Jak wymieniasz wieszaki na dłuższe wypadało by zmienic też amory
Johny - 2010-12-13, 21:30
polibusze przydało by się wymienić lecz jeśli orginalne gumowe są ok to nie koniecznie,
resorów sie nie wymienia ewentualnie klepanie a amorki to w zależności jakie dasz wieszaki po prostu amortyzator nie może być ogranicznikiem skoku zawieszenia lecz przy długich wieszakach jest to konieczne
PPP - 2010-12-13, 21:38
ja polibusze kupiłem w BB na kępie za jakieś ok 120 PLN komplet na całą suke są czerwone to dobrze czy źle pomykam na nich już z roczek j jest ok wieszaki wykonałem sam + 5 cm wymieniłem tylne amorki podeszły z traka koszt to ok 70 PLN a przednie zostały bo jeszcze były dobre a jak padną to też wrzucę traka tylko mocowanie przerobie tak na marginesie
pozdro z BB
Dawid77 - 2010-12-13, 22:12
ja amory z przodu mam z una litrówki tylne (50 pln-ów za dwie sztuki, ze szrota), i pasują bez przerabiania mocowań (z tym że mam tylko klepnięte resy a wieszaki seryjne)
Suzuka 4x4 - 2011-01-03, 21:05
Witam
ja mam pytanie czy od vitary podpasuje amortyzatory do samurai i czy wystarcza na lift 4'
corny - 2011-01-03, 21:46
Suzuka 4x4 napisał/a: | Witam
ja mam pytanie czy od vitary podpasuje amortyzatory do samurai i czy wystarcza na lift 4' |
podpasujesz i jeszcze od poloneza podpasujesz ...ahhh i skąd wziąłeś tyle cali i wlasciwie dlaczego cale ??
Suzuka 4x4 - 2011-01-03, 21:49
to jest 10 cm liftu resory IR 50mm + wieszaki 50mm +
A mam amorki z xshot Dakar ale się kończą
tytus - 2011-01-03, 22:25
Ja mam jeszcze takie pytanie o odboje. Jak zrobię lift na resorach +2" i wieszakach +2" to czy muszę jakoś zmieniać wydłużać odboje ? I właściwie to one nie dopuszczają do wygięcia się resora w drugą stronę czy żeby nie bić kołem w budę ?
Szukałem info na ten temat na innych forach ale dowiedziałem się tylko jakie są zamienniki.
corny - 2011-01-03, 23:30
Suzuka 4x4 napisał/a: | to jest 10 cm liftu resory IR 50mm + wieszaki 50mm +
A mam amorki z xshot Dakar ale się kończą |
przy takim lifcie wejdą wszystkie ale jak masz możliwość to załóż poloneza a później lublina i witke zobaczysz jak pracują z tymi resorami
corny - 2011-01-03, 23:42
tytus napisał/a: | Ja mam jeszcze takie pytanie o odboje. Jak zrobię lift na resorach +2" i wieszakach +2" to czy muszę jakoś zmieniać wydłużać odboje ? I właściwie to one nie dopuszczają do wygięcia się resora w drugą stronę czy żeby nie bić kołem w budę ?
Szukałem info na ten temat na innych forach ale dowiedziałem się tylko jakie są zamienniki. |
jak zauważyłem co kraj to obyczaj .. ja zakładam wyższe odboje na pewno mi wtedy nie przegnie resorów i nie złamie amora .. a z obcieraniem to juz zależy jakie tam masz obuwie ....a co do dostępności to raczej ratują Cię zamienniki
tytus - 2011-01-03, 23:50
Czyli najlepiej sobie sprawdzić miejsce w którym resor się płaszczy i tam ma się stykać z odbojem ? Myślałem żeby sobie przedłużkę z profilu zamkniętego wyspawać.
Suzuka 4x4 - 2011-01-04, 11:05
corny napisał/a: | Suzuka 4x4 napisał/a: | to jest 10 cm liftu resory IR 50mm + wieszaki 50mm +
A mam amorki z xshot Dakar ale się kończą |
przy takim lifcie wejdą wszystkie ale jak masz możliwość to załóż poloneza a później lublina i witke zobaczysz jak pracują z tymi resorami |
Ale z lublina to tylnie ??? i jeszcze czy będą pasował do przodu i do tyłu
Johny - 2011-01-04, 20:37
Suzuka 4x4 jak masz lift 4 cale to wymieniałeś przewody hamulcowe ?
Suzuka 4x4 - 2011-01-04, 20:48
Tak wymieniłem i dałem mocniejsze bo mi pękały
Boomer - 2011-01-10, 22:01
Mam pytanie czy będą pasować te amortyzatory po podniesieniu na resorach 2' i na wieszakach 2'???
http://allegro.pl/amortyz...1386274318.html
http://allegro.pl/niemiec...1370693930.html
PPP - 2011-01-10, 22:05
w sumie to tak będą pasowały
Suzuka 4x4 - 2011-01-10, 22:09
A nie będą za krótkie
PPP - 2011-01-10, 22:13
raczej nie bo są dusze od tych co są w samcu oryginalnie i dadzą rade
Suzuka 4x4 - 2011-01-10, 22:14
A jeszcze pasują bez przerabiana
PPP - 2011-01-10, 22:15
dokładnie te same uszu idento patento
Suzuka 4x4 - 2011-01-10, 22:16
Dzięki
[ Dodano: 2011-01-10, 22:19 ]
Aha i najważniejsze ona pasuj jak na przód tak na tył ??
Boomer - 2011-01-10, 22:19
To trzeba przyznać ,że alternatywa dużo tańsza???
A wie ktoś jak to się sprawdza???
PPP - 2011-01-10, 22:24
ja mam do tyłu wsadzone z poldolota trucka i robią
Suzuka 4x4 - 2011-01-11, 18:20
A to możesz mi jeszcze ktoś powiedzieć czy to pasuje na tył i na przód ??
Maverick - 2011-01-11, 18:23
Od Vitary na przód, od Lublina na tył. Gdzieś chyba to było na form, znajdę linka i wstawię.
Suzuka 4x4 - 2011-01-11, 18:26
A nie pasują z lublina na przód ;/
PPP - 2011-01-11, 21:44
z lublina mają inne uszy niż samiec z przodu
bo ma czpień / ucho a tył ucho /ucho
Suzuka 4x4 - 2011-01-11, 21:46
Dobra a jak sie sprawuje taki zestaw przód vitka i tył lublin , i jeszcze ile będą nowe amorki od vitki
PPP - 2011-01-11, 21:50
wyżej masz linki do alledrogo kolega Boomer zapodał
Suzuka 4x4 - 2011-01-11, 21:53
Dzięki
A jak się to sprawuje ??
PPP - 2011-01-11, 21:58
robi daje rade
Suzuka 4x4 - 2011-01-11, 21:59
A jak jest twardo czy miękko i jak z wykrzyżami ??
PPP - 2011-01-11, 22:16
ja mam z przodu grube piórko z poldolota i mam twardo nawet amorki nie pomagają z tyłu fajnie ale to moja opinia może komuś lepiej robią jakieś pełen profesjonal
Suzuka 4x4 - 2011-01-15, 16:48
Dzięki za odpowiedz , coś będę kombinował
tytus - 2011-01-25, 19:26
czy ten amortyzator od lublina olejowy to on nie powinien sam wracać do wyciągniętej pozycji ?
Kosa - 2011-01-25, 19:43
Raczej Nie jak nie jest gazowy to na 100% NIE
PrzemoCK - 2011-01-25, 20:40
olejaki nie wracają, ale na tyl olejak z lublina w suce robi jak nalezy - zwaz lublina i zwaz suke...predko sie nie skoncza, sam mam, nawet dwa:P
tytus - 2011-01-25, 21:50
ok bo się zaczynałem zastanawiać czy są w porządku
kociu1982 - 2011-02-09, 18:09
Witam Panowie co myślicie o takim kpl. OME CS013FA/A, tył OME CS028R, resory X-SHOCK DAKAR GAS (brak funduszy na inne), polibusze z Wadowic ??
Myszon - 2011-02-11, 19:38
Kociu ja na czymś takim śmigam i lepiej nie mogłeś trafić z wyborem!
Jest tylko mały szczegół - jak będziesz brał komplet np. przód to ome robi lewy i prawy o różnej wysokości nie wiedzieć czemu (podobno australijczycy są tędzy więc od kierowcy daje się ten wyższy) Ja zrobiłem taki motyw że dokupiłem sobie u traska drugie pióro głowne to wyższe i wsadziłem z drugiej strony żeby suka stała równo. Poza tym mam jeszcze wsadzone po jednym piórze pomocniczym ome ze względy na wyciągarke. Też brałem w Escape w wadowicach także polecam. Polibusze z wadowic są ok ja mam zielone tylko do ome i tak trzeba troszke je szlifować bo są za duże.
Suzuka 4x4 - 2011-02-11, 19:54
A lovels też tak ma bo tez od kangurów
rybagosc - 2011-02-12, 10:26
jaka jest odelgłość mostu od odboju na zdrowym zawieszeniu seryjnym w samcu przód i tył ? u mnie resory kaplica już dobijaja na większych dołkach więc czas zbierac ostro kaskę na lovells - a
Myszon - 2011-02-12, 12:18
Nie wiem jak z lovellsem - koleś z escape chwalił ale przydała by się bardziej obiektywna ocena kogoś kto kupił i na dodatek ma porównanie np. do OME.
kociu1982 - 2011-02-12, 15:47
Dzwoniłem do nich i powiedzieli, że lovellsy są twardsze i nie wybierają tak. Aktualnie też ich nie mają trzeba czekać do kwietnia a ja nie chce czekać ;). Czy zmieniając na takie zawieszenie muszę coś robić z odbojami??
Suzuka 4x4 - 2011-02-12, 18:21
Do Wadowic ??
Myszon - 2011-02-12, 19:25
Jednak OME rządzi :)
kociu1982 - 2011-02-13, 11:39
Tak do Wadowic i Krakowa. Powiedzieli, że w kwietniu dopiero.
corny - 2011-02-13, 14:04
Myszon napisał/a: | Kociu ja na czymś takim śmigam i lepiej nie mogłeś trafić z wyborem!
Jest tylko mały szczegół - jak będziesz brał komplet np. przód to ome robi lewy i prawy o różnej wysokości nie wiedzieć czemu (podobno australijczycy są tędzy więc od kierowcy daje się ten wyższy) Ja zrobiłem taki motyw że dokupiłem sobie u traska drugie pióro głowne to wyższe i wsadziłem z drugiej strony żeby suka stała równo. Poza tym mam jeszcze wsadzone po jednym piórze pomocniczym ome ze względy na wyciągarke. Też brałem w Escape w wadowicach także polecam. Polibusze z wadowic są ok ja mam zielone tylko do ome i tak trzeba troszke je szlifować bo są za duże. |
bo w aucie zawsze jest kierowca i tyle
Suzuka 4x4 - 2011-02-21, 16:02
A jak jest potem z montowaniem zawiasu , mieliście klucz dynamometryczny czy na oko skręcaliście
albert - 2011-02-27, 20:21
nawet dokrecenie,,glupiego,, kola powinno sie robic kluczem, a malo to kto robi
kolo - 110 Nm.
kamilooo - 2011-02-27, 20:31
kociu1982 napisał/a: | Dzwoniłem do nich i powiedzieli, że lovellsy są twardsze i nie wybierają tak. Aktualnie też ich nie mają trzeba czekać do kwietnia a ja nie chce czekać ;). Czy zmieniając na takie zawieszenie muszę coś robić z odbojami?? |
a to dziwne bo rozmawialem z Zibim importerem Lovellsa w PL, ma załozone lovellsy u siebie w samuraju i wybieraja tak samo jak ome i sa tak samo komfortowe.:)
Suzuka 4x4 - 2011-02-27, 20:50
Dokładnie też rozmawiałem z Zygmuntem i chwalił lovells no i lovells ma 5 lat gwarancji
kociu1982 - 2011-02-28, 16:08
Hm, ja usłyszałem, że bardziej do wyczynu i twardsze są. Takie pytanie, posiadam już wszystko dzisiaj odebrałem ostatnią paczuszkę tj amorki i biorę się za wymianę. Są jakieś sposoby, aby ułatwić pracę?? Jakieś większe problemy?? Kupiłem: resory ome + amorki dakar + polibusze zielone. Co z odbojami?? Wymieniać czy zostawić oryginał ?? Wieszaki na razie nie wymieniam zostawiam stare. Jak uskładam kasę na felgi, opony i dystanse to dopiero zmienię wieszaki, co o tym sądzicie ??
PrzemoCK - 2011-02-28, 17:13
poki masz stare opony to nie boisz sie, że się potna przez za krotkie/niskie odboje. wiec odboje zmien z oponami.
kociu1982 - 2011-02-28, 17:30
Przemek sorry nie załapałem, więc wymieniać czy nie :) ??
Suzuka 4x4 - 2011-02-28, 17:50
Wymienić
kociu1982 - 2011-02-28, 18:23
Na jakie i gdzie kupić ??
albert - 2011-04-19, 13:27
temat sie urwal- to ma ktos lovells?
vsh - 2011-04-19, 21:49
ja chciałem lovellsa, ale czekac nie mogę i w końcu zamówiłem ome, które są w drodze do mnie;)
tytus - 2011-04-20, 00:25
chyba z tymi lovellsami to ściema bo od listopada do dzisiaj ich nie ma w ofercie a mi mówili że na grudzień będą
albert - 2011-04-27, 11:04
co do lifciku budy-
TYTUS
- dalem kawalek rurki i 2 obejmy i gitarka
co do drugiego zdjecia- czy u was tez tyle wyszlo?
tytus - 2011-04-28, 09:09
czyli większą rurkę muszę dać
z tego co pamiętam to mi się nic takiego nie zrobiło ale jak będę miał samca przy sobie to się wtedy upewnie i dam znać
molinka - 2011-05-17, 19:03
Mam pytanie. Czy amortyzatory tylne od lublina są dłuższe od seryjnych samuraiowskich? Jak jest z przednimi od vitary?
Suzuka 4x4 - 2011-05-17, 20:22
Tak są dłuższe od vitki tak samo
vsh - 2011-05-18, 09:40
witaj. Powiem jak było w moim wypadku (podaje wymiary zdjętych amortyzatorów, pod obciążeniem musiałbym sprawdzić):
przód - oryginalny samurai długość: ok. 43,5 cm, zamiennik z vitary (gazowe, firmy kumoka) - 55,5 cm. Tył - oryginalny ok. 46 cm, zamiennik mercedes sprinter/lt (gazowe, firmy gh) - 55,5 cm. Pomiary w miarę dokładne, mam zdjęcia ;)
Od vitary kosztował mnie 72 zł sztuka, mercedes - 49 zł sztuka. Przy mercedesie musiałem pokombinować górne mocowanie (tulejka przy wąska do wybicia, łatwy temat, zostawiłem stare gumy), od vitary też otwór w tulejce był fi 12 bodajże i trzeba było rozwiercić na fi 16, co miałem na mocowaniu oryginalnym i leży jak ulał. Zestaw się sprawdza na razie od ok. miesiąca i powiem - bajka;)
pzdr
punix - 2011-05-23, 21:50
Na OME + vitara i lublin jeździ pare osób, czy ktoś testował już te amortyzatory w połączeniu z resorami Lovellsa? Są podobno trochę wyższe niż OME?
Tomkoski - 2011-07-27, 22:19
A ja mam takie pytanie:
Czy zakładał ktoś tylne resory na przód?
mają większą parabolę i myslę, że mogłyby podnieść auto wyżej - ale to tylko moje przypuszczenia.
Jeśli ktoś już to robił to poprosze o krótki opis czy dużo jest przeróbek i co trzeba zmienić.
punix - 2011-07-27, 22:31
Conieco masz tutaj:
http://daniels.lumena.com...leszczynski.htm
Tomkoski - 2011-07-28, 22:38
Czyli raczej nie powinno być problemu.
Tanio i bez problemu - to lubię.
Aleksandra - 2011-09-07, 16:47
oczyscilismy samurajka ze wszelkiej rdzy, porobilo sie pare dziur i dziurek na wylot (zwlaszcza przy kloszach lamp). I teraz pytanie-czym najlepiej pozalepiac te ubytki? Zywica, jakies kawalki blachy (jak tak to jakiej)? Prosze podpowiedzcie czym Wy to robiliscie i co nie bedzie raczej gnilo ale bedzie tworzyc porzadna konstrukcje?
Skalpel - 2011-09-07, 16:56
blacha, migomat, szlifierka, dobry podkład, lakier i będzie ładna konstrukcja. Typowa robota blacharska. Żywice i inne bzdurki można stosować na małe ubytki a nie sądzę, że takie właśnie masz ;)
punix - 2011-09-07, 17:02
A wcześniej jeszcze porządnie obadać młotkiem, coby się nie okazało, że spawa się do sita.
Tylko dlaczego to jest w temacie o lifcie?
Skalpel - 2011-09-07, 17:14
punix napisał/a: | ...
Tylko dlaczego to jest w temacie o lifcie? |
Właśnie... :D
Aleksandra - 2011-09-07, 17:26
przepraszam, że nie tam gdzie trzeba :) Male jeszcze pytanie-jaka dokladnie blacha?
Skalpel - 2011-09-07, 18:33
Różnie mówią. Ja robiłem jedyneczką.
punix - 2011-09-07, 19:50
Oryginalnie była 0,8, tylko trudniej ją dostać, więc większość robi właśnie 1, jak Skalpel napisał
Aleksandra - 2011-10-10, 16:50
chlopaki jakie amorki beda pasowac do samuraja na przod (podniesiony na resorach)? czytalam ze tylne vitary albo polonez truck? czy cos pomieszalam? pomozcie prosze :)
punix - 2011-10-10, 17:09
Tylne vitary do 2" spokojnie wystarczą (może nawet trochę więcej). Dłuższe od nich do poloneza, ale nie trucka - monroe s1106, albo tylne od omegi.
StoQ - 2011-10-14, 15:10
a jakie maja najlepsza charakterystyke pracy? Od czego?
W sumie najpierw powinnienem zadac pytanie takie:
Chce wymienić amortyzatory z przodu i z tylu w moim samuraiu :) Na razie jest to seria ale przewiduje podniesienie go na wieszakach i hamrowanie resorow. Samurai sluzy mi glownie do jazdy po miescie w terenie jakos go strasznie nie topie ani nic tylko czasem polami sie przejade i po oranym :P
Wiec chcialbym zeby byly komfortowe o ile to komfortem mozna nazwac:)
Co polecacie? :) Jakei na przód i na tyl zeby teraz daly rade na oryginale i zeby nie byly za krotkie po podniesieniu? Chcialbym zrobic zakupy w przyszlym tygodniu wymienic na weekend :P
Myszon - 2011-10-14, 17:08
Przód gazówki tylne od vitary rok ok '94 a na tył tylne olejówki od lublina.
Z klepaniem resorów daj sobie spokój - pieniądze wyrzucasz w błoto - uwierz mi. Zbieraj kase na OME.
StoQ - 2011-10-15, 22:27
tata sie uparl to i tak zrobi klepanie:P bo mu to nie przegadam:) a znalazl kowala w wiosce niedaleko takiego prawdziwego i za 80zł niby jedne klepie :) czyli 320 za cale autko :D
Myszon - 2011-10-16, 08:03
Klepanie = marnowania kasy. Efekt owszem będzie przez 3 wyjazdy w teren a potem to samo.
kamilooo - 2011-10-16, 09:17
Moj znajomy klepał resrory w samcu ale dołozył z przodu dodatkowe pióro(ma wyciagarke) jezdzi juz prawie rok i nic nie siadło:) zawias ładnie pracuje, ale mimo wszystko nie polecam:)
ps. a ja dalej jeżdze na mocno klapnietej serii, nie moge doczekać sie na Lovellsy :(
papajazz - 2011-10-16, 15:17
Ja po zakupie miałem klepane z przodu (tył był całkiem niezły jeszcze) plus dołożone po piórze, złego słowa na to nie powiem, ale jak siądą to będzie wymiana na coś innego. Koszt był niewielki i to zdecydowało, priorytetem po zakupie było doprowadzenie wszystkiego do stanu, który zapewni spokojne użytkowanie.
SamNaSamZSam - 2011-10-16, 20:37
Panowie a takie mam pytanie czy wsadzając resory "liftujące" uzyskam taki sam efekt jak wieszając seryjne resory na wydłużonych wieszakach? Czy liftowanie resorami rodzi takie same konsekwencje dla układu napędowego jak liftowanie na wieszakach? Tak z ciekawości mnie naszło... :)
sokratesb - 2011-10-16, 21:01
Ja miałem przednie i tylne resory klepane jakieś 6 lat temu i szczerze mówiąc nie widzę różnicy między tym co było 6 lat temu, a tym co jest teraz, ale perspektywa czasu pewnie robi swoje... Jak koleś je klepał to przodu tak mocno jak tyłu nie wyklepał, Bo jak mówił: "Twarde tak, że dalej nie szło". Tyle, że w teren to ja jeżdżę raczej od święta... Więc raczej od off-roadu nie siądą.
punix - 2011-10-16, 21:59
SamNaSamZSam napisał/a: | Panowie a takie mam pytanie czy wsadzając resory "liftujące" uzyskam taki sam efekt jak wieszając seryjne resory na wydłużonych wieszakach? Czy liftowanie resorami rodzi takie same konsekwencje dla układu napędowego jak liftowanie na wieszakach? Tak z ciekawości mnie naszło... :) |
Podnosząc na wieszakach dajesz sobie miejsce na większe opony, natomiast wsadzając nowe liftujące resory dostajesz też ich dobrą pracę.
atkin1 - 2011-12-29, 23:51
panowie, czy przy lifcie 6-7 cm w przypadku zawieszenia Lovellsa będę miał problem z zamontowaniem stabilizatora?
tytus - 2011-12-30, 10:35
Sam swój wywaliłem więc nie jest to 100% info ale może okazać się za krótki
Jak chcesz zostawić to kupujesz profil zamknięty i robisz dwie przedłużki i po sprawie
HattoriHonza - 2012-04-19, 23:13
Tak czytam o tych amortyzatorach do Lublina... Jak to pracuje przy lekkiej dupce Samiego, jak amorki są zaprojektowane do o wiele mocniejszych sprężyn i mas? Nie zamulają? Bo tylne Vitary ok, dobry pomysł. Ale ten Lublin mnie nie przekonuje ;)
kakash - 2012-08-24, 00:35
Mam pytanie, czy lift 4 cale zamiast 2 cali drastycznie zwiekszy wywrotnosc auta na boki? Planuje robic auto do jazdy po gorach glownie i zastanawiam sie czy +4 cale by mazur to nie bedzie za duzo?
Death1985 - 2012-08-24, 09:45
Ci powiem tak samurai ma bardzo wysoko punk ciezkosci i czym wyzsze zawieszenie tym wieksza prawdopodobnosc ze szczelisz boka jak bedziesz go podnosil to pamietaj zebys poszezyl rostaw czyli jakies dystanse lub jakies wieksze kapcie
sokratesb - 2012-08-25, 11:49
Jak chcesz trawersować to lepiej będzie chyba zrobić lift budy, bo wtedy rama z silnikiem zostaje w tym samym miejscu. O ile chodzi Ci oczywiście o włożenie większych kapci.
kakash - 2012-08-25, 14:55
Nie, chodzi mi o wrzucenie bardziej "terenowego" zawieszenia. W wiekszosci wszystkie OME, lovellsy i IM maja po 2", natomiast mazur proponuje 4, i sie zastanawiam jak bardzo te dwa cale roznicy miedzy 2 a 4 wplyna na wywrotnosc :)
SamNaSamZSam - 2012-08-25, 18:48
ja myślę, że to czy +2 cale na OME czy +4 cale na Mazurach nie ma większego znaczenia dla samca bo "(o)środek ciężkości" i tak siedzi za kierownicą i jak ma oleju w głowie wystarczająco żeby dobrze tryby myślowe smarować to i na bardziej liftniętych da sobie radę, ewentualnie będzie się asekurował.
Jendrek88 - 2012-11-11, 10:54
panowie kupiłem autko bo trafiła się okazja i szczerze mówiąc to nie wiem co mam jaki lift ?jakie resorki? itd poprzedni właściciel wiedział tyle żę to samurai prosiłbym trochę znawców o pomoc w sprecyzowaniu
wiem tylko tyle co widzę możę to wam coś pomoże :
-wieszaki dł (mierzac od środka śrub 14.5cm)
-odległość od srodka piasty koła do błotnika 58cm
-opony BFGOODRICH Mud-Terrain T\A 225\75 R16
ewentualnie fotki jak to wygląda możę ktoś z was zna to autko:
https://picasaweb.google.com/111078072511657010156/MojNowyNabytek?authkey=Gv1sRgCKC-hubboKmsbA
Zawias - 2012-11-11, 11:35
Włożone wyższe wieszaki i koła od uaz-a może -to co jest to nieorginalne.
Didymos - 2012-11-11, 18:30
To jest, czy też raczej było SJ410.
Felgi od żuka, uazy miały 15"
Jendrek88 - 2012-11-11, 21:24
ok dzieks panowie zawsze to jakiś punkt zaczepienia w sumie jeszcze troche jest SJ410 przecież kawałek go tylko brakuje mam jeszcze do niego amorki dobrane chyba od jakiejś astry (tak przynajmniej było napisane bo to z rozbitego autka na złomie)przy maks. rozsunięciu 58 cm a złożone 36cm idealnie do tego zestawu pasują jakby komuś było przydatne to taki numer(DACO 533629 09\09)
maciek111 - 2014-02-23, 14:39
Widzę co użytkownik to inna opinia.
1.Chciałem podnieść swojego o 50mm przód wieszaki zwykłe tył raczej rewolwerowe. musiał bym coś zmieniać oprócz tego?
2. wieszaki 4szt zwykłe 50mm.
resory mam w dobrym stanie amorki w średniej kondycji bo już przetrwały około 100tyś km i jeszcze są oryginalne...
manias79 - 2014-02-23, 15:17
maciek111 napisał/a: | Widzę co użytkownik to inna opinia.
1.Chciałem podnieść swojego o 50mm przód wieszaki zwykłe tył raczej rewolwerowe. musiał bym coś zmieniać oprócz tego?
2. wieszaki 4szt zwykłe 50mm.
resory mam w dobrym stanie amorki w średniej kondycji bo już przetrwały około 100tyś km i jeszcze są oryginalne... |
Musiałbyś na pewno zmienić amorki, bo seryjne amory są za krótkie na taki lift, po prostu blokowałyby wykrzyże. Po drugie, prawdopodobnie elastyczne przewody hamulcowe okazałyby się za krótkie. Kolejna rzecz, to drążek kierowniczy przy lifcie zmienia swój kąt, kierownica zmienia swoją pozycję "zerową", pomyśl o założeniu wąsów od mercedesa.
maciek111 - 2014-02-23, 17:15
manias79 napisał/a: | maciek111 napisał/a: | Widzę co użytkownik to inna opinia.
1.Chciałem podnieść swojego o 50mm przód wieszaki zwykłe tył raczej rewolwerowe. musiał bym coś zmieniać oprócz tego?
2. wieszaki 4szt zwykłe 50mm.
resory mam w dobrym stanie amorki w średniej kondycji bo już przetrwały około 100tyś km i jeszcze są oryginalne... |
Musiałbyś na pewno zmienić amorki, bo seryjne amory są za krótkie na taki lift, po prostu blokowałyby wykrzyże. Po drugie, prawdopodobnie elastyczne przewody hamulcowe okazałyby się za krótkie. Kolejna rzecz, to drążek kierowniczy przy lifcie zmienia swój kąt, kierownica zmienia swoją pozycję "zerową", pomyśl o założeniu wąsów od mercedesa. |
Wąsy od mercedesa? dokładniej o co chodzi?
manias79 - 2014-02-23, 17:38
maciek111 napisał/a: | manias79 napisał/a: | maciek111 napisał/a: | Widzę co użytkownik to inna opinia.
1.Chciałem podnieść swojego o 50mm przód wieszaki zwykłe tył raczej rewolwerowe. musiał bym coś zmieniać oprócz tego?
2. wieszaki 4szt zwykłe 50mm.
resory mam w dobrym stanie amorki w średniej kondycji bo już przetrwały około 100tyś km i jeszcze są oryginalne... |
Musiałbyś na pewno zmienić amorki, bo seryjne amory są za krótkie na taki lift, po prostu blokowałyby wykrzyże. Po drugie, prawdopodobnie elastyczne przewody hamulcowe okazałyby się za krótkie. Kolejna rzecz, to drążek kierowniczy przy lifcie zmienia swój kąt, kierownica zmienia swoją pozycję "zerową", pomyśl o założeniu wąsów od mercedesa. |
Wąsy od mercedesa? dokładniej o co chodzi? |
proszę, ang. http://www.zukikrawlers.c...4997ce274&t=174
nasze forum http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=96... w szukajce wpisz sobie "wąs zwrotnicy mercedes" i poczytaj
maciek111 - 2014-02-23, 17:44
manias79 napisał/a: | maciek111 napisał/a: | manias79 napisał/a: | maciek111 napisał/a: | Widzę co użytkownik to inna opinia.
1.Chciałem podnieść swojego o 50mm przód wieszaki zwykłe tył raczej rewolwerowe. musiał bym coś zmieniać oprócz tego?
2. wieszaki 4szt zwykłe 50mm.
resory mam w dobrym stanie amorki w średniej kondycji bo już przetrwały około 100tyś km i jeszcze są oryginalne... |
Musiałbyś na pewno zmienić amorki, bo seryjne amory są za krótkie na taki lift, po prostu blokowałyby wykrzyże. Po drugie, prawdopodobnie elastyczne przewody hamulcowe okazałyby się za krótkie. Kolejna rzecz, to drążek kierowniczy przy lifcie zmienia swój kąt, kierownica zmienia swoją pozycję "zerową", pomyśl o założeniu wąsów od mercedesa. |
Wąsy od mercedesa? dokładniej o co chodzi? |
proszę, ang. http://www.zukikrawlers.c...4997ce274&t=174
nasze forum http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=96... w szukajce wpisz sobie "wąs zwrotnicy mercedes" i poczytaj |
rozumiem tylko aż tak duża różnica to jest? przy spoa dzwigamy pewnie jakieś 10cm może 8, ale przy 5cm?
Zawias - 2014-02-23, 20:00
Zależy jakie są założone opony.
maciek111 - 2014-02-23, 20:24
Zawias napisał/a: | Zależy jakie są założone opony. |
w zime będę miał założone 215/70 r16 a latem 225/65 r15 może kiedyś się coś założy typu 225/75 r15.
mam jeszcze 235/60 r16 dakary tylko nie wiem na jakiej feldze żeby nie wadziło to;/ itp ...
Starscream - 2014-02-23, 21:10
ja ma teraz zrobiony lift 2 = 5cm przód resory tył wieszaki.
Tak jak ci pisali wyżej amory do wymiany reszta zostaje i z niczym nic nie koliduje potem to już nie wiem czy nie trzeba bardziej ingerować.
Ja jeszcze z tyłu odboje dałem "bałwanki" a wywaliłem oryginały.
maciek111 - 2014-02-23, 21:14
Starscream napisał/a: | ja ma teraz zrobiony lift 2 = 5cm przód resory tył wieszaki.
Tak jak ci pisali wyżej amory do wymiany reszta zostaje i z niczym nic nie koliduje potem to już nie wiem czy nie trzeba bardziej ingerować.
Ja jeszcze z tyłu odboje dałem "bałwanki" a wywaliłem oryginały. |
przód z vitary amorki a tył?
Starscream - 2014-02-23, 21:21
tylne z vitary na przód a na tył ja mam z Lublina.
sokratesb - 2014-02-23, 21:46
maciek111 napisał/a: | Starscream napisał/a: | ja ma teraz zrobiony lift 2 = 5cm przód resory tył wieszaki.
Tak jak ci pisali wyżej amory do wymiany reszta zostaje i z niczym nic nie koliduje potem to już nie wiem czy nie trzeba bardziej ingerować.
Ja jeszcze z tyłu odboje dałem "bałwanki" a wywaliłem oryginały. |
przód z vitary amorki a tył? |
Zamiast 225/65 załóż 225/70. Ja mam jedynie ładnie wyklepane resory, bez liftu, a i tak 225/70 wydają mi się małe.
maciek111 - 2014-02-23, 22:43
sokratesb napisał/a: | maciek111 napisał/a: | Starscream napisał/a: | ja ma teraz zrobiony lift 2 = 5cm przód resory tył wieszaki.
Tak jak ci pisali wyżej amory do wymiany reszta zostaje i z niczym nic nie koliduje potem to już nie wiem czy nie trzeba bardziej ingerować.
Ja jeszcze z tyłu odboje dałem "bałwanki" a wywaliłem oryginały. |
przód z vitary amorki a tył? |
Zamiast 225/65 załóż 225/70. Ja mam jedynie ładnie wyklepane resory, bez liftu, a i tak 225/70 wydają mi się małe. |
niestety narazie brak funduszy i muszę się zadowolić tym co mam...
majo - 2014-03-08, 09:38
OME +2" wieszaki +2" podcięta buda,+ body lift 3" koła 32" amortyzatory P vitara tył,amortyzatory T sprinter tył,pracuje całkiem nieźle
maciek111 - 2014-03-08, 22:23
majo napisał/a: | OME +2" wieszaki +2" podcięta buda,+ body lift 3" koła 32" amortyzatory P vitara tył,amortyzatory T sprinter tył,pracuje całkiem nieźle |
wolał bym już SPOA zrobić niż bodylift tak wysoki..
dzisiaj założyłem amorki olejowo-gazowe z vitki powiem że o wiele lepiej teraz chodzi + czerwone polibusze
Gardor - 2014-06-13, 23:21
Witam witam jako że wkrótce mój samurai przejdzie "ewolucje" czyli wymiana zawieszenia i paru innych pierdół ale do rzeczy ;D
Do wczorajszej rozmowy z chłopakami na skwerze chciałem zrobić tak że założyć lovellsy resory do tego na tył amorki z lublina a na przód z vitary . No i myślałem tez o wieszaczkach +2" czyli łącznie wyszło by 4" . Ale powiedzieli mi że przez takie coś krzyżaki bedą umierać po miesiącu . A akurat wały mam świeże po regeneracji i szkoda mi je niszczyć . Wiec zrezygnować z wieszaków 2" i zamontować seryjne a do tego resory lovellsy? Nie będzie problemy z ocieraniem opon czy coś ?
No i jakie amorki polecacie do lovellsow ? na przód i tył
Masakra ale komplikacji z tymi samcami ;D
maciek111 - 2014-06-13, 23:25
Gardor napisał/a: | Witam witam jako że wkrótce mój samurai przejdzie "ewolucje" czyli wymiana zawieszenia i paru innych pierdół ale do rzeczy ;D
Do wczorajszej rozmowy z chłopakami na skwerze chciałem zrobić tak że założyć lovellsy resory do tego na tył amorki z lublina a na przód z vitary . No i myślałem tez o wieszaczkach +2" czyli łącznie wyszło by 4" . Ale powiedzieli mi że przez takie coś krzyżaki bedą umierać po miesiącu . A akurat wały mam świeże po regeneracji i szkoda mi je niszczyć . Wiec zrezygnować z wieszaków 2" i zamontować seryjne a do tego resory lovellsy? Nie będzie problemy z ocieraniem opon czy coś ?
No i jakie amorki polecacie do lovellsow ? na przód i tył
Masakra ale komplikacji z tymi samcami ;D |
amorek na przód wystarczy z vitki chyba że tam wykrzyże są duże na tych amorkach... tył ktoś podpowiadał łada niva (tylne) lub sprinter.
czemu ma być problem z ocieraniem opon? a i odrazu wywal ten zasrany stabilizator. ja wywaliłem tego kaktusa i tylko widzę same plusy :D
Gardor - 2014-06-13, 23:28
No ja nie mam stabilizatora . Pytanie jest tylko takie czy lovellsy nie opadną mi po roku i nie będzie samurai na glebie xD ?
Czyli seryjne wieszaczki + lovellsy i bedzie ideolo ?
maciek111 - 2014-06-13, 23:30
no powinno być ok tylko musisz kupić takie żeby nie były za twarde... :D
Gardor - 2014-06-13, 23:38
No resory będą od lopesa przód HD i tył Medium . Z przodu zderzaczak od krzykka + wyciągara . Zastanawiam sie czy nie bedzie za niski samurai jak bedą same wyższe resorki hmmm Bo nie wiem jak jest bo to poprzedni właściciel robił
maciek111 - 2014-06-13, 23:41
więc tak +2cale naprawdę jest wystarczające do upalania wokół komina jeśli nie chcesz zakładać opon większych niż 30cali. takie moje zdanie. Jeśli chcesz jakąś wyciągarkę to pisz na PW, mam dla forum super ceny i wyciągarki z gwarancją ( nowe).
Starscream - 2014-06-14, 22:29
resory i tak z + 2 zrobią się +1 po 4 miesiącach, więc potem możesz wieszaki dać. Ja tak mam z tyłu bo z przodu jeszcze nie siadły ale w porównaniu do tego co było jest niżej.
I jeśli nie dajesz większych kól to nie podnoś budy -bo po co? i tak prześwitu pod mostem nie zwiększysz a i wywrotny bardziej będzie.
maciek111 - 2014-08-07, 00:50
właśnie gdzieś przeczytałem że można zmienić resory tylne na przód wtedy wiele lepiej samurai wybiera nierówności na drodze itp. stosował ktoś taki patent?
Maror - 2014-08-07, 00:58
maciek111 napisał/a: | właśnie gdzieś przeczytałem że można zmienić resory tylne na przód wtedy wiele lepiej samurai wybiera nierówności na drodze itp. stosował ktoś taki patent? |
Tutaj masz to całkiem ładnie opisane
http://www.rocky-road.com...i-lift-kit.html
maciek111 - 2014-08-07, 01:05
dobrze przeczytałem że są zbyt długie aby normalnie zastosować swap?
Didymos - 2014-08-07, 08:32
A co znaczy normalnie?
Tylne w miejsce przednich nie spasują pug&play, trzeba rzeźbić mocowania i można to zrobić na kilka sposobów m.in. z przesunięciem przedniego mostu albo zostawieniem go na miejscu, z przeniesieniem wieszaków na tył albo zmotaniem ich z przodu, co kto lubi...
maciek111 - 2014-08-07, 09:19
czyli gra nie warta świeczki
dożek4x4 - 2015-03-25, 16:08
Gardor napisał/a: | Witam witam jako że wkrótce mój samurai przejdzie "ewolucje" czyli wymiana zawieszenia i paru innych pierdół ale do rzeczy ;D
Do wczorajszej rozmowy z chłopakami na skwerze chciałem zrobić tak że założyć lovellsy resory do tego na tył amorki z lublina a na przód z vitary . No i myślałem tez o wieszaczkach +2" czyli łącznie wyszło by 4" . Ale powiedzieli mi że przez takie coś krzyżaki bedą umierać po miesiącu . A akurat wały mam świeże po regeneracji i szkoda mi je niszczyć . Wiec zrezygnować z wieszaków 2" i zamontować seryjne a do tego resory lovellsy? Nie będzie problemy z ocieraniem opon czy coś ?
No i jakie amorki polecacie do lovellsow ? na przód i tył
Masakra ale komplikacji z tymi samcami ;D |
Właśnie jestem w trakcie robienia zawias +2" i wieszak +2" ... mechanik uświadomił mnie, że problem o którym piszesz z krzyżakami rozwiązuje taki dystans
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Dystans-walu-napedowego-Samurai-Vitara-GV-Jimny/666
i wtedy już wały nie pracują pod nienaturalnym kątem, a co za tym idzie...krzyżaki nie dostają tak po dupie
Didymos - 2015-03-25, 19:47
Taki dystans to może co najwyżej pomóc na nadmiernie rozciągnięty frez, a nie kąty na krzyżakach, bo niby jakim cudem
pacmano - 2015-03-25, 21:33
Na chlopski rozum, dystans zwieksza kat pracy krzyzakow, bo skracasz dlugosc.
[ Dodano: 2015-03-25, 21:34 ]
Przy lifcie wal sie rozsuwa, wiec tak jak Didymos napisal, dystans co najwyzej to niweluje.
Zawias - 2015-03-25, 21:42
Według mnie dystans pozwala pracować wieloklinowi tak jak przed liftem.
dożek4x4 - 2015-03-25, 22:48
jestem podobnego zdania Zawias. Zwiększając dystansem długość wału, powodujemy to że pracuje znow bardziej w poziomie jak przed liftem. Nie jest tak "naciągany"
Didymos - 2015-03-26, 08:47
No to wygląda na to, że wszyscy mamy to samo zdanie a krzyżaki dalej cierpią
Rogal - 2015-05-16, 01:27
Co z stabilizatorem? Usunąć go czy zostawić w samochodzie +2"?
Zawias - 2015-05-16, 07:14
W terenie przeszkadza.
maciek111 - 2015-05-16, 07:31
ja usunałem nie ma różnicy na asfalcie a w terenie ogromna różnica
marcelo - 2015-05-17, 23:13
bezwzględnie usunąć!
Rogal - 2015-06-08, 13:20
Gdzieś przeczytałem, że trzeba przy podnoszeniu Samuraia zwiększyć także odboje. W czym ma to służyć? Czy konieczna jest ta operacja przy resorach od Mazura typ Leśnik z oryginalnymi wieszakami?
Edit:
Dzięki. Poprawiłem błąd ;p
szymszym - 2015-06-08, 13:34
Odboje Rogal, odboje. Podboje to potem podniesionym samuraiem. A chodzi o to, żeby za odbój amortyzator nie słuzył. Czyli, żeby most najpierw dobił do odboju, a nie zamknął amora.
Wałkowane było wielokrotnie na formum. Nie wiem czy juz przy leśnikach trzeba.
Didymos - 2015-06-08, 13:47
Zależy ile tego podnoszenia będzie i czy zostają oryginalne amory.
Jak amory seria, to z odbojami nie ma potrzeby robić czegokolwiek, jak dłuższe, to trzeba sobie to rozmierzyć i wziąć poprawkę na ugięcie odboju przy dobiciu.
SamNaSamZSam - 2015-06-08, 13:50
po mojemu - chodzi również o zabezpieczenie resora przed (nadmiernym?) wyginaniem w drugą stronę co zwiększa jego żywotność i daje szanse na utrzymanie dobrej jego paraboli w dłuższym okresie czasu. Odboje przedłużasz zależnie od potrzeb i własnej konfiguracji biorąc pod uwagę również zakres pracy amortyzatorów co napisał szymszym
Jak sobie zmontujesz cały zestaw pokrzyżuj zawiechę w warunkach laporatyryjnych na lewarkach/najazdach i oceń sam czy potrzebujesz coś przedłużać ;)
Na tym samym resorze (Leśnik) fura może się różnie zachowywać w zależności np. od rozłożenia masy, tego jakie masz zderzaki, czy winda, ile waży kierownik itp. więc po mojemu taką rzecz warto sobie eksperymentalnie samemu do własnych potrzeb dobrać.
Gołąb4x4 - 2015-06-24, 19:06
Panowie, jest pytanie. Chciałbym lift, zostając przy resorach. I tak, chcę kupić lovellsa resory +2" i moje pytanie, czy przy +2" na resorach i +2" na wieszakach wejdą mi 30'' opony i czy w takiej konfiguracji nie trzeba przedluzac jakichś przewodów itp. ?
Z góry dzięki za odpowiedź.
maciek111 - 2015-06-24, 20:29
Gołąb4x4 napisał/a: | Panowie, jest pytanie. Chciałbym lift, zostając przy resorach. I tak, chcę kupić lovellsa resory +2" i moje pytanie, czy przy +2" na resorach i +2" na wieszakach wejdą mi 30'' opony i czy w takiej konfiguracji nie trzeba przedluzac jakichś przewodów itp. ?
Z góry dzięki za odpowiedź. |
przy lifcie lovelsa +2cale HD przód i medium tył wejdzie 30cali. nie ma co jeszcze wieszaków stosować bo będzie bardzo wywrotny
dożek4x4 - 2015-06-24, 20:46
od jakiś 2 miechów śmigam na lovelasach i z tego co zauważyłem to auto stoi ciut wyżej na wieszakach o seryjnym rozstawie otworów iż na wieszakach +2"
najpierw miałem +2" i trochę był efekt "wydechowania" resorów , zrobiłem wieszaki o standard rozstawie i auto poszło ciut w górę...a na resory zrobiły bardziej owalną parabolę
na początku taczka ale jak się poukładało i przyszedł zderzak stal + winda to pracują lux
przód i tył mam hd (w bagolu trochę szpeju i zawsze staram się mieć te 3/4 baku min i też robią dość fajnie)
co do miejsca na koła to jest tyle że moim zdaniem lużno wejdą 30" bez liftu budy
Gołąb4x4 - 2015-06-24, 21:02
Ok, dzięki wielkie
Many666 - 2015-10-22, 21:24
Witam panowie!
Jeżdżę na resorach ''leśnikach'' od Mazura, na przodzie tylne od Vitary z tyłu polonez truck - było ok.
Leżały na półce wieszaki + 5.08 cm i kusiły żeby założyć. Efekt jest teraz taki, że mam spore i niebezpodstawne obawy iż obecne amortyzatory są za krótkie. Czy wystarczy, że do przodu dałbym tylne od Omegi B a do tyłu Lublina? Proszę o podpowiedź co jeszcze można wrzucić oprócz tego co mam.
_Marsza_ - 2016-12-06, 08:51
Tak odnośnie wałów proste wyjaśnienie ukazujące że wszelkie kliny pod resory przy lifcie to zły pomysł. Wg. mnie najlepsze rozwiązanie to przedłużenie wału przy lifcie lub skrócenie przedniego.@
https://youtu.be/5aCK4Bob6a0
Didymos - 2016-12-06, 09:05
Eeee, nie można generalizować, że wszelkie kliny to zło.
Jeśli kliny mają spowodować przywrócenie płaszczyzn flansz na wałach, to są wręcz wskazane i takie rozwiązania się czasem praktykuje np. po założeniu dłuższych wieszaków.
_Marsza_ - 2016-12-06, 09:09
Tak rozumiem chodziło mi o przypadek w którym flansza reduktora jest pionowo a mostu pod kątem.
gunio - 2017-06-21, 21:52
Witam szanowne grono specjalistów 😀
Zwracam sie z uprzejmą prośbą o pomoc:
Pacjent samurai w longu, mosty toyota LJ70, z strasznie twardymi sprężynami i amorkami, puki co są jeszcze stabilizatory to wszystko spajają do ramy radiusy od Dyskoteki. Mimo odkrecenia stabilizatorów i amorów zawias trzymają radiusy lift ma moze z 1". (Wszędzie są poliuretany) Pytanie co zrobić by lift był większy? Słyszałem o patencie zastosowania polaczenia radiusa z uniballem i przymocowaniem do ramy w celu poprawy liftu.
Proszę o poradę pomysły jak przerobić zestaw by miał większy lift, wykrzyż ?
SamNaSamZSam - 2017-06-21, 22:00
może zapodaj jakieś foty jak to teraz wygląda, będzie łatwiej kolegom coś podpowiedzieć.
fakir - 2019-01-13, 09:53
Cześć, mam do wymiany tuleje gumowe na resorach.
W związku z tym, pomyślałem o podniesieniu mojego samuraja który jest na fabrycznym zawieszeniu.
myślałem o tym komplecie https://allegro.pl/wieszaki-resorow-2-samurai-polibusze-i7748306396.html
co oprócz tego będę potrzebował?
przewody hamulcowe starcza?
dystanse pod wały?
amortyzatory o dłuższym skoku?
odboje?
Pozdrawiam
kurt_ - 2019-01-14, 09:32
W duzej mierze bedzie to zalezec od stanu resorow... jak masz nalesniki to zainwestuj w resor +2" :)
samiecterenowy - 2019-01-14, 09:58
Fakir robilem u siebie, amorki przod vitara 98, tyl polonez, przewody hamulcowe ori, tuleje, wieszaki jak u Cb w linku. Dodatkowo resory klepane, felgi trojkaty odwrotnie, wentyle przespawane. Stabilizator wywalilem, chyba tyle.
kurt_ - 2019-01-14, 11:34
Co do amorkow przod zgadzam sie, z tylu mam z VW sharana (i vitare i sharana trzeba rozwiercic!).
ja mam resor +2 i wieszaki ok +2. P.S. mam przedluzone przewody... radze sie temu przyjrzec :)
samiecterenowy - 2019-01-14, 11:45
kurt zgadza sie, tuleje do nabicia na nowo, z rozwiertaniem vitar owskich problem, malo miesa.
kurt_ - 2019-01-14, 11:46
Ja mam wiercone pomalu, zeby sie nie spalila tuleja, od roku jezdza;)
No i stabilizator w garazu mieszka oczywiscie!:)
fakir - 2019-01-16, 19:43
A w jaki sposób powinny być ułożone ori resory w dobrym stanie? podczas gdy auto stoi na płaskim podłożu bez obciążenia?
bo u mnie przednie resory są w lini prostej gdy auto jest bez obciążenia - podpora mostu gdzie resor styka się z mostem jest na linii między osiami śrub mocujących resor
jeśli chodzi o tył to most jest niżej niż osie śrub mocujących resor
kurt_ - 2019-01-18, 07:25
no raczej plaskie bez obciazenia byc nie powinny "nalesnik" :) Ze o wygietych w druga strone nie wspominam...
Tutaj widac jak na nowym resorze stal moj Samuraj (miesieczny resor):
https://photos.app.goo.gl/8ZbDYzonDAcfqBSV9
Didymos - 2019-01-18, 09:02
Jak pióra są płaskie albo wyginają się w dół, to śmiało można uznać, że resorów już nie ma
fakir - 2019-01-18, 09:05
To w takim przypadku montaż wieszaków +2 całe mija się z celem, chyba że docelowo wpadną także liftowe resory.
Z tego co orientowalem się, to resory OME są najbardziej adekwatne do rekreacyjnego śmigania w terenie niż np. Leśniki?
kostuch - 2019-01-18, 11:52
Ciekawostka.
W LJ80 fabrycznie z przodu są płaskie
fakir - 2019-01-21, 19:40
A co do przewodów hamulcowych przy lifcie, to rozumiem że najlepiej zastosować przewód hamulcowy dłuższy od oryginału o tyle cali o ile będziemy chcieli wyliftować samca?
Z tego co udało mi się ustalić, na przód potrzebujemy przewody zakończone oczkiem (banjo 10mm) a z drugiej strony gwint M10x1 ?
Tył M10x1 po obu stronach?
kurt_ - 2019-01-22, 06:54
Co do przewodow, dluzsze niz lift moim zdaniem:) bo to na wykrzyzu sie robi problem dopiero nie na samym lifcie.
tia u mnie bylo m10x1 reszta sie zgadza... o ile masz seryjnego samca;)
fakir - 2019-01-22, 10:46
Samiec seryjny i nie zmotany, nawet stabilizator mam z przodu :)
Od jakiego konkretnie auta montowaliscie przewody hamulcowe? Tak żeby był zapas na wykrzyże, przyjmując że docelowo chciałbym zastosować lift na resorach 2 cale i dodatkowo wieszaki 2 cale.
Ktoś wykonywał podobna modyfikacje?
Ciężko dobrać przewody po długości i rozmiarach gwintu
kurt_ - 2019-01-22, 13:32
Niestety ciezko, ja na tyl wzialem z punta, ale mam gwiinty we-wy - mam inne zaciski., Przodu nie ruszalem (byl przedluzony), cos slyszalem/czytalem o matizie.
alientm - 2019-01-22, 14:23
http://samurai.org.pl/pri...1bbed069ae71a6b
Didymos - 2019-01-22, 15:45
Do aisina podchodzą od tico, od matiza lipa, bo zamiast banjo mają taki wielki kwadrat, który nie bardzo pasuje do zacisku.
fakir - 2019-01-22, 17:41
No u mnie zaciski są Lucasa
Starscream - 2019-01-22, 19:38
co do rozwiercania tulei w amorach -mozna je wywalic całkiem i dac poliuretanu wtedy masz mniej roboty bo bez rozwiercania.
solak11 - 2019-02-11, 16:15
Podnosił ktoś z Was budę o 10 cm?
Didymos - 2019-02-12, 08:36
Imho absurdalnie wysoko, trzeba by to dobrze przemyśleć, żeby nie pękała buda, np. przespawać mocowania na ramie.
solak11 - 2019-02-12, 19:40
Będę na dniach toczył dystanse, więc pewnie zostanę przy zakresie 5-7 cm i do tego dłuższe wieszaki.
Starscream - 2019-02-13, 06:49
znam 3 powody podnoszenia budy. 1 upchnąc koła 2. Zapobiegac rdzy lepszy dostep 3. Podnies swoje ego razem z budą:)
kurt_ - 2019-02-13, 09:04
4. srodek ciezkosci jeszcze wyzej:D To pomaga na trawersach :P
Didymos - 2019-02-13, 09:52
Akurat środek ciężkości podnosi się sporo mniej niż przy lifcie zawieszenia, buda jest lekka.
Bodylift ma pewne zalety, szczególnie higieniczne, bo łatwiej się myje ramę z błota, ale więcej jak 4-5 cm bym nie zrobił.
fakir - 2019-03-11, 18:04
Cześć panowie, macie jakiś patent na wydłużenie linek ręcznego?
Ponieważ podczas wykrzyżu na seryjnym zawieszeniu są one dość mocno napięte, a chciałbym zmienić resory na liftowe.
kurt_ - 2019-03-11, 20:54
Chyba dorobić dłuższe będzie lekiem na zło:)
Tomek_0181 - 2023-11-19, 14:11
Szybkie banalne pytanie.
Czy przy lifcie 1" (wieszak) zachodzi potrzeba wymiany amorów, czy wystarczy standard?
Czy przy lifcie 1" można założyć amory Raptor +3" (przykładowo) i się nie uszkodzą?
Czy podnosząc budę o jakieś półtorej - dwa cm nie będzie problemu z układem kierowniczym ani wogóle z niczym? (buda zeżarta, robiona po swojemu, delikatnie inne wymiary w podłodze, stąd konieczność zmian w wysokościach podkładek ertalonowych).
|
|