Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Lexx
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-10-29, 18:11   Lexx

W końcu czas się odkryć przed światem czym śmigam i czym będę śmigał niebawem ;]

Od kwietnia jestem szczęśliwym posiadaczem SJ410 z silnikiem F8A 800cc, skrzynia 5-tka reduktor 1.3. reszta mechaniki seryjna.
Zmieniłem koła, wstawiłem kubełki, serwo, nowe amorki i takie tam inne duperele, w między czasie poszedł się kochać rozrząd, zawory udało sie wyprostować i jak na razie auto zrobiło na nich już 3000 mil bez jakiejkolwiek straty mocy czy zwiekszonego spalania . . .

Śligam swoją Suzzy po okolicznych bezdrożach, jak na razie bez większego upalania bo to też moje auto na codzień . . .



Cała była wyspawana, miała nowy dach, akumulator i klemy jak ją brałem, grzechem było nie wziąć za 500 funtów :-P

Dzię stałem się szczęśliwym posiadaczem młodszego brata Suzzy, Sammy'ego czyli Samurai (Sanatana) 1995 na wtrysku przebieg 55k mil, cena była na tyle śmieszna że ilość pracy jakiej wymaga mnie nie przeraża ;]
Kupiony od pierwszego właściciela, nigdy nie poznał zmaku off road'u, serwisowany przez pierwsze 10 lat żywota, jednak życie pod chmurką dało popalić blachom i przegnił w tam gdzi ezwykle Suzuki gniją . . . ten typ tak ma.
Spawana trochę będzie, wydech kupiłem już nowy bo zgubił . . .



Plan poza wyspawaniem wszystkiego cotrzeba jest taki:
1.6 od Vitary
5.125
Kubły + szelki
przedłużone wężyki hamulcowe
Nowe gumy

W niedalekiej przyszłości:
Tarcze z tyłu
Rewolwery
Snorkel
Bead Lock



Trzymajcie za mnie kciuki co by szybko z Sammy'm poszło 8-)


Lexx.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
benek1 
świeżak


Wiek: 40
Dołączył: 22 Paź 2012
Posty: 1
Skąd: lubelskie LJA
Wysłany: 2012-10-29, 19:30   

Gratulacje zacnej kolekcji i jako nowicjusz mam pytanko odnośnie twojej pierwszej suzi (800)- jak to się ma do naszego 1000?? Jak się sprawuje na jakich gumach nią śmigasz...itd
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-10-29, 21:04   

Sprawuje się o dziwo dobrze przy dobrze ustawionym zapłonie.
Gumy 225/75/15 MT 1.4bar, średnie górki bierze na 3ce, większe na 2ce, w mieście spokojnie 4ką śmigam ;]
Zagrzany pali na dotyk, rano trzeba trochę zagrzać w przeciwnym razie się dławi ;]
Bezproblemowy silnik, w trasie spala 7/100 w mieście 10/100. . . ot taki rachunek sumienia.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
betakm 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2012
Posty: 80
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2012-10-29, 22:22   

Ale ma jeden mały feler - kierownica nie po tej stronie :-D
_________________
KM
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-10-29, 22:36   

Dla mnie to nie feler a standard ;]
Po zdjęciu tylnego poszerzenia i tapicerki światło dzienne ujrzała wielka dziura na nadkolu :roll: spawania będzie jednak sporo :mrgreen: chyba powalczę z tym do świąt ;]
Progi też do zrobienia, profil zamknięty 100x100 już kupiony ;]



Jutro pierwsze ciędzie, gięcie i spawanie.

Pozdr.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Pomógł: 8 razy
Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2012-10-29, 22:48   

Lakier metalik, na tym nadkolu? :mrgreen:
Moje się tak nie błyszczą... :(
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-11-05, 20:31   

Połowa soawania za mną ;]



Zanim ruszę na drugą stronę zrobi się przegląd zawieszenia i najprawdopodobniej wymiana przewodu hamulcowego z przodu na dłuższy później analogicznie po 2giej stronoe.

Dalej nie wiem co począć z dziurą z przedostatniego zdjęcia, w jaki sposób wybrnąć z tego z miare pozytywnym efektem . . . poradzcie cos ;]


Pozdr.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
egon 
mechanik



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 503
Skąd: 4x4 wyspa wolin
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-05, 22:07   

weź jakieś kowadełko i doklep sobie na nim cały element jak masz cierpliwość
_________________
Its obvious why men lift there trucks... Fat chicks cant jump.
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2012-11-06, 09:02   

Ja te blachy poniżej przetłoczenia odciąłem i wywaliłem, niczemu to nie służy.
Powyżej przetłoczenia też miałem zgnite narożniki - wyklepałem łaty na kowadle i wspawałem w miejsce próchna.
 
     
patrykl 
świeżak


Wiek: 39
Dołączył: 10 Lis 2012
Posty: 10
Skąd: Kraków
Wysłany: 2012-11-11, 17:32   

Świetny. Kierownica na drugą stronę i w Bieszczady :-)
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-11-11, 20:27   

Świetny to on nie jest, ale mimo wszytstko wielkie dzięki za dobre słowo ;-) Kierownica zostaje tam gdzie jest :-P

Tak to wyglądało w poniedziałek po odcięciu drugiego progu:



Na chwilę obecną buda jest wyspawana w 99%, zostały do wstawienia 2 małe łatki na pace i w chwili obecnej łatają się poszerzenia:



Przy okazji przygotowałem sobie na jutro:




:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pozdr.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
slavok 
Specjalista



Pomógł: 28 razy
Wiek: 39
Dołączył: 11 Mar 2011
Posty: 1492
Skąd: KWA
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2012-11-11, 20:49   

widzę, że bude robisz na ramie, weź sobie sprawdź stan mocowań budy do ramy czy jeszcze w ogóle istnieją :)
_________________
La vie en rose :)
Proszę spuszczać olej z reduktorów/skrzyń które do mnie wysyłacie kurierem.

rzadko bywam na forum w razie pytań 6o8 o28 o94.
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-11-11, 21:05   

Istnieją i mają się bdb ;]
Do spawania miałem budę podniesioną także wszystko dokładnie było sprawdzone.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
corny 
pomocnik mechanika



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 17 Lis 2009
Posty: 460
Skąd: Swietokrzyskie TJE
Wysłany: 2012-11-11, 23:54   

bez obrazy ale jesli ta partyzantkę nazywasz spawaniem to nic dziwnego ze mówią o suzuki ... zgnitki
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-11-12, 11:13   

Dobrze że wyraziłeś zdanie, o to przecież chodzi ;]
Cóż blacharzem nie jestem, spawaczem tym bardziej więc doświadczenie w tych dziedzinach jest znikome, wypadało by jednak jak na Mod'a przystało rozwinąć myśl i dać jakieś wskazówki co by z oartyzantki wyszło coś rzeczowego.


Pozdrowienia z deszczowej Anglii.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
sjbielsko 
rozgadany
sjbielsko



Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 147
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-12-24, 13:15   

lepiej by bylo jak byś łączył blachy ciągłą spoina bo chocby nie wiem jak dobra masą uszczelniająca i podkładem to potraktował to itak dostanie sie tam woda... dalej chyba nie musze mowic co sie stanie po 1-2 sezonach:) jak juz to wszystko pospawasz to najpierw daj podkład epoksydowy( tylko nie akrylowy na gola blache bo ten przepuszcza wode) na to ewentualnie kit potem akrylowy i lakier:)
_________________
budowa mojego SJ'ta:)

Projekt4x4-Suzuki Samurai
 
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2012-12-24, 23:02   

Dzieki za konkretna rade :) podloga, przednie nadkola, progi sa spawane cala laga, paka jak widac punktowo ... Dlaczego , ma przejsc przeglad, nie odpasc przez rok i paka zniknie. Obecnie w eSJocie tez mam punktowo spawane przes poprzedniego wlasciciela zapackane jakims uszzelniaczem budowalnym wiecznie elastycznym i nic nie cieknie a to wieksza partyzantka niz moja, ja uszczelnilem tym samym. Od spodu poszla jakas magiczna bitumiczna guma powszechnie uzywana w UK, co to jest do konca nie wiem.

Jak Bog da przed sylwestrem wyjade i bede mial dylemat

eSJota opchnac czy motac :lol:



Edit:
Dla potomnych Sammy po zalozeniu rewolwerow:


_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
tytus 
Moderator



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 717
Skąd: Kraków, Przeworsk
Wysłany: 2012-12-25, 21:46   

to drugie zdjęcie to jest na maxymalnej kompresji ? bo próbuję sobie zwizualizować jak to działa ;-)
_________________
Santana 95r., 1.6 8v, 31" simex , spring, wspomaganie, blokada, Montana 12000
LR D2 2.5TD :)
PGR4X4.pl
 
     
Lexx 
Specjalista
Lexx



Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 20 Kwi 2012
Posty: 1030
Skąd: Bristol UK
Wysłany: 2013-03-04, 19:56   

Od grudnia troche sie podzialo, auto posmigalo troche w trasie troche w terenie, obecnie zdemontowany jest tylni most, kola31" czekaja na zalozenie tak jak finalne motanie zawieszenia.
Kilka zbiorczych fotek z ostatnich 2ch miesiecy:







Pewnie to i tak nie wszystko co zostalo jeszcze wykombinowane ale systematycznie pracuje nad Suzanna :D

Pozdr.



Engine SWAP w 99% mam juz za soba...
kilka zdjec pogladowych:

[/URL]

Silnik i wspomaganie Vitara 1.6 8V, plug&play to nei bylo, troche trzeba bylo pokombinowac i poprzerabiac.
_________________
Samurai 1.6i '95 :)OME+Koni Special D, rewolwer+2", 5.125+LR+tarcze tyl, dystanse 30mm,Simexopodobne~31',wspomaganie
 
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2013-10-18, 17:08   

Amor skrętu chyba do wywalenia przy wspomaganiu?
I dość mocno mnie interesuje temat wspomy;
Pompa faktycznie wadzi i trzeba przerabiać mocowanie?
No i rozstaw przy maglownicy przerabiałeś tym "jeżem" z 5-go zdjęcia? Czemu ma służyć trójkąt (przednia część maglownicy bliżej środka auta)? trzeba by ciąć mocowanie światła?

Życzę powodzenia w finalizowaniu swapa i NIE życzę problemów jakie mnie nękają :-)

Pozdro
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.