Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2012-08-21, 12:56
alternator jaki podpasować?
kamilooo 
rozgadany


Wiek: 110
Dołączył: 24 Lis 2010
Posty: 121
Skąd: jawornik
  Wysłany: 2011-09-25, 10:44   alternator jaki podpasować?

Panowie jaki zastosować wiekszy alternator do SJ413?? Mam dość duzą żelówke i seryjny nie daje rady;/
Ostatnio zmieniony przez slavok 2013-11-28, 17:36, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-09-25, 23:11   

Pojedź do sklepu z alternatorami albo do punktu regeneracji, pokaż ile masz miejsca pod maską i coś Ci dobiorą. Ja tak zrobiłem i mam 100A z opla astry. Musiałem przedłużyć szynę do napinania i dać dłuższy pasek.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-09-29, 20:08   

i te 100a daje u ciebie rade??
po drogie czy masz winde??
bo np u mnie 75 a nie daje rady przy windzie.

pozdro
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
KSikorski 
Moderator



Pomógł: 15 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 408
Skąd: Warszawa/Tczew
Wysłany: 2011-10-05, 07:44   

Z przodu siedzi warn. Nic Ci po alternatorze jak nie będzie w zestawie dobrego akumulatora. To akumulator zasila windę, nie alternator. Duży alternator ma doładować akumulator szybciej niż standardowy.
_________________
Jimny M16A
Samurai 1,6 TD odszedł
 
     
zawada 
mechanik



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Mar 2011
Posty: 670
Skąd: przysucha
Wysłany: 2011-10-05, 08:47   

no własnie i o to mi chodzi bo moj nie doładowuje i strach jechac samemu w błoto,
ale niedłogo zmienie aku i zobaczymy wtedy.
_________________
suzuki samuraj sj 410 Q DELUXE cabrio, 1985r. Spring,

https://plus.google.com/u/0/

https://www.youtube.com/c...gUqeWYcMp6jVqPA
 
     
karrror
świeżak


Dołączył: 06 Sie 2012
Posty: 23
Skąd: Gródków/Gliwice
Wysłany: 2012-09-24, 23:00   

odgrzeje temat bo jestem ciekaw czy ktoś dopasował jakiś wydajniejszy alternator?
_________________
https://picasaweb.google.com/112072980255825037592/SJ?authkey=Gv1sRgCNy7vsLQv8LXIg#
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-24, 23:06   

Podpatrzone na forum4x4.pl od użytkownika manias79:

http://forum.difflock.com...nsit+alternator

90A od Transita
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
kostuch 
Expert


Pomógł: 51 razy
Dołączył: 20 Lut 2012
Posty: 2074
Skąd: wawa
Wysłany: 2012-09-25, 10:28   

120A od opla (chyba omega). Po drugiej stronie silnika.
 
     
Qwai 
stały bywalec
Fascynaci 4x4



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Cze 2012
Posty: 156
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-25, 13:21   

Kopia Kostucha tylko 120A z Renault Scenic - polecam od diesla daje większy prąd przy niższych obrotach niż od benzyny
_________________
Samurai na springu
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2012-09-28, 23:02   

85A z espero/lanosa/nubiry,zamontowany w miejsce oryginalnego. na wolnych ładuje 14,42V. gdzie oryginalny ładował 14,04V
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-28, 23:13   

Hugo,

Pasuje od lanosa bez motania ten 85A?
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
hugo91 
nowicjusz



Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2012
Posty: 69
Skąd: Gdańsk-Brzeźno
Wysłany: 2012-09-30, 15:48   

dolna łapa ma 66mm w oryginalnym altku, a daewoo jest więcej,trzeba więc dorobić dolną tulejkę i górną szynę do napinania paska pomodzić. ja wsadziłem lekko podgiętą z astry. pasek został stary :)

tulejka długa na 35mm, średnica 13,9mm( żeby weszła do alternatora), wewnątrz gwint M8, do tego u siebie zrobiłem o nieco większej średnicy od frontu,tak by większą powierzchnią przylegała do łąpy.
w łapie też jest na wejściu gwint M8,to go rozwierciłem i dałem jedną długą śrubę :)
aa i kółko trzeba przełożyć,ja początkowo chciałem Astrowy altek wsadzić,ale dolne mocowanie było za wąskie,więc z niego miałem kółko,a stary sobie zostawiłem kompletny w razie czego :)
 
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-10-12, 17:37   

Przykreciłem mocowanie alternatora pod maską (Model Kostuch). TO mocowanie pasuje do alternatora Bosch 120A z Opla Omega.

Dla potomny zdjęcia, jak wrzucę altka to też podeślę fotki.







_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 36
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2013-09-02, 11:27   

Witam, trochę odkopie temat i dodam coś nowego. czy można jeżdzic z alternatorem 70Ah i aku 55Ah???? Będzie to działać, nic się nia stanie???
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-02, 11:29   

ale gdzie dostrzegasz potencjalny problem? Bo na moje lajkonickie oko to nie ma przeciwskazań do taiego zestawu.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 36
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2013-09-02, 11:36   

no ze mnie to żaden elektryk. . . czy nie będzie to negatywnie wpływać na aku??? Nie będzie go przeładowywać, nie będzie się grzał???
 
     
SamNaSamZSam
Guru 4x4



Pomógł: 120 razy
Dołączył: 29 Sie 2011
Posty: 4722
Wysłany: 2013-09-02, 11:40   

Nie no, ja też Wałęsa nie jestem, ale zobacz kilka postów wyżej - chłopaki pakują altki po 100-120A i nie sądzę by coś im z tego powodu dokuczało. Ja mam w sowim dieslu 70A i aku 55Ah chyba nawet. Raczej pomyśl czy nie za mały ten altek i aku jak masz windę i jakieś dodatkowe oświetlenie i inne prądożerne odbiorniki.
_________________
Długie Koromysło z kowadłem pod maską
 
     
Olo 
rozgadany



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 72
Skąd: Gdańsk-okolice
Wysłany: 2013-09-02, 11:44   

Każdy alternator ma regulator napięcia i ładuje aku tylko tyle co potrzeba. Szybciej ci podładuje aku a spadku mocy nie odczujesz ;-)
_________________
NIE JEDŹ SZYBCIEJ NIŻ TWÓJ ANIOŁ STRÓŻ POTRAFI LATAĆ

sj 410
 
     
lopes1987 
pomocnik mechanika
Mud Sand Rock'nRoll



Wiek: 36
Dołączył: 05 Kwi 2012
Posty: 400
Skąd: Mików (Bieszczady)
Wysłany: 2013-09-02, 11:49   

Ja mam u siebia altek 70Ah i aku 72Ah. Poprostu znajomek robi zmaine alternatora a akumulator będzie dopiero za miesiać bo brakło keszu;-)Więc bedzie to latać. PODZIĘKOWAŁ
 
     
yahoo33 
mechanik



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sty 2012
Posty: 618
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-09-02, 11:49   

Olo napisał/a:
Każdy alternator ma regulator napięcia i ładuje aku tylko tyle co potrzeba. Szybciej ci podładuje aku a spadku mocy nie odczujesz ;-)


Otóż nie każdy ma ;) Ale w zasadzie chyba wszystkie nowsze niż technologia rodem FSO mają ;)
_________________
yahoo33,

Samurai 1.6 16v - twinpower ;), Spring by Krzykku. Simex 31x10.5r15 Mosty 5.125, LR tył.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.