Ostatnio zmieniony przez slavok 2012-10-12, 19:42, w całości zmieniany 3 razy
Gość
Wysłany: 2009-11-15, 16:26
...jestem do dyspozycji
MAZUR Gość
Wysłany: 2009-11-15, 16:54
małe rezime stanu faktycznego w "branży resorowej"
1. kompletny brak przyjmowania reklamacji przez "firmy" handlujące "firmówkami"
2. poziom reklamacji/uszkodzeń jest na pewno powyżej 10% (stawiam na naście) -wiem z autopsji bo pośredniczyłem w sprzedaży firmówek (teraz też mogę ...ale każdego potencjalnego klienta uprzedzam o ryzyku związanym z "fikcja gwarancji" i od prawie roku żaden się nie zdecydował...)
3. u mnie jak jest wszyscy wiedzą
pozdro
Mazur
Gość
Wysłany: 2009-11-15, 20:13
Wczoraj na pikniku rozmiawiałem z kolega "poreb" który użytkuje twoje resory i powiem ci że furka mu zajewysoko stała i niezle kolega wymiatał swoim blaszakiem :)
pytanko w takim razie - mam swojego sj na seryjnym wszystkim na razie ale planuje przy zastrzyku gotówki zakupić oponki i go troche podniesc
kapcie to osobny temat ale najprawdopodbnie standardowy rozmiar tylko z bieżnikiem "grubszym"
pytanie jak go podniesc - zostawic seryjne wieszaki i dac przeklepane/nowe resory / zostawic plaskie resory i dac dluzsze wieszaki / .... ??? Podniesienie nie ma byc jakos wysoko tylko troche i oczywiscie korzystne finansowo ale co by sie nie posypalo
thx 4 help
pytanko w takim razie - mam swojego sj na seryjnym wszystkim na razie ale planuje przy zastrzyku gotówki zakupić oponki i go troche podniesc
kapcie to osobny temat ale najprawdopodbnie standardowy rozmiar tylko z bieżnikiem "grubszym"
pytanie jak go podniesc - zostawic seryjne wieszaki i dac przeklepane/nowe resory / zostawic plaskie resory i dac dluzsze wieszaki / .... ??? Podniesienie nie ma byc jakos wysoko tylko troche i oczywiscie korzystne finansowo ale co by sie nie posypalo
thx 4 help
Jest kilka sposobów na podniesienie autka ale nie wszystkie są dobre. Najbardziej popularnym i chyba najłatwiejszym jest zamontowanie dłuższych wieszaków np. 5cm dłuższe niż orginalne. Można też podnieść samą bude o kilka centymetrów - jest to troche pracochłonne i nie każdy sobie z tym poradzi, plusem tego roziązania jest brak ingerencji w ukłąd zawieszenia oraz utrzymanie środka ciężkości auta. Innym ze sposobów jest przeniesienie resorów nad most ale o tym nie będe pisał bo nie jest to dobre rozwiazanie w tym aucie co nie oznacza że nikt tak nie robi. Co do regenerowania resorów - nie polecam, po kilku wyjazdach resory wracają do swojego pierwotnego kształtu a samo klepanie ich czyli regeneracja powoduje osłabienie materiału.
Przerabialem u siebie dluzsze wieszaki przy plaskich resorach, to dopiero jest porazka, auto jezdzi w polowie na kolach w polowie na wieszakach Jak juz dluzsze wieszaki to i resor pasowalo by w miare zdrowy. Aktualnie mam w planie dac resory z przodu odwrotnie , tylko musze najpierw zmolestowac kolege Mazura o jakies fajne dlugie i elastyczne glowne lagi.
czyli rozumiem ze najlepiej dac nowe resory i zobaczyc czy wystarczy? jak nie to dłuzsze wieszaki? SPOA czy podnoszenie budy jak dla mnie odpada - za duze koszty, za duzo roboty a nie mam takiej potrzeby bo jakies 10 cm mysle ze mi wysatarczy - jak sie wymieni resory z plaskich na inne to chyba wystarczy? Jaki jest orientacyjny koszt zrobienia czegos takiego? Wszystkie elementy metalowo-gumowe tez pewnie bede przy okazji do wymiany (moze na pliuretanowe). Zastanawiam sie ile musze zbierac
Nowe resory np. od kolegi Mazura podnoszą o ok 10cm - myśle że to wystarczy. Wieszaki nie podniosą ci fury o 10cm. Lift budy okazuje się tutaj być najtańszym skutecznym rozwiazaniem.
z tym że resory mam 20 letnie i wszelkie gumy tez wiec i tak pewnie bede musial to zrobic - nie wiem czemu jakos podnoszenie budy do mnie nie przemawia...
podniesienie budy korzystając z usługi "wtajemniczonego" w konstrukcję samuraia fachowca to koszt średnio 400 na gotowe...no chyba że ktos woli zestaw z Bielska z ładnym logo producenta to zaplaci za sam towar 600 plus montaż:-P
i podniesienie budy wychodzi taniej niz wymiana resorow i elementów gumowo metalowych???
tylko zadaj sobie pytanie na początek do czego ma służyć ci ta poczciwa maszyna bo po podniesieniu budy a na zajechanym zawiasie to dalej zero przyjemności z jazdy ... po drugie jakie kola chcesz tam wsadzic ?? do 225/75/15 wystarcza wieszaki i pióra główne (polecam Mazurowate-pomijajac gwarancjie itp...- bo jak dla mnie osobiście to np OME jako glowne sa za miękkie ) od 235/75 przydałby sie lift budy co by to jakos ze soba współgrało aczkolwiek pojawiali sie użytkownicy co wpychali 235 bez liftu i ponoc smigalo ...
raczej nastawiam sie na resory - o lift budy pytam przy okazji skoro koledzy zaczeli temat - resory mam klapniete wiec od tego raczej zaczne... a opony jak seria tylko lepszy bieznik niz "slick" moze troszke wieksze
w takim razie polecam pióra główne i wieszaki +5 ....aaaa z oponami przemyśl sprawę dwa razy a później jeszcze z dwa żebyś nie żałował decyzji ze za małe albo zbyt mało agresywny bieżnik ...
Zamontowałem OME - tył wersja 38R czyli +50kg oraz przód 13F tj. +75kg. Montaż do wieszaków plus 5cm a same resory rzekomo dają plus 4 cm liftu. Faktycznie suka stoi wyżej. dodam, że tylne mocowania resorów mam obniżone o kilka cm. Póki co nie mam żadnego dodatkowych instalacji na przodzie i tyle, które wykorzystałyby wzmocnienie resorów. Różnica w komforcie już jest widoczna, podejrzewam, że gdy dociążę furę resory będa pracowały optymalnie. Planuję akurat obciążenie przodu ok 70kg, a tył jakimś solidnym zderzakiem pod szarpanie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum