|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - 1,9 Diesel Polonez w Samurai
JKD - 2011-03-20, 20:06 Temat postu: 1,9 Diesel Polonez w Samurai witam calkiem przypadkiem jestem posiadaczem takiego silnika i tak sie wlasnie zastanawiam czy go nie wrazic go do suzuki jak ktos robil takie rzeczy to byl bym wdzieczny za wszelkie wskazowki czy jest sens czy niema co potrzeba i wogole jak najwiecej info mile widziane wielkie dzieki
ilio - 2011-03-20, 20:14 Temat postu: Re: 1,9 Diesel Polonez w Samurai
JKD napisał/a: | witam calkiem przypadkiem jestem posiadaczem takiego silnika i tak sie wlasnie zastanawiam czy go nie wrazic go do suzuki jak ktos robil takie rzeczy to byl bym wdzieczny za wszelkie wskazowki czy jest sens czy niema co potrzeba i wogole jak najwiecej info mile widziane wielkie dzieki |
jesli chcesz to zrobić dobrze to zajmie to dużo czasu , trochę pieniędzy i trochę samozaparcia .
Potrzebujesz silnik 1.9d razem z łapami + poduszki
skrzynie z poloneza diesela bo ma inny dzwon
rozrusznik
wał z suzuki + wał z poloneza z wieloklinem zaraz za gumą po to aby je przetoczyć i pospawać
przewody wodne , hamulcowe , elektryczne , większy akumulator , przerobić wydech i kupę innych rzeczy
w razie zapytań służę pomocą
JKD - 2011-03-20, 20:44
a jest to wogole sens robic bedzie to jezdzilo czy lepiej olac sprawe i zrobic tak jak wszyscy i wlozyc vitare 1,6
ilio - 2011-03-20, 20:50
JKD napisał/a: | a jest to wogole sens robic bedzie to jezdzilo czy lepiej olac sprawe i zrobic tak jak wszyscy i wlozyc vitare 1,6 |
silnik z vitary jest mniej pracochłonny ale tylko dla SJ413, za to diesel to magia mocy i niższe spalanie
JKD - 2011-03-20, 21:36
a skrzyni z samuraia nie da sie jakos spasowac z dieslem poloneza jakas flansza czy cos
ilio - 2011-03-20, 21:48
JKD napisał/a: | a skrzyni z samuraia nie da sie jakos spasowac z dieslem poloneza jakas flansza czy cos |
da sie tylko z mojego punktu widzenia nie ma to większego sensu , dlaczego ?
skrzynia z benzyny a skrzynia z diesla ma inne przełożenie główne a związane jest to prędkością obrotową silnika nie wspominając o momencie obrotowym,
po za tym dochodzi kwestia centrowania skrzyni względem silnika poprzez flansze , rozrusznik do diesla jest mocniejszy i ma przekładnię planetarną i takie tam inne...
więc po co kombinować - skoro można kupić całe auto lub chociaż zespół napędowy z poloneza diesla .
flansza i poduszki to kawał nie zapłaconej mozolnej pracy którą to czasem poprawia się kilka razy .
Wał pomiędzy jednostką napędową poloneza diesla a reduktorem suzi ma 20 cm lub jak kto woli 200 mm i musi być ustawiony prawie że w lini prostej .
Z jednej strony jest sprzęgło gumowe które nie może pracować wychylone w żadnej z dwóch płaszczyzn a z drugiej strony krzyżak który to im większy ma kąt natarcia tym szybciej się zużywa .
JKD - 2011-03-20, 21:59
bo wlasnie chodzi o to ze silnik kompletny bez skrzyni mam a mam tez do roboty teraz sprzeglo i myslalem nad spiekiem a pewnie podobne pieniadze wyjda w przeszczepie motoru jak kupowanie tarczy docisku i lozyska to chyba lepiej kupie skrzynie i zaczne motac no i diesel
ilio - 2011-03-20, 22:19
JKD napisał/a: | bo wlasnie chodzi o to ze silnik kompletny bez skrzyni mam a mam tez do roboty teraz sprzeglo i myslalem nad spiekiem a pewnie podobne pieniadze wyjda w przeszczepie motoru jak kupowanie tarczy docisku i lozyska to chyba lepiej kupie skrzynie i zaczne motac no i diesel |
motaj i działaj , pytaj to pomoge
JKD - 2011-03-20, 23:29
czytalem temat "Sfap na diezla :P" czyli ty masz taki motor u siebie no i jakie odczucia? jak sie jezdzi? jakie kola? upierdliwa robota? zrobil bys to jeszcze raz? szczerze polecasz z reka na sercu? nie tesknisz za 1,3? nie wolalbys vitary 1,6? mowiles zebym pytal to pytam
ilio - 2011-03-21, 06:21
miałem sj 410 i już 3 miesiąc ładuje 1.9 d do auta , myślę ze do sierpnia zdążę ogarnąć temat
jak skończę swoje zabiorę się za następne , trzeba pamiętać ze montaż innego silnika pociąga za sobą zmiany w reszcie .
Robota jest przyjemna , nie jest tania .
Mam tylko czas na pracę między 7 a 8 i od 16 do 18 codziennie , w sobotę pod południa więc ślimaczy się robota
radex1 - 2011-03-21, 08:34
CZEE JKD
WAL smiało 1.9 d to zobaczysz po wmontowaniu
jaka będzie satysfakcja .
TAK jak kolega pisze ILIO moc jest z tobą
siła i spalanie
JKD - 2011-03-21, 08:37
siemano Ty tak jezdzisz i jakie wrazenia ??
radex1 - 2011-03-21, 08:48
bardzo dobre wrażenia
moc jest wystrczająca
już niedługo będą wczorajsze filmiki
JKD - 2011-03-21, 10:12
wez daj jakies foto jak bys mogl jak to to wszystko wyglada z gory z dolu z boku wszelkie info mile widziane decyzja musi byc podjeta w tym tygodniu
[ Dodano: 2011-03-21, 12:35 ]
a chlodnica od czego wtedy idzie myslalem zeby odrazu chlodnice zainstalowac z tylu suzuki
radex1 - 2011-03-21, 14:48
zdjecia są na FOTKI NASZYCH MASZYN - ROLNIK
A chlodnica jest od POLDKA
a obudowa i wiatrak zostały od suzi
JKD - 2011-03-21, 15:41
no i elegancko ja kompletuje graty imam nadzieje ze uda sie wystartowac z projektem w nastepnym tygodniu aresory masz jakie ??
radex1 - 2011-03-21, 17:47
resory są tył typowe tylko dołożone po 1 pióże
a przud od LULINA 3 szt. - mały , średni , duży
zajxt - 2011-03-21, 18:45
skrzynie masz od poldka ?
[ Dodano: 2011-03-21, 18:58 ]
wałek między skrzynią a reduktorem masz poziomo czy pod kontem
ilio - 2011-03-21, 19:43
zajxt napisał/a: | skrzynie masz od poldka ?
[ Dodano: 2011-03-21, 18:58 ]
wałek między skrzynią a reduktorem masz poziomo czy pod kontem |
poziomo nie może być bo reduktor jest pod kątem ustawiony
zajxt - 2011-03-21, 20:02
czyli sprzęgło gumowe, krzyżak ,wałek ,krzyżak a lewarek pasuje w orginalny otwór w tunelu
radex1 - 2011-03-21, 20:25
tak pasuje w orginale
ale mi nie pasował bo reduktor mam
od jimiego i wałek mam poziomo
zajxt - 2011-03-21, 21:28
Dzięki,a da radę obniżyć silnik na łapach żeby maski nie wycinać
ilio - 2011-03-21, 22:46
zajxt napisał/a: | czyli sprzęgło gumowe, krzyżak ,wałek ,krzyżak a lewarek pasuje w orginalny otwór w tunelu |
mniej więcej zdaje się ze lewarek trzeba będzie palnikiem wyprostować
radex1 - 2011-03-22, 06:51
troche możesz ale nie zadużo
bo musisz patrzeć na miske olejową
żeby nie zajebała w przedni most
ilio - 2011-03-22, 19:32
radex1 napisał/a: | troche możesz ale nie zadużo
bo musisz patrzeć na miske olejową
żeby nie zajebała w przedni most |
miska z poloneza jest płaska ale miska z peugeota 205 i 405 td jest orginalnie podcięta tak ze nie uderzy w most
wojtassj - 2011-03-23, 00:32
"po za tym dochodzi kwestia centrowania skrzyni względem silnika poprzez flansze"
kolega ilio chyba nie wie na czym polega rola flanszy i na czym polega centrowanie walka sprzęgłowego z wałem korbowym.
Ja np. nie mam konta na forum gołębi- bo ich nie hoduję i na nich się nie znam i nie piszę postów...
ilio - 2011-03-23, 06:23
wojtassj napisał/a: | "po za tym dochodzi kwestia centrowania skrzyni względem silnika poprzez flansze"
kolega ilio chyba nie wie na czym polega rola flanszy i na czym polega centrowanie walka sprzęgłowego z wałem korbowym.
Ja np. nie mam konta na forum gołębi- bo ich nie hoduję i na nich się nie znam i nie piszę postów... |
nie bardzo rozumiem o czym do mnie piszesz jeśli cos jest nie jasne to zapytaj ew. faktycznie zaloguj się na forum gołębi .
Widziałeś kiedyś mimośrodowo wytartą tulejkę wału korbowego ?
wojtassj - 2011-03-23, 10:09
wszystkie wytarte kolego tuleje były w samochodach, które miały flanszę?
Chodzi mi o to, żeby nie uogólniać bo zaraz dojdziemy do wniosku, że flansza powoduję wycieranie tulei wału korbowego. Jak ktoś się uprze to w normalnym seryjnym samochodzie może krzywo złożyć sprzęgło, koło zamachowe i też będzie "bicie". Wszystko jest kwestią dobrego montażu.
Kilka dobrych lat temu znajomy wycinał flanszę za pomocą elektrody i szlifierki kątowej z blachy, którą znalazł gdzieś na podwórku. Zajęło mu to tydzień czasu, flansza wyglądała masakrycznie ale chodzi do tej pory bez zarzutu.
Dlatego przy tej całej zabawie liczy się kwestia dobrego montażu.
A co do współosiowości wału z wałkiem sprzęgłowym to koło zamachowe odgrywa dużą rolę. W samuraju był kołek ustalający i za bardzo możliwości nie było przesunięcia koła, natomiast vw tego nie ma i tu jest większy problem.
Flansza służy tylko do przykręcenia skrzyni i jak skrzynie dobrzy spasujemy z kołem zamachowym a koło zamachowe z wałem korbowym to i dobrze przykręcimy całą skrzynie.
ilio - 2011-04-22, 16:29
w mojej SJ410 jest już 1.9 xud z peugeota 205 i wspomaganie z vitary ale
jest problem z montażem chłodnicy .Orginalna z suzuki jest za mała a oryginalna z peugeota 205 jest za szeroka
potrzebuje chłodnicę kwadratową zbliżoną do tej z dużego fiata ale ciut mniejszą
walus - 2011-04-22, 19:53
Ja sobie poradziłem w ten sposób
https://picasaweb.google.com/105145365181544617191/SuzukiPodczasPrac?authkey=Gv1sRgCLqtif-Dt9WDbw#5598465099207430306
ilio - 2011-04-22, 20:26
poleciałeś po bandzie , chce zostawić oryginalną atrapę i schować chłodnice za atrapą ale jest bardzo ciasno
walus - 2011-04-22, 20:45
Nim większa chłodnica tym lepiej musiała być z przodu bo z tyłu wędki wożę , a większej upchnąć z przodu nie potrafię Jak dojdzie zderzak to ją osłoni od atakującego pleneru (mam nadzieje)
ilio - 2011-04-22, 21:50
i tak musisz zasłonić chłodnice albo atrapą albo żaluzją bo nawet krzaki przebiją lamele chłodnicy
pełen szacun , zrób proszę jeszcze zdjęcie wału napędowego między skrzynią a reduktorem
walus - 2011-04-23, 09:36
Zderzak będzie spełniał funkcje ochronne dla chłodnicy mam nadzieję że da radę, ale jak to w życiu bywa "wszystko wyjdzie w praniu"
Co do wału to wyszedł komicznie bo ma jakieś 20cm, we wtorek będę na warsztacie to porobię parę fotek.
Johny - 2011-04-23, 10:05
ja umieściłem chłodnicę z tyłu bo myślę o wyciągarce a miałem ten sam problem. Mam silnik citroena 1.9d to ten sam co w traku
walus - 2011-04-23, 10:20
Dlatego zawsze powtarzam że każdy robi auto pod konkretne wymagania Najważniejsze aby robić to świadomie i znać ograniczenia z tego wynikające.
Jak bym robił auto do upalania to na 100% chłodnica trafiłaby na tył.
Co do wyciągarki to mam cichą nadzieję że jeszcze z przodu ją upcham jak mi miejsca wystarczy.
ilio - 2011-04-23, 10:27
Johny napisał/a: | ja umieściłem chłodnicę z tyłu bo myślę o wyciągarce a miałem ten sam problem. Mam silnik citroena 1.9d to ten sam co w traku |
ja mam blaszankę
więc nie mam jak dać chłodnicy z tyłu
walus - 2011-04-23, 10:29
Zamiast tylnej bocznej szyby
slavok - 2011-04-23, 10:34
ile kg taki silnik wazy ?
walus - 2011-04-23, 10:47
Nie wiem ile waży więcej bo stary zestaw(silnik+skrzynia) wyciągaliśmy we trzech ręcznie a ten z poloneza wstawiałem wyciągarką
Ale na pewno waży więcej
ilio - 2011-04-23, 10:58
walus napisał/a: | Nie wiem ile waży więcej bo stary zestaw(silnik+skrzynia) wyciągaliśmy we trzech ręcznie a ten z poloneza wstawiałem wyciągarką
Ale na pewno waży więcej |
z suzi skrzynia 25 kg
silnik ok 40 kg
z poloneza może ważyć zestaw 100 - 120 kg
walus - 2011-04-23, 11:40
Orientujesz się może ile waży zestaw-> silnik vitara 1.6 8v + skrzynia samurai ?
ilio - 2011-04-23, 12:27
walus napisał/a: | Orientujesz się może ile waży zestaw-> silnik vitara 1.6 8v + skrzynia samurai ? |
nie bardzo ale raczej jest lżejsze
lokoktentek - 2011-04-24, 20:20
ilio napisał/a: |
z suzi skrzynia 25 kg
silnik ok 40 kg
|
ze niby silnik od samuraia 40kg?? chyba sam pusty blok...
slavok - 2011-04-24, 20:54
60 kg waży 1.3.
ilio - 2011-04-24, 20:59
lokoktentek napisał/a: | ilio napisał/a: |
z suzi skrzynia 25 kg
silnik ok 40 kg
|
ze niby silnik od samuraia 40kg?? chyba sam pusty blok... |
byłem tak szczęśliwy że udało mi się go sprzedać że waga nie miała większego znaczenia
walus - 2011-04-26, 20:05
ilio napisał/a: | i tak musisz zasłonić chłodnice albo atrapą albo żaluzją bo nawet krzaki przebiją lamele chłodnicy
pełen szacun , zrób proszę jeszcze zdjęcie wału napędowego między skrzynią a reduktorem |
Proszę oto dzisiejsze zdjęcie;
https://picasaweb.google.com/105145365181544617191/SuzukiPodczasPrac?authkey=Gv1sRgCLqtif-Dt9WDbw#5599971836961756098
mało wyraźne ale zawsze jakoś aparat zostaje w domu a pod ręką tylko komórka
ilio - 2011-04-26, 22:16
patent ten sam
mój wał ma dokładnie 21 cm długości
walus - 2011-04-27, 07:23
Mój ma ok 20 cm, jest na wielowypuście więc jakąś tolerancje ma
albert - 2011-04-27, 12:17
kolego walus , prawdopodobnie w ciagu 2 tygodni zacznie sie przeszczep tgo silnika w moim samim, bedzie to robil kolega sami 111, rowniez jak mowi-bedzie bawil sie w fotografa i krok po kroku opisze operacje. Operacja ta bedzie do wgladu na pewnej stronie, trzeba wiec poczekac...
ilio - 2011-04-27, 19:53
walus napisał/a: | Mój ma ok 20 cm, jest na wielowypuście więc jakąś tolerancje ma |
walus masz silnik w vacu na wałku czy na pasku klinowym ?
które linki zostawiłeś oryginalne i jaką linką sterujesz sprzęgłem ?
walus - 2011-04-27, 20:27
albert napisał/a: | kolego walus , prawdopodobnie w ciagu 2 tygodni zacznie sie przeszczep tgo silnika w moim samim, bedzie to robil kolega sami 111, rowniez jak mowi-bedzie bawil sie w fotografa i krok po kroku opisze operacje. Operacja ta bedzie do wgladu na pewnej stronie, trzeba wiec poczekac... |
Niestety w ferworze walki nie zrobiłem pełnej dokumentacji krok po kroku ale parę cennych zdjęć się znajdzie, a jak to przeszło u mnie to mogę dokładnie poopowiadać
Jak mi czasu wystarczy to postaram się założyć jakiegoś posta w związku ze swapem
Sama zmiana silnika jest w miarę prosta, więcej problemów dla mnie stanowiła elektryka bo na niej się nie znam ale od czego ma się dobrych kolegów
Kolego @ilio mój silnik ma vacu na pasku klinowym. Co do linek to jest zrobiony ''patent'' -> gaz to oryginał suzuki z lekko skróconym pancerzem, a sprzęgło to też oryginał choć lekko przerobiony przy skrzyni ale będzie zmieniony bo jest za długi i brzydko leży pod maską. Wszystko działa jak należy choć nie podoba mi się pod maską
https://picasaweb.google.com/105145365181544617191/SuzukiPodczasPrac?authkey=Gv1sRgCLqtif-Dt9WDbw#5600329173984411954
Niestety u mnie wszystko zgrało się w jeden czas i swap'a powiązałem wraz ze zmianą zawieszenia na sprężyny i pochłonęło to trochę czasy i gotówki. Jeszcze mam do zrobienia układ hamulcowy i przedni wał który koliduje mi z belką pod reduktorem ;( następnie remont blacharki itd...........
Walka z żelazem ciągle trwa a przeróbek nie widać końca ;) A wszystko to robię weekendami i wolnej chwili ;) na całe szczęście kobieta mam BARDZO wyrozumiałą ;)
ilio - 2011-04-28, 06:33
ja zrobiłem ( czytaj robię ) jednocześnie swapa , blacharkę i wspomaganie z vitary a zacząłem pod koniec października mam godzinę przed pracą i trzy po pracy w sobotę od 7 do 13 czasu jest niewiele
walus - 2011-04-28, 17:43
A myślałem że tylko ja tak mam
Oczywiście żart
ilio - 2011-04-28, 18:26
walus napisał/a: | A myślałem że tylko ja tak mam
Oczywiście żart |
tere fere kuku
zbiornik płynu chłodzącego musi być ponad głowicą wiec zmien jego lokację
linka i tek inaczej nie pójdzie więc ułóż ją swobodnie
ten filtr z pompką nie bardzo zdaje egzamin wiec można zastąpić go gruszką
walus - 2011-04-28, 18:51
ilio napisał/a: | walus napisał/a: | A myślałem że tylko ja tak mam
Oczywiście żart |
tere fere kuku
zbiornik płynu chłodzącego musi być ponad głowicą wiec zmien jego lokację
linka i tek inaczej nie pójdzie więc ułóż ją swobodnie
ten filtr z pompką nie bardzo zdaje egzamin wiec można zastąpić go gruszką |
Heheh
Co do linek to ok
Co do zbiorniczka wyrównawczego ok
Ale tego filtra paliwa i pompki do paliwa nigdy nie zmienię 3 lata miałem taki sam w pajero i jest naprawdę dobry
albert - 2011-05-24, 18:35
kolega sami111 juz ma material do pracy
http://www.4x4suzukisamur...php?topic=110.0
witson - 2011-05-24, 21:51
A czy ktoś może orientuje się czy silnik z cytryny 2.1TD podejdzie pod skrzynie od poldka, podobno blok jest ten sam a koników 110 :)
ilio - 2011-05-24, 22:03
witson napisał/a: | A czy ktoś może orientuje się czy silnik z cytryny 2.1TD podejdzie pod skrzynie od poldka, podobno blok jest ten sam a koników 110 :) |
stary bardziej skomplikowany niepotrzebnie silnik , szkoda czasu , suzuka nie potrzebuje 130 KM a jesli tyle chcesz - zapytaj tych co sprzedają super mocne suzuki na allegro dlaczego ?
witson - 2011-05-24, 22:42
Właśnie podobno nie ma elektroniki, 110 koni a skoro roboty tyle samo co przy przekładce z poldka a ktoś i tak idzie w kierunku diesla to dlaczego nie miałby mieć zamiast 70 koni ich troszkę więcej. Po prostu pytam bo gdzieś to wyczytałem a może jest ktoś bardziej zorientowany w temacie. Gdybym zakładał diesla do samuraja to tylko żeby uzyskać wodoodporność, póki co wystarcza mi w zupełności 1.3 :)
jeżu - 2011-05-25, 07:41
Silnik z poloneza to xud9 wolnossący o mocy 70KM i momencie obrotowym 120Nm. Wersja turbo tego samego silnika ma już 90KM i 200Nm. Silnik 2,1TD należy do tej samej "rodziny" silników PSA, oznaczony jako XUD11 ma 109KM i 250Nm. Napędy samuraia napewno nie wytrzymają parametrów wersji turbo. Interesujący może być ewentualnie motor 2,1D bez turbo o mocy 83KM i 147Nm momentu montowany w Citroenach XM i Peugeotach 605.
Więcej o tych silnikach można poczytać na Wikipedii http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD
albert - 2011-05-25, 09:33
dokładnie jak jeżu mówi, przy przemianie na diesel o podobnej mocy co oryginal mamy pewnosc ze podzespoly wytrzymaja, przy wiekszej mocy- to jak ktos napisal- walka z wiatrakami, ciagle cos trzeba modyfikowac. Oczywiscie mozna. Są wymagajacy i bardziej wymagający. Mi parametry oryginalu w zupelnosci wystarczaly, dodatkowo dostałem 6 km gratis ( przynajmniej w teorii) i wiekszy moment obrotowy, niczym nie ryzykując. Wiem, ze jak sie wtopie to półosiek nie wyrwie
witson - 2011-05-25, 12:58
A pytałem tylko czy ktoś wie czy podejdzie pod skrzynię od poldka :)
ilio - 2011-05-25, 18:12
witson napisał/a: | A pytałem tylko czy ktoś wie czy podejdzie pod skrzynię od poldka :) |
skrzynia z poldka to jedno rozwiąznie
ale jest jeszcze druga skrzynia o której dobrze wiedzą tylko angole - R380
ta skrzynia była używana w landroverze discovery defenderze a trafiła do LDV dostawczego spiętego z jakimś silnikiem peugeota którego dzwon skrzyni jest taki jak nasz polonezowski
mam nadzieje ze nie zagmatwałem zbytnio
albert - 2011-05-26, 22:40
a wyglada tak, narazie jeszcze bez 1 odpalenia. Robota przez sami111 w trakcie
wojtassj - 2011-05-27, 00:36
Wygląda ladnie i maska też zamknie się a co z miską olejową i mostem???
albert - 2011-05-27, 00:39
zamierzenie jest ze odleglosc bedzie stosowna do jazdy, jesli nie- pojdzie nizsza od peugota
ilio - 2011-05-27, 19:09
na drugim biegu wyciąga 20 km/h Sj410 1.9 PSA skrzynia polonez diesel
albert - 2011-05-27, 21:14
ilio to ile max jechales na ,, poldku,,
ilio - 2011-05-27, 21:48
albert napisał/a: | ilio to ile max jechales na ,, poldku,, |
albert narazie segreguje zdjęcia z budowy która trwa od listopada
pokażę Ci wspomaganie krok po kroku
na razie jechałem 30 km/h z górki bo nie mam drzwi i swiateł a maskę mam zapiętą na pierwszy guzik , podłogi w bagażniku też nie mam wiec widzę jak tylnym kółkiem w miejscu kręci
albert - 2011-05-27, 22:48
wojownik
mcs0 - 2012-08-08, 22:17
mam pytanie do kierowników samcow z 1.9d :) ile one na czarnym wyciagaja?? i przy jakich obrotach...zastanawiam sie w ktora strone pojsc....polonez czy VW
MICHAŁ ,MICKY' - 2012-08-09, 08:06
kOLEGO mcs0 pisz do kolegi ilio lub kolegi radex1 ono przerobili temat 1.9 psa z polona , ja wkładam ten silnik razem ze skrzynią, a niżej daje ci link do tematu o swapie właśnie silnika 1,9 z poloneza nie wiem może już go czytałeś jest sporo info.
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=120
mcs0 - 2012-08-09, 11:33
a Ty w swoim nie masz motoru z poldolota??
[ Dodano: 2012-08-09, 11:38 ]
widziałem temat kolegi ilio i tabelke predkosci i obrotow w porownaniu co do rozmiaru kół i niby max 130km/h przy 4600obr wyciagnie...
ale takie obroty to chyba juz jest piłowanie motoru...
albert - 2012-08-09, 16:00
normalnie jadę koło 70-80 km/h i myślę że to optymalna prędkość zważywszy że mam inny reduktor od 1.0 a w weekend już 4.16 (robota slavoka ) co nie oznacza że nie można szybciej mój max koło 110 może 120 ale to już terror dla silnika - wyrzucili mi wodę przez węże
mcs0 - 2012-08-09, 19:27
to mysle ze optymalnie bedzie 100 u mnie :) a jak sie zbiera?? moje 1.3 chyba dogorywa i jest coraz slabiej
albert - 2012-08-09, 20:21
spytaj łukasza że szczecina co był niedawno u mnie i z tego co widziałem to zostawał w tyle ale nie ma szaleństwa to nie td żeby buta miała. musi w błocie robić i robi..
mcs0 - 2012-08-09, 21:24
a jaki on ma motur??:) to i tak ścigacz nie jest więc nie ma na co sie nakręcać no ale żeby tą 100 rozwijał ;)
mass - 2012-09-13, 09:55
Odgrzeję troszkę temat . Mam w swoim samim 1,9 td PSA ma skrzyni poloneza D od ponad roku. Polecam to rozwiązanie ze względu na prostotę wykonania tej przeróbki i bardzo dobre osiągi auta na czarnym ale co najważniejsze w terenie. Sprzęgło wymaga niewielkich modyfikacji i jest dostatecznie wytrzymałe ( mam MT 30 cali, tył blokada lock-right reduktor 1,0) Początkowo miałem problem z chłodzeniem bo turbo dawało dużo ciepełka i chłodnica oryginalna nie dawała rady. Dokładne opis mojej przeróbki opiszę w nowym temacie z fotkami. Co do miski i mostów to mam spoa więc w tej sytuacji ten problem odpada.
Co do silnika vw to kolega ma 1,9 tdi robi fajnie w terenie ale biegi ma bardzo krótkie i na szosie jedzie max 80. On ma reduktor 1,3 mosty wąskie, opony 31 cali, skrzynia standard od benzyny i sprzęgło też malutkie samuraja, już 3 razy tarczę zmieniał.
Silnik 1,9 d posiada w swoim samcu kolejny kumpel, w terenie fajnie jedzie ale mocy nie widać tak jak w td
karrror - 2012-09-13, 09:59
z niecierpliwoscia czekam na fotorelacje z racji ze tez nosze sie z zamiarem wrzucenia takiego silnika
radex1 - 2012-09-13, 11:02
JA mam też POL 1.9 D i naprawde daje rade
nawet w bardzo trudnym terenie
a ze sprzęgłem nic nie motałem jest orginalna
skrzynia od poldka i chodzi już 1,5 roku i nic niewymieniałem
MIŁEGO SWAPA NA DIESLA - POZDRO
wisniowy21 - 2013-03-16, 13:00
mam misterny plan żeby dodać turbo od peugota, co wy na to ? bo mam turbinkę za 100 zł :D
Maverick - 2013-03-16, 21:26
MUsisz odprezyc silnik do turbo. Kiedys tutaj byla dyskusja i chyba stanelo na tym ze lepiej kupic uturbiony silnik psa niz samemu rzezbic.
czuperek - 2013-04-01, 18:05
czy ktos z forumowiczow kto ma 1.9d mogll by mi napisac jak podlaczyc elektryke?
glownie nie wiem ktory to jest głowny + na wszystko w środku + światła
wisniowy21 - 2013-05-17, 13:46
z perspektywy czasu to widzę dużo plusów ale więcej chyba minusów :P
+ małe spalanie
+ wysoki moment
- strasznie wolny
- dobranie odpowiedniej chłodnicy
- trzeba dokładnie zamocować zamocować bo rwie poduszki :)
teraz wsadził bym 100 km+ benzynę chyba od BMW :)
Maverick - 2013-05-19, 22:18
Wisniowy, jak się sprawuję Jeep?
DUCHU77 - 2013-07-22, 21:54
podepnę się do tematu, mam pytanko do posiadaczy silnika 1.9d jakie macie wydechy, bo ja mam jeszcze seryjny z 1000-ca i myślę że ma za małą drożność wydech, zastanawiałem się czy nie wyciąć mu tłumików i nie zostawić wolnego pustego wydechu, czekam na jakieś podpowiedzi, bo nie wiem co mam robić z tym
lag - 2014-05-20, 08:55
Witam i proszę o pomoc. Wsadziłem silnik od Poloneza , teraz miska olejowa przy wykrzyżu uderza o most. Wyczytałem ,że miska od Peugeota jest niższa. Z jakiego dokładnie modelu i jaka jest różnica wysokości?
Za pomoc wielkie dzięki
SamNaSamZSam - 2014-05-20, 11:08
Kolego - nie znam się za bardzo ale mogę zaoferować pomoc w takim zakresie:
1. Mam oryginalnego Samuraiowego diesla PSA - XUD9
2. Miska ma specjalne przewężenie na most
3. Jak chcesz to mogę Ci pocykać fotki i pomierzyć co tam będziesz chciał
4. Gdzie ten silnik można jeszcze spotkać masz w tabelce np. tutaj: http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_XUD przy czym wymienione są tam plaskate Cytrynki i Peżotki więc nie ma gwarancji, że miska będzie "przetłoczona".
Być może da się przerobić tę miskę i smoka co masz obecnie na wzór takiej oryginalnej Samuraiowej?
lag - 2014-05-20, 11:59
SamNaSamZSam bardzo dziękuję, fotki będą na pewno bardzo przydatne. Będę szukał takiego odpowiednika wg foto. Jak będziesz miał chwilkę to poproszę taka sesję na pr.
SamNaSamZSam - 2014-05-25, 15:52
Lag - trochę się zeszło - przepraszam.
Tutaj poglądowe fotki miski pod silnikiem. KLIK. Ponieważ obiekt nie jest zbyt fotogeniczny i nie specjalnie wdzięczny do dokonania pomiarów tutaj schematyczny rysunek z katalogu części do mojego TeDeja. KLIK. Na schemacie nie widać takiego charakterystycznego przetłoczenia na most, być może dlatego że tylko schemat, a być może dlatego że na schemacie jest rzut jakby od góry (wnętrza) miski. Ja do środka jeszcze nigdy nie zaglądałem więc opisuję tylko to co widzę z zewnątrz.
I na deser wisienka... na torcie :) w sumie mógłbym poprosić moją 6-letnią chrzestnicę o wykonanie szkicu i wyszłoby o niebo lepiej niemniej bardzo się starałem (na taczpadzie, dłońmi które bardziej pasują do siekiery niż do piórka kreślarskiego) KLIK.
Ponadto wykonałem mały research i:
1. katalogowy kod oryginalnej miski to 11510-86CA1 <- można się spytać w ASO ile za taką miskę (próbowałem na szybko coś na allegro albo tablicy znaleźć - bezskutecznie)
2. po katalogu ponoć taka sama miska była montowana w Vitarach z silnikiem xud9 czyli 1.9 TD
3. w tym temacie był już rozkminiany wątek miski i
Cytat: | ilio - 2011-03-22, 19:32
miska z poloneza jest płaska ale miska z peugeota 205 i 405 td jest orginalnie podcięta tak ze nie uderzy w most |
więc proponowałbym zacząć od tego tropu.
Jakbym mógł Ci coś jeszcze domierzyć, doopisać to pytaj już proszę o konkrety (np. od korka spustowego do mostu itp.). Powodzenia.
lag - 2014-05-28, 08:23
Sam, bardzo dziękuję. To jest prawdziwa rzeżba. W ASO jest niedostępna. Znalazłem u naszego zachodniego sąsiada za 181 Euro.(szok)
Próbowałem znaleźć miskę od jakiegoś peżota 405,205 , ale nie stwierdziłem żadnej różnicy.
Może ktoś zna dokładnie model, rocznik peżota/cytynki z płaską miską?
radex1 - 2014-05-28, 09:02
czeee
ja właśnie w tamtym tygodniu przerabialem miske
od poloneza 1.9 d do citroena 2.1 d
droidboo - 2014-05-28, 18:46
Mi taka płaska, aluminiowa miska z 1.9td z peugeota została na handel. Zamieniłem ją na miskę z poldolota, bo blaszana lepsza:) Jakieś zdjęcia ów miski dopiero w przyszłym tygodniu mógłbym zamieścić, bo póki co nie mam do niej dostępu.
lag - 2014-05-29, 17:40
[img] [/img]
tak wygląda moja miska , już zdeformowana przez drążek i most.
A na marginesie zapytam, mam szeroki ,czy wąski most? Wygląda na szeroki , ale pewności nie mam.
|
|