Wysłany: 2022-02-13, 18:38 Gaśnie na biegu jałowym.
Witam,
W tę sobotę zamontowałem i wyregulowałem zregenerowany gaźnik(przed regeneracją praktycznie nie trzymał wolnych obrotów). Dzisiaj po około godzinnej jeździe(normalnej bez upalania) dojeżdżając do skrzyżowania wrzuciłem luz i auto zgasło(przed tym faktem wszystko było super, auto jechało normalnie). Auto odpala ale natychmiast gaśnie, jak trzymam nogę na gazie to jest w miarę ok, da się jechać ale auto jest trochę zmulone, wciśniecie sprzęgła bez gazu powoduje natychmiastowe wyłączenie silnika. Na postoju po odpaleniu(trzeba dodać gazu przy odpalaniu) auto zaraz gaśnie jak nie ma choć trochę wciśniętego gazu - objaw taki sam jak po zamontowaniu gaźnika ale bez podłączonego elektrozaworu. Elektrozawór sprawdziłem, jest 'click' po kluczyku, napięcie też jest. Filtr paliwa, przewody wysokiego napięcia, odma wymienione jakieś 2-3 tygodnie temu.
Szczerze to już mi ręce opadają co jest nie tak. Czy jest możliwe że znowu coś padło w gaźniku ? Zastanawia mnie ten elektrozawór, objaw jest praktycznie taki sam, jak gaźnik zamontowałem ale zapomniałem wpiąć kostkę od elektrozaworu. Po wpięciu auto pracowało normalnie. Teraz na wpiętej wtyczce niestety nie działa
Ostatnio zmieniony przez RanczoLife 2022-02-13, 21:14, w całości zmieniany 1 raz
Wymontuj ten elektrozaworek i daj tymczasowo zaślepkę (albo chociaż przytkaj palcem) - wyeliminujesz możliwość, że iglica nie podnosi się i nie dopuszcza paliwa.
Dzwoniłem dzisiaj do tego gościa co mi regenerował gaźnik, jeżeli elektrozawór będzie ok to na 99.9% dysza wolnych obrotów. W ramach gwarancji to ogarnie. Dodatkowo ma jeszcze dać dodatkowy filtr przed gaźnikiem. Pewnie pasowało by też zbiornik wyczyścić.
Ale tak sobie myślę że to trochę mija się z celem, dmuchanie, chuchanie na gaźnik żeby czasem się malutki paproch nie dostał :/ Chyba czas pomyśleć o swapie.
Co do regeneracji to gaźnik z tego co wiem był rozebrany, szkiełkowany, przedmuchany, nowe uszczelki itp. i złożony. Wygląda jak nowy :)
Zakładałem że czyściłeś zbiornik (o obecności filtra nie wspomnę, bo to oczywista oczywistość).
Bez tego wszelkie regeneracje to pieniądze w błoto.
Heh, niestety ja tego nie wiedziałem
Wyczyszczę zbiornik, założę ten dodatkowy filtr i zobaczymy.
Dzięki za informację
[ Dodano: 2022-02-19, 09:46 ]
Dysza wolnych obrotów zatkana przez syf z baku. W komorze pływakowej też sobie pływały jakieś czarne cuś. Czyli cała instalacja do czyszczenia.
Ciężko się zdejmuje bak ? W manualu tylko schemat widzę, nic o demontażu. Niby 6 śrub ale się zastanawiam czy w pojedynkę da radę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum