Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Blokada tylnego mostu - jak podłączyć linke?
kurz 
świeżak


Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-17, 23:59   Blokada tylnego mostu - jak podłączyć linke?

Witam ponownie
mam oryginalną blokade tylnego mostu w Samuraiu '85 oraz linke którą dostałem osobną - nie wiem jak powinno to być podłączone - ma ktoś może u siebie żeby zrobic zdj podlaczenia przy moście

Będę wdzięczny
Pozdrawiam
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-01-18, 10:56   Re: Blokada tylnego mostu - jak podłączyć linke?

kurz napisał/a:
Witam ponownie
mam oryginalną blokade tylnego mostu w Samuraiu '85 oraz linke którą dostałem osobną - nie wiem jak powinno to być podłączone - ma ktoś może u siebie żeby zrobic zdj podlaczenia przy moście

Będę wdzięczny
Pozdrawiam


Oryginalne połączenie jest niepolecane. Trzeba założyć odwrotnie niż fabryka wymyśliła.
Naciągnięcie linki ma zapinać blokadę a nie rozpinać.
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2016-01-18, 13:39   

Witam.
Dokładnie tak jak Kostuch pisze. Ja po 2 wypadach i ściętych zębach , przerobiłem na dżwignie od ręcznego i święty spokój.Wtedy zaciągnięcie ręcznego trzyma blokadę , a nie jakaś smieszna sprężynka. Orginał jest na moście zapiety na włącznik blokady. A w kabinie jest taka śmieszna dźwignia org do włącznia
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
kurz 
świeżak


Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-18, 15:02   

Olo a jesteś mi stanie zrobić zdj jak u siebie podłączyłeś? Bo fakt że byłoby lepiej, bo jak linka pęknie to nie bedzie zapieta blokada
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2016-01-18, 17:29   

Jak ci linka pęknie to bedziesz miał blokade cały czas i zostaną ci z niej wióry. Ma to działać odwrotnie tak jak tam ci kostuch pisze.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
kurz 
świeżak


Dołączył: 13 Sty 2016
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-01-18, 17:49   

No właśnie dlatego chciałbym zobaczyć jak powinienem to zamontować wg propozycji kostucha i olo, bo uważam że ich propozycja jest lepsza niż oryginał
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2016-01-18, 19:29   

Nie mam zdjęcia.
Musisz rozebrać "przesuwacz" i usunąć wewnętrzną sprężynę.
Potem na moście zamontować taki "kiwaczek", że jak pociągniesz linką jego jedną stronę, to druga będzie pchać przesuwkę. Coś jak widełki w rozruszniku.

Poniżej oryginał.
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2016-01-18, 19:48   

Tak, mam zdjęcia. Komuś juz wysyłałem. Znajdę i wstawię.
mam przerobione już 2 lata minęło i nic sie nie dzieje , zęby wytrzymują.
Pozdr

[img]

[/img]
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2016-02-23, 00:19   

Starscream napisał/a:
Jak ci linka pęknie to bedziesz miał blokade cały czas i zostaną ci z niej wióry.

No chyba żeby nie ;-) U mnie zerwała się linka razem z pancerzem, ale okazało się że zardzewiała w tej rurce przy blokadzie do tego stopnia, że sama blokada nie drgnęła ani o milimetr i się nie załączyła. Jak to mówią - organ nieużywany ulega zanikowi ;-) a blokady nie musiałem używać od kilku lat.

Jeśli ktoś ma sprawdzone pomysły na przeróbkę mechanizmu załączania blokady, to poproszę o zdjęcia, rysunki itp. Rozwiązanie Ola ma jak dla mnie zbyt dużo odstających elementów.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2016-02-23, 17:32   

Chętnie zobaczę inne rozwiązania, chociarz nikt się nie chwali na forum :-(
Ja mam to wszystko owinięte blachą chyba ocynkowaną, jeżdz pewnie niedługo będzie 2 rok. Wytrzymuje i na razie od błota nic się nie urwało, a nie raz siedział grubo w błocie
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
Tanto 
mechanik



Pomógł: 7 razy
Wiek: 53
Dołączył: 15 Wrz 2011
Posty: 667
Wysłany: 2016-02-23, 18:21   

Błotem to bym się nie przejmował, za to większymi kamykami leżącymi na drodze to i owszem. Często pcham się w dawno nieużywane polne drogi i jak jest trawa na pół metra i lepiej to nie widać na co się wjeżdża. Co ciekawe kilka razy przód minął niespodziankę, a tylny most wyłapał. Dlatego wolał bym zmotać coś kompaktowego.
_________________
Suzuki SJ510 LWB '85 "Kozunia"
SAT4x4 Szczecin & http://www.reconnet.pl
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2016-02-23, 20:45   

Kiedyś ktoś opisywał że zrobił na silowniku i pompie od sprzęgła . Siłownik byl połączony od razu do cięgna blokady. Niestety nie znalazłem zdjęć.
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
Przemo144 
świeżak


Wiek: 37
Dołączył: 04 Lut 2021
Posty: 1
Skąd: Siemiatycze
Wysłany: 2021-02-04, 20:58   

Olo jakiej linki użyłeś do zaciągania blokady i pod co ją podpiąłeś w kabinie ?
_________________
Przemek
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.