Wysłany: 2014-01-03, 12:56 Shemat podłczenia silnik BMW M43 1.6
Witam koledzy mam super problem
czy ktoś możę wie jak połczyć silnik BMW 1.6 M43 pod instalacje suzuki SJ 413, (auto miało silnik 1.3 na gaźniku z mechaniczna pompką)
kolega przysłał mi takie cos
wiązka samurai żółty z czarnym paskiem odpowiada BMW pin23
wiązka samurai pompa paliwa odpowiada BMW pin 13
wiązka samurai biały z czerwonym paskiem(więcej białego grubszej wiązce) odpowiada BMW pin 25
wiązka samurai żółty i czarny białym paskiem (2przewody)odpowiada BMW pin21
wiązka samurai czarno żółty odpowiada BMW pin18
to co jest jw nie pasuje do mojej instalacji
co dalej pomocy
Ostatnio zmieniony przez pilaw 2014-01-03, 16:25, w całości zmieniany 1 raz
Sprecyzuj o co chodzi bo ciężko załapać sens.
Silnik z BeMeWe do srajtka pakujecie i nie wiece jak pompe paliwa podłączyć?
Jeśli tak i dobrze zrozumiałem to gaźnikowiec NIE MA elektryki (przekaźnika i innych kalbi) od pompy paliwa bo ma mechaniczną.
Pozostaje albo wszczepić kawałek elektryki z BMW (trzeba by w schemacie się rozejrzeć, nie powinno być problemu z zaadoptowaniem) albo pompę paliwa dać na pstryczku elektryczku )
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-03, 13:55
chyba chodzi o wsadzenie do sj413 silnika od beemwe
[ Dodano: 2014-01-03, 13:56 ]
pilaw napisał/a:
wiązka samurai pompa paliwa odpowiada BMW pin 13
zdecyduj się - jak sj413, to jak pisze @hałas masz tam mechaniczną pompke paliwa i tam żadnej wiązki nie ma.
I na litość Boską kolego nie stosuj skrótów myślowych, bo przechrzcimy Cie na forumowego yodę:
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
Witam koledzy mam super problem
czy ktoś możę wie jak połczyć pod Suzuki SJ 413 1.3 mechaniczna pompka silnik BMW 1.6 M43 koniec 95
Nie czepiajcie się chłopaka bo napisał wyraźnie "mechaniczna pompka paliwa"
Nie masz wcale instalacji. Musisz położyć nowe kable i pompę połączyć na przekaźniku i bezpieczniku ,podłączonym pod zapłon.Jak byś miał instalacje w samim od wtrysku byś miał gotowca, a tak parę kabli musisz połozyć.A gdzie masz pompe paliwa . Bo założyłeś elektryczną tak . To BMW na wtrysku?
_________________ NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-03, 14:19
Olo, nikt się pilawa nie czepia, chodzi o to, że chcąc pomóc, musimy mieć jasność "o co kaman"..
Pilaw, najpierw piszesz "czy ktoś możę wie jak połczyć pod Suzuki SJ 413 1.3 mechaniczna pompka silnik BMW 1.6 M43 koniec 95", a na końcu dodajesz cyt: "kolega mam santanę 93 i z tego wszystkiego pasują może 2 kable "...
Dodatkowa uwaga - pompa paliwa w silniku bmw daje 3.5 bara ciśnienia, a oryginalna z Samuraia daje 2.5 (no chyba, że piszemy o SJ413, to tam mechaniczna pompka daje zaledwie 0.2-0.3 bara)
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
wydaje mi się ze napisałem to wyraźnie to co jest napisane jw
'dostałem od kumpla który ma santanę z roku 1993 i jego opis nie pasuje pod mija instalacje którą mam w aucie.
kolego ;manias79
nie pytałem się o to ile barów ma pompka potrzebna do zasilania silnik BMW i ile ma samiego
tylko czy muszę puść przewody do zasilania przez przekaźnik wydaje mi się że to jest logiczne skoro ma się w aucie pompkę paliwa mechaniczna przy silniku to będzie trzeba założyć elektryczna
kolego olo;
kupiłem pompkę zewnętrzną elektryczna
z odpowiednim ciśnieniem
dla silnika BMW 1.6 M43 będzie pełny wtrysk
Jak chcesz mieć zgodnie ze sztuką to powinien być przekaźnik i pompa załączana zapłonem.
Jak masz elektrykę z samuraia na gaźniku to NIE ZNAJDIESZ tam kabli do pompy-trzeba je sobie samemu wyciągnąć.
Ja przez chwilę miałem tak, że masa do pompy puszczona z ramy, a plus pociągnąłem przez przez pstryczek elektryczek "po zapłonie"
Pomógł: 81 razy Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 2027 Skąd: Węgrów
Wysłany: 2014-01-03, 17:50
Zapomnij o tych kolorach kabli, bo instalację w gaźnikowcu masz inną jak we wtrysku.
Właściwie to trudno mi sobie wyobrazić, żeby coś więcej poza plusem, plusem "po stacyjce i masą dało się wykorzystać z instalacji gaźnikowca, najłatwiej użyć kompletniej wiązki silnika od bmw, sam zrobiłem podobnie, jak montowałem swifta do sj410, ale schemat elektryki i pinout komputera to podstawa.
Zasilanie kompa powinno być przez bezpiecznik i przekaźnik, to samo z pompą paliwa.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 10 Maj 2012 Posty: 515 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: 2014-01-03, 18:11
ja mam w gaźnikowcu pompkę elektryczną, niskociśnieniową.
Tak podłączona i działa (po przekręceniu kluczyka w pozycję, gdy zapalają się kontrolki)
_________________ SJ500, silnik 1.6 8v, blokada lock right 1530 tył, przód HF RD 208, most przedni wysunięty 2 cm do przodu, reduktor 4.16:1, koła Fedima Sirocco 31/10.5/15, półosie i przeguby przód Trail Gear Rock Assult 33 spline, zawias Mazur HD, kilo rdzy i błota.
posiadam wiązkę z silnika BMW dokładnie wszystkie kable które się znajdują na nim zakończona jest złączem okrągłym z pinami który w BMW wchodzi do przekaźników oraz bezpieczników+
w tej samej wiązce jest kom BMW
podłącznie przepływomierza
sondy lambda
zespołu cewek
Najlepiej tak jak @Didymos pisze zastosować wiązkę z BMW (oczywiście wyciąć tylko silnikową i połączyć z samuraiowską - sam tak zrobiłem z Vitarowską) Tam tylko odpowiednio przedłużyć kable od pompy i będzie git.
Jak nie to przekaźnik powinien być sterowany przez komputer, poszukaj pinoutu kompa BMW, znajdź wyjście na pompe paliwa i to będzie kabel do sterowania przekaźnikiem.
Musi się zgadzać ilość zębów/wycięć dla czujnika położenia wału (jeżeli jest) i musi się zgadzać ilość zębów/wycięć dla czujnika położenia wałka rozrządu.
Ktoś tu miał takie jajca jak wsadzał aparat z vitary do swifta czy na odwrót i komputery głupiały
kolego jak masz dalej problem podpięciem to napisz na PW powiem CI co i jak, sam mam silnik z bmw m43b16 w santanie, napewno komp z m40 nie będzie Ci chodzić w m43, jak nie masz kompa daj znać mam 1 dobry na rezerwie bez EWS, z EWS były bmw chyba od 97 czy coś koło tego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum