Wiek: 33 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 16 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2015-07-18, 16:30 samurai check engine
Witam. Mam samuraja 1.3 na monotwrysku, padł mi sterownik wiec kupiem inny uzywany o tych samych numerach. Auto niby odpala wszystko jest ok, ale świeci sie Check Engine, mostkowalem i wychodzi błąd nr "12" czyli niby wszystko ok ale dlaczego gdy odpale auto po 2 sek zapala sie check i nie gasnie, co moze byc przyczyna ?
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-07-18, 18:34
nie biorę odpowiedzialności za prawdziwość tego cytatu, ale pochodzi z naszego forum:
Boomer napisał/a:
Mi jak się świeciła cały czas, odłączyłem na jakiś czas akumulator. Po odłączeniu i podłączeniu (jakieś kilka minut) nie świeci na desce rozdzielczej w trakcie jazdy ;)
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Nie wiem na ile pomocna może okazać się moja podpowiedź, ale u mnie też system świrował. Też wyświetlał mi się błąd 12. Nawet chciałem wymieniać komputer. Finalnie okazało się, że świrował alarm. Poprzedni właściciel założył szajs, w dodatku u takiego lepiochy, że przy minimalnym wzroście wilgotności alarm odcinał zapłon i wyskakiwał check engine. Centralkę alarmu umieścił w pobliżu odprowadzenia wody z kratki nawiewowej , czyli tam, gdzie przy każdych opadach jest wilgoć. Problem się rozwiązał, kiedy wywalone zostały wszystkie elementy alarmu.
Pomógł: 120 razy Dołączył: 29 Sie 2011 Posty: 4722
Wysłany: 2015-07-18, 20:12
na barbarzyńskich forach piszą o jakimś "switchu" trudnoznajdywalnym i piszą że check się zapala co ileś tam km i trza go tym switchem zresetować. Ponoć dotyczy to wesji USA tylko. Wszystko ponoć bo musisz sobie sam poczytać i spróbować wyciągnąć wnioski, ja się w benzyniaku nie orientuję:
http://www.zukikrawlers.c...hp/t-47869.html http://bbs.zuwharrie.com/content?topic=108431.0
Sprawdź jeszcze manual czy tam coś nie piszą.
_________________ Długie Koromysło z kowadłem pod maską
Wiek: 33 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 16 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2015-07-18, 20:13
Dzieki za podpowiedz, tylko niestety na pewno nie posiadam alarmu , wymieniałem skrzynie biegów bo mi zgrzytała ale to raczej nie ma żadnych powiązań z checkiem...
[ Dodano: 2015-07-18, 20:14 ]
SamNaSamZSam napisał/a:
na barbarzyńskich forach piszą o jakimś "switchu" trudnoznajdywalnym i piszą że check się zapala co ileś tam km i trza go tym switchem zresetować. Ponoć dotyczy to wesji USA tylko. Wszystko ponoć bo musisz sobie sam poczytać i spróbować wyciągnąć wnioski, ja się w benzyniaku nie orientuję:
http://www.zukikrawlers.c...hp/t-47869.html http://bbs.zuwharrie.com/content?topic=108431.0
Sprawdź jeszcze manual czy tam coś nie piszą.
ok dzięki poczytam i jesli się uda napewno dam znać
Pomógł: 22 razy Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 520 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-18, 22:30
Mr. Snajper,
Włączenie trybu serwisowego w samuraiu można zrobić na 3 znane sposoby:
- dodatkowy bezpiecznik
- połączenei kabelków dyndających w okolicy kolan kierowcy
- połączenie 1 z wyprowadzeń kostki pod maską do masy
Pewnie są jeszcze inne sposoby :)
A ja mialem to samo - permanentna 12tka na desce. Kabel, który w kostce należy 'zmasować' w celu odczytu błedów u mnie jest permanentnie zmasowany, tylko cholera wie gdzie. Dzięki inwestygacji Sir Kostucha kabel ony został namierzony i przecięty, co odcięło go od masy i 12tka prezestała migać, Kiedy chcę ją ponownie ujrzeć łącze kabel znów.
Mam santane '99.
Wiek: 33 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 16 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2015-07-19, 11:15
szymszym napisał/a:
Mr. Snajper,
Włączenie trybu serwisowego w samuraiu można zrobić na 3 znane sposoby:
- dodatkowy bezpiecznik
- połączenei kabelków dyndających w okolicy kolan kierowcy
- połączenie 1 z wyprowadzeń kostki pod maską do masy
Pewnie są jeszcze inne sposoby :)
A ja mialem to samo - permanentna 12tka na desce. Kabel, który w kostce należy 'zmasować' w celu odczytu błedów u mnie jest permanentnie zmasowany, tylko cholera wie gdzie. Dzięki inwestygacji Sir Kostucha kabel ony został namierzony i przecięty, co odcięło go od masy i 12tka prezestała migać, Kiedy chcę ją ponownie ujrzeć łącze kabel znów.
Mam santane '99.
Pozdrawiam,
U mnie raczej ani dodatkowego bezpiecznika nie ma ani nic co jest zmasowane, ponieważ na starym sterowniku nic się nie wyświetlało, a sam przepinałem sterowniki więc nie ma szans żeby coś się samo zmasowało :) ale dzięki za informacje, problem dalej jest check nie znika...
Wiek: 33 Dołączył: 03 Maj 2011 Posty: 16 Skąd: Tarnów
Wysłany: 2015-07-19, 11:24
tak tak komputer :D tylko jak to sprawdzić czy to wersja USA i jak do zresetować :D patrzyłem na ten "switch" ale nigdize go nie ma :D instalacje sam wkladalem to napewno by rzucił sie w oczy guzik :D
Były wersje kalifornijskie, które miały dodatkowe połączenia w wiązce - na schemacie widać.
Być może ten podmieniony sterownik to taka wersja i ostrzega checkiem, że właśnie giną sweet foczki na biegunie.
Nie wiem po czym rozpoznać taką wersję - pewnie coś na naklejce ma
A jak check przeszkadza, to na kabelek dać przełącznik jak zrobił szymszym i zająć się czymś konstruktywnym
Witam mam Santanę 94r. wymieniłem ostatnio łożysko oporowe w skrzyni i reduktor na inny stary nie posiadał wtyczki więc teraz ją podłączyłem no i po odpaleniu po kilku sekundach zapalił się check po zmostkowaniu nie pokazuje nic nawet nie mruga auto jeżdzi normalnie po odłączeniu przewodu aku. problem znika na kilka sekund i zaś powraca odłączyłem wtyczkę reduktora choć to niema nic wspólnego i dalej to samo sonda ok jakie mogą być jeszcze przyczyny? walczyłem tylko z przykręceniem rozrusznika ale tam nic nie urwałem.
A może w sterowniku kondensatory elektrolityczne się rozeschły i dają taki efekt, kupiłeś używkę, więc nie można być pewnym wszystkiego.
Gdzieś widziałem opis wymiany kondensatorów, ja przed ponownym złożeniem Samca wymieniłem na wszelki wypadek wszystkie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum