Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Opony K2 czy Puma Mt
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-15, 22:07   

Maror,
Oglądałem dziś twojego sama chyba z każdej strony :mrgreen:
I te Twoje "kółka" robią piorunujące wrażenie ;-)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Maror 
mechanik



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 14 Lip 2012
Posty: 561
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-15, 22:57   

Gołąb4x4 napisał/a:
Maror,
Oglądałem dziś twojego sama chyba z każdej strony :mrgreen:
I te Twoje "kółka" robią piorunujące wrażenie ;-)


A dziękuję, dziękuję. Mogę z ręką na sercu polecić każdemu te Silverstony, ja jestem z nich bardzo zadowolony :mrgreen: Jeśli byś się zdecydował na Simex'a jednak to najmniejsze Sivery są chyba 235 więc warto rozważyć ;-)
_________________
Wolę pchać Samuraia, niż jeździć Patrolem ;)
Samurai 98' 1.6i 16v , Springi, 31' Silverstone, 4.16, tył minispool, spiek, wspomaganie, T-Max 8500, tarczowy ręczny na wale, tarcze z tyłu(w grubej przebudowie).
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-15, 23:32   

Maror, dzięki. A powiedz czy ty jeździsz nim czasem po czarnym na tych simach?

Dany44, a na jakich ty gumach latasz aktualnie?

[ Dodano: 2014-11-16, 15:24 ]
A ma ktoś wiedzę na temat tego bieżnika? --> http://opony-4x4.pl/wp-co...r-4-180x240.jpg

jakieś opinie?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
DUŻY 
stały bywalec
:)



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 246
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-16, 17:21   

i tak skończysz na simexie.. i tak na minimum 31 cali... pytanie jest tylko kiedy.

Jak na razie nie chcesz motać w napędach bierz km2 215/75. pasuje bez cięcia a i silnik ogarnia. Rok oblatasz i zdecydujesz co dalej.

Jak masz kasę to pakuj od razu simexa 31" odwrócone trójkąty dystanse lift wycinka.. 5.125 i minimum 1 blokada. Pakiet ten możesz poszerzyć o 4.16 i wymianę pieca. Potem na deser spring, klatka i araba.

Reasumując albo zostań przy oryginale i małe MT typu KM2. Albo od razu na grubo opcja 2. Wszystkie inne opcje to wyrzucanie kasy na doprowadzanie do stanu chwilowego, który i tak ulegnie zmianie.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 37
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2014-11-16, 17:38   

Gołąb4x4 napisał/a:

A ma ktoś wiedzę na temat tego bieżnika? --> http://opony-4x4.pl/wp-co...r-4-180x240.jpg

jakieś opinie?


Kopia Boggera, http://www.intercotire.com/tires.php?id=13 podobno bardzo dobra na blebokie bagna torfowiska itd. gorzej trzyma na boki niz simex ale zapewne bedzi etak samo glosnia i kielska na szosie (:
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-16, 17:40   

DUŻY napisał/a:


Jak masz kasę to pakuj od razu simexa 31" odwrócone trójkąty dystanse lift wycinka.. 5.125 i minimum 1 blokada. Pakiet ten możesz poszerzyć o 4.16 i wymianę pieca. Potem na deser spring, klatka i araba.


Tylko ja liczę się z tym że muszę jeździć trochę po czarnym i szukam opon które będą robiły wmiarę w terenie ale nie będą nie wiadomo jak hałasowały na czarnym. Jeśli chodzi o klatke to nie mam zamiaru samiego w niej zamykać.
Powiedz mi tylko na czym polegają felgi na odwróconych trójkątach? :-)

[ Dodano: 2014-11-16, 17:42 ]
Lexx,
Dzięki. To sam nie wiem w jakie gumy go uzbroić...
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Dany44 
mechanik



Pomógł: 15 razy
Wiek: 46
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-11-16, 17:51   

Gołąb4x4 napisał/a:
Tylko ja liczę się z tym że muszę jeździć trochę po czarnym i szukam opon które będą robiły wmiarę w terenie ale nie będą nie wiadomo jak hałasowały na czarnym. Jeśli chodzi o klatke to nie mam zamiaru samiego w niej zamykać.
Powiedz mi tylko na czym polegają felgi na odwróconych trójkątach? :-)
Dzięki. To sam nie wiem w jakie gumy go uzbroić...


Moim zdaniem ta dyskusja to jest rozbijaniem się o ułamki ostatecznie o pojedyncze procenty.... na plus lub na minus wybieranych opon.
Z tego co napisałeś to ja uważam, że najlepszym rozwiązaniem było by dla Ciebie kupno tych z bieżnikiem Yokohama.

Odwrócone trójkąty to po prostu zwykłe felgi trójkąty tylko przykręcone na odwrót..... ich konstrukcja to umożliwia ponieważ mają całkiem proste czoła tarczy koła przylegające do bębna hamulcowego i przez to da się je przykręcić na dwa sposoby. Pierwszy - czyli tradycyjnie i drugi - na odwrót z większym odsadzeniem.
opcja druga daje ten minus, że wentyl do pompowania wypada wtedy os strony mostu..... ale da radę zaspawać otwór po wentylu i wywiercenie nowego po właściwej stronie.
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-16, 19:37   

Dany44 napisał/a:


Moim zdaniem ta dyskusja to jest rozbijaniem się o ułamki ostatecznie o pojedyncze procenty.... na plus lub na minus wybieranych opon.
Z tego co napisałeś to ja uważam, że najlepszym rozwiązaniem było by dla Ciebie kupno tych z bieżnikiem Yokohama.


Ale ten bieżnik Yokohamy jak już chłopaki napisali zakleja się od razu gdy cofamy i dlatego został wyparty z miejsca 1 na drugie (jeśli chodzi o opony do jazdy w teren.) Ale pewnie będzie stanowił dla mnie dobrą alternatywę ponieważ będę musiał czasem hasać po czarnym :mrgreen:
Z tego co wyczytałem są średnio głośne na asfalcie więc skoro producent tak pisze to chyba tragedii nie będzie...
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-11-16, 19:57   

Gołąb, ale tu nie ma dobrego wyboru. Każda opona pomiędzy simex - szosówka będzie kompromisem. W tym temacie napisane zostało już wszystko moim zdaniem, reszta w Twoich skłonnościach do kompromisów. Jeśli chcesz być trochę w ciąży to weźmiesz Saharę, a jeśli chcesz zajść świadomie w 100% to weźmiesz dwa komplety kół na czarne i w teren. Każda inna opcja zawsze będzie kompromisem.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-16, 20:51   

Okej. A tak z własnych doświadczeń to Simex mocno się ściera na czarnym?
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-16, 20:56   

Nie ma samochodu i opon do wszystkiego.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-16, 21:04   

Po tym filmie ---> https://www.youtube.com/watch?v=bCQAbCpbTzk widać co to znaczy simex.
Żółty sami jest na saharach a zielony na simach.
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-16, 21:14   

Można na simexach jeździć po czarnym-tylko po co .Są poza tym dość głośne.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-16, 21:21   

Wiem że są głośne.
A po co?
1. Auto po lifcie i przerobione wizualnie głupio wygląda na szosowych oponach.
2. Też ta kwestia że nie zawsze jest się wstanie zmieniać przed/po każdym rajdzie opony.
Pozostaje więc zakupić albo 2 komplety opon terenowych albo jakiś jeden bieżnik nie na 100% jak już pisał SamNaSamZSam,
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Zawias 
Expert



Pomógł: 54 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 2449
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-11-16, 21:28   

Z tego co wiem to SAM nie jeździ ostro w terenie.
_________________
Czasem wiarus - ogólnie Dziadek
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-16, 21:31   

SamNaSamZSam napisał/a:
Każda opona pomiędzy simex - szosówka będzie kompromisem. W tym temacie napisane zostało już wszystko moim zdaniem, reszta w Twoich skłonnościach do kompromisów. Jeśli chcesz być trochę w ciąży to weźmiesz Saharę, a jeśli chcesz zajść świadomie w 100% to weźmiesz dwa komplety kół na czarne i w teren. Każda inna opcja zawsze będzie kompromisem.
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-11-16, 21:39   

Pewnie, że nie jeżdżę w ogóle w terenie. Ale dostałeś już tyle cennych podpowiedzi od kolegów, że tak po prawdzie to nie wiem co tutaj jeszcze roztrząsać... podejmij no w końcu decyzję chłopie i ciesz się jazdą.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-16, 21:41   

SamNaSamZSam,
Pomyślę i podejmę ale bardzo prawdopodobne że skończy się dwoma kompletami :mrgreen:
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2075
Skąd: wawa
Wysłany: 2014-11-16, 22:29   

Gołąb4x4 napisał/a:

Pomyślę i podejmę ale bardzo prawdopodobne że skończy się dwoma kompletami :mrgreen:


Jak nie masz ciśnienia na robienie wyników na srajdach, to odpuść sobie simeksowe opony.
Kup coś ala yokohama geolandar i ciesz się życiem. Resztę kasy wyrzuć w błoto (czyli wydaj na suzukę) :mrgreen:
Jeździłem wiele lat na bieżniku yoko i było ok.
Jak jest megalagier, to simex/silver jeszcze ci się pomoże głębiej zakopać. Na piaskowym podłożu lepiej już robią szosówki...

Teraz mam silverstony i leżą w garażu a jeżdżę na AT bo większość czasu auto niestety jest na asfalcie i szkoda bieżnika.
 
     
Gołąb4x4 
zapaleniec



Dołączył: 19 Wrz 2014
Posty: 378
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-16, 22:32   

kostuch, A masz jakieś pojęcie o oponach K2? :-)

[ Dodano: 2014-11-16, 22:36 ]
A jakieś zdanie na temat tego bieżnika --> http://opony-4x4.pl/zdjec...ay%20MT%202.JPG ?
Wczoraj na targach miało go bardzo dużo samochodów i dlatego mnie zainteresował ;-)
_________________
W terenie nie zawsze duży może więcej...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.