Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Admin
2010-12-14, 19:59
O resorach Mazura, OME , IronMan, Calmini, Lovells i innych
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
  Wysłany: 2009-11-15, 09:21   O resorach Mazura, OME , IronMan, Calmini, Lovells i innych

Otwarta dyskusja :)
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
Ostatnio zmieniony przez slavok 2012-10-12, 19:42, w całości zmieniany 3 razy  
 
     
Gość

Wysłany: 2009-11-15, 16:26   

...jestem do dyspozycji
 
     
MAZUR
Gość
Wysłany: 2009-11-15, 16:54   

małe rezime stanu faktycznego w "branży resorowej"
1. kompletny brak przyjmowania reklamacji przez "firmy" handlujące "firmówkami"
2. poziom reklamacji/uszkodzeń jest na pewno powyżej 10% (stawiam na naście) -wiem z autopsji bo pośredniczyłem w sprzedaży firmówek (teraz też mogę ...ale każdego potencjalnego klienta uprzedzam o ryzyku związanym z "fikcja gwarancji" i od prawie roku żaden się nie zdecydował...)
3. u mnie jak jest wszyscy wiedzą
pozdro
Mazur
 
     
Gość

Wysłany: 2009-11-15, 20:13   

Wczoraj na pikniku rozmiawiałem z kolega "poreb" który użytkuje twoje resory i powiem ci że furka mu zajewysoko stała i niezle kolega wymiatał swoim blaszakiem :)
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2009-11-15, 20:14   

mam pióra główne od Mazura i po paru wyjazdach są jak nowe
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2009-11-17, 14:33   

pytanko w takim razie - mam swojego sj na seryjnym wszystkim na razie ale planuje przy zastrzyku gotówki zakupić oponki i go troche podniesc
kapcie to osobny temat ale najprawdopodbnie standardowy rozmiar tylko z bieżnikiem "grubszym"
pytanie jak go podniesc - zostawic seryjne wieszaki i dac przeklepane/nowe resory / zostawic plaskie resory i dac dluzsze wieszaki / .... ??? Podniesienie nie ma byc jakos wysoko tylko troche i oczywiscie korzystne finansowo ale co by sie nie posypalo
thx 4 help
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2009-11-17, 14:42   

pavelk napisał/a:
pytanko w takim razie - mam swojego sj na seryjnym wszystkim na razie ale planuje przy zastrzyku gotówki zakupić oponki i go troche podniesc
kapcie to osobny temat ale najprawdopodbnie standardowy rozmiar tylko z bieżnikiem "grubszym"
pytanie jak go podniesc - zostawic seryjne wieszaki i dac przeklepane/nowe resory / zostawic plaskie resory i dac dluzsze wieszaki / .... ??? Podniesienie nie ma byc jakos wysoko tylko troche i oczywiscie korzystne finansowo ale co by sie nie posypalo
thx 4 help


Jest kilka sposobów na podniesienie autka ale nie wszystkie są dobre. Najbardziej popularnym i chyba najłatwiejszym jest zamontowanie dłuższych wieszaków np. 5cm dłuższe niż orginalne. Można też podnieść samą bude o kilka centymetrów - jest to troche pracochłonne i nie każdy sobie z tym poradzi, plusem tego roziązania jest brak ingerencji w ukłąd zawieszenia oraz utrzymanie środka ciężkości auta. Innym ze sposobów jest przeniesienie resorów nad most ale o tym nie będe pisał bo nie jest to dobre rozwiazanie w tym aucie co nie oznacza że nikt tak nie robi. Co do regenerowania resorów - nie polecam, po kilku wyjazdach resory wracają do swojego pierwotnego kształtu a samo klepanie ich czyli regeneracja powoduje osłabienie materiału.
 
     
meenia 
zapaleniec



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 335
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2009-11-17, 20:36   

Przerabialem u siebie dluzsze wieszaki przy plaskich resorach, to dopiero jest porazka, auto jezdzi w polowie na kolach w polowie na wieszakach :mrgreen: Jak juz dluzsze wieszaki to i resor pasowalo by w miare zdrowy. Aktualnie mam w planie dac resory z przodu odwrotnie , tylko musze najpierw zmolestowac kolege Mazura o jakies fajne dlugie i elastyczne glowne lagi.

Pozdrawiam
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2009-11-18, 09:13   

czyli rozumiem ze najlepiej dac nowe resory i zobaczyc czy wystarczy? jak nie to dłuzsze wieszaki? SPOA czy podnoszenie budy jak dla mnie odpada - za duze koszty, za duzo roboty a nie mam takiej potrzeby bo jakies 10 cm mysle ze mi wysatarczy - jak sie wymieni resory z plaskich na inne to chyba wystarczy? Jaki jest orientacyjny koszt zrobienia czegos takiego? Wszystkie elementy metalowo-gumowe tez pewnie bede przy okazji do wymiany (moze na pliuretanowe). Zastanawiam sie ile musze zbierac ;-)
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2009-11-18, 09:36   

Nowe resory np. od kolegi Mazura podnoszą o ok 10cm - myśle że to wystarczy. Wieszaki nie podniosą ci fury o 10cm. Lift budy okazuje się tutaj być najtańszym skutecznym rozwiazaniem.
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2009-11-18, 10:57   

z tym że resory mam 20 letnie i wszelkie gumy tez wiec i tak pewnie bede musial to zrobic - nie wiem czemu jakos podnoszenie budy do mnie nie przemawia...
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 45
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2009-11-18, 11:01   

JA podniosłem w tamtym tygodniu choć do mnei też nie przemawiało i jestem prze zadwowolony. :)
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2009-11-18, 12:39   

i podniesienie budy wychodzi taniej niz wymiana resorow i elementów gumowo metalowych???
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2009-11-18, 14:56   

podniesienie budy korzystając z usługi "wtajemniczonego" w konstrukcję samuraia fachowca to koszt średnio 400 na gotowe...no chyba że ktos woli zestaw z Bielska z ładnym logo producenta to zaplaci za sam towar 600 plus montaż:-P
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2009-11-20, 12:16   

a zrobienie resorów ile?
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2009-11-23, 22:43   

pavelk napisał/a:
i podniesienie budy wychodzi taniej niz wymiana resorow i elementów gumowo metalowych???


tylko zadaj sobie pytanie na początek do czego ma służyć ci ta poczciwa maszyna bo po podniesieniu budy a na zajechanym zawiasie to dalej zero przyjemności z jazdy ... po drugie jakie kola chcesz tam wsadzic ?? do 225/75/15 wystarcza wieszaki i pióra główne (polecam Mazurowate-pomijajac gwarancjie itp...- bo jak dla mnie osobiście to np OME jako glowne sa za miękkie ) od 235/75 przydałby sie lift budy co by to jakos ze soba współgrało aczkolwiek pojawiali sie użytkownicy co wpychali 235 bez liftu i ponoc smigalo ...
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2009-11-25, 14:09   

raczej nastawiam sie na resory - o lift budy pytam przy okazji skoro koledzy zaczeli temat - resory mam klapniete wiec od tego raczej zaczne... a opony jak seria tylko lepszy bieznik niz "slick" ;-) moze troszke wieksze :-P
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2009-11-25, 22:49   

w takim razie polecam pióra główne i wieszaki +5 ....aaaa z oponami przemyśl sprawę dwa razy a później jeszcze z dwa żebyś nie żałował decyzji ze za małe albo zbyt mało agresywny bieżnik ...
 
     
pavelk
rozgadany


Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 86
Wysłany: 2009-11-26, 09:25   

nie jestem szczesliwcem dla ktorego sj to drugie auto tylko w teren i jezdze nim na codzien robiac troche km wiec przesadzac tez nie moge ;-)
 
     
PrzemoCK 
stały bywalec
Anti Gravity Man



Pomógł: 2 razy
Wiek: 44
Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 221
Skąd: Kielce
Wysłany: 2010-07-28, 08:36   

Zamontowałem OME - tył wersja 38R czyli +50kg oraz przód 13F tj. +75kg. Montaż do wieszaków plus 5cm a same resory rzekomo dają plus 4 cm liftu. Faktycznie suka stoi wyżej. dodam, że tylne mocowania resorów mam obniżone o kilka cm. Póki co nie mam żadnego dodatkowych instalacji na przodzie i tyle, które wykorzystałyby wzmocnienie resorów. Różnica w komforcie już jest widoczna, podejrzewam, że gdy dociążę furę resory będa pracowały optymalnie. Planuję akurat obciążenie przodu ok 70kg, a tył jakimś solidnym zderzakiem pod szarpanie.
_________________
Suzuki Samurai hi-roof 1.6 TDic, 235/75 km2, 4.16, ARB, 2xWarn, 2''OME
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.