|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Samurai 1.3 Gaźnik Aisan nie chodzi 2 cylinder
Art - 2015-08-10, 21:22 Temat postu: Samurai 1.3 Gaźnik Aisan nie chodzi 2 cylinder Czołem - mam kłopot z silnikiem.
Ostatnio zauważyłem spadek mocy, oraz to że na wolnych obrotach nie chodzi 2 cylinder, ponoć załącza się na wysokich obrotach ale jakoś dla mnie tego nie widać za bardzo.
Nie wiem co to może być, a dzisiaj robiłem następujące testy:
Nowa świeca, nowy przewód wysokiego napięcia, kopułka zapasowa, zmierzone ciśnienie na cylindrze 13 ATM.
Bez zmian przy tych operacjach - nie chodzi.
Ponoć może być to jeszcze problem podpartych zaworów - ale nie chce rozbierać góry na darmo... lub też ktoś mówił że może gdzieś łapie lewe powietrze i nie działa jakieś podciśnienie...
Jak ktoś ma jakiś pomysł na sprawdzenie bez rozbierania - dzięki za wskazówkę.
Ps. Jakiś tydzień przed tym kiedy zauważyłem że nie chodzi 2 gar - czyściłem gaźnik sprayem do czyszczenia - ale raczej to nie to bo spadek mocy był przed tym i pewnie już wtedy nie chodził tylko nie zauważyłem bo latam 1 na miesiąc tym autem : (
Silnik ma pojemność 1298 + gaźnik autoamtyczne ssanie Aisan - piszę bo raczej gaźnik był w tych 1321 czy jakoś tak - ten mój jest z Belgii i nie wiem czy to nie wynalazek na rynek usa - produkcja Japonia rok 94.
Pozdrowienia.
Lexx - 2015-08-10, 21:26
Kable na kopulce masz na 100% dobrze podlaczone?
Jesli gaznik by cuda robil to raczej na wszystkich garach.
Suzuki na 2ch cylindrach wydaje odglos identyczny jak maluch
Art - 2015-08-10, 21:36
Nie chodzi tylko 1 cylinder nr.2 reszta działa...
Kable ok - zresztą zmieniałem kopułkę na drugą...
zajxt - 2015-08-10, 21:41
zapraszam na pomiar ciśnienia
Art - 2015-08-10, 21:47
Dziękuję, raczej wpadnę na swapa jak to się nie naprawi zaraz... Ciśnienie mierzone - 1 i 2 gar po 13 ATM mają - ponoć to dobre wartości...
manias79 - 2015-08-10, 22:40
A luzy zaworowe wyregulowane? Operacja nie wymaga wielkiej ingerencji w silnik...
Starscream - 2015-08-10, 22:42
lewe powietrze sprawdzisz dezodorantem najzwyklejszym.
Art - 2015-08-10, 23:26
Luzy, owszem do sprawdzenia, ale nie chciałem zrzucać od razu dekla - chyba raczej się nie obejdzie...
Jak tym dezodorantem się sprawdza? nie chciałbym wypachnić komory silnika i ich nie odkryć : )
manias79 - 2015-08-11, 07:19
Art - tutaj masz Slawka poradnik ze zdjeciami. Nie ma sie czego obawiac http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=36520#36520
Starscream - 2015-08-11, 23:11
normalnie -psikasz w okloice kolektora dolotowego jak załapie gaz z dezodorantu to obroty w góre podobnie jak na samostarcie, tak smo sprawdzisz szczelność puszki, mozesz to zrobić samostartem albo czymś co ma dobry zapłon.
Szczerze to nie bardzo wieże że jest to wina luzów jak by musiały by być duże żeby tak pracował silnik. ja bym jeszcze cewke sprawdził. Szkoda że nie masz LPG bo to dobrze rozgranicza układ zapłonowy od gaźnika.
Art - 2015-08-12, 08:43
Cewka chyba jest ok - bo iskra na świecy z drugiego cylindra jest prawidłowa - odpinam przewód podłączam do drugiej świecy + do masy i strzela jak zapalarka do gazu : )
[ Dodano: 2015-08-14, 22:28 ]
Rozwiązana zagadka, niepotrzebnie rozbierałem pokrywę, ale zawsze się zajrzało...
problemem było podciśnienie - pęknięty wężyk, który akurat odchodzi z drugiego cylindra - po lewej stronie pod filtrem powietrza obok takiej zielonej kostki.
Dzięki za wszystkie podpowiedzi.
|
|