Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: Myszon
2015-02-21, 08:37
stachura44
stachura44 
pomocnik mechanika


Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-02-14, 16:58   stachura44

Witam nie wiem czy trafiłem w odpowiedni dział na forum w razie czego proszę o przeniesienie.
Od wakacji 2013 zacząłem budowę pojazdu 4x4 z gratów które miałem.
Mosty po lekkiej modyfikacji z suzuki sj410 o przełozeniu 4:11 po regeneracji kul wymianie łożysk uszczelniaczy ,tylne przerobione na tarcze (docelowo zaciski lucas )
reduktor : sj413 1.3
silnik ze skrzynią : rover 1.4 16v
rozstaw osi: 206cm
szerokość: 154cm (z nowymi felgami bedzie jeszcze po ok 6-7cm na stronę
opony :31x10,5x15



tylne wahacze zakończone główkami C-360 całkiem fajnie pracują


wzmocniona pochwa tylnego mosu


wahacze przednie wykonane z rury grubosciennej 38x7mm , miekie tuleje poliuretanowe do discovery 1

Ostatnio zmieniony przez Myszon 2014-12-24, 09:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2014-02-14, 17:25   

Nooo ale pokaż kolego jak to wyszło w całości :D ciekawie się zapowiada, dawaj więcej.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-02-14, 17:50   




wyglada już tak jutro wrzucę więcej fotek z poczaku budowy bo coś mi się %#%$%^ i skasowało mi wsześniejszego posta


[ Dodano: 2014-02-14, 18:06 ]
 
 
     
Dany44 
mechanik



Wiek: 45
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-02-14, 19:43   

Fajnie to wygląda na pewno będzie lekki .... a powiedz, będziesz miał w nim reduktor??

Myślałem kiedyś o czymś podobnym tylko z silnikiem małej osobówki (przednionapędowej) umieszczonym wzdłużnie (na siedzeniu pasażera) co by jedna półoś napędzała przedni most a druga tylni.

Coś takiego http://www.pirate4x4.com/...wler-build.html

Kibicuję Ci powodzenia
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-02-14, 20:01   

Dany44 reduktor jest z sj413 ,widac go na fotce bokiem.Chcialem wczesniej tak zrobic z silnikiem z crx-a ,ale jak liczylem sobie kiedys to max do 50km by sie rozpedzal .
 
 
     
Dany44 
mechanik



Wiek: 45
Dołączył: 18 Cze 2011
Posty: 663
Skąd: Powiat Żyrardów
Wysłany: 2014-02-14, 20:10   

Pytam się o reduktor bo jakoś nie mogę sobei wyobrazić gdzie by miał byc umiejscowiony.... mało miejsca między skrzynią a tylnym mostem


A jest dobra widzę na zdjęciu.... jest zaraz za skrzynią
_________________
SJ 50 87r. Coś tam lekko pomotane.
SJ 50 89r. Cywil
Ostatnio zmieniony przez Dany44 2014-02-14, 20:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 42
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2014-02-14, 20:12   

JA też coś podobnego motam tylko silnik większy TD
i duże koła 38 cali
na bazie ramy od samuraja , mosty uaz , reduktor suzi 1000
na sprężynkach , no i orurowanie . ;-)
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-02-14, 20:26   

Miedzy reduktorem a mostem mam miejsce na 49 cm wał teraz siedze w tyrce na telefonie ale z rana wrzuce wiecej fotek z budowy.Radex1 mosty uaza i laczki 38cali ... troche extremalnie :mrgreen:
 
 
     
paw3ł 
stały bywalec
Super Bike Maniac



Wiek: 33
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 249
Skąd: LOP
Wysłany: 2014-02-15, 08:17   

Pomysł bardzo fajny.
Od czego tylne sprężyny ? Mają duże odległości miedzy zwojami, mógłbyś podać dokładniejsze parametry (grubość drutu, średnica, wysokość)?

Możesz mieć problemy z krzyżakami na tylnym wale bo strasznie duży kąt będzie miedzy reduktorem a mostem. Wiadomo, że jeszcze trochę usiądą sprężyny no ale... I mocowania wahaczy tylnych do ramy można byłoby obrócić o 90. wtedy byłby wiekszy zakres pracy góra dół a skręcanie wokół własnej osi i tak dawałoby rade

takie tam moje spostrzeżenia :)

POwodzenia w motaniu :)

ps. z całych drążków kierowniczych c360 mam panhardy a w przyszłosci i drążki poprzeczne się zrobi.
_________________
SAMURAI obrzynek - 1.9D - 33" - szeroki most - szpera 100% - wincz - sping - itd...
CBR 1000RR REPSOL - zapierdalacz.
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-02-15, 08:23   

wrzucam kolejną porcję fotek ;)
ukonczone wahacze
górne mocowanie sprężyn z rury 120 scianka 6-7m wysokosc szerokość 5cm za 4szt wychodzi ok 40zł :)
tylny wahacz zrobiony z jakiegoś drążka z pajero 2

połączenie reduktora ze skrzynią



A z tych zdjęć proszę się nie smiać

krzyżaki z polonka ;)
cały dzień

i pewnie by tak zostało :) ale jeden z kolegów z forum szybko uświadomił mnie w błędzie

wiec w miejsce przekładni z Sj wyląduje przekładnia żuka (bo akurat taką mam i o dziwo się nadaje ) po lekkim tuningu wygląda tak .Musze jeszcze dobrze pospawać wąs i dziś montaż , podczas przymiarki wąs wychodzi jakies 7cm od ramy a przekładnia Sj 12 cm więc czeka mnie pewnie kombinacja z drążkami :)

i częściowo ukończony panhard wykonany z tej samej rurki co wahacze ,regulacja ze śrubki M22 twardość 10,9 w środku tuleja z tylnych wahaczy Lr discovery 1 skrócona 2cm
 
 
     
Death1985 
stary wyjadacz



Wiek: 39
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 782
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2014-02-15, 09:25   

No powiem projekt zacny ale to raczej nie bedziesz rejestrowac :?: tylko laweta i jazda gdzies :mrgreen: ;-)
_________________
1,6TD VW, kopia Simex, kinetyk, lift nie wiem o ile haha ale daje rade, spring, CB-radio tel. 883-043-572 w razie W
 
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-02-15, 09:46   

paw3ł jeśli chodzi o sprężyny to tył ford escort tył , a przednie ford fiest mk3 tył .

[ Dodano: 2014-02-15, 09:48 ]
escort 1.4 , fiesta 1.3 silnik
 
 
     
czuperek
pomocnik mechanika


Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 411
Wysłany: 2014-02-15, 20:55   

wstawil bys fotki w wiekszej rozdzielczosci ;)
 
     
Kamilson 
stały bywalec
TARNOBRZEG



Wiek: 30
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 234
Wysłany: 2014-02-16, 01:23   

Ja to się tam nie znam , ale z takiego materiału to robiłem stół na narzedzia i imadło , a nie rame auta do rajdów...
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-02-16, 09:56   

Ten profil jak najbardziej się nadaje 50x50x4 dużo cieższe wykorzystywane w trialu maja rame z 50x50x3 .Do tego dojdzie klatka zastrzały wiec nic nie powinno się z nią stać. Aby rozwiać twoje wątpliwości zapraszam na stronę yellowspider.se
Ostatnio zmieniony przez stachura44 2014-02-16, 20:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
     
radex1 
pomocnik mechanika
rolnik



Wiek: 42
Dołączył: 01 Paź 2010
Posty: 462
Skąd: Radomsko
Wysłany: 2014-02-16, 17:37   

NO tu masz racje stachura
jak jest dobry profil to pewnie że wytrzyma
powodzenia w MOTANIU ;-)
NARRRAAA :-)
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-02-18, 20:19   

Słoneczko dziś świeciło więc robota trochę podgoniona ,alternator powędrował na lewą stronę ale żeby pasował oryginalny z rovera będę musiał przerobić troche koło pasowe tz. z 2 zrobić jedno :-) Przekładnia się zmieściła ,wstepnie została przymocowana ,panhard też na swoim miejscu . Skręt zadawalający ,przekładnia kreci jak ze wspomaganiem ;-)




https://imagizer.imageshack.us/v2/240x180q90/c/827/jnhx.jpg
nie miałem nakrętki do skontrowania






[ Dodano: 2014-02-18, 20:21 ]
oczywiście te wszystkie mocowania zostaną odpowiednio wykończone + druga nakrętka do panharda :mrgreen:
 
 
     
sokratesb 
Specjalista
Off-top King



Wiek: 26
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 1497
Skąd: Kwilcz/Poznań
Wysłany: 2014-02-18, 20:27   

Zręczny mechanik z Ciebie.
 
     
kewin 
stały bywalec
kewin 4x4



Wiek: 26
Dołączył: 31 Maj 2012
Posty: 209
Skąd: boguszów gorce
Wysłany: 2014-02-19, 09:40   

Jedyna rzecz ktora moim zdaniem sie nie sprawdzi to wąskie mosty no i silnik rovera ktory ma popychacze na lozyskach dzięki temu łatwo go zajechac gdy nie dostanie oleju a w terenie to norma :)
_________________
Suzuki evo3 by 4xdrive ;)

Szekla4x4 !!!! Najlepszy sklep z akcesoriami off road
 
 
     
stachura44 
pomocnik mechanika


Wiek: 73
Dołączył: 14 Lut 2014
Posty: 456
Skąd: Abc
Wysłany: 2014-02-19, 12:58   

Mosty z czasem zmienie na szeroki z mocniejszymi półosiami i arb .Co do silnika to trzeba powiekszyc miskę o 1.5 litra i zrobic elastyczny smok zakończony jakimś małym łożyskiem żeby sobie latał po całej misce (coś w tym stylu http://www.youtube.com/watch?v=rTE74sPuFU8 ) i ew.dorobić jakiś mały odstojnik z magnesem żeby zatrzymywał wszelaki metaliczny syf

[ Dodano: 2014-02-20, 17:15 ]
oto kolejne fotki z budowy

od środka opony do ziemi wyszło 54cm mógł bym jeszcze kilka cm podnieść bo ok końca opony do mocowania spreżyny brakowało 4cm

pierwsze przymiarki


fantazja na temat klatki :mrgreen:
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.