Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - 1,9 Diesel Polonez w Samurai

JKD - 2011-03-20, 20:06
Temat postu: 1,9 Diesel Polonez w Samurai
witam calkiem przypadkiem jestem posiadaczem takiego silnika i tak sie wlasnie zastanawiam czy go nie wrazic go do suzuki jak ktos robil takie rzeczy to byl bym wdzieczny za wszelkie wskazowki czy jest sens czy niema co potrzeba i wogole jak najwiecej info mile widziane wielkie dzieki
ilio - 2011-03-20, 20:14
Temat postu: Re: 1,9 Diesel Polonez w Samurai
JKD napisał/a:
witam calkiem przypadkiem jestem posiadaczem takiego silnika i tak sie wlasnie zastanawiam czy go nie wrazic go do suzuki jak ktos robil takie rzeczy to byl bym wdzieczny za wszelkie wskazowki czy jest sens czy niema co potrzeba i wogole jak najwiecej info mile widziane wielkie dzieki



jesli chcesz to zrobić dobrze to zajmie to dużo czasu , trochę pieniędzy i trochę samozaparcia .


Potrzebujesz silnik 1.9d razem z łapami + poduszki
skrzynie z poloneza diesela bo ma inny dzwon
rozrusznik
wał z suzuki + wał z poloneza z wieloklinem zaraz za gumą po to aby je przetoczyć i pospawać

przewody wodne , hamulcowe , elektryczne , większy akumulator , przerobić wydech i kupę innych rzeczy


w razie zapytań służę pomocą

JKD - 2011-03-20, 20:44

a jest to wogole sens robic bedzie to jezdzilo czy lepiej olac sprawe i zrobic tak jak wszyscy i wlozyc vitare 1,6
ilio - 2011-03-20, 20:50

JKD napisał/a:
a jest to wogole sens robic bedzie to jezdzilo czy lepiej olac sprawe i zrobic tak jak wszyscy i wlozyc vitare 1,6



silnik z vitary jest mniej pracochłonny ale tylko dla SJ413, za to diesel to magia mocy i niższe spalanie

JKD - 2011-03-20, 21:36

a skrzyni z samuraia nie da sie jakos spasowac z dieslem poloneza jakas flansza czy cos
ilio - 2011-03-20, 21:48

JKD napisał/a:
a skrzyni z samuraia nie da sie jakos spasowac z dieslem poloneza jakas flansza czy cos



da sie tylko z mojego punktu widzenia nie ma to większego sensu , dlaczego ?

skrzynia z benzyny a skrzynia z diesla ma inne przełożenie główne a związane jest to prędkością obrotową silnika nie wspominając o momencie obrotowym,

po za tym dochodzi kwestia centrowania skrzyni względem silnika poprzez flansze , rozrusznik do diesla jest mocniejszy i ma przekładnię planetarną i takie tam inne...


więc po co kombinować - skoro można kupić całe auto lub chociaż zespół napędowy z poloneza diesla .

flansza i poduszki to kawał nie zapłaconej mozolnej pracy którą to czasem poprawia się kilka razy .

Wał pomiędzy jednostką napędową poloneza diesla a reduktorem suzi ma 20 cm lub jak kto woli 200 mm i musi być ustawiony prawie że w lini prostej .

Z jednej strony jest sprzęgło gumowe które nie może pracować wychylone w żadnej z dwóch płaszczyzn a z drugiej strony krzyżak który to im większy ma kąt natarcia tym szybciej się zużywa .

JKD - 2011-03-20, 21:59

bo wlasnie chodzi o to ze silnik kompletny bez skrzyni mam a mam tez do roboty teraz sprzeglo i myslalem nad spiekiem a pewnie podobne pieniadze wyjda w przeszczepie motoru jak kupowanie tarczy docisku i lozyska to chyba lepiej kupie skrzynie i zaczne motac no i diesel :mrgreen:
ilio - 2011-03-20, 22:19

JKD napisał/a:
bo wlasnie chodzi o to ze silnik kompletny bez skrzyni mam a mam tez do roboty teraz sprzeglo i myslalem nad spiekiem a pewnie podobne pieniadze wyjda w przeszczepie motoru jak kupowanie tarczy docisku i lozyska to chyba lepiej kupie skrzynie i zaczne motac no i diesel :mrgreen:



motaj i działaj , pytaj to pomoge

JKD - 2011-03-20, 23:29

czytalem temat "Sfap na diezla :P" czyli ty masz taki motor u siebie no i jakie odczucia? jak sie jezdzi? jakie kola? upierdliwa robota? zrobil bys to jeszcze raz? szczerze polecasz z reka na sercu? nie tesknisz za 1,3? nie wolalbys vitary 1,6? mowiles zebym pytal to pytam :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ilio - 2011-03-21, 06:21

miałem sj 410 i już 3 miesiąc ładuje 1.9 d do auta , myślę ze do sierpnia zdążę ogarnąć temat


jak skończę swoje zabiorę się za następne , trzeba pamiętać ze montaż innego silnika pociąga za sobą zmiany w reszcie .

Robota jest przyjemna , nie jest tania .

Mam tylko czas na pracę między 7 a 8 i od 16 do 18 codziennie , w sobotę pod południa więc ślimaczy się robota

radex1 - 2011-03-21, 08:34

CZEE JKD
WAL smiało 1.9 d to zobaczysz po wmontowaniu
jaka będzie satysfakcja .
TAK jak kolega pisze ILIO moc jest z tobą
siła i spalanie

JKD - 2011-03-21, 08:37

siemano Ty tak jezdzisz i jakie wrazenia ??
radex1 - 2011-03-21, 08:48

bardzo dobre wrażenia
moc jest wystrczająca
już niedługo będą wczorajsze filmiki

JKD - 2011-03-21, 10:12

wez daj jakies foto jak bys mogl jak to to wszystko wyglada z gory z dolu z boku :mrgreen: wszelkie info mile widziane decyzja musi byc podjeta w tym tygodniu

[ Dodano: 2011-03-21, 12:35 ]
a chlodnica od czego wtedy idzie myslalem zeby odrazu chlodnice zainstalowac z tylu suzuki

radex1 - 2011-03-21, 14:48

zdjecia są na FOTKI NASZYCH MASZYN - ROLNIK
A chlodnica jest od POLDKA
a obudowa i wiatrak zostały od suzi

JKD - 2011-03-21, 15:41

no i elegancko ja kompletuje graty imam nadzieje ze uda sie wystartowac z projektem w nastepnym tygodniu aresory masz jakie ??
radex1 - 2011-03-21, 17:47

resory są tył typowe tylko dołożone po 1 pióże
a przud od LULINA 3 szt. - mały , średni , duży

zajxt - 2011-03-21, 18:45

skrzynie masz od poldka ?

[ Dodano: 2011-03-21, 18:58 ]
wałek między skrzynią a reduktorem masz poziomo czy pod kontem

ilio - 2011-03-21, 19:43

zajxt napisał/a:
skrzynie masz od poldka ?

[ Dodano: 2011-03-21, 18:58 ]
wałek między skrzynią a reduktorem masz poziomo czy pod kontem


poziomo nie może być bo reduktor jest pod kątem ustawiony

zajxt - 2011-03-21, 20:02

czyli sprzęgło gumowe, krzyżak ,wałek ,krzyżak a lewarek pasuje w orginalny otwór w tunelu
radex1 - 2011-03-21, 20:25

tak pasuje w orginale
ale mi nie pasował bo reduktor mam
od jimiego i wałek mam poziomo

zajxt - 2011-03-21, 21:28

Dzięki,a da radę obniżyć silnik na łapach żeby maski nie wycinać :?:
ilio - 2011-03-21, 22:46

zajxt napisał/a:
czyli sprzęgło gumowe, krzyżak ,wałek ,krzyżak a lewarek pasuje w orginalny otwór w tunelu



mniej więcej zdaje się ze lewarek trzeba będzie palnikiem wyprostować

radex1 - 2011-03-22, 06:51

troche możesz ale nie zadużo
bo musisz patrzeć na miske olejową
żeby nie zajebała w przedni most

ilio - 2011-03-22, 19:32

radex1 napisał/a:
troche możesz ale nie zadużo
bo musisz patrzeć na miske olejową
żeby nie zajebała w przedni most


miska z poloneza jest płaska ale miska z peugeota 205 i 405 td jest orginalnie podcięta tak ze nie uderzy w most

wojtassj - 2011-03-23, 00:32

"po za tym dochodzi kwestia centrowania skrzyni względem silnika poprzez flansze"
kolega ilio chyba nie wie na czym polega rola flanszy i na czym polega centrowanie walka sprzęgłowego z wałem korbowym.
Ja np. nie mam konta na forum gołębi- bo ich nie hoduję i na nich się nie znam i nie piszę postów...

ilio - 2011-03-23, 06:23

wojtassj napisał/a:
"po za tym dochodzi kwestia centrowania skrzyni względem silnika poprzez flansze"
kolega ilio chyba nie wie na czym polega rola flanszy i na czym polega centrowanie walka sprzęgłowego z wałem korbowym.
Ja np. nie mam konta na forum gołębi- bo ich nie hoduję i na nich się nie znam i nie piszę postów...


nie bardzo rozumiem o czym do mnie piszesz jeśli cos jest nie jasne to zapytaj ew. faktycznie zaloguj się na forum gołębi .

Widziałeś kiedyś mimośrodowo wytartą tulejkę wału korbowego ?

wojtassj - 2011-03-23, 10:09

wszystkie wytarte kolego tuleje były w samochodach, które miały flanszę?

Chodzi mi o to, żeby nie uogólniać bo zaraz dojdziemy do wniosku, że flansza powoduję wycieranie tulei wału korbowego. Jak ktoś się uprze to w normalnym seryjnym samochodzie może krzywo złożyć sprzęgło, koło zamachowe i też będzie "bicie". Wszystko jest kwestią dobrego montażu.
Kilka dobrych lat temu znajomy wycinał flanszę za pomocą elektrody i szlifierki kątowej z blachy, którą znalazł gdzieś na podwórku. Zajęło mu to tydzień czasu, flansza wyglądała masakrycznie ale chodzi do tej pory bez zarzutu.

Dlatego przy tej całej zabawie liczy się kwestia dobrego montażu.
A co do współosiowości wału z wałkiem sprzęgłowym to koło zamachowe odgrywa dużą rolę. W samuraju był kołek ustalający i za bardzo możliwości nie było przesunięcia koła, natomiast vw tego nie ma i tu jest większy problem.
Flansza służy tylko do przykręcenia skrzyni i jak skrzynie dobrzy spasujemy z kołem zamachowym a koło zamachowe z wałem korbowym to i dobrze przykręcimy całą skrzynie.

ilio - 2011-04-22, 16:29

w mojej SJ410 jest już 1.9 xud z peugeota 205 i wspomaganie z vitary ale

jest problem z montażem chłodnicy .Orginalna z suzuki jest za mała a oryginalna z peugeota 205 jest za szeroka

potrzebuje chłodnicę kwadratową zbliżoną do tej z dużego fiata ale ciut mniejszą

walus - 2011-04-22, 19:53

Ja sobie poradziłem w ten sposób
https://picasaweb.google.com/105145365181544617191/SuzukiPodczasPrac?authkey=Gv1sRgCLqtif-Dt9WDbw#5598465099207430306

ilio - 2011-04-22, 20:26

poleciałeś po bandzie , chce zostawić oryginalną atrapę i schować chłodnice za atrapą ale jest bardzo ciasno
walus - 2011-04-22, 20:45

Nim większa chłodnica tym lepiej :mrgreen: musiała być z przodu bo z tyłu wędki wożę , a większej upchnąć z przodu nie potrafię ;-) Jak dojdzie zderzak to ją osłoni od atakującego pleneru :mrgreen: (mam nadzieje)
ilio - 2011-04-22, 21:50

i tak musisz zasłonić chłodnice albo atrapą albo żaluzją bo nawet krzaki przebiją lamele chłodnicy

pełen szacun , zrób proszę jeszcze zdjęcie wału napędowego między skrzynią a reduktorem

walus - 2011-04-23, 09:36

Zderzak będzie spełniał funkcje ochronne dla chłodnicy ;-) mam nadzieję że da radę, ale jak to w życiu bywa "wszystko wyjdzie w praniu" ;-)
Co do wału to wyszedł komicznie bo ma jakieś 20cm, we wtorek będę na warsztacie to porobię parę fotek.

Johny - 2011-04-23, 10:05

ja umieściłem chłodnicę z tyłu bo myślę o wyciągarce a miałem ten sam problem. Mam silnik citroena 1.9d to ten sam co w traku
walus - 2011-04-23, 10:20

Dlatego zawsze powtarzam że każdy robi auto pod konkretne wymagania ;-) Najważniejsze aby robić to świadomie i znać ograniczenia z tego wynikające.
Jak bym robił auto do upalania to na 100% chłodnica trafiłaby na tył.
Co do wyciągarki to mam cichą nadzieję że jeszcze z przodu ją upcham :mrgreen: jak mi miejsca wystarczy.

ilio - 2011-04-23, 10:27

Johny napisał/a:
ja umieściłem chłodnicę z tyłu bo myślę o wyciągarce a miałem ten sam problem. Mam silnik citroena 1.9d to ten sam co w traku


ja mam blaszankę
więc nie mam jak dać chłodnicy z tyłu

walus - 2011-04-23, 10:29

Zamiast tylnej bocznej szyby :mrgreen:
slavok - 2011-04-23, 10:34

ile kg taki silnik wazy ?
walus - 2011-04-23, 10:47

Nie wiem ile waży więcej bo stary zestaw(silnik+skrzynia) wyciągaliśmy we trzech ręcznie a ten z poloneza wstawiałem wyciągarką :mrgreen:
Ale na pewno waży więcej ;-)

ilio - 2011-04-23, 10:58

walus napisał/a:
Nie wiem ile waży więcej bo stary zestaw(silnik+skrzynia) wyciągaliśmy we trzech ręcznie a ten z poloneza wstawiałem wyciągarką :mrgreen:
Ale na pewno waży więcej ;-)



z suzi skrzynia 25 kg
silnik ok 40 kg

z poloneza może ważyć zestaw 100 - 120 kg

walus - 2011-04-23, 11:40

Orientujesz się może ile waży zestaw-> silnik vitara 1.6 8v + skrzynia samurai ?
ilio - 2011-04-23, 12:27

walus napisał/a:
Orientujesz się może ile waży zestaw-> silnik vitara 1.6 8v + skrzynia samurai ?


nie bardzo ale raczej jest lżejsze

lokoktentek - 2011-04-24, 20:20

ilio napisał/a:



z suzi skrzynia 25 kg
silnik ok 40 kg



ze niby silnik od samuraia 40kg?? chyba sam pusty blok...

slavok - 2011-04-24, 20:54

60 kg waży 1.3.
ilio - 2011-04-24, 20:59

lokoktentek napisał/a:
ilio napisał/a:



z suzi skrzynia 25 kg
silnik ok 40 kg



ze niby silnik od samuraia 40kg?? chyba sam pusty blok...


byłem tak szczęśliwy że udało mi się go sprzedać że waga nie miała większego znaczenia

walus - 2011-04-26, 20:05

ilio napisał/a:
i tak musisz zasłonić chłodnice albo atrapą albo żaluzją bo nawet krzaki przebiją lamele chłodnicy

pełen szacun , zrób proszę jeszcze zdjęcie wału napędowego między skrzynią a reduktorem


Proszę oto dzisiejsze zdjęcie;
https://picasaweb.google.com/105145365181544617191/SuzukiPodczasPrac?authkey=Gv1sRgCLqtif-Dt9WDbw#5599971836961756098
mało wyraźne ale zawsze jakoś aparat zostaje w domu a pod ręką tylko komórka ;-)

ilio - 2011-04-26, 22:16

walus napisał/a:
ilio napisał/a:
i tak musisz zasłonić chłodnice albo atrapą albo żaluzją bo nawet krzaki przebiją lamele chłodnicy

pełen szacun , zrób proszę jeszcze zdjęcie wału napędowego między skrzynią a reduktorem


Proszę oto dzisiejsze zdjęcie;
https://picasaweb.google.com/105145365181544617191/SuzukiPodczasPrac?authkey=Gv1sRgCLqtif-Dt9WDbw#5599971836961756098
mało wyraźne ale zawsze jakoś aparat zostaje w domu a pod ręką tylko komórka ;-)


patent ten sam

mój wał ma dokładnie 21 cm długości

walus - 2011-04-27, 07:23

Mój ma ok 20 cm, jest na wielowypuście więc jakąś tolerancje ma ;-)
albert - 2011-04-27, 12:17

kolego walus , prawdopodobnie w ciagu 2 tygodni zacznie sie przeszczep tgo silnika w moim samim, bedzie to robil kolega sami 111, rowniez jak mowi-bedzie bawil sie w fotografa i krok po kroku opisze operacje. Operacja ta bedzie do wgladu na pewnej stronie, trzeba wiec poczekac...
ilio - 2011-04-27, 19:53

walus napisał/a:
Mój ma ok 20 cm, jest na wielowypuście więc jakąś tolerancje ma ;-)


walus masz silnik w vacu na wałku czy na pasku klinowym ?

które linki zostawiłeś oryginalne i jaką linką sterujesz sprzęgłem ?

walus - 2011-04-27, 20:27

albert napisał/a:
kolego walus , prawdopodobnie w ciagu 2 tygodni zacznie sie przeszczep tgo silnika w moim samim, bedzie to robil kolega sami 111, rowniez jak mowi-bedzie bawil sie w fotografa i krok po kroku opisze operacje. Operacja ta bedzie do wgladu na pewnej stronie, trzeba wiec poczekac...


Niestety w ferworze walki nie zrobiłem pełnej dokumentacji krok po kroku ale parę cennych zdjęć się znajdzie, a jak to przeszło u mnie to mogę dokładnie poopowiadać ;-)
Jak mi czasu wystarczy to postaram się założyć jakiegoś posta w związku ze swapem ;-)
Sama zmiana silnika jest w miarę prosta, więcej problemów dla mnie stanowiła elektryka bo na niej się nie znam :-/ ale od czego ma się dobrych kolegów :mrgreen:

Kolego @ilio mój silnik ma vacu na pasku klinowym. Co do linek to jest zrobiony ''patent'' -> gaz to oryginał suzuki z lekko skróconym pancerzem, a sprzęgło to też oryginał choć lekko przerobiony przy skrzyni ale będzie zmieniony bo jest za długi i brzydko leży pod maską. Wszystko działa jak należy choć nie podoba mi się pod maską
https://picasaweb.google.com/105145365181544617191/SuzukiPodczasPrac?authkey=Gv1sRgCLqtif-Dt9WDbw#5600329173984411954

Niestety u mnie wszystko zgrało się w jeden czas i swap'a powiązałem wraz ze zmianą zawieszenia na sprężyny i pochłonęło to trochę czasy i gotówki. Jeszcze mam do zrobienia układ hamulcowy i przedni wał który koliduje mi z belką pod reduktorem ;( następnie remont blacharki itd...........
Walka z żelazem ciągle trwa a przeróbek nie widać końca ;) A wszystko to robię weekendami i wolnej chwili ;) na całe szczęście kobieta mam BARDZO wyrozumiałą ;)

ilio - 2011-04-28, 06:33

ja zrobiłem ( czytaj robię ) jednocześnie swapa , blacharkę i wspomaganie z vitary a zacząłem pod koniec października mam godzinę przed pracą i trzy po pracy w sobotę od 7 do 13 czasu jest niewiele
walus - 2011-04-28, 17:43

A myślałem że tylko ja tak mam :mrgreen:
Oczywiście żart ;-)

ilio - 2011-04-28, 18:26

walus napisał/a:
A myślałem że tylko ja tak mam :mrgreen:
Oczywiście żart ;-)



tere fere kuku

zbiornik płynu chłodzącego musi być ponad głowicą wiec zmien jego lokację

linka i tek inaczej nie pójdzie więc ułóż ją swobodnie

ten filtr z pompką nie bardzo zdaje egzamin wiec można zastąpić go gruszką

walus - 2011-04-28, 18:51

ilio napisał/a:
walus napisał/a:
A myślałem że tylko ja tak mam :mrgreen:
Oczywiście żart ;-)



tere fere kuku

zbiornik płynu chłodzącego musi być ponad głowicą wiec zmien jego lokację

linka i tek inaczej nie pójdzie więc ułóż ją swobodnie

ten filtr z pompką nie bardzo zdaje egzamin wiec można zastąpić go gruszką


Heheh
Co do linek to ok
Co do zbiorniczka wyrównawczego ok ;-)
Ale tego filtra paliwa i pompki do paliwa nigdy nie zmienię :-P 3 lata miałem taki sam w pajero i jest naprawdę dobry :mrgreen:

albert - 2011-05-24, 18:35

kolega sami111 juz ma material do pracy


http://www.4x4suzukisamur...php?topic=110.0

witson - 2011-05-24, 21:51

A czy ktoś może orientuje się czy silnik z cytryny 2.1TD podejdzie pod skrzynie od poldka, podobno blok jest ten sam a koników 110 :)
ilio - 2011-05-24, 22:03

witson napisał/a:
A czy ktoś może orientuje się czy silnik z cytryny 2.1TD podejdzie pod skrzynie od poldka, podobno blok jest ten sam a koników 110 :)


stary bardziej skomplikowany niepotrzebnie silnik , szkoda czasu , suzuka nie potrzebuje 130 KM a jesli tyle chcesz - zapytaj tych co sprzedają super mocne suzuki na allegro dlaczego ?

witson - 2011-05-24, 22:42

Właśnie podobno nie ma elektroniki, 110 koni a skoro roboty tyle samo co przy przekładce z poldka a ktoś i tak idzie w kierunku diesla to dlaczego nie miałby mieć zamiast 70 koni ich troszkę więcej. Po prostu pytam bo gdzieś to wyczytałem a może jest ktoś bardziej zorientowany w temacie. Gdybym zakładał diesla do samuraja to tylko żeby uzyskać wodoodporność, póki co wystarcza mi w zupełności 1.3 :)
jeżu - 2011-05-25, 07:41

Silnik z poloneza to xud9 wolnossący o mocy 70KM i momencie obrotowym 120Nm. Wersja turbo tego samego silnika ma już 90KM i 200Nm. Silnik 2,1TD należy do tej samej "rodziny" silników PSA, oznaczony jako XUD11 ma 109KM i 250Nm. Napędy samuraia napewno nie wytrzymają parametrów wersji turbo. Interesujący może być ewentualnie motor 2,1D bez turbo o mocy 83KM i 147Nm momentu montowany w Citroenach XM i Peugeotach 605.

Więcej o tych silnikach można poczytać na Wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD

albert - 2011-05-25, 09:33

dokładnie jak jeżu mówi, przy przemianie na diesel o podobnej mocy co oryginal mamy pewnosc ze podzespoly wytrzymaja, przy wiekszej mocy- to jak ktos napisal- walka z wiatrakami, ciagle cos trzeba modyfikowac. Oczywiscie mozna. Są wymagajacy i bardziej wymagający. Mi parametry oryginalu w zupelnosci wystarczaly, dodatkowo dostałem 6 km gratis ( przynajmniej w teorii) i wiekszy moment obrotowy, niczym nie ryzykując. Wiem, ze jak sie wtopie to półosiek nie wyrwie
witson - 2011-05-25, 12:58

A pytałem tylko czy ktoś wie czy podejdzie pod skrzynię od poldka :)
ilio - 2011-05-25, 18:12

witson napisał/a:
A pytałem tylko czy ktoś wie czy podejdzie pod skrzynię od poldka :)


skrzynia z poldka to jedno rozwiąznie


ale jest jeszcze druga skrzynia o której dobrze wiedzą tylko angole - R380

ta skrzynia była używana w landroverze discovery defenderze a trafiła do LDV dostawczego spiętego z jakimś silnikiem peugeota którego dzwon skrzyni jest taki jak nasz polonezowski

mam nadzieje ze nie zagmatwałem zbytnio

albert - 2011-05-26, 22:40

a wyglada tak, narazie jeszcze bez 1 odpalenia. Robota przez sami111 w trakcie
wojtassj - 2011-05-27, 00:36

Wygląda ladnie i maska też zamknie się ;-) a co z miską olejową i mostem???
albert - 2011-05-27, 00:39

zamierzenie jest ze odleglosc bedzie stosowna :-D do jazdy, jesli nie- pojdzie nizsza od peugota
ilio - 2011-05-27, 19:09

na drugim biegu wyciąga 20 km/h Sj410 1.9 PSA skrzynia polonez diesel
albert - 2011-05-27, 21:14

ilio to ile max jechales na ,, poldku,, :-D
ilio - 2011-05-27, 21:48

albert napisał/a:
ilio to ile max jechales na ,, poldku,, :-D


albert narazie segreguje zdjęcia z budowy która trwa od listopada

pokażę Ci wspomaganie krok po kroku

na razie jechałem 30 km/h z górki bo nie mam drzwi i swiateł a maskę mam zapiętą na pierwszy guzik , podłogi w bagażniku też nie mam wiec widzę jak tylnym kółkiem w miejscu kręci

albert - 2011-05-27, 22:48

wojownik :mrgreen:
mcs0 - 2012-08-08, 22:17

mam pytanie do kierowników samcow z 1.9d :) ile one na czarnym wyciagaja?? i przy jakich obrotach...zastanawiam sie w ktora strone pojsc....polonez czy VW
MICHAŁ ,MICKY' - 2012-08-09, 08:06

kOLEGO mcs0 pisz do kolegi ilio lub kolegi radex1 ono przerobili temat 1.9 psa z polona , ja wkładam ten silnik razem ze skrzynią, a niżej daje ci link do tematu o swapie właśnie silnika 1,9 z poloneza nie wiem może już go czytałeś jest sporo info.

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=120

mcs0 - 2012-08-09, 11:33

a Ty w swoim nie masz motoru z poldolota??

[ Dodano: 2012-08-09, 11:38 ]
widziałem temat kolegi ilio i tabelke predkosci i obrotow w porownaniu co do rozmiaru kół i niby max 130km/h przy 4600obr wyciagnie...
ale takie obroty to chyba juz jest piłowanie motoru...

albert - 2012-08-09, 16:00

normalnie jadę koło 70-80 km/h i myślę że to optymalna prędkość zważywszy że mam inny reduktor od 1.0 a w weekend już 4.16 (robota slavoka ) co nie oznacza że nie można szybciej mój max koło 110 może 120 ale to już terror dla silnika - wyrzucili mi wodę przez węże
mcs0 - 2012-08-09, 19:27

to mysle ze optymalnie bedzie 100 u mnie :) a jak sie zbiera?? moje 1.3 chyba dogorywa i jest coraz slabiej :-/
albert - 2012-08-09, 20:21

spytaj łukasza że szczecina co był niedawno u mnie i z tego co widziałem to zostawał w tyle ale nie ma szaleństwa to nie td żeby buta miała. musi w błocie robić i robi..
mcs0 - 2012-08-09, 21:24

a jaki on ma motur??:) to i tak ścigacz nie jest więc nie ma na co sie nakręcać no ale żeby tą 100 rozwijał ;)
mass - 2012-09-13, 09:55

Odgrzeję troszkę temat . Mam w swoim samim 1,9 td PSA ma skrzyni poloneza D od ponad roku. Polecam to rozwiązanie ze względu na prostotę wykonania tej przeróbki i bardzo dobre osiągi auta na czarnym ale co najważniejsze w terenie. Sprzęgło wymaga niewielkich modyfikacji i jest dostatecznie wytrzymałe ( mam MT 30 cali, tył blokada lock-right reduktor 1,0) Początkowo miałem problem z chłodzeniem bo turbo dawało dużo ciepełka i chłodnica oryginalna nie dawała rady. Dokładne opis mojej przeróbki opiszę w nowym temacie z fotkami. Co do miski i mostów to mam spoa więc w tej sytuacji ten problem odpada.
Co do silnika vw to kolega ma 1,9 tdi robi fajnie w terenie ale biegi ma bardzo krótkie i na szosie jedzie max 80. On ma reduktor 1,3 mosty wąskie, opony 31 cali, skrzynia standard od benzyny i sprzęgło też malutkie samuraja, już 3 razy tarczę zmieniał.
Silnik 1,9 d posiada w swoim samcu kolejny kumpel, w terenie fajnie jedzie ale mocy nie widać tak jak w td :mrgreen:

karrror - 2012-09-13, 09:59

z niecierpliwoscia czekam na fotorelacje z racji ze tez nosze sie z zamiarem wrzucenia takiego silnika
radex1 - 2012-09-13, 11:02

JA mam też POL 1.9 D i naprawde daje rade
nawet w bardzo trudnym terenie
a ze sprzęgłem nic nie motałem jest orginalna
skrzynia od poldka i chodzi już 1,5 roku i nic niewymieniałem

MIŁEGO SWAPA NA DIESLA - POZDRO

wisniowy21 - 2013-03-16, 13:00

mam misterny plan żeby dodać turbo od peugota, co wy na to ? bo mam turbinkę za 100 zł :D
Maverick - 2013-03-16, 21:26

MUsisz odprezyc silnik do turbo. Kiedys tutaj byla dyskusja i chyba stanelo na tym ze lepiej kupic uturbiony silnik psa niz samemu rzezbic.
czuperek - 2013-04-01, 18:05

czy ktos z forumowiczow kto ma 1.9d mogll by mi napisac jak podlaczyc elektryke?

glownie nie wiem ktory to jest głowny + na wszystko w środku + światła

wisniowy21 - 2013-05-17, 13:46

z perspektywy czasu to widzę dużo plusów ale więcej chyba minusów :P
+ małe spalanie
+ wysoki moment

- strasznie wolny
- dobranie odpowiedniej chłodnicy
- trzeba dokładnie zamocować zamocować bo rwie poduszki :)

teraz wsadził bym 100 km+ benzynę chyba od BMW :)

Maverick - 2013-05-19, 22:18

Wisniowy, jak się sprawuję Jeep?
DUCHU77 - 2013-07-22, 21:54

podepnę się do tematu, mam pytanko do posiadaczy silnika 1.9d jakie macie wydechy, bo ja mam jeszcze seryjny z 1000-ca i myślę że ma za małą drożność wydech, zastanawiałem się czy nie wyciąć mu tłumików i nie zostawić wolnego pustego wydechu, czekam na jakieś podpowiedzi, bo nie wiem co mam robić z tym
lag - 2014-05-20, 08:55

Witam i proszę o pomoc. Wsadziłem silnik od Poloneza , teraz miska olejowa przy wykrzyżu uderza o most. Wyczytałem ,że miska od Peugeota jest niższa. Z jakiego dokładnie modelu i jaka jest różnica wysokości?
Za pomoc wielkie dzięki

SamNaSamZSam - 2014-05-20, 11:08

Kolego - nie znam się za bardzo ale mogę zaoferować pomoc w takim zakresie:
1. Mam oryginalnego Samuraiowego diesla PSA - XUD9
2. Miska ma specjalne przewężenie na most
3. Jak chcesz to mogę Ci pocykać fotki i pomierzyć co tam będziesz chciał
4. Gdzie ten silnik można jeszcze spotkać masz w tabelce np. tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD przy czym wymienione są tam plaskate Cytrynki i Peżotki więc nie ma gwarancji, że miska będzie "przetłoczona".

Być może da się przerobić tę miskę i smoka co masz obecnie na wzór takiej oryginalnej Samuraiowej?

lag - 2014-05-20, 11:59

SamNaSamZSam bardzo dziękuję, fotki będą na pewno bardzo przydatne. Będę szukał takiego odpowiednika wg foto. Jak będziesz miał chwilkę to poproszę taka sesję na pr.
SamNaSamZSam - 2014-05-25, 15:52

Lag - trochę się zeszło - przepraszam.

Tutaj poglądowe fotki miski pod silnikiem. KLIK. Ponieważ obiekt nie jest zbyt fotogeniczny i nie specjalnie wdzięczny do dokonania pomiarów tutaj schematyczny rysunek z katalogu części do mojego TeDeja. KLIK. Na schemacie nie widać takiego charakterystycznego przetłoczenia na most, być może dlatego że tylko schemat, a być może dlatego że na schemacie jest rzut jakby od góry (wnętrza) miski. Ja do środka jeszcze nigdy nie zaglądałem więc opisuję tylko to co widzę z zewnątrz.

I na deser wisienka... na torcie :) w sumie mógłbym poprosić moją 6-letnią chrzestnicę o wykonanie szkicu i wyszłoby o niebo lepiej niemniej bardzo się starałem (na taczpadzie, dłońmi które bardziej pasują do siekiery niż do piórka kreślarskiego) KLIK.

Ponadto wykonałem mały research i:
1. katalogowy kod oryginalnej miski to 11510-86CA1 <- można się spytać w ASO ile za taką miskę (próbowałem na szybko coś na allegro albo tablicy znaleźć - bezskutecznie)
2. po katalogu ponoć taka sama miska była montowana w Vitarach z silnikiem xud9 czyli 1.9 TD
3. w tym temacie był już rozkminiany wątek miski i
Cytat:
ilio - 2011-03-22, 19:32
miska z poloneza jest płaska ale miska z peugeota 205 i 405 td jest orginalnie podcięta tak ze nie uderzy w most

więc proponowałbym zacząć od tego tropu.

Jakbym mógł Ci coś jeszcze domierzyć, doopisać to pytaj już proszę o konkrety (np. od korka spustowego do mostu itp.). Powodzenia.

lag - 2014-05-28, 08:23

Sam, bardzo dziękuję. To jest prawdziwa rzeżba. W ASO jest niedostępna. Znalazłem u naszego zachodniego sąsiada za 181 Euro.(szok)
Próbowałem znaleźć miskę od jakiegoś peżota 405,205 , ale nie stwierdziłem żadnej różnicy.
Może ktoś zna dokładnie model, rocznik peżota/cytynki z płaską miską?

radex1 - 2014-05-28, 09:02

czeee
ja właśnie w tamtym tygodniu przerabialem miske
od poloneza 1.9 d do citroena 2.1 d

droidboo - 2014-05-28, 18:46

Mi taka płaska, aluminiowa miska z 1.9td z peugeota została na handel. Zamieniłem ją na miskę z poldolota, bo blaszana lepsza:) Jakieś zdjęcia ów miski dopiero w przyszłym tygodniu mógłbym zamieścić, bo póki co nie mam do niej dostępu.
lag - 2014-05-29, 17:40

[img][/img]





tak wygląda moja miska , już zdeformowana przez drążek i most.

A na marginesie zapytam, mam szeroki ,czy wąski most? Wygląda na szeroki , ale pewności nie mam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group