Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: SamNaSamZSam
2021-12-23, 12:55
Problem z jazdą Suzuki samurai zmota
Synek_Kamil 
świeżak


Wiek: 25
Dołączył: 23 Gru 2021
Posty: 2
Skąd: Wronki
Wysłany: 2021-12-23, 09:12   Problem z jazdą Suzuki samurai zmota

Witam,

Pewnego zimowego dnia przejechałem się swoim samcem w celu przepalenia. Kręciłem chwilę bączki na zamarzniętym placu nagle auto straciło napęd przestało jechać, nic nie strzeliło nic się nie urwało żaden wal krzyżak półośka.
Auto nie jedzie ani na napędzie 2H,4H,4L z wrzuconym biegiem j zapiętym reduktorem auto idzie pchać jakby było na luzie.
Ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć za co się zabrać pierwsze przed ewentualnym rozebraniem skrzyni??
Dodam tylko że chwilę po straceniu napędu zauważyłem niewielka plamę oleju na lodzie, skrzynia biegów na dole jest trochę spocona olejem.
 
     
przemo32 
nowicjusz


Wiek: 38
Dołączył: 15 Paź 2019
Posty: 50
Skąd: Sulechów
Wysłany: 2021-12-23, 09:31   

ja bym zaczął od ściągnięcia gałki od reduktora być może wodziki się przycieły. Mialem kiedyś podobnie. ściągnąłem i wrzuciłem przełożenia śrubokrętem. Gałkę od skrzyni też m9zesz spróbować odkręcić i zajrzeć do środka.Ja bym od tego zaczął.
_________________
jest Jeep XJ do turystyki
jest SJ 413 po prostu samiec budowany pod wyczyn +, i ciągłe modyfikacje
 
     
Synek_Kamil 
świeżak


Wiek: 25
Dołączył: 23 Gru 2021
Posty: 2
Skąd: Wronki
Wysłany: 2021-12-23, 10:04   

Odkręciłem gałki i te osłony przy nich ale biegi i reduktor działają raczej normalnie czuć opór i czuć że bieg albo napęd jest zapięty.
Gdzie są te wodziki o których mówisz mniej więcej?
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2021-12-23, 12:46   

jak się nie boisz to wleź pod auto na wrzuconym biegu (w bezpieczny sposób) i zobacz czy wał krótki skrzynia - reduktor się kręci. Jak się kreci to zacznij od oględzin reduktora, najpewniej wybiło na N i tak jak kolega wyżej sugeruje masz trudność z zapięciem napędu bo coś tam...

jak wał krótki się kręcić nie będzie to może zdupczyło się coś w sprzęgle, może olej z wału korbowego wyciekł zasrał komorę sprzęgła, rozbryzgało po tarczy i się ślizga (teoria grubymi nimi szyta) ale to też do sprawdzenia. W dzwonie sprzęgłwym skrzyni masz taką zaślepkę na kilka śrub przykręconą możesz to niskim kosztem czasu i pracy zdemontować i zajrzeć do sprzęgła czy tam coś jeszcze żyje czy się ulotniło albo usrało olejem.

[ Dodano: 2021-12-23, 12:55 ]
PS. przenoszę temat do właściwego działu i zachęcam do celowania w odpowiedni następnym razem ;)
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Valkyr_87 
zapaleniec
Valkyr_87



Pomógł: 12 razy
Wiek: 36
Dołączył: 31 Maj 2019
Posty: 267
Skąd: Egiertowo
Wysłany: 2021-12-23, 19:31   

Zrób tak jak napisał sam. Zobacz czy w ogóle podaje napęd z krótkiego walu. Ale zamiast włazić pod auto zdejmij mieszek dźwigni reduktora i będziesz widział przez dziurę co się dzieje z wałem krótkim. Jeżeli się kręci to demontuj reduktor i wyślij do slavoka, Huntera, traska lub zajyxem gadaj.
_________________
Był: F650 end
Był: Jeep XJ 4.0 Moros
Jest: Jeep KJ 2.8 CRD
Jest: Samurai 1.9 TDI, 4.16, HD RF przód-tył, Dragon Maverick 12000lbs, 32x11,5x15 MT, 4-link
 
     
zajxt 
mechanik



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 553
Skąd: W-wa/ Chr
Wysłany: 2021-12-25, 09:06   

Miałem osobiście taki przypadek ,strzał z sprzęgła i auto stoi , krótki wał się nie kręci , okazało się że zerwało nity na okładzinach tarczy sprzęgła
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.