Dołączył: 19 Kwi 2019 Posty: 8 Skąd: Węgrzce Wielkie
Wysłany: 2020-08-07, 23:35 Regulacja gaźnika
Panowie,
Sprawa wygląda tak: 1.3, gaźnik (prawdopodobnie) od Pony. Na przeglądzie normy przekroczone o 100%.
Wymieniłem kopułkę (bo była tragiczna), zmieniłem świece (też im się należało), ustawiłem zapłon, i próbowałem z gaźnikiem. Objawy/pytania są następujące:
1. Śruba regulacji składu mieszanki: jak powinna być ustawiona? U mnie jest tak, że całkowicie zakręcona, to silnik gaśnie. Potem odkręcam, pracuje szybciej i stabilniej, od pewnego momentu różnicy nie widać. Ustawiłem na ten moment, kiedy silnik zaczyna pracować stabilnie. Wcześniej (przy przeglądzie) była bardziej odkręcona.
2. Po gwałtownym wciśnięciu gazu jest dziura. Obroty spadają po czym się wkręca. Tak było odkąd go kupiłem. Co może być przyczyną?
Jeżeli gaz wciskam odrobinę wolniej, wkręca się na obroty dobrze.
3. Przy zmianie biegów mam objawy jakby przegazowanie. Dajmy na to przyspieszam, w momencie zmiany biegów mam 2,5tys. obrotów. Wciskam sprzęgło. Silnik idzie ok. 300 obrotów w górę, i wolniej niż by się wydawało że powinien, spada z obrotów. Gdzie przyczyna?
Zakładam, że wszystkie wymienione mają przyczynę w gaźniku. Jeśli trzeba, wrzucę zdjęcia jak to wygląda. Jeśli jest ktoś, kto to umie ustawić koło Wieliczki, chętnie skorzystam.
Bez analizatora spalin ciężko będzie.
Dwie możliwości:
- podjedż na jakiąś skp i powiedz że chcesz wyregulować żeby było dobrze na przeglądzie (duża szansa że ustawienie "dobrze na przeglądzie" nie będzie tym samym co "dobrze na drodze")
- zamontuj sobie w wydechu jakąś starą sondę lambda i podepnij się do niej woltomierzem.
Obydwie opcje będą pewnie jakieś 50zł kosztowały.
Jak pojedziesz do fachowca od gaźników, to wyjdzie sporo drożej.
ps.
Sprawdź czy używają norm spalin na dzień dzisiejszy czy na rok produkcji samuraia!!!
Dołączył: 19 Kwi 2019 Posty: 8 Skąd: Węgrzce Wielkie
Wysłany: 2020-08-09, 10:07
Dzięki,
Przegląd przeszedł, tylko wynik (i zapach z rury) wskazuje na konieczność zajęcia się tematem...
100% przekroczenia to niestety 200% przekroczenia książkowego.
OK, będę próbował z sondą lambda.
Może ktoś podpowie z pozostałymi pytaniami? Np. "dziura" po gwałtownym wciśnięciu gazu wydaje się nie zależeć od pozycji śruby regulacyjnej...
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2020-08-09, 11:47
Ta "dziura", to prawdopodobnie zdechła pompka przyspieszacza.
Może tak być, że ten gaźnik jest zwyczajnie zużyty i nie będziesz w stanie go poprawnie wyregulować.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum