Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
To skomplikowany związek :)
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-10-21, 08:45   To skomplikowany związek :)

Hej

Po w sumie niedługim czasie posiadania samuraja wypada chyba w końcu pokazać jak on wygląda...

https://drive.google.com/drive/folders/12iaVn9M--uBiCT7C_vFZlPl9LG4l56JV


na początku był zielony. Poza wyciągarką, liftem 2 cale, 1.6 8V z Vitary oraz wyciętymi nadkolami to praktycznie seria na szerokich mostach.

Po sążnym oklepaniu go na rajdzie przyszedł czas na naprawę błotników... i tak mi jakoś zeszło, że w weekend skończyłem zmieniać jego kolor... Obecnie jestem w fazie składania :) i poszukiwania nowych uszczelek :)

Uwielbiam to auto.. i jednocześnie chwilami go nienawidzę :)


Aktualnie to co zrobiłem:
1. Wzmocnione półosie przód (TG)
2. Blokady pneumatyczne przód i tył.
3. Porządki w instalacji elektrycznej.
4. Naprawa i serwis wyciągarki + instalacji pod nią.
5. Akumulator Optima.

Czeka jeszcze aż zrobię:
1. Nowy zderzak przód i tył.
2. Konwersja hamulców tył na tarczowe.
3. Oponki 235/75/15
4. Zmiana przełożeń reduktora na 4.16.

W planach na przyszłość:) ale dopiero na przyszły rok... muszę jakoś przekonać Żonę, że potrzebujemy do szczęścia wydać kilka tysi na zmianę zawieszenia...
1. Konwersja na 4 link :) i tutaj czeka mnie eskapada do Krosna :evil:
2. Alternator od 1.9 VW..miał być inny ale potrzeba wymusiła sprzedaż.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2019-11-17, 13:44   

Jak tam sytuacja ? jest jakiś progres :-)
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2019-11-18, 06:19   

Zderzaki zamontowane, trochę problemów z wyciągarką ale udało się ogarnąć. Aktualnie walczę z konwersją tyłu na tarcze i hydraulicznym ręcznym. Wyszło mi parę niedoróbek Cobry więc czekają mnie jeszcze poprawki.

Z tego co widzę to muszę poprawić jeszcze mocowanie dachu do pałąków bo lekko odstaje i walka z drzwiami, wymieniłem wszystkie uszczelki na nowe i myślałem, że to ich wina jednak i po demontażu drzwi odstają jak skrzydełka w podpaskach... strasznie mnie to wpienia a nie mam pomysłu jak to poprawić... chyba jakieś podkładki pod zawiasy będę musiał dać.

No i oczywiście mała wtopa :P nie zauważyłem że odwinęła się taśma z ledbara.. więc kawałek mam pomarańczowy :P

[ Dodano: 2019-11-18, 06:20 ]
a nie rozwiązałem jeszcze problemu braku sprzęgła w wyciągarce... można zwijać i rozwijać, ale nie da się wysprzęglić bębna by swobodnie rozwijać linę.

[ Dodano: 2019-11-25, 07:34 ]
Ręczny założony, niestety muszę dać dystanse bo koło blokuje zacisk. Oczywiście nie odbędzie się bez wymiany szpilek na dłuższe... (te które mam obecnie i tak były za krótkie z dystansem...). Szpilki przyszły :) teraz czekam na nakrętki :P

Według prawideł forumowych chciałem naprawić swoje zawiasy gdyż nie mogłem dobrze ustawić drzwi po wymianie. Tutaj tak się zaparłem na wybicie bolca... że zgiąłem zawias w efekcie czego pękł... (wcześniejsze rozwiercanie też nie pomogło) niestety nie ma łatwo... Kupiłem gotowca, którego pozostanie mi pomalować...

Więc w oczekiwaniu na przesyłkę, dzisiaj wybieram się z żoną do kina więc jutro planuje zabrać się za reduktor... i przyznam, że targają mną różne emocje ;) może ktoś doradzi... obecnie mam 215 trakkery... i zastanawiam się czy zakładać do samca teraz 235/75/15 - plus ewentualny lift budy, czy zostawić jak jest i zrobić reduktor 4.16... takie to rozterki człowiek ma przed świętami :mrgreen:

[ Dodano: 2019-11-27, 09:24 ]
I prace poszły dalej, hamulce tarczowe założone, koła również na nowych szpilkach i nakrętkach. Musiałem lekko zeszlifować zacisk bo koło minimalnie haczyło o jego powierzchnie.
Wymieniłem od razu uszczelniacz zabieraka przy reduktorze na wyjściu tylnego wału.

Poszedł demontaż drzwi i zawiasów - dzisiaj zamontuje nowe :) I pozostanie mi tylko wymiana pasków alternatora i pompy wspomaniania + poprawki cobrą w zakresie kolorystyki :)

[ Dodano: 2019-12-16, 07:48 ]
Poprawki zrobione, paski wymienione (same paski to w sumie 20 min. roboty...). Aktualnie wyrzeźbię jeszcze uchwyty z przodu na szekle i wezmę sie za zrobienie jakieś skrzyni do bagażnika by nie latały mi liny i inne pierdoły po aucie.

Nadal zastanawiam się co robić... ale skłaniam się ku przełożeniom reduktora.

[ Dodano: 2020-02-24, 12:23 ]
Decyzje zapadły - aktualnie jestem w trakcie zmiany przełożeń i regeneracji reduktora. Wymieniam wszystkie łożyska i uszczelniacze + 4.16. Przeniesienie odpowietrzenia reduktora wyżej.

Przy okazji okazało się, że mam do regeneracji wał i do wymiany cybanty. Jakiś czas temu... max. 1 m-c temu zerwało mi gwint z cybantu, główka mostu się podniosła co spowodowało nieprawidłowy kąt pracy wału. Wynikiem czego ścięło mi element trzymający krzyżak :) Nowy wał zamówiony, obecny pójdzie jako zapas rajdowy. Cybanty nowe zamówione. :)
Do montażu pójdzie jeszcze kaganiec na reduktor by go nie rozerwało :) i życie stanie sie złudnie piękniejsze.

W międzyczasie założyłem 245/75/15 SIMEXy... i jeździ to BOSKO :)

[ Dodano: 2020-03-09, 13:38 ]
No i przyszedł ten czas w którym założony zakres prac został osiągnięty :) Pozostaje mi ostatnia rzecz tj. przerobienie na sprężyny by zwiększyć de facto komfort jazdy po polnych drogach. rajdowo w mojej ocenie nie potrzebuje jakoś specjalnie wykrzyżu z uwagi na blokady. :) Niemniej chwilowo zamierzam upalać samurajka w nadchodzących rajdach i przetestować dokładnie wszelkie zmiany "w boju"

[ Dodano: 2020-09-23, 18:54 ]
No i przyszedł efekt boju. Generalnie w aucie wycięte resory, mosty zdjęte i rozebrane. Pochwy poszły do Krzykka. Ja czekam na kompletny kit do konwersji na sprężyny.
W między czasie, za co pewnie zostanę zlinczowany. Padła decyzja o swapie silnika. Pojeździłem 1.8is, pojeździłem 1.6 8v i szczerze nie pasuje mi charakterystyka pierwszego, a drugi to trochę za mało.. Więc odrzucając koncepcję instalacji kompresora oraz ogólne zmiany w życiu prywatnym podjąłem decyzję o instalacji 1.9 AVF 130km z Passata b5. Skrzynia pójdzie z bmw by na krotkim wale podpiąć się pod reduktor z samuraja. Kwestia do weryfikacji będa przełożenia 4.16 które mam w swoim samcu. Termin realizacji to grudzień/styczeń widc mam trochę czasu na skompletowanie części. Rozmawiałem na FB z osobą, która ma taki zestaw ale na oryginalnym reduktorze. Zobaczymy jak wyjdzie. Dam znać.

[ Dodano: 2021-03-23, 07:06 ]
Wygląda to trochę jak dzienniczek zwierzeń... :) Generalnie - KIT od Krzykka zamontowany z malutką adaptacją pod specyfikę auta tj. zmienić musiałem panhard (odpowiednio go wyprofilować z uwagi na miskę olejową silnika oraz dodać pasy ograniczające skok zawieszenia. Wykrzyż standardowo jest tak potężny, że wątpię by wały pod takim kątem były w stanie prawidłowo pracować. Generalnie zawieszenie jest super i oceniam je, że jest warte swojej ceny. Montowałem je w swoim malutkim garażu - instrukcja od Krzykka jest naprawdę przejrzysta i wystarczy odrobinę cierpliwości i mierzenia wszystkiego po kilka razy. PRZED przystąpieniem do spawania koniecznie wypoziomować trzeba ramę :)

Co do silnika... ostatecznie wsadziłem 1.9 TDI AVS po zmianie wtrysków, nowej mapie oraz wyłączeniu kilkunastu nieistotnych pierdół (np. zaślepienie EGR etc.). Wypluł 143KM podczas strojenia i uważam, że obecnie to za dużo jak w takim aucie. Skrzynia jest samurajowska wraz z reduktorem 4.16 - powoduje to, że prędkość maksymalna auta to 90 km/h - ale przelotowo można jeździć max. 80km/h bo jest dosyć głośno. Mocny nie brakuje, auto robi szaloną robotę w terenie i na podjazdach. 4.16 jest dla tego silnika zdecydowanie za wolny i 1,2 bieg powoduje, że auto stoi w miejscu, dlatego jeździsz de facto na 3,4.

Przy tej okazji zmieniłem jeszcze koła - dodając aluminiowe felgi i oponę 32x11.5x15 typu MT. Chciałem zbilansować masę względem nalewek SIMEX i przy okazji sprawić by auto nie ukręcało półosi jak zapałek. Strzelać ze sprzęgła nie można, ale po ruszeniu można już dawać w palnik.

Podsumowując - auto po pierwszych testach wymaga jeszcze kilku poprawek - m.in. nie mogę dojść do ładu z blokadami - brakuje sygnału sterującego na przekaźnik, ale to pierdoła, którą pewnie ogarnę.

Pozostało mi wymienić jeszcze wyciągarkę na coś szybszego bo dragon jest mega wolny... chyba wleci 80:1 QF. Ale to muszę odłożyć pieniążka. Dodatkowo do poprawek - szersze poszerzenia bo obecnie koła wystają poza obrys auta oraz muszę poprawić malowanie ramy w kilku miejscach - epoksyd trzymał ładnie - ale farba powierzchniowa w czarnym macie nie wiedzieć czemu zaszła rdzawym nalotem - do umycia, zmatowienia i przemalowania czymś sensownym do podwozi - może poliuretan.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2021-03-24, 01:42   

Wygląda to trochę jak dzienniczek zwierzeń, bo fora internetowe umarły, co jest smutne. :(
Co do przełożeń, jakie masz w moście? Jak masz jakieś wolniejsze, to nie myślałeś, aby dać coś szybszego? Jednak diesel to diesel, obrotów silnika nie oszukasz. :) Reduktor bym zostawił w spokoju, jak już jest 4.16. Oryginały za mało zwalniają.
Jeżeli chodzi o moc, to jak jest za dużo, zawsze można programem zmniejszyć. 143KM to dużo jak na tak małą furę. Na szybszych trybach opony będą się lepiej czyścić, a 120KM to mniejsza szansa coś ukręcić. :)
Pozdro
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-03-24, 10:31   

W mostach przełożenia są seryjne :) Jeszcze nie ruszałem nic z nimi poza blokadami. W sumie w cenie nowego softu mam jeszcze jedną mapę - ale ta ma 170KM więc nawet nie planuje póki co jej wgrywać. Myślę, że masz absolutną rację w Samuraju 120KM to maks jaki powinien być.

Wczoraj ogarnąłem blokady i poszerzenia - zostało mi jeszcze nadkole i w końcu mogę jeździć :)

Wczoraj pojawiła się w mojej głowie idea zmiany na 3biegowy automat z Vitary I. ale to na razie tylko idea.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Jokerdrek 
świeżak
Ja i moj hobby time


Dołączył: 11 Wrz 2020
Posty: 22
Skąd: Kęty
  Wysłany: 2021-03-31, 01:31   

sokratesb napisał/a:
120KM to mniejsza szansa coś ukręcić. :)
Pozdro


Hej, ja mam troszke wiecej i uwazajac, nie ukrecam a jazda jest bez porownania. Zerknij sobie tu :-D
https://m.youtube.com/channel/UCHUj4cVC_3q_fLtHx2FGH0w

Pozdrawiam
 
     
Smyk 
świeżak


Dołączył: 08 Lut 2020
Posty: 23
Skąd: Biłgoraj
Wysłany: 2021-04-03, 21:45   

Valkyr daj jakieś fotki bo fajnie czyta jak idziesz z samim cały czas do przodu. Z miłą checia by się też poogladalo. A może jakiś filmik z jazdy bo z takim dieslem też bym zobaczył jak to lata.
_________________
samurai- już niedłogo
a to moje dzieło http://www.corrado-databa...corrado&id=3510
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-04-07, 11:31   

Test



Widzicie coś?


https://valkyr-87.imgbb.com/
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
Ostatnio zmieniony przez SamNaSamZSam 2021-04-07, 14:27, w całości zmieniany 7 razy  
 
     
Wojteksk 
rozgadany



Pomógł: 2 razy
Wiek: 35
Dołączył: 29 Paź 2018
Posty: 140
Skąd: Klimkowo
Wysłany: 2021-04-07, 14:03   

Nie żeby coś ale pozycyjne i migacze masz połamane :P
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-06-07, 05:49   

Migacze wymienione :) Dorzuciłem jeszcze dwa filmiki z rajdu w Ustce. Może kiedyś dorobie się jakiegoś kamerzysty :) Mało imponujące ale przynajmniej można zobaczyć, że na 3 ciągnie :)

https://www.youtube.com/c...n7g_ZAlN8eno0JQ
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.