Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Czyżby termostat ?

PiotrW - 2012-12-11, 18:35
Temat postu: Czyżby termostat ?
Witam. Przejrzałem forum ,nawet znalazłem podobny temat jednak nie rozwiał on moich wątpliwości .
Mój problem polega na tym ,że np. gdy rano gdy odpalę auto to na ssaniu ma z 2500 obrotów , w trasie silnik osiąga temperaturę na 1/4 wskaźnika ,a obroty wtedy schodzą na 1500 .Ale wystarczy ,ze dojadę do warszawy i przy normalnej jeździe po mieście temp na połowie ,a obroty 800-900 . Jak wyjadę w trasę to z powrotem temp. 1/4 i obroty na 1500 . Podejrzewam ,że może termostat nie domyka ale może ktoś przerabiał ten temat i się wypowie. Dziękuję

Tanto - 2012-12-11, 19:01

Zapomniałeś o ważnej rzeczy - gaźnik czy wtrysk?
Wzrost temperatury przy jeździe po mieście może wiązać się z niewydolnością wentylatora - mniejsza prędkość daje słabsze chłodzenie 'naturalne'

PiotrW - 2012-12-11, 19:21

Gaźnik ,w mieście wszystko wydaje się być ok ,zastanawia mnie tylko dlaczego w trasie nie dogrzewa na tyle ,że nie schodzi ze ssania , wasze też tak mają ?
farba - 2012-12-11, 19:59

panowie mam pytanie jak powinna być położona wskazówka z temp bo ja mam jak stoję to jest w połowie a jak jadę to podchodzi pod górna kreskę i później wskazuje na to ze otwiera się termostat bo trochę spada i trak jest cały czas. termostat mam nówkę.
sokratesb - 2012-12-11, 21:05

Wszyscy mówią (łącznie ze mną), że mają tak w 1/3 skali. Ja nigdy nie widziałem u siebie więcej, nawet nie widziałem, żeby do połowy doszedł. Mówię oczywiście o sprawnym samim, bo jak niesprawny był, to aż do czerwonego, naturalnie. :mrgreen:
manias79 - 2012-12-11, 21:06

farba napisał/a:
panowie mam pytanie jak powinna być położona wskazówka z temp bo ja mam jak stoję to jest w połowie a jak jadę to podchodzi pod górna kreskę i później wskazuje na to ze otwiera się termostat bo trochę spada i trak jest cały czas. termostat mam nówkę.
Miałem tak samo - okazało się, że główny przewód masowy idący do karoserii się poluzował

PiotrW napisał/a:
Gaźnik ,w mieście wszystko wydaje się być ok ,zastanawia mnie tylko dlaczego w trasie nie dogrzewa na tyle ,że nie schodzi ze ssania , wasze też tak mają ?
Gaźnik Aisan to złośliwa gadzina. Oddać do fachowej regeneracji (koszt ok. 300 PLN) albo wymienić na pony. Pzdr.
Starscream - 2012-12-11, 22:47

i właśnie dla tego kupiłem normalny wskaźnik temp. Bo na połowie, na 3/4 "du.. maryny"
wywaliłem czujnik i wkręciłem ten co ze wskaźnikiem był. Teraz wiem ile mam.
temperatura w moim aucie waha się od 87- 94 bez względu gdzie jadę.
Teraz mam zatkaną połowę chłodnicy plastikiem bo schładzało go nawet do 75

Zawias - 2012-12-11, 22:57

Chyba zasłoniętą ?
corny - 2012-12-11, 23:32

:mrgreen:
Zawias napisał/a:
Chyba zasłoniętą ?
:mrgreen: :mrgreen:
farba - 2012-12-12, 07:18

panowie przepraszam ze o tym pisze ale jak powinna byc rozmieszczona masa w samuraiu bo ja mam aku przelozona na druga strone a mam tylko kabel minus chycony do skrzyni.
a nie powinno byc do budy??

Zawias - 2012-12-12, 07:39

Minus powinien być do karoserii i masa silnik - buda.
kostuch - 2012-12-12, 10:09

Starscream napisał/a:
i właśnie dla tego kupiłem normalny wskaźnik temp. Bo na połowie, na 3/4 "du.. maryny"
wywaliłem czujnik i wkręciłem ten co ze wskaźnikiem był. Teraz wiem ile mam.
temperatura w moim aucie waha się od 87- 94 bez względu gdzie jadę.
Teraz mam zatkaną połowę chłodnicy plastikiem bo schładzało go nawet do 75


Sauna w samuraiu? :mrgreen:
Chyba o temperaturę silnika ci chodzi.
Czujnik i wskaźnik są ok. Zamiast kupować jakieś wynalazki, wystarczy lekko podgiąć wskazówkę w zegarze i zaczyna pokazywać "pełnym zakresem".

ps.
Nie chcę cię dołować, ale jeżeli musisz zasłaniać chłodnicę aby utrzymać temperaturę, to masz do wymiany termostat :-)

yahoo33 - 2012-12-12, 20:01

Odrazu dołować, termostat kosztuje grosze a roboty na 10 min. ;)
Jest mi ktoś wstanie powiedzieć kolor oryginalnego kabelka idącego do czujnika termostatu w Samuraiu gaźnikowym?

V - 2012-12-13, 21:16

koledzy mam podobną sytuacje jak PiotrW
rano odpalony silnik wchodzi na ok 2500 obrotów, złapie temp na max 1/4 skali i tak trzyma ciągle a wolne obroty w okolicach 1500
czy może to być faktycznie termostat? czy coś poważniejszego?
silnik1,3 wtrysk, santana "99

Zawias - 2012-12-13, 21:40

Chłodnica na dole ciepła ?
V - 2012-12-13, 22:00

Nie wiem, jutro sprawdze
Tanto - 2012-12-13, 23:09

Objaw pojawił się nagle czy zawsze tak było? Może po prostu coś jest rozregulowane, a może padł jakiś czujnik i komputer świruje.
PiotrW - 2012-12-14, 17:18

U mnie jest tak,że dół gorący ,a góra chłodniejsza ...
Didymos - 2012-12-14, 17:57

Dziwne :roll:
Może mało płynu...

PiotrW - 2012-12-14, 21:36

no fakt, płyn gdzieś zniknął ... Kurcze nie widzę żadnych wycieków ,skąd najczęściej leci w suzi ?
V - 2012-12-14, 21:46

Samochód stał przez dłuższą chwile i póżńiej nagle tak sę stało
sprawdzałem chłodnice na dole jest troche chłodniejsza ale nie całkiem zimna
a przypomniało mi się jeszce ze niedawno jedna mała wredna kuna zezarła mi kabel wysokiego napięcia na trzecim baniaku, dziś zobaczyłem że gryzła też kabel od sondy

auto ma jeszcze jeden dziwny objaw, mianowicie najczęśćiej na drugim biiegu jak wciskam mocno gaz to najpierw go przydławi i zachwile się zbiera ale jest bardziej mułowaty niż wczesniej,nie wiem czy to nie wina pompki moze jakiśsyf się dostał?

slavok - 2012-12-17, 22:50

dalszą dyskusja nad sensownością zasłaniania chłodnic możecie prowadzić:
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=26542#26542 - tam

mg - 2014-01-20, 11:22

Witam. Od jakiegoś czasu wskaźnik temperatury idzie mi w czasie jazdy ostro do góry (żeby uniknąć zagotowania otwieram ciepły nawiew na maksa). Termostat sprawdziłem, jest ok, natomiast po jego wymontowaniu nie dogrzewa. Ktoś już to przerabiał?

Furmanka to SJ410 rocznik 87

Maverick - 2014-01-20, 12:16

Jak sprawdzałeś termostat? Po czym wnosisz że jest ok?
mg - 2014-01-20, 12:22

Oczywiście na początku wymieniłem termostat. Tyle, że z drugim była taka sama sytuacja. Wymontowałem, oba ugotowałem i oba się otwierają.
SamNaSamZSam - 2014-01-20, 13:00

w pierwszej chwili chciałem napisać, że może chłodnica zapchana i żebyś zbadał czy grzeje się cała, ale skoro bez termostatu nie dogrzewa, to chyba ten motyw odpada. Rozumiem, że taka podstawa jak sprawdzenie poziomu płynu zrobiona?

Czy problem zaczął się pojawiać nagle? Może ma związek z mrozami i zamarzającym płynem?

manias79 - 2014-01-20, 14:06

A czujnik temperatury wody sprawdziłeś? U mnie jak nie dokręciłem dobrze masy na klemie akumulatora, to miałem takie same objawy jak u ciebie

Tutaj masz manuala, poszukaj, może znajdziesz coś na swój temat: http://www.acksfaq.com/86-87_410_FSM.htm

mg - 2014-01-21, 11:55

Dzisiaj miałem odrobinę luźniejszy dzień w robocie, więc przyjrzałem się co i jak. Przy wskaźniku temperatury "bliskim zagotowania" chłodnica na dole jest zimna, na górze ciepła, ale nie gorąca. Obudowa termostatu gorąca. Co ciekawe, wskaźnik spada do ok. 3/4 po włączeniu świateł.

Manias79, dzięki za manual, będzie co czytać w długie, zimowe wieczory.

SamNaSamZSam - 2014-01-21, 12:09

To może jednak elektryka zawodzi, albo masz zapowietrzony układ i termostat choć sprawny w warunkach laboratoryjnych (gotowanie) nie otwiera dużego obiegu w pełni (chłodnica ciepła na górze, termostat gorący). Zapytam jeszcze wprost - sprawdzałeś poziom płynu, dolewałeś czegoś? Czy auto stoi pod chmurką na mrozie?
mg - 2014-01-21, 12:19

Płyn w chłodnicy jest pod korek, przy ciepłym silniku po odkręceniu nie wytryskuje. Furmanka niestety stoi na mrozie, latem, jak wystarczy czasu, będę musiał rozbudować szopę.
SamNaSamZSam - 2014-01-21, 12:44

W chłodnicy sprawdzałeś płyn czy w zbiorniczku wyrównawczym? Nie znam się specjalnie i nie wiem czy to ma znaczenie, ale to chyba w zbiorniczku powinieneś mieć oznaczony jakiś poziom i do niego się dostosować.
manias79 - 2014-01-21, 12:58

A może płyn był złej jakości i u dołu chłodnicy zamarzł? Takie tam dyrdymały 8-)
mg - 2014-01-21, 13:01

W zbiorniczku ok, ale w chłodnicy też sprawdzałem. Zagadam z sąsiadem o garaż na weekend i coś tam pogrzebię. Jakby ktoś jeszcze podał patent na odpowietrzenie chłodnicy i płukanie kanałów, byłbym wdzięczny.
Maverick - 2014-01-21, 13:19

Płukanie to trzeba wziąć węża ogrodowego i podpiąć się w każdą dziurkę.
Albo użyć jakiś specyfików do czyszczenia układów chłodzenia.

Układ w Samuraiu powinien się sam odpowietrzyć.

mg - 2014-02-03, 09:22

Hej. Płukanie chłodnicy i układu zrobione, efektów brak. Wina leży chyba jednak po stronie elektryki lub czujnika. Ale to już temat na następną "sesję sado-maso" :-D .
skfarek - 2014-02-06, 17:25

Witam koledzy po wymianie filtra i oleju w silniku wydaje mi się ze temperatura w moim samuraju teraz rośnie większa dochodzi do ponad 3/4 wskaznika, wczesniej tak nie miałem. Czy tak powinno być?? Bo boje się zeby go nie zagotować.
Arek - 2014-02-07, 13:44

U mnie to wygląda tak. Przed wymianą termostatu się nie dogrzewał - termostat non stop otwarty. Po wymianie i przy normalnej jeździe wskazówka jest lekko niżej niż połowa, natomiast w terenie podchodzi wyżej - nawet pod 3/4 wskaźnika. Ale to jedyny objaw. Płyn nie znika z układu, wentyl się załącza (termostat chyba 86 stopni).

Głupia podpowiedź - upewnij się co do właściwego poziomu oleju w silniku.
Kwestia druga- obadaj termostat.

skfarek - 2014-02-07, 13:50

No poziom ileju na zimnym silniku jest troche ponad max czyli tak 0.6cm ponad max na miarce. ale przeciez to nie bedzie powód wysokiej temperatury wody. Ale dziś zauważyłem niepokojącą rzecz. Jak jade bez swiateł to wskazówka stoi w połowie, jak włącze światła mijania to podchodzi na 3/4 wskaznika a jak włącze długie to już prawie do czerwonego podchodzi. Czego to moze być wina??
manias79 - 2014-02-07, 13:54

skfarek napisał/a:
No poziom ileju na zimnym silniku jest troche ponad max czyli tak 0.6cm ponad max na miarce. ale przeciez to nie bedzie powód wysokiej temperatury wody. Ale dziś zauważyłem niepokojącą rzecz. Jak jade bez swiateł to wskazówka stoi w połowie, jak włącze światła mijania to podchodzi na 3/4 wskaznika a jak włącze długie to już prawie do czerwonego podchodzi. Czego to moze być wina??


Sprawdź kable masowe (u mnie jak miałem niedokręconą klemę na akumulatorze to gwałtownie wskazówka temperatury silnika szła do góry, na czerwone pole)

SamNaSamZSam - 2014-02-07, 14:00

to pewnie coś nie bardzo z elektryką. Może przy wymianie oleju ktoś zawadził wiązkę albo samo przyłączenie czujnika temp. i coś się zwiera, straciło masę itp.

Obadaj w pierwszej kolejności może przyłącze samego czujnika temp.

[ Dodano: 2014-02-07, 14:01 ]
oo Manias na posterunku :)

manias79 - 2014-02-07, 14:04

SamNaSamZSam napisał/a:

[ Dodano: 2014-02-07, 14:01 ]
oo Manias na posterunku :)



moziembl - 2014-02-07, 14:05

Generalnie masz do sprawdzenia masy, i bezpiecznik na białym z tym paskiem przewodzie odchodzącym od + aku.

Niestety instalacja w Samim, jest mocno oszczędna i przekroje sa zaniżone przez to duże spadki. Ja wywaliłem starter na przekaźnik, światła długie i krótkie na przekaźnik bezpośrednio pod aku. wymieniłem kabel miedzy altkiem a aku. nareszcie jest jak nieźle


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group