Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
samurai 1.3 wtrysk nie pali
rafal187 
świeżak


Wiek: 44
Dołączył: 08 Paź 2023
Posty: 3
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2023-10-08, 14:30   samurai 1.3 wtrysk nie pali

Hej.
Zostałem szczęśliwym posiadaczem samuraia 1.3 wtrysk 1998r, plus LPG prosto z włoch z włoską instalacją LPG.
Auto nie pali na benie.
Na gazie odpalało, puki był gaz.
Cały układ paliwowy wymieniłem, psrawdziłem.
Demontaż zbiornika, nowa pompa, nowy filtr paliwa. świece, kopułka, palec, kable wysokiego napięcia.
Wtrysk wyciągniety i sprawdzony w serwisie bosha.
Podczas kręcenia rozrusznikiem paliwo do gaźnika, wtrysku dochodzi ale wtrysk nierozpyla.
Jak na sekundę podałem napięcie prosto z aku do wtrysku do widać, że paliwo się rozpyla i odpalił. Podawałem napięcie z przerwami.
Jak dokładnie sprawdzić i jakie wartości mają się pojawiać na 2 kablach zasilających wtrysk?
teoretycznie odpiołem kable z LPG które były wpięte w instalację fabryczną samochodu i dalej wtrysk nie rozpyla paliwa.
Czego i gdzie dalej szukać?

POzdrawiam
Rafał
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2023-10-14, 15:23   

Może ktoś podpinając lpg odciął wtryskiwacz na stałe (ma być przez przekaźnik). Sprawdź omomierzem od komputera do wtryskiwacza.
A wtryskiwacz jak dobrze pamiętam sterowany jest masą - na jednym kabelku jest +12 po zapłonie a drugi kabelek komputer zwiera z masą.

Ewentualnie uwalony komputer...
 
     
Tomek_0181 
świeżak


Dołączył: 09 Wrz 2023
Posty: 19
Skąd: KeNTaki
Wysłany: 2023-10-15, 11:58   

Może to głupie ale kiedyś tak miałem w Astrolocie C18nz. Problemem okazał się... bezpiecznik wtryskiwacza. Sam wtrysk był ok, zresztą, auto miało wtedy zaledwie 600tys przebiegu i tylko 80tys nalatane na lpg. Ciekawostka - dzisiaj możesz założyć gaźnik gazu i na stacjach nawet nie wiedzą co to. Kiedyś Blosa się czepiali. No, ale w dobie sekwencji, kto tam montuje 2gen.
 
     
rafal187 
świeżak


Wiek: 44
Dołączył: 08 Paź 2023
Posty: 3
Skąd: Podbeskidzie
Wysłany: 2023-10-15, 20:52   

Coś drgnęło w temacie
Wysłałem w piątek sterownik, komputer do weryfikacji i ewentualnej naprawy do Wieliczki koło Krakowa.
Po weryfikacji okazało się że że sterownik "nie wysyła sygnału do wtrysku". Jutro naprawa.
Oby to było tylko to.
Będę na bieżąco informował co i jak.

[ Dodano: 2023-10-20, 21:18 ]
Aktualizacja tematu.
Auto odpala!!!! :-) :-)
Okazał się walnięty sterownik. Wysłałem do Wieliczki, Pan sprawdził. Okazał się uszkodzony i go naprawiał. Dziś wpiołem wtyczki i silnik odpalił od strzała.

Kolejny problem to trochę za wysokie obroty. jak sie zagrzeje to trzyma niecałe 2 tyś obrotów, ewentualnie spadnie do 1,5 tyś.
Jest jakaś regulacja wolnych obrotów przy zasilaniu wtryskiem?
 
     
Sami1988 
nowicjusz


Dołączył: 20 Wrz 2020
Posty: 25
Skąd: Opole
Wysłany: 2024-01-19, 10:44   

Siema. Też miałem problem z obrotami. Na zimnym sięgały 3.5 tys. Długo szukałem co z tym zrobić. Dopiero gościu z USA mi napisał że można je regulować . Od strony chłodnicy na monowtrysku masz zaślepkę okrągłą na trzy śrubki. Odkrecasz ja i tam jest taki jakby zaworek z dwoma dziurkami. Kręcąc nim chyba w prawo zmniejszasz obroty ( dopływ powietrza). Spróbuj może się uda. Ja używałem małego śrubokręta zaworek daje się kręcić bardzo łatwo. Pozdrawiam
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2024-02-06, 17:28   

Sami1988 napisał/a:
Siema. Też miałem problem z obrotami. Na zimnym sięgały 3.5 tys. Długo szukałem co z tym zrobić. Dopiero gościu z USA mi napisał że można je regulować . Od strony chłodnicy na monowtrysku masz zaślepkę okrągłą na trzy śrubki. Odkrecasz ja i tam jest taki jakby zaworek z dwoma dziurkami. Kręcąc nim chyba w prawo zmniejszasz obroty ( dopływ powietrza). Spróbuj może się uda. Ja używałem małego śrubokręta zaworek daje się kręcić bardzo łatwo. Pozdrawiam


To dokładnie ta śrubka o której w manualu piszą "Nigdy nią nie kręć, bo wszystko rozkalibrujesz" :mrgreen:
Obroty są regulowane przez komputer zaworem ISC. Jeżeli komputer nie jest w stanie ich wyregulować, to gdzieś jest nieszczelność albo umarł zawór i kręcenie magiczną śrubką to tzw. "pudrowanie syfa".
masakra
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.