Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
samurai check engine
Snajper411 
świeżak
Sj410



Wiek: 33
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2015-07-18, 16:30   samurai check engine

Witam. Mam samuraja 1.3 na monotwrysku, padł mi sterownik wiec kupiem inny uzywany o tych samych numerach. Auto niby odpala wszystko jest ok, ale świeci sie Check Engine, mostkowalem i wychodzi błąd nr "12" czyli niby wszystko ok ale dlaczego gdy odpale auto po 2 sek zapala sie check i nie gasnie, co moze byc przyczyna ?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-07-18, 18:34   

nie biorę odpowiedzialności za prawdziwość tego cytatu, ale pochodzi z naszego forum:

Boomer napisał/a:
Mi jak się świeciła cały czas, odłączyłem na jakiś czas akumulator. Po odłączeniu i podłączeniu (jakieś kilka minut) nie świeci na desce rozdzielczej w trakcie jazdy ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Snajper411 
świeżak
Sj410



Wiek: 33
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2015-07-18, 19:57   

sprawdzałem tez nie znika :( brak pomysłów od czego moze to byc..Na starym sterowniku nic nie swiecilo..
 
     
ReZa 
nowicjusz
ReZa


Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 38
Wysłany: 2015-07-18, 20:10   

Nie wiem na ile pomocna może okazać się moja podpowiedź, ale u mnie też system świrował. Też wyświetlał mi się błąd 12. Nawet chciałem wymieniać komputer. Finalnie okazało się, że świrował alarm. Poprzedni właściciel założył szajs, w dodatku u takiego lepiochy, że przy minimalnym wzroście wilgotności alarm odcinał zapłon i wyskakiwał check engine. Centralkę alarmu umieścił w pobliżu odprowadzenia wody z kratki nawiewowej :evil: , czyli tam, gdzie przy każdych opadach jest wilgoć. Problem się rozwiązał, kiedy wywalone zostały wszystkie elementy alarmu.
_________________
ReZa50+
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-07-18, 20:12   

na barbarzyńskich forach piszą o jakimś "switchu" trudnoznajdywalnym i piszą że check się zapala co ileś tam km i trza go tym switchem zresetować. Ponoć dotyczy to wesji USA tylko. Wszystko ponoć bo musisz sobie sam poczytać i spróbować wyciągnąć wnioski, ja się w benzyniaku nie orientuję:
http://www.zukikrawlers.c...hp/t-47869.html
http://bbs.zuwharrie.com/content?topic=108431.0

Sprawdź jeszcze manual czy tam coś nie piszą.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Snajper411 
świeżak
Sj410



Wiek: 33
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2015-07-18, 20:13   

Dzieki za podpowiedz, tylko niestety na pewno nie posiadam alarmu :-D , wymieniałem skrzynie biegów bo mi zgrzytała ale to raczej nie ma żadnych powiązań z checkiem...

[ Dodano: 2015-07-18, 20:14 ]
SamNaSamZSam napisał/a:
na barbarzyńskich forach piszą o jakimś "switchu" trudnoznajdywalnym i piszą że check się zapala co ileś tam km i trza go tym switchem zresetować. Ponoć dotyczy to wesji USA tylko. Wszystko ponoć bo musisz sobie sam poczytać i spróbować wyciągnąć wnioski, ja się w benzyniaku nie orientuję:
http://www.zukikrawlers.c...hp/t-47869.html
http://bbs.zuwharrie.com/content?topic=108431.0

Sprawdź jeszcze manual czy tam coś nie piszą.


ok dzięki poczytam i jesli się uda napewno dam znać :-D
 
     
szymszym 
mechanik



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 520
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-07-18, 22:30   

Mr. Snajper,
Włączenie trybu serwisowego w samuraiu można zrobić na 3 znane sposoby:
- dodatkowy bezpiecznik
- połączenei kabelków dyndających w okolicy kolan kierowcy
- połączenie 1 z wyprowadzeń kostki pod maską do masy
Pewnie są jeszcze inne sposoby :)

A ja mialem to samo - permanentna 12tka na desce. Kabel, który w kostce należy 'zmasować' w celu odczytu błedów u mnie jest permanentnie zmasowany, tylko cholera wie gdzie. Dzięki inwestygacji Sir Kostucha kabel ony został namierzony i przecięty, co odcięło go od masy i 12tka prezestała migać, Kiedy chcę ją ponownie ujrzeć łącze kabel znów.
Mam santane '99.

Pozdrawiam,
_________________
szym
 
     
Snajper411 
świeżak
Sj410



Wiek: 33
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2015-07-19, 11:15   

szymszym napisał/a:
Mr. Snajper,
Włączenie trybu serwisowego w samuraiu można zrobić na 3 znane sposoby:
- dodatkowy bezpiecznik
- połączenei kabelków dyndających w okolicy kolan kierowcy
- połączenie 1 z wyprowadzeń kostki pod maską do masy
Pewnie są jeszcze inne sposoby :)

A ja mialem to samo - permanentna 12tka na desce. Kabel, który w kostce należy 'zmasować' w celu odczytu błedów u mnie jest permanentnie zmasowany, tylko cholera wie gdzie. Dzięki inwestygacji Sir Kostucha kabel ony został namierzony i przecięty, co odcięło go od masy i 12tka prezestała migać, Kiedy chcę ją ponownie ujrzeć łącze kabel znów.
Mam santane '99.

Pozdrawiam,


U mnie raczej ani dodatkowego bezpiecznika nie ma ani nic co jest zmasowane, ponieważ na starym sterowniku nic się nie wyświetlało, a sam przepinałem sterowniki więc nie ma szans żeby coś się samo zmasowało :) ale dzięki za informacje, problem dalej jest check nie znika...
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2015-07-19, 11:18   

sterownik w sensie komputer? Może właśnie wpiąłeś komputer z wersji USA :D i trza go zresetować :D

Jak elektroniczna trwoga to... pisz do Kostucha... on pocieszy, on poradzi, zawsze wysłucha!!
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Snajper411 
świeżak
Sj410



Wiek: 33
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2015-07-19, 11:24   

tak tak komputer :D tylko jak to sprawdzić czy to wersja USA i jak do zresetować :D patrzyłem na ten "switch" ale nigdize go nie ma :D instalacje sam wkladalem to napewno by rzucił sie w oczy guzik :D
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-07-19, 12:25   

Były wersje kalifornijskie, które miały dodatkowe połączenia w wiązce - na schemacie widać.
Być może ten podmieniony sterownik to taka wersja i ostrzega checkiem, że właśnie giną sweet foczki na biegunie.
Nie wiem po czym rozpoznać taką wersję - pewnie coś na naklejce ma :roll:

A jak check przeszkadza, to na kabelek dać przełącznik jak zrobił szymszym i zająć się czymś konstruktywnym :-)
 
     
Snajper411 
świeżak
Sj410



Wiek: 33
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2015-07-19, 12:50   

hmm szczerze cieżko będzie mi rozpoznać jaka to wersja popatrze w te schematy ale raczej to nie jest kalifornijska wersja :roll: haha myslalem o tym:-D
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2015-07-19, 19:27   

W Santana Samurai bj. 99' mam pod kierownicą oryginalne dwie kostki które należy spiąć aby wywołać murganie CheckEngine .
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2015-07-19, 22:16   

yahoo33 napisał/a:
W Santana Samurai bj. 99' mam pod kierownicą oryginalne dwie kostki które należy spiąć aby wywołać murganie CheckEngine .

Ale jemu się świeci cały czas...

ps
W santanie 94 też są złączki pod kierownicą.
 
     
Snajper411 
świeżak
Sj410



Wiek: 33
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 16
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2015-07-22, 22:20   

no własnie świeci się cały czas...
ps Nie mam takiej złączki pod kierownica :-)

Ma ktos jakis pomysl od czego ten świecący check ?
 
     
Arek2828_2A 
rozgadany
Arek28


Wiek: 46
Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 121
Skąd: Gryfów Śl.
Wysłany: 2016-02-16, 15:10   

Witam mam Santanę 94r. wymieniłem ostatnio łożysko oporowe w skrzyni i reduktor na inny stary nie posiadał wtyczki więc teraz ją podłączyłem no i po odpaleniu po kilku sekundach zapalił się check po zmostkowaniu nie pokazuje nic nawet nie mruga auto jeżdzi normalnie po odłączeniu przewodu aku. problem znika na kilka sekund i zaś powraca odłączyłem wtyczkę reduktora choć to niema nic wspólnego i dalej to samo sonda ok jakie mogą być jeszcze przyczyny? walczyłem tylko z przykręceniem rozrusznika ale tam nic nie urwałem.
 
     
emalina 
nowicjusz


Wiek: 57
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 54
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-02-16, 23:04   

A może w sterowniku kondensatory elektrolityczne się rozeschły i dają taki efekt, kupiłeś używkę, więc nie można być pewnym wszystkiego.
Gdzieś widziałem opis wymiany kondensatorów, ja przed ponownym złożeniem Samca wymieniłem na wszelki wypadek wszystkie...
 
     
Aksag 
rozgadany


Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 116
Skąd: GKA
Wysłany: 2016-02-17, 08:31   

Arek2828_2A napisał/a:
po odpaleniu po kilku sekundach zapalił się check po zmostkowaniu nie pokazuje nic nawet nie mruga.


No to coś źle mostkujesz mrugać MUSI !! choćby 12 ;) i jak się zapala kontrolka "chek" to musi zapisać się błąd.
_________________
Samurai Cabrio 92r. 1,3I seria / odwrócone trójkąty / wieszaki +2"/ wspomaganie
 
     
Didymos 
Expert
SJ416



Pomógł: 81 razy
Dołączył: 03 Maj 2011
Posty: 2027
Skąd: Węgrów
Wysłany: 2016-02-17, 08:59   

Nie musi, jak komputer siada to tak się potrafi dziać.
Dla pewności można zmostkować piny przy samym kompie.
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2016-02-17, 10:49   

emalina napisał/a:
Gdzieś widziałem opis wymiany kondensatorów,


http://www2.izook.com/?page_id=231
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.