|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Poszukuje gotowego kitu do przerobienia hamulców
Pączek - 2013-06-04, 23:04 Temat postu: Poszukuje gotowego kitu do przerobienia hamulców Witam kolegów z racji że nie mam u kogo dorobić i przerobić hamulców kitu proszę o info gdzie kupić gotowy kit do przerobienia hamulców z bębnów na tyle na tarcze. Druga to przeróbka która potrzebuje to o ile się da w tym aucie obniżyć o 3-5 cm reduktor bo wał przedni idzie pod dużym kontem i rozwala krzyżaki oraz dostaje wibracji z przodu . Lift jest 4-5" Silnik 1.6 od Baleno
SamNaSamZSam - 2013-06-04, 23:13
tu masz lekturę o tarczach na tyle: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=3127
a z tym obniżeniem reduktora to jak Slavok mówił, nie bardzo w dół bez grubszego motania takiej półokrągłej poprzeczki. To raczej w druga stronę, zmniejsz trochę lift, albo może jakieś dystanse trza dorobić?
Pączek - 2013-06-04, 23:25
Nie mam o tym pojęcia a lift jest ori z USA do Crossa i ktoś czegoś chyba nie założył i coś jest nie tak z tym przednim walem bo lift jest spory
A z hamulcami nie bardzo mam czas walczyć i dorabia dlatego pytam czy ktoś dorabia gotowce . Kogos ewentualnie z okolic Wawy bystrego co wie jak to posprawdzać.
moziembl - 2013-06-04, 23:27
To raczej wały chyba trzeba przedłużać, a nie obniżać reduktor. A krzyżaki nie padają Ci bo na wieloklinie masz za duże luzy przez rozciągnięcie wałów?
Pączek - 2013-06-04, 23:29
Nie mam pojęcia nie sprawdzałem dokładnie bo już było późno ale z tego co mówił poprzedni właściciel mosty deko przekręcali żeby tak nie rozwalało krzyżaków .
moziembl - 2013-06-04, 23:30
Co do hamulców to możesz oddać na biedronki do Sławka on Ci przerobi dokładnie tak jak moje adres dokładny masz tu http://suzuki-czesci.pl/kontakt
Kamilson - 2013-06-04, 23:31
Oj kolega chyba kupił pomnik , którego poprzedni własciciele chcieli sie pozbyć ? czy sie myle?
moziembl - 2013-06-04, 23:32
Mogę popatrzeć na te twoje wały
Pączek - 2013-06-04, 23:34
No raczej się mylisz bo ten pomnik robi w terenie ładnie tylko tylko ma parę mankamentów do dopracowania.
Auto idzie do odnowienia blacharki inna ściana stanie i zabudowa bagażnika. Będzie w jaskrawo pomarańczowym kolorku z czarnymi rurami i zderzakami do tego wstawki alu najpierw zawias i wały zrobię Auto kupiłem w cenie windy wiec nie mam zmartwienia. A na autku kompletnie się nie znam bo nie miałem styczności.
Kamilson - 2013-06-04, 23:36
Myślałem , ze duzo to gorsze :) wyglądowo faktycznie nie jest zły :)
Pączek - 2013-06-04, 23:45
No w terenie robi ładnie ale ten wał mnie irytuje i hamulce resztę dopracuje bedzie piękny w teren
Hałas - 2013-06-04, 23:46
Sama tarcza kotwiczna na allegro stała pamiętam po jakieś 120zł
Do tego przetoczenie bębna, zaciski i tarcze, no i oczywiście klocki, ewentualnie kawałek przewodu hamulcowego
Chyba, że o czymś zapomniałem, dużo kompletowania jednak niema.
Pozdro
Didymos - 2013-06-05, 09:40
Strasznie wyliftowany, przedni wał ma prawo nie wyrabiać, chociaż tylny wał skończyłby się pewnie jeszcze wcześniej
Pączek - 2013-06-05, 11:46
Z tego co udało mi się ustalić to jest o jakieś 20-25cm podniesiony od oryginału . Tył chodzi ok a przedni nie wyrabia podobno da się ogarnąć zawias jest dedykowany do jazdy po skałach. Mysle że ktoś po drodze coś zdemontował i dlatego następni właściciele mieli problem.
SamNaSamZSam - 2013-06-05, 13:09
naklejkę widzę Pułtuski klub 4x4 może ktoś z forum zna ten sprzęt i coś podpowie?
pacol - 2013-06-05, 13:48
A ja bym go chetnie zobaczył i może wtedy bym coś podpowiedział. Trzeba by się spotkać, bo warszawa to moje okolice i nie tylko bo Kostucha również. :)
Pączek - 2013-06-05, 17:55
Ja auto znam z Pułtuska z Klubu niestety właściciel z Pułtuska się tym nie przejmował tylko jeździł. On tak już kupił ktoś wcześniej coś spartolił .
Pacol możemy się ustawić jakoś tylko aktualnie autko stoi w Nowym Mieście( 50 km od wawy) u mnie na hali. Szykuje się do wymiany krzyżaków i końcówek drążków oleje itp
slavok - 2013-06-05, 17:58
wrzuć foty tego zawieszenia od spodu, ciekawe jestem co to tam pomotanie jest... swoją drogą będzie wysoko bo z tego co widzę spring pod ramą...
Pączek - 2013-06-05, 18:01
To jest od tyłu jutro dodam albo wieczorem puźnym więcej fotek bo nie robiłem.
Didymos - 2013-06-05, 21:20
Jak na super rockcrawlingowe zawieszenie za zylion, to wygląda tak sobie (bez złośliwości).
Coś jest skopane z kątami osadzenia sprężyn, bo masakrycznie je powyginało.
Tylny most ma zmieniony kąt główki i to dosyć mocno.
zajxt - 2013-06-05, 22:34
tak jak pisze Didymao mocowania sprężyn do poprawki i ja zastosował bym niższe sprężyny (po łaskim może ok,ale na trawersach tego nie widzę )
pacol - 2013-06-05, 22:35
Dla Ciebie 50km od wawy dla mnie 100km od nowego miasta, Jak patrze w maps google
slavok - 2013-06-05, 22:36
Zastanawiam się jak ten tył się krzyżuje skoro końcówka a-wahacza przy moście jest na takiej tulejce która ogranicza obrót mostu...
chomik. - 2013-06-05, 22:41
ja też początkowo planowałem zrobić podobnie, tylko na uniballu, tak jak jest w Gracie 2... ale w końcu zastosowałem sprawdzone rozwiązanie na końcówce drążka kierowniczego z ciężarówki
Pączek - 2013-06-05, 23:04
Wykrzyż ma 1m i dopiero koła się unoszą z tego co widziałem i w terenie jest naprawdę ok gorzej na asfalcie . Most tylny ma zmieniony kat bo wał nie wyrabiał przedni zresztą też ale dojdziemy do ładu spokojnie będzie żyło zawsze z większego da się zrobić trochę mniej niż sztukować. z tym drganiami to popatrzyłem i wydaje mi się że padnięte jest łożysko na główce bo jest luz i krzyżaki tyłu przednie maja luz ale niewielki końcówki wymienię jutro bo dziś zdemontowałem panhard jest na unibolach
A tu jest foto fakt zawias zrypany ale go uratujemy .
paw3ł - 2013-06-05, 23:07
Nie to żebym sie czepiał, ale spiepszone to zawieszenie trochę jest. Wały idą pod gigantycznym kątem, sprężyny dziwnie wygięte i pod ramą, sierżant na takiej tulei (ale chyba tak jest w dedykowanym zestawie z usa - trzeba sprawdzic). Sporo do poprawki niestety.
Pączek - 2013-06-05, 23:10
Puki co zajmę się buda i kompletowaniem mostów od Toyoty albo od landryny i zmodyfikowaniem nadwozia wedle mojego planów i potrzeb . Z mostami tymi co mam popatrzę posłucham waszych rad i będę myślał co dalej. W teren mam czym latać na rajdy też to ten spokojnie będzie się robił kabine lakirnicza i miejsca tez mam sporo na hali to się zmota kabinę zrobi zabudowę. A potem zawiasem się zajmiemy .Prawdopodobnie oddam do Pana Sławka bo od razu wiedział o co chodzi .
Co myślicie o włożeniu mostów od Range Rover albo co byście proponowali do tego silnika odpowiedniego 1.6 od Baleno
Zastanawiam się co zrobić z tymi wałami i mostami co by było ok aż taki lift mi niepotrzebny sprężyny też da się ogarnąć wahacze można zrobić regulowane.
Jak ktoś potrzebuje miejsca do naprawy lub polakierować auto to użyczę komory i miejsca migomaty gazy itp mam na hali(50 km od Wawy)
zajxt - 2013-06-05, 23:20
sprężyny wepchane pod ramę pewnie po to żeby był tak mocno podniesiony,jest tam sporo do poprawek a poprawki są najgorsze
slavok - 2013-06-05, 23:22
nic nie zrobisz... by coś poprawić to musisz przerobić cały zawias... wrzucić krótsze springi to się zmienią kąty główek (które i tak są spaprane) no i nie dziwota, że padły łożyska na wałku ataku, przy tak zadartej główce te łożyska nie mają w ogóle smarowania... zmienisz to kolejne też padną w szybkim czasie, nie wiem co Ci poradzić ale rozumiem twój ból, też kupiłem zmote i poprawiałem po kimś.
zajxt - 2013-06-05, 23:23
daj niższe sprężyny na tył,a przód mocowani do boku ramy będzie ok
[ Dodano: 2013-06-05, 23:26 ]
wahacze mocowane w jednym punkcie i trzeci wahacz z regulacją z tyłu sierżant
Pączek - 2013-06-05, 23:44
Własnie tak myślałem żeby tył zostawić na krótszych a przednie dać na boki uchwyty mostów idzie dorobić i przespawać tym bardziej że zamiar jest założyć inne.
mosty.
Czy te łożysko na moście tylnym( główka ) jest wymienne i gdzie je kupić bo nie mogę nigdzie znaleść.
jeżu - 2013-06-06, 09:01
Jak będziesz zalewał tylny most olejem to stań na górce przodem w dół i zalej trochę więcej, zawsze smarowanie będzie trochę lepsze.
Didymos - 2013-06-06, 10:29
Jakiś rzeźnik bez pojęcia to robił, cały zawias jest dramatycznie skopany
Taki lift w samuraiu to nieporozumienie, poza bojowym wyglądem nic dobrego nie wnosi.
Ja bym poodcinał wszystkie mocowania sprężyn i zrobił to od nowa, ale ze sprężynami z boku ramy, ewentualnie w przypadku braku miejsca na tył sprężyny z paska b5 pod ramę.
Mosty od rr to taki sobie pomysł, jakieś mega wytrzymałe nie są, a mają bardzo szybkie przełożenia - 3,54:1, nawet z reduktorem 4,16 nie będzie rewelacji.
Pączek - 2013-06-08, 09:08
Damy radę to ogarnąć tylko pytanko te sprężyny od B5 to pod ramę podejdą czy jak? . Albo te dotniemy co mam. Może mi ktoś podesłać foto mocowania sprężyn przodu i tyłu jak to normalnie wygląda po przerobieniu na oryginalnych mostach ( najlepiej pod rama i wąskich). Zawias jest oryginalny na pewno ale przez ten okres od założenia zapewne z braku elementów wymiennych ktoś wprowadzał zmiany i jest spaprane . Szukam jednej końcówki na drążek kierowniczy bo mam z jednej strony ori suzuka a z drugiej strony grubsza i nie wiadomo od czego a jest wywalona
Didymos - 2013-06-08, 10:21
Obejrzyj sobie furę Chomika, w prawdzie sprężyny ma tylko z tyłu, ale imho tak to powinno właśnie wyglądać.
Co do sprężyn pod ramą, to patent jest taki sobie, jeśli dasz krótkie sprężyny, to skok zawieszenia wyjdzie mizerny, bo sprężyny się szybko poskładają, jeśli dasz długie, to już wiesz, jak to będzie wyglądało.
Pewnym ratunkiem są właśnie tylne sprężyny z passata b5 i inne podobne - mają one kształt baryłki, a nie walca i dzięki temu przy max ugięciu zwoje nie opierają się o siebie, tylko składają jeden w drugi, to dobry kompromis między rozsądną wysokością i odpowiednim skokiem zawiasu.
KRZYKKU - 2013-06-08, 13:39
współczucia kolego... dałeś się nieźle wkręcić z tym "profi" zawieszeniem ala" rock crawling" made by USA jednak Kamil miał rację to jest zwyczajny pomnik który wędruje z rąk do rąk i woła o pomstę do nieba. Wymiana łożysk na ataku w tylnej główce na niewiele się zda z powodu który opisał Slavok no chyba że do dalszej odsprzedaży aby było cicho. Patrząc na sprężyny i przedni drążek kierowniczy widzę tutaj w roli inżyniera Pana z pod monopolowego który jako jedyny w okolicy miał spawarkę... , wszystko do rozbiórki.
P.S. na pewno niemiec do granicy gonioł bo si rozmyśloł ze sprzedaży, bez obrazy ale więcej będziesz miał roboty przy doprowadzeniu "tego" do stanu używalności niż jeśli byś kupił w miarę oryginalny samochód, jedyne co Cię usprawiedliwia przed nabyciem tego "monstera" to cena o której wspomniałeś a i silnik jeśli zdrowy ratuje sytuację.
Pączek - 2013-06-09, 11:08
Słuchajcie w tej cenie niema co się spodziewać cudów winda nowiutka super winch 14000 i silnik jest ok . Co do zawieszenia to niestety wszystko się potwierdza to jest zawieszenie z USA ale niestety przez parę lat użytkowania i usterek zawsze ktoś coś zmieniał z braku części zamiennych ratował się jak mógł a każdy następny właściciel nie wiedząc skąd brać graty zamienne coś poprawiał psując przy okazji i doprowadził do stanu aktualnego. Rozmawiałem z człowiekiem który ma oryginalna instrukcje z zaleceniami montażu tego zawiasu i będziemy się starali coś ogarnąć. Auto przy okazji zmiany mostów na szerokie ori od samca będzie miało poprawione sprężyny nowe drążki i panhard bo te są już sfatygowane i nieraz dostały. Wiem że to auto będzie latało i wyglądało jak należy. Poza tym ten samochód ma latać w błocie i terenie a nie po płaskim wiec to że coś się urwie powygina to normalka.
SamNaSamZSam - 2013-06-09, 11:54
z ciekawości czysto poznawczej - zapodaj linka albo poskanuj tę instrukcję. Ciekaw jestem jak z takim liftem oryginalna instrukcja rozwiązuje problem choćby problem kątów pracy wałów i drążków.
kostuch - 2013-06-09, 12:25
Pączek napisał/a: |
...zawias jest dedykowany do jazdy po skałach... |
Pączek napisał/a: |
... ten samochód ma latać w błocie ... |
Nie chcę cię martwić, ale te dwie rzeczy ciężko pogodzić ze sobą.
Jeżeli faktycznie to jest jakaś jankeska wydumka do rockcrawlingu, to w naszych warunkach będzie działać gorzej niż seryjne auto.
KRZYKKU - 2013-06-09, 13:52
kostuch napisał/a: | jankeska wydumka do rockcrawlingu, to w naszych warunkach będzie działać gorzej niż seryjne auto. |
nie zgodzę się z Tobą w tej kwestii, chcesz powiedzieć że ori Samurai na małych kołach bez prześwitu jest w stanie objechać nawet mocno spartolony, wyliftowany samochód na dobrym bucie??? czy chodziło Ci o trawersy konkretnie? bo w błocie nie widzę sensu takiego porównania...
A no i zapomniałem że nie da się wsadzić większego koła do oryginalnego Samuraia bo się nie zmieści więc trzeba albo ciąć albo dystansować i podnosić bude albo jedno i drugie a to już nie będzie oryginalny Samurai, w błocie prześwit choćby do budy daje już dużą przewagę i możliwość większego koła tak że sam wiesz jak jest.
kostuch - 2013-06-09, 14:53
KRZYKKU napisał/a: | kostuch napisał/a: | jankeska wydumka do rockcrawlingu, to w naszych warunkach będzie działać gorzej niż seryjne auto. |
nie zgodzę się z Tobą w tej kwestii, chcesz powiedzieć że ori Samurai na małych kołach bez prześwitu jest w stanie objechać nawet mocno spartolony, wyliftowany samochód na dobrym bucie??? czy chodziło Ci o trawersy konkretnie? bo w błocie nie widzę sensu takiego porównania...
|
Większość i tak zależy od kierownika
Przypuszczam że na dobrym bucie żywot krzyżaków na wałach kolegi Pączka będzie około pół rajdu.
Samurai na małych kołach ma trzy zalety:
- około 50-80kg mniej wagi
- sporo większą przeżywalność przegubów
- krócej podróżuje do wnętrza ziemi, więc łatwiej się wywleka na windzie
KRZYKKU - 2013-06-09, 16:31
nie przekonałeś mnie żadnym z tych argumentów, przesadnie lekki wóz też nie jest plusem a masa koła jest do zniesienia bo nie dźwiga jej zawias - na wszystko jest usprawiedliwienie a podróż samuraiem na windzie mnie nie kręci, uważam windę za polisę a nie środek lokomocji. Sztuką jest tak zrobić samochód żeby jechał jak najdalej a nie łatwo się wyciągał... ale to tylko mój światopogląd a każdy robi pod swoje upodobania
kostuch - 2013-06-09, 20:11
KRZYKKU napisał/a: | nie przekonałeś mnie żadnym z tych argumentów, przesadnie lekki wóz też nie jest plusem a masa koła jest do zniesienia bo nie dźwiga jej zawias - na wszystko jest usprawiedliwienie a podróż samuraiem na windzie mnie nie kręci, uważam windę za polisę a nie środek lokomocji. Sztuką jest tak zrobić samochód żeby jechał jak najdalej a nie łatwo się wyciągał... ale to tylko mój światopogląd a każdy robi pod swoje upodobania |
Ale ja wcale nie chciałem cię przekonać
Chciałbym mieć przesadnie lekki wóz. LJ80 mogę nadrzucać ręcznie na bok jak trochę stęknę. W terenie byłoby to nie do przecenienia
ps.
Masa koła jest "masą nieresorowaną". Dąży się do minimalizowania tej wielkości.
KRZYKKU - 2013-06-09, 21:31
Nie, no wiadomo każdy lubi co innego, spoko. A na śniegu lekkim samochodem to lepiej się powozi czy gorzej?
Pączek - 2013-06-11, 07:19
Trochę latam już w terenie i jak dla mnie auto w teren ma mieć nisko środek ciężkości i najlepiej po środeczku do tego szerokie mosty odpowiednio dobrana rolka no i waga mała .
Za to do jazdy po skałkach jest ważna wysokość i środek ciężkości
Jak auto jest wysokie to dobrze daje sobie radę w błocie wodzie itp . Niestety muldy na OS są tragiczne i ostre zakręty.
I to się potwierdza w moim zakupionym błoto ciężkie robi idealnie(niczym nie trze niema spychu) ale na płaskim już jest gorzej w sobotę spróbuje wam pokazać jakie ma wykrzyże na tym spapranym zawiasie . Dziś tak popatrzyłem i jak dla mnie aż tak źle nie jest. Na wąskich mostach niema miejsca żeby uchwyty sprężyn założyć obok ramy z przodu zresztą z tyłu też. Podejrzewam że kiedyś w tym aucie były szerokie mosty lub całkiem od czego innego ale z biegiem lat ktoś ten zawias przerabiał i jest jak jest .. Będzie dobrze. Na razie szukam firmy która wykona mi od nowa panaharda i drążek kierowniczy regulowany.
slavok - 2013-06-11, 11:56
Pączek, z Twoich okolic jest CYBUL Radical Solutions - oni ogarniają takie rzeczy, myślę, że Ci dorobią.
Pączek - 2013-06-14, 06:25
Tak wiem znam człowieka w Lipcu go wstawię bo teraz mam przygotowania do 21-23,06 Duszno Polanda i 28.06 wyjazd do Rosji terenówkami.
zajxt - 2013-06-20, 22:59
Cybul się dobrze ceni
Pączek - 2013-06-21, 07:01
Niestety mam parę opcji na ta chwile wybiore najlepszą
|
|