Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Wspomaganie kierownicy - x84 (Megane2, Scenic2) - ktoś, coś?
Phantom 
rozgadany


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2019-01-01, 12:39   Wspomaganie kierownicy - x84 (Megane2, Scenic2) - ktoś, coś?

Serwus. Tematów o wspomaganie znalazłem kilkanaście ale nie znalazłem żadnego o w/w x84.

Przerabiał ktoś taki wynalazek ?
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-01-01, 18:30   

Ja to się nie znam a tam nie ma normalnej maglownicy etc?
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Phantom 
rozgadany


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2019-01-01, 19:30   

Gadałem ze znajomym. Wsadził do samca te elektryczne wspomaganie X84 i działa aż miło. W tym tygodniu powinienem mieć więcej szczegółów.
Na YT są filmiki jak wsadzają je do Ursusów itp. Wyglada na to, że to najprostsza opcja dorobienia wspomagania w Samcu.
Operacja montażu trwa 2h :)
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-01-01, 20:28   

A bo to elektryczne. No cóż pokaż jakieś coś więcej;)

[ Dodano: 2019-01-01, 21:12 ]
Po krotkim przegooglaniu... fajne ale do cywilnego samca. Wody nie lubi w/g wszystkich ursusowych userow :) A taka ilosc elektroniki chyba sie nie da przeniesc pod dach - strzelam w ciemno ze czujniki z elektroniki 'patrza' na walki bezposrednio z pcb...
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Phantom 
rozgadany


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2019-01-01, 21:51   

No temat uszczelnienia też ogarnięty- tak powiedział. Pierwsze mu zalało i szlag trafił. Drugie uszczelnił i teraz nie ma problemu przy atakowaniu.

Co prawda ja nie zamierzam topić auta tak czy owak ale nie lubię półśrodków. Sprawdzę to w tym tygodniu, jakieś foty porobie i filmik jak to działa.

A potem guide’a z montażu.
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-01-01, 22:20   

Czekam;)
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
alientm 
stały bywalec


Dołączył: 03 Sty 2015
Posty: 184
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2019-01-02, 08:45   

Bardzo ciekawy temat, też czekam na jakąś relację - ewentualnie uproszczony manual.
_________________
Samurai 1.3 (1992r), Lovells +2 cale, XTR 12000 speed, simex 235/70 i coś tam jeszcze.
 
     
bialy bill 
nowicjusz
początkujacy



Pomógł: 1 raz
Wiek: 26
Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 62
Skąd: Wilczopole
Wysłany: 2019-01-02, 09:44   

Wujek ma w Ursusie C-360 i sobie chwali jedną ręką może bez problemu kręcić na postoju. Też myślałem nad tym w samcu ale pierwsze to elektronika która nie lubi wody a drugie to gabaryty które nie wiem gdzie upchnąć :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Złomek Matrix
https://goo.gl/photos/uMfFHycf3LbMDynq9
 
     
kurt_ 
pomocnik mechanika
Mechanik amatorXD



Pomógł: 6 razy
Wiek: 39
Dołączył: 30 Wrz 2017
Posty: 491
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2019-01-02, 11:36   

bialy, niestety pod maska to wpychaja, tam jest miejsce;) Ale duuuuzo wody tez jest...
_________________
Samurai 89, 1.6i (z aparatem) Swift, Persichini 225/70R15. Tył tarcze Alfa 156, elektryczne blokady hamulców Cabstar. Alternatora Alfa 150A, Escape EVO 12klbs (2017), Wspomaganie vitarka
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-01-02, 17:39   

ta -kicha i tyle. Szkoda roboty i kasy. Nie wspomne o zasilaniu tego gówna. Bawiłem sie z clio bodajże do traktorka w końcu dałem komplet z lublina. Do 330 czy 60 to dają jak nie ma dorobionego napedu na przód w innym przypadku tylko orbitrol.
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Phantom 
rozgadany


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2019-01-04, 20:56   

Oglądałem , gadałem z autorem tego projektu. Auto kilka miesięcy kręci poza czarnymi drogami. Wody Max do 3/4 koła (31”) - zero problemów. Uszczelnione masa BOLLa w każdym newralgicznym punkcie.

Elektryka pociągnięta wzdłuż ściany silnika.

Kiera chodzi praktycznie jednym palcem na postoju.
Roboty z tym na 2-3h w garażu (mając spawarkę i narzędzia).

Powiem tak- jak odbiorę auto (a mam nadzieje ze z końcem stycznia w końcu!) - wchodzę w to.

Wrzucę guide’a i potem z czasem opinie własne.
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-01-04, 21:08   

ile to jest na aucie ? :lol: kilka miesięcy -zobaczymy po roku czy po 5 latach
prądu wpierdziela tyle co wciągarka + wciągarka i trzeba mieć elektrownie
to wymysliły koncerny, pakuja małe silniki do osobówek i tam się liczy każda strata mocy a napęd pompy hydraulicznej tą moc z małego silnika zawsze bierze.
zestaw hydrauliczny jest praktycznie nie zniszczalny - przykład chcę widzieć to wspomaganie elektryczne jak np przez dłuższą chwile ze skręconymi kołami do oporu jedziesz koleinami lub w śniegu -(ja tak ostatnio 3km jechałem) i przy tej zimie jeszcze długo tak będę musiał
Lepiej wywalić troche więcej i mieć konkret wspomaganie albo go nie miec w cale.
ze wspomaganiem z jimny nie ma więcej roboty jak 3h mając oryginalne mocowanie pompy i jesli ktoś robi to drugi raz. Ja swoje robiłem chyba ze 3 lata temu i nigdy tam nie zagladałem od tej pory
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Phantom 
rozgadany


Dołączył: 30 Paź 2016
Posty: 79
Skąd: Świętochłowice
Wysłany: 2019-01-04, 21:10   

Jakieś pół roku to użytkuje.

Ale co ma do tego wszystkiego jazda w koleinie ? Wytłumacz mi. Akumulator padnie?
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-01-04, 21:18   

silnik elektryczny cały czas chodzi -i się w końcu wykończy -zobacz co pisza instrukcje obsługi samochodów osobowych w sparawie wspomagania elektrycznego czy elektorohydraulicznego
Po za tym to jest z osobówki nie do terania w błocie jakie opory napotyka osobówka na asfalcie a jakie w koleinie lub błocie do połowy koła?
Temat nie jest nowy ale się nie sprawdził i nie przyjął w swiecie offroadu
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2019-01-05, 23:06   

Cytat:
prądu wpierdziela tyle co wciągarka + wciągarka i trzeba mieć elektrownie
to wymysliły koncerny, pakuja małe silniki do osobówek i tam się liczy każda strata mocy a napęd pompy hydraulicznej tą moc z małego silnika zawsze bierze.

alternator bierze prąd z powietrza :mrgreen:
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-01-06, 19:07   

Hałas a ty cukiernik jesteś ? :mrgreen: :mrgreen: znasz budowę takich układów ? przecież taki silnik elektryczny załącza się tylko przy skręcie -czy w układzie elektrycznym czy elektrohydraulicznym -jest nawet efekt przygasania świateł -a pompa tradycyjna hydrauliczna kręci non stop i pobiera energię tak że nie wiem z czego cieszysz ?
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Hałas 
Specjalista
GaDzik evo I



Pomógł: 31 razy
Wiek: 31
Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 1241
Skąd: Konin/Poznań
Wysłany: 2019-01-07, 08:42   

Na papierze logistyk.
Z nudów się czepiam bo przeczysz sam sobie.
Cytat:
silnik elektryczny cały czas chodzi -i się w końcu wykończy -zobacz co pisza instrukcje obsługi samochodów osobowych w sparawie wspomagania elektrycznego czy elektorohydraulicznego
Po za tym to jest z osobówki nie do terania w błocie jakie opory napotyka osobówka na asfalcie a jakie w koleinie lub błocie do połowy koła?
Temat nie jest nowy ale się nie sprawdził i nie przyjął w swiecie offroadu

Cytat:
Hałas a ty cukiernik jesteś ? znasz budowę takich układów ? przecież taki silnik elektryczny załącza się tylko przy skręcie -czy w układzie elektrycznym czy elektrohydraulicznym -jest nawet efekt przygasania świateł -a pompa tradycyjna hydrauliczna kręci non stop i pobiera energię tak że nie wiem z czego cieszysz ?
 
 
     
Starscream 
4x4 guru



Pomógł: 21 razy
Wiek: 42
Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 1731
Skąd: SZY
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2019-01-07, 20:24   

Masz chyba problem z czytaniem ze zrozumieniem- gdzie sobie przeczę? co jest takiego trudnego to ci wytłumaczę jak nie łapiesz :mrgreen:
silnik elektryczny kręci non stop jak masz koła skręcone -jak jedziesz na wprost to stoi, W ternie praktycznie albo krecisz non stop albo masz skecone koła w lewo lub w prawo i tak jedziesz prosto :mrgreen: Trudno porównywać jazdę osobówką asfaltem z jazdą w terenie
_________________
Samuraj- neverending story...
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.