Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Regulacja gaźnika
tkraszan 
świeżak


Dołączył: 19 Kwi 2019
Posty: 8
Skąd: Węgrzce Wielkie
Wysłany: 2020-08-07, 23:35   Regulacja gaźnika

Panowie,

Sprawa wygląda tak: 1.3, gaźnik (prawdopodobnie) od Pony. Na przeglądzie normy przekroczone o 100%.

Wymieniłem kopułkę (bo była tragiczna), zmieniłem świece (też im się należało), ustawiłem zapłon, i próbowałem z gaźnikiem. Objawy/pytania są następujące:

1. Śruba regulacji składu mieszanki: jak powinna być ustawiona? U mnie jest tak, że całkowicie zakręcona, to silnik gaśnie. Potem odkręcam, pracuje szybciej i stabilniej, od pewnego momentu różnicy nie widać. Ustawiłem na ten moment, kiedy silnik zaczyna pracować stabilnie. Wcześniej (przy przeglądzie) była bardziej odkręcona.

2. Po gwałtownym wciśnięciu gazu jest dziura. Obroty spadają po czym się wkręca. Tak było odkąd go kupiłem. Co może być przyczyną?
Jeżeli gaz wciskam odrobinę wolniej, wkręca się na obroty dobrze.

3. Przy zmianie biegów mam objawy jakby przegazowanie. Dajmy na to przyspieszam, w momencie zmiany biegów mam 2,5tys. obrotów. Wciskam sprzęgło. Silnik idzie ok. 300 obrotów w górę, i wolniej niż by się wydawało że powinien, spada z obrotów. Gdzie przyczyna?

Zakładam, że wszystkie wymienione mają przyczynę w gaźniku. Jeśli trzeba, wrzucę zdjęcia jak to wygląda. Jeśli jest ktoś, kto to umie ustawić koło Wieliczki, chętnie skorzystam.

Proszę o sugestie,
tkraszan
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2020-08-08, 12:04   

Bez analizatora spalin ciężko będzie.
Dwie możliwości:
- podjedż na jakiąś skp i powiedz że chcesz wyregulować żeby było dobrze na przeglądzie (duża szansa że ustawienie "dobrze na przeglądzie" nie będzie tym samym co "dobrze na drodze")
- zamontuj sobie w wydechu jakąś starą sondę lambda i podepnij się do niej woltomierzem.

Obydwie opcje będą pewnie jakieś 50zł kosztowały.
Jak pojedziesz do fachowca od gaźników, to wyjdzie sporo drożej.

ps.
Sprawdź czy używają norm spalin na dzień dzisiejszy czy na rok produkcji samuraia!!!
 
     
tkraszan 
świeżak


Dołączył: 19 Kwi 2019
Posty: 8
Skąd: Węgrzce Wielkie
Wysłany: 2020-08-09, 10:07   

Dzięki,

Przegląd przeszedł, tylko wynik (i zapach z rury) wskazuje na konieczność zajęcia się tematem...
100% przekroczenia to niestety 200% przekroczenia książkowego.

OK, będę próbował z sondą lambda.

Może ktoś podpowie z pozostałymi pytaniami? Np. "dziura" po gwałtownym wciśnięciu gazu wydaje się nie zależeć od pozycji śruby regulacyjnej...
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2020-08-09, 11:47   

Ta "dziura", to prawdopodobnie zdechła pompka przyspieszacza.
Może tak być, że ten gaźnik jest zwyczajnie zużyty i nie będziesz w stanie go poprawnie wyregulować.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2020-08-10, 21:00   

o to to - ale z tym przegladem to jacyś ortodoksi
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.