Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Shemat podłczenia silnik BMW M43 1.6
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2014-01-03, 12:56   Shemat podłczenia silnik BMW M43 1.6

Witam koledzy mam super problem
czy ktoś możę wie jak połczyć silnik BMW 1.6 M43 pod instalacje suzuki SJ 413, (auto miało silnik 1.3 na gaźniku z mechaniczna pompką)


kolega przysłał mi takie cos

wiązka samurai żółty z czarnym paskiem odpowiada BMW pin23

wiązka samurai pompa paliwa odpowiada BMW pin 13

wiązka samurai biały z czerwonym paskiem(więcej białego grubszej wiązce) odpowiada BMW pin 25

wiązka samurai żółty i czarny białym paskiem (2przewody)odpowiada BMW pin21

wiązka samurai czarno żółty odpowiada BMW pin18



to co jest jw nie pasuje do mojej instalacji


co dalej pomocy :cry: :cry:
Ostatnio zmieniony przez pilaw 2014-01-03, 16:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-01-03, 13:43   

Sprecyzuj o co chodzi bo ciężko załapać sens.
Silnik z BeMeWe do srajtka pakujecie i nie wiece jak pompe paliwa podłączyć?
Jeśli tak i dobrze zrozumiałem to gaźnikowiec NIE MA elektryki (przekaźnika i innych kalbi) od pompy paliwa bo ma mechaniczną.
Pozostaje albo wszczepić kawałek elektryki z BMW (trzeba by w schemacie się rozejrzeć, nie powinno być problemu z zaadoptowaniem) albo pompę paliwa dać na pstryczku elektryczku :mrgreen: )
 
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-03, 13:55   

chyba chodzi o wsadzenie do sj413 silnika od beemwe

[ Dodano: 2014-01-03, 13:56 ]
pilaw napisał/a:

wiązka samurai pompa paliwa odpowiada BMW pin 13

zdecyduj się - jak sj413, to jak pisze @hałas masz tam mechaniczną pompke paliwa i tam żadnej wiązki nie ma.

I na litość Boską kolego nie stosuj skrótów myślowych, bo przechrzcimy Cie na forumowego yodę:

_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2014-01-03, 14:14   Re: shemat podłcznia

pilaw napisał/a:
Witam koledzy mam super problem
czy ktoś możę wie jak połczyć pod Suzuki SJ 413 1.3 mechaniczna pompka silnik BMW 1.6 M43 koniec 95


Nie czepiajcie się chłopaka bo napisał wyraźnie "mechaniczna pompka paliwa"
Nie masz wcale instalacji. Musisz położyć nowe kable i pompę połączyć na przekaźniku i bezpieczniku ,podłączonym pod zapłon.Jak byś miał instalacje w samim od wtrysku byś miał gotowca, a tak parę kabli musisz połozyć.A gdzie masz pompe paliwa :?: . Bo założyłeś elektryczną tak . To BMW na wtrysku? :-D
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-03, 14:19   

Olo, nikt się pilawa nie czepia, chodzi o to, że chcąc pomóc, musimy mieć jasność "o co kaman"..

Pilaw, najpierw piszesz "czy ktoś możę wie jak połczyć pod Suzuki SJ 413 1.3 mechaniczna pompka silnik BMW 1.6 M43 koniec 95", a na końcu dodajesz cyt: "kolega mam santanę 93 i z tego wszystkiego pasują może 2 kable "...

Dodatkowa uwaga - pompa paliwa w silniku bmw daje 3.5 bara ciśnienia, a oryginalna z Samuraia daje 2.5 (no chyba, że piszemy o SJ413, to tam mechaniczna pompka daje zaledwie 0.2-0.3 bara)
_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2014-01-03, 16:43   

wydaje mi się ze napisałem to wyraźnie to co jest napisane jw
'dostałem od kumpla który ma santanę z roku 1993 i jego opis nie pasuje pod mija instalacje którą mam w aucie.


kolego ;manias79
nie pytałem się o to ile barów ma pompka potrzebna do zasilania silnik BMW i ile ma samiego

tylko czy muszę puść przewody do zasilania przez przekaźnik wydaje mi się że to jest logiczne skoro ma się w aucie pompkę paliwa mechaniczna przy silniku to będzie trzeba założyć elektryczna



kolego olo;

kupiłem pompkę zewnętrzną elektryczna
z odpowiednim ciśnieniem
dla silnika BMW 1.6 M43 będzie pełny wtrysk
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2014-01-03, 16:55   

Lepiej przez bezpiecznik i przekaźnik.
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-01-03, 16:55   

Jak chcesz mieć zgodnie ze sztuką to powinien być przekaźnik i pompa załączana zapłonem.
Jak masz elektrykę z samuraia na gaźniku to NIE ZNAJDIESZ tam kabli do pompy-trzeba je sobie samemu wyciągnąć.
Ja przez chwilę miałem tak, że masa do pompy puszczona z ramy, a plus pociągnąłem przez przez pstryczek elektryczek "po zapłonie"
 
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2014-01-03, 17:08   

super dziękuje Hałas
a co dalej z tymi przewodami co wyżej wymieniłem, ktoś jest w stanie mi pomóc
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-03, 17:50   

Zapomnij o tych kolorach kabli, bo instalację w gaźnikowcu masz inną jak we wtrysku.
Właściwie to trudno mi sobie wyobrazić, żeby coś więcej poza plusem, plusem "po stacyjce i masą dało się wykorzystać z instalacji gaźnikowca, najłatwiej użyć kompletniej wiązki silnika od bmw, sam zrobiłem podobnie, jak montowałem swifta do sj410, ale schemat elektryki i pinout komputera to podstawa.
Zasilanie kompa powinno być przez bezpiecznik i przekaźnik, to samo z pompą paliwa.
 
     
manias79 
mechanik



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 10 Maj 2012
Posty: 515
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-03, 18:11   

ja mam w gaźnikowcu pompkę elektryczną, niskociśnieniową.

Tak podłączona i działa (po przekręceniu kluczyka w pozycję, gdy zapalają się kontrolki)

_________________
SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2014-01-03, 19:43   

posiadam wiązkę z silnika BMW dokładnie wszystkie kable które się znajdują na nim zakończona jest złączem okrągłym z pinami który w BMW wchodzi do przekaźników oraz bezpieczników+
w tej samej wiązce jest kom BMW
podłącznie przepływomierza
sondy lambda
zespołu cewek
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2014-01-03, 19:49   

Najlepiej tak jak @Didymos pisze zastosować wiązkę z BMW (oczywiście wyciąć tylko silnikową i połączyć z samuraiowską - sam tak zrobiłem z Vitarowską) Tam tylko odpowiednio przedłużyć kable od pompy i będzie git.

Jak nie to przekaźnik powinien być sterowany przez komputer, poszukaj pinoutu kompa BMW, znajdź wyjście na pompe paliwa i to będzie kabel do sterowania przekaźnikiem.
 
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2014-03-08, 10:27   

koledzy właśnie się dowiedziąłem że mam na kompie z silnika BMW M43 jest EWS. pompa nie dostaje plusa ani iskry na cewki

kupiłem drugi komp z silnik M40 bez EWS
przełożyłem kość tak jam na filmie;

http://www.youtube.com/watch?v=pnR7QL2J0A8

pojawiła się iskra oraz plus na pompie ale dalej nie che odpalić :cry: :cry:
czy jest możliwe ze komp blokuje dalej wtryski
 
     
sjbielsko 
rozgadany
sjbielsko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 147
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-03-08, 11:36   

jak chcesz spasować kompa z silnika m40 do m43??
nie wiem co ty masz za instalacje ale ja mam juz 3 silnik m43 z wiązka i żaden nie miał EWS..

a co do pompy to wiązka bmw oryginalnie ma przekaźnik który włącza pompę paliwa po podaniu zapłonu.. zęby odpalic ten silnik potrzebne są 3 kabelki..

jak masz iskrę a nie masz paliwa na listwie to sprawdź jeszcze czujniki położenia wału i wałka..

spróbuj psikać plaka do dolotu może wtedy odpali..
_________________
budowa mojego SJ'ta:)

Projekt4x4-Suzuki Samurai
 
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-03-08, 12:11   

Musi się zgadzać ilość zębów/wycięć dla czujnika położenia wału (jeżeli jest) i musi się zgadzać ilość zębów/wycięć dla czujnika położenia wałka rozrządu.
Ktoś tu miał takie jajca jak wsadzał aparat z vitary do swifta czy na odwrót i komputery głupiały :roll:
 
     
pilaw 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 90
Skąd: Pomorskie Gdynia
Wysłany: 2014-03-08, 19:00   

sjebielsko podaj num to zadzwonie i wytłumacze ci dokładnie co zrobiłem

komp jest z M43
 
     
Sloma1988 
zapaleniec



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 264
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2019-09-30, 08:32   

I jak kolego zakonczyla sie misja m43b16?
 
     
fazer1988 
nowicjusz


Wiek: 35
Dołączył: 03 Lis 2015
Posty: 37
Skąd: Zebrzydowice
Wysłany: 2019-10-02, 18:06   

kolego jak masz dalej problem podpięciem to napisz na PW powiem CI co i jak, sam mam silnik z bmw m43b16 w santanie, napewno komp z m40 nie będzie Ci chodzić w m43, jak nie masz kompa daj znać mam 1 dobry na rezerwie bez EWS, z EWS były bmw chyba od 97 czy coś koło tego
 
     
dkochalski 
nowicjusz


Dołączył: 17 Paź 2016
Posty: 36
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2021-09-16, 06:49   m46e16

Hej kolego, a jaką skrzynie dałeś do tego zestawu ? ?
Gdzie Ci wypadł lewarek ze skrzyni biegów ??
_________________
Sami 1996r metal na wtrysku :)
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.