Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Zestaw do rajdówki

Kabar - 2015-01-07, 14:46
Temat postu: Zestaw do rajdówki
Witam mądre głowy.

Przyszedł czas na budowę czegoś nowego. Do tej pory Pajero (4 szt). Ostatnie dwa lata w rajdach 3.5 l. + automat
Piękne auto ale czas na zmianę klasy i machiny.
Koncept jest taki:

- piec + skrzynia: 1,9 tdi 130 km lub BMW 1.8 is (oba mam do dyspozycji)
- rama samurai lub jimy (mam obie)
- reduktor samurai calmini lub robur
- most tył grand vitara 2.0 z abs + right loock lub arb (tutaj kosztownie)
- most przód samurai + półosie ORE
- chłodzenie na plecach (nie wiem jakie)
- bak: motorówka
- buda standard samurai cabrio + klatka
- kołą silverstone 33" x 15 lub 35" x 16 (te są realnie 34")
- sznurek: szybki elektryk na pace
- 2x red optima
- zawias (jeszcze nie mam pomysłu na coś ekonomicznego)

Proszę o opinie inzynierów.
Założenie jest takie aby było tanio w eksploatacji (w stosunku do Pajero) i lekko

pozdrawiam

SamNaSamZSam - 2015-01-07, 14:54

Inżynierem nie jestem, a już bankowo koniunkcji mądrej głowy i inżynierskiego zacięcia nie spełniam, ale zawsze byłem dobry w "skojarzenia". I jak tak na końcu podałeś warunki brzegowe - tanio i lekko to od razu nastał mi przed oczami Żółtas: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=3016

Temat Chomika można czytać od końca i prześledzić wszystkie mody. Powinno być co najmniej inspirujące do dalszych przemyśleń.

Kabar - 2015-01-07, 15:17

O proszę...i już zaczynam też kojarzyć. Bardzo dzięki
zajxt - 2015-01-07, 20:04

co do ramy to ja bym stosował jimny
co do budy nadwozie zintegrowane z klatką
Piec jak dla mnie tylko suzuki od 1.6 do 2.0
reduktor samurai
zawias jimny wahacze dorabiane mocniejsze
mosty OK
zbiornik jimny+osłona

i to tyle ,życzę powodzenia przy projekcie :-)

radex1 - 2015-01-07, 20:56

NO piec jakiś najmocniejszy ze stjni SUZUKI (JA kiedyś wyczaiłem ze suzuki boleno on
miał 1.8 gt 126 km czy coś takiego ) chodnica od omegi 3.0 v6 jest dobra bo ma dodatkowo pompke wody już w sobie (mam taką u siebie tylko ze w dislu 2.1 td )
POWODZONKA ;-)

zajxt - 2015-01-07, 21:02

piec baleno 1.8 121KM mam taki na zbyciu

[ Dodano: 2015-01-07, 21:12 ]
baleno, vitara 1,6 16v 96KM
baleno ,vitara 2,0 coś koło 136KM

chomik. - 2015-01-08, 07:56

ja bym jednak poszedł w ramę samuraia, bo mniej, a właściwie praktycznie w ogóle nie rdzewieje, chyba, że było ruszane oryginalne zabezpieczenie, a i tak planujesz robić zawias, więc nie zrobi Ci to różnicy gdzie ją będziesz robił. Oryginalną budę bym sobie odpuścił, chyba, że ma wyglądać jak samurai, ale to waży ok 200kg, a wypełnienia z alu, które z powidzeniem ją zastąpią, mniej niż 1/4 z tego. Nad bakiem też bym się zastanowił, chyba, że będzie miał przegrody, albo zrobisz dodatkową studnię do której będzie porzepompowywane paliwo zanim trafi do silnika, bo już nie raz widziałem jak chłopaki mieli problemy na dużych przechyłach, gdy było mało benzyny i auto gasło.

a tak ogólnie, to fajny pomysł i będę kibicował podczas budowy. Wrzucaj foty z postępów

kewin - 2015-01-08, 10:13

1.8 is BMW fajnie robi widziałem raz
Kabar - 2015-01-08, 11:00

No dzięki Panowie, dzięki.
Budę planuję zostawić z cabrio, max ją odchudzić (alu, tworzywo). Chodzi o to aby autko mieściło się w dwóch klasach ....przynajmniej wizualnie :)
Is fajny ale cholerstwo bardzo ciężkie (tak mi się wydaje - mam na zbyciu w razie czego ze skrzynią, wiązką i kompem. Nowe uszczelnienia, pompa wody)
Rozważam też piec suzuki włąśnie baleno, vitara...niewykluczone - chcę zrobić ekonomicznie w eksploatacji bo ostatnie dwa sezony zrujnowały domowy budżet...BARDZO.
Rama - mam samurai ale nie najpiękniejsza, trzeba by ją dobrze wypieścić. Jimny - nie ruszana jest ok. Więc chyba b ędzie Jimny.
Odnośnie pieca to widziałem jak tdi robi we Wranglerze. Jednostka tania, prosta, ekonomiczna. Kwestia dłuższych wieczorów przy montażu. Brałem pod uwagę opcję 110 km, dwumasa do zaspawania. Można go podkręcić do 150-160 km bezproblemowo a wymiana samego słupka nie jest droga. No i pompa. No i moment :)
Ale może nie mam racji.
Ramoklatka ok, choć klatka zewnętrzna nie raz ratowała mi łeb. Drzewa są bezlitosne...jedno nawet wyrwało mi drzwi w Walimiu.. :)
Dotychczas jeździłem automatem co uważam za bardzo dobre rozwiązanie w terenie i zastanawiam się teraz nad takim zestawem w układzie V z vitary + automat lub 2.0 136km + automat.
Autko ma też okazjonalnie pojeździć w cross country (tak, tak, wiem...złotego środka nie ma)....choć wspomnienia nie najlepsze z takich rajdów. Spaliło nam się autko raz trochę...:)

SamNaSamZSam - 2015-01-08, 11:09

a ten TDI nie jest jeszcze cięższy od 1.8 IS? Tak z ciekawości pytam, bo przywykłem do teorii że klekoty z natury swej cięższe od benzynowców są.
yahoo33 - 2015-01-08, 11:44

Moment 1.9 TDI podkręconego jeszcze do ~150 KM, zrobi i spustoszenie w napędzie
Kabar - 2015-01-08, 11:45

Zestaw is waży około 150 kg (kpl silnik, skrzynia)
Silnik TDI ok 135 (pewności nie mam - gdzieś w necie ktoś nie był pewien) + skrzynia. Może być cięższy od is. Tu przemawia ekonomika użytkowania.
Silnik vitara 2.0 - nie znalazłem wagi

[ Dodano: 2015-01-08, 11:48 ]
Tak, nie chcę przeforsować z mocą i momentem, do małej wagi nie jest to konieczne.
Szacuję 130-150 km w górnym zakresie. Półosie przód, reduktor wzmacniane. Tył vitara, nie powinno zmielić.

[ Dodano: 2015-01-08, 13:08 ]
Ewentualnie aby za bardzo nie kombinować ze skrzynią zestaw z Vitary 2.0 hdi.
Tylko nie wiem czy to się nadaje do hard coru

[ Dodano: 2015-01-08, 13:09 ]
Myślałem o wersji 110 konnej

[ Dodano: 2015-01-08, 13:16 ]
ale to chyba zły pomysł biorąc pod uwagę FAP i dwumasę.
Czy ktoś z szanownych inżynierów lub znajomych inżynierów wkłądał do Samuraia silnik tdi?
Może nie ma sensu biorąc pod uwagę zakres prac. Generalnie szukam standardowych klocków z jak najmniejszą ilością motania.

stachura44 - 2015-01-08, 13:21

reduktor robur 52kg
SamNaSamZSam - 2015-01-08, 13:32

Kabar napisał/a:
Może nie ma sensu biorąc pod uwagę zakres prac. Generalnie szukam standardowych klocków z jak najmniejszą ilością motania.


No to znów odniosę się tylko do skojarzeń, ale patrząc po ilości swapów na forum wydaje mi się, że dominują silnik benzynowe, głównie ze stajni Suzuki -> Vitara, Baleron, Jimny co wydaje się być zgodne z Twoją koncepcją (lżejsza benzyna od klekota, dostępność części i przetarte szlaki w postaci gotowych flansz i "manuali" z opisanym sposobem motania). Jak pisałeś wcześniej z takiej Vitary dałoby radę też przeszczepić automat choć to chyba też większy ciężar niż manualna skrzynia (?).

Kabar - 2015-01-09, 15:11

Tak więc albo baleno albo tdi.
Czy ktoś wie o posiadaczu tdi w Samuraiu?
Nie chciałbym się doktoryzować od zera w temacie.
Rama Jimny. W całości wchodzi to T4 :)

jeżu - 2015-01-09, 20:20

Jeśli chodzi o tdi to u nas chłopaki mają taki silnik w samuraiu połączony ze skrzynią z poloneza. Możnaby też połaczyć tdi ze skrzynią samuraia, flansza będzie identyczna jak do 1,6td (według jankeskiej instrukcji montażu pasują wszystkie motory 4 cylindrowe vw do końca lat '90) - problem może być z pomieszczeniem sprzęgła tdi a przypadku użycia samuraiowego z jego wytrzymałością.
Rozwiazanie jest w topiku "diesel z samuraiu", jeden z użytkowników forum montował komplet sprzęgła VW w dzwonie skrzyni samuraia.

Skoro auto będzie jeździć w cross country to może jakaś benzynka turbo.

slavok - 2015-01-09, 20:31
Temat postu: Re: Zestaw do rajdówki
Kabar napisał/a:
Witam mądre głowy.

Przyszedł czas na budowę czegoś nowego. Do tej pory Pajero (4 szt). Ostatnie dwa lata w rajdach 3.5 l. + automat
Piękne auto ale czas na zmianę klasy i machiny.
Koncept jest taki:

- piec + skrzynia: 1,9 tdi 130 km lub BMW 1.8 is (oba mam do dyspozycji)
- rama samurai lub jimy (mam obie)
- reduktor samurai calmini lub robur
- most tył grand vitara 2.0 z abs + right loock lub arb (tutaj kosztownie)
- most przód samurai + półosie ORE
- chłodzenie na plecach (nie wiem jakie)
- bak: motorówka
- buda standard samurai cabrio + klatka
- kołą silverstone 33" x 15 lub 35" x 16 (te są realnie 34")
- sznurek: szybki elektryk na pace
- 2x red optima
- zawias (jeszcze nie mam pomysłu na coś ekonomicznego)

Proszę o opinie inzynierów.
Założenie jest takie aby było tanio w eksploatacji (w stosunku do Pajero) i lekko

pozdrawiam


piec bmw 1.8 is to dobry pomysł, tylko ogarnij wał z kompensacją pomiędzy reduktorem a skrzynią, nie wiem dlaczego ludzie pakujący bmw 1.8 łączą te elementy na sztywno :shock: tzn. dla mnie to + bo wpada kaska za naprawę takich reduktorów :lol:
Chłopaki dobrze piszą, jak chesz iść w jakieś tdi z wielkim momentem od niskich obrotów to zapomnij o jakimkolwiek przeniesieniu napędu z samuraia, reduktor się zmieli, to samo z dyframi...

rama samurai ok

mosty, tu bym poszedł w sprawdzone rozwiązanie czyli toyota

zawias- spring zrobiony u kogoś kto ma do tego łeb - najlepiej przód wahacze pchane z panhardem a tył 4link, na moje to rozsądne rozwiązanie

reduktor samuraiowy z przełożęniami 4.16 w połaczeniu z mostami od toya daje rady, tylko trza go wzmocnić po obwodzie by się nie rozpruł.

sznurek to już zależy jaka klasa, ale lepiej dwa, na przód i na tył jakaś lekka winda do asekuracji, po całości to wiadome - mechanik.

rumun - 2015-01-09, 20:48

u nas znajomy wsadził ostatnio 1,6tdi i połączył ją ze skrzynią samuraia.
flansze kupił gdzieś na necie. jak to chodzi to dokładnie nie wiem bo wsadził go przed świetami i jeszcze go nie widziałem jak jeździł.
ale moim zdaniem benzyna bedzie sporo lżejsza i to jest duży plus.
kiedyś też myślałem o dieslu(bo mniej pali, bo przepali wszystko i łatwiej dojść do tańszej ropy) ale teraz tylko benzyna. takim samochodem nie jeźdze na codzień żeby patrzeć ile on pali. ma robić w błocie i tyle

Kabar - 2015-01-09, 23:14

Slavok, dzięki i reszcie Panów też.
Mówiąc ekonomika myślałem bardziej o serwisie niż o spalaniu. Ten aspekt najmniej istotny a diesel dlatego, że ma moment, względnie niezatapialny i jest tani.
Jak wiele realizacji na świecie ma być to projekt względnie budżetowy, którym można sensownie powalczyć o pudło. Ma być lekkie, tanie w serwisie i iść górą czyli jak wszytskie. Takie założenie w opozycji do samochodów za setki tysięcy.
Mechanik odpada ponieważ nie mam doświadczenia i nie chciałbym rozerwać wozu a w NOL są załogi z dużymi budżetami i umiejętnościami. Może za rok, dwa. Jak do tej pory prawie zawsze udawało nam się stanąć na pudle więc ciąg jest....niestety... dla rodzinnego budżetu.
Cross country chyba sobie wybiję z głowy chwilowo (to musi być inny zupełnie projekt), poza tym nie ma takiej atmosfery jak na przeprawie. Jest za to fajnie szybko.
Co do sznurka przedniego to będzie składane coś z dwoma motorami na cześciach ogólnie dostęopnych (coś takiego mam na Pajero), najlepiej kingone ponieważ jest sprawdzony i jakościowo bdb. Chyba, że trafi się grzechotnik w cenie ale efektowny jest na gigglepinie więc cenowo odpada. Tył cokolwiek znośnego.
Czy skrzynia biegów z is jest ok? Słyszałem, że ma dlugie przełożenia.
Za is przemawia m.in...cena, śmiech na sali :) No i to, że jest na stanie.
Mosty LC drogie w zakupie i utrzymaniu.
Tył vitara 2.0 5,125 powinien wytrzymać (?), to samo przełożenie do samurajowskiego mostu na przód + półosie ORE lub Spidertraxy. Przód bez blokady. Tył - najlepiej ARB ale znów kasa. Choć widziałem niewiele droższe od chińczyków HF:
http://allegro.pl/blokada...4961292857.html
A Panowie, jakieś opinie o chińskich arbach? Ma to sens?

zed111 - 2015-01-09, 23:47

HF to właśnie chińczyk
ten co wskazałeś nie jest najtańszy w dodatku
generalnie daje rady

egon - 2015-01-10, 09:03

A nie lepiej do tego afgany zmotać
Kabar - 2015-01-10, 11:12

Myślałem nad tym swego czasu ale ceny i dostępność części mnie wyleczyły.
System musi być powszechny i tani w wymianie, naprawie. Poza tym prześwit i tak ma wystarczający. Mam pajero na 35" (i to robi) a prześwit w samuraiu na 31 jest taki sam.

pacmano - 2015-01-10, 11:42

Egon wiesz jaka jest cena mostow afganow? Bo co jakis czas rzucasz zeby je wlozyc, a z tego co mi wiadomo to wcale tak kolorowo z nimi nie jest w eksploatacji.
Didymos - 2015-01-10, 12:25

Afgany są mega ciężkie, wcale nie takie wytrzymałe, jak głosi obiegowa opinia, blokady i wzmacniane wnętrzności do nich kosztują fortunę (torseny pomijam, bo to nie blokada), do tego przedni most słabo skręca.
egon - 2015-01-10, 13:21

Koszta są nie wiele większe w porównaniu do motania na samurajowym moście ,afgany można spokojnie znaleźć do 3000 zł a motanie mostu samuraja wyjdzie podobnie same półosie to już prawie 2000 na most a dyfry z vitary średnio chodzą w granicach 500 zł do tego przeguby i już po mojemu jest to nie opłacalne . Mosty uazowe nawet obywatelskie spokojnie wytrzymują 33 cale a afgany nawet 35 , afgany maja przełożenie 5.37 a tarmot ma do nich wszystkie części i nawet blokady pneumatyczne a jak czegoś nie mają to sprowadzą
zajxt - 2015-01-10, 14:50

jak byś chciał robić na Toyocie to mam na zbyciu,za jakieś 3k 8-)

[ Dodano: 2015-01-10, 14:57 ]
jak byś szukał przełożeń 4,16 http://olx.pl/oferta/suzu...html#06f98b473c
sprzedam bo kasa potrzebna

chomik. - 2015-01-10, 18:01

wg. mnie do suki jedynym słusznym rozwiązaniem są mosty od suki, tylko trochę wzmocnione. To rozwiązanie o którym napisałeś powinno być ok do 31", jak do 33, to przód taki jak chciałeś, ale tył na pochwie samuraia i odciążone półosie, lub jakieś tjuningowe, ale wtedy dalej pozostanie problem łożysk. Co do blokady, to zamiast kombinować z tyłu daj spoola, a jak już bardzo chcesz mieć arba lub arbopodobnego, to wrzuć go do przodu.

(oczywiście pochwy i tak trzeba trochę wzmocnić, ale za to waga i prześwit będzie na + )

bart9018 - 2015-01-10, 18:35

a co powiecie o takiej konfiguracji:
most tył Vitara 5.125 przód samurai z przelozeniem 5.125 ,reduktor 1.3 seria i silnik baleno 1.6 lub 1.8 kola 32" opcjonalnie 33" ale dajac wzmacniane pulosie na przod
oczywiscie wszystko na ramie samuraia :lol: :lol:

chomik. - 2015-01-10, 18:52

dla kolegi robiliśmy zmotę na ramie samuraia, most tył z vitary 5,125 i spring z sierżantem, przód samurai i na razie seryjne półosie, spring na radiusie (generalnie cały zawias to kopia tego z Żółtasa i Ciapka), koła silvestone 31" i przy seryjnym silniku na wtrysku oraz reduktorze z 1,3, to naprawdę robi, ale był robiony typowo pod wagę i udało się osiągnąć ok 860 masy własnej z jedną windą
bart9018 - 2015-01-10, 19:10

masa robi wrazenie :lol: ja bym jedynie dołozyłl tam reduktor od litrowki
A dawaliscie tam ramoklatke czy jakas czesc budy samuraia?

chomik. - 2015-01-10, 19:16

z budy samuraia został tylko tunel środkowy, reszta to rury i alu.
Bardziej od reduktora jest potrzebny silnik, bo z tym co jest są problemy i szukamy takiego jak w Żółtasie, czyli vitary 1,6 8v (w bardzo dobrej cenie ;-) ), który trafi tam pod maskę

rybagosc - 2015-01-10, 21:09

Czytam z ciekawościa ten watek bo sam chce zrobić cos podobnego mam juz sporo gratów np mosty i zawias od toyoty lj70, teraz szukam w miare zdrowego samiego no zobaczymy co z tego będzie
rumun - 2015-01-11, 08:21

co do blokady to moim zdaniem takie rozwiązanie jak napisał chomik jest bradzo dobre.
czyli spool z tyłu i przód jakieś arb. ja mam u siebie zaspawany tył i teraz wsadziłem org. arb + wzmocnione półosie z przegóbami od chłopaków z warki.
moim zdaniem tak jak pisze didymos afgany odpadają. zreszta napisz sobie do zajxt i on Ci powie odczucia bo u siebie ma zamontowane.
z tego co wiem to na nie dużych kołach(już nie pamietam jakie tam miał może 33") ukrecał półosie w tych afganach.

Kabar - 2015-01-11, 12:07

Chłopaki z Warki jeżdżą na 35" i na tych półosiach ponoć jeszcze nie ukręcili nic. Ja też u nich będę nabywał.
Chwilowo myślałem nad tyłem z pajero z oryginalną blokadą (bardzo niedrogie) ale waga + duża grucha.
Zaletą tych mostów jest niezniszczalność. Tylny most z Vitara 5,125 z granda (2.0 z abs są już tarcze) czy ze zwykłej 1,6? Który mocniejszy?

Gorbi - 2015-01-11, 16:35

Troche namieszam. Nie lepiej kupic Toyote LJ/BJ z mostami HD i pociac ja maksymalnie? Podobno smialo mozna zejsc z waga do 1300kg przy silniku 3,5L TD.
Kabar - 2015-01-12, 19:36

W moim kurniku sprawa postanowiona.
Piec pozostaje z is (mam kpl zestaw, piece te jeżdżą, są bardziej niż tanie, zapier...ją)
Rama jimny (mam w ładnym stanie. Mam również samurai ale nie tak ładna)
Buda samurai cabrio.
Reduktor standard 1.3 (wzmacniać?)
Pozostaje dobór mostów a tym samym rozwiązanie blokad.
Opcja A: tył most grand vitara 2.0 z abs, przełożenie 5,125, przód samurai szeroki, półosie ORE z Warki lub adekwatne, przełożenie z vitary 5,125. Następnie sprzedaję nerki i płuco i 2xARB. Lock Ride odpada, Minispool również.
Opcja B: Mosty patrol. Blokada standard tył, przód do zrobienia. Blokady pneumatyczne. Tylko ta masa i prześwit....
Czy istnieje na świecie zestawienie wag mostów? Bardzo przydatna rzecz...

[ Dodano: 2015-01-12, 19:38 ]
a.... czy ma ktoś tajną wiedzę gdzie w USA ARB'y nabyć za rozsądną cenę?
Ewentualnie opinie i chińskich podróbkach.

Zawias - 2015-01-12, 20:49

Pytanie moje brzmi : co chcesz tym autem osiągnąć ?
Dany44 - 2015-01-12, 21:11

Kabar często piszesz "tył most grand vitara 2.0 z abs" chodzi mi o ten właśnie ABS czy bierzesz go pod uwagę tak często go cytując ?? czy tylko po prostu chcesz doprecyzować model i rodzaj mostu.
Pytam ponieważ przy zmocie jaką planujesz ABS jest raczej nie do wykonania bez profesjonalnego zaplecza.

Kabar - 2015-01-12, 21:24

Autko sportowo do klasy advance/challenge.
Jak również do przejechania po czarnym na dojeździe bądź niedzielny wyjazd wokół komina z kimś z rodziny też.
Dlatego wzbraniam się przed blokadami typu spawlock czy lock ride.
Upieram się przy wadze bo dość frustrujące jest na oesie jak samurai na wyjechanym goodridgu idzie górą a ja tonę.
Dlatego zostałem fanem lekkich rozwiązań.
Niemniej jednak źródło finansowania nie jest nieograniczone więc liczę każdą złotówkę i każde rozwiązanie.
Pytanie techniczne: ile mosty parcha są cięższe od vitara/samurai. To kolejny etap zakupów.
:-|

[ Dodano: 2015-01-12, 21:27 ]
nie, nie przepraszam....z tym ABS'em niekoniecznie...:) Chodzi o typ dawcy.

Zawias - 2015-01-12, 21:34

Jak wzmocnisz reduktor,mosty i założysz mocniejsze półosie z przegubami powinieneś być zadowolony.Blokady wedle uznania.Mosty samurai ma najlżejsze.
SamNaSamZSam - 2015-01-12, 22:33

Dany - kolega kilka postów wcześniej pisał, że ta wersja Vitki z ABS-em miała fabryczne tarcze na tyle i chyba o to chodzi z tym ABS-em. Ja tak te intencje zrozumiałem.

No i właśnie jak waga jest priorytetem to chyba tymi patrolowymi mostami strzelisz sobie w kolana i to oba jednocześnie. Skoro już będziesz wsadzał motor 1.8 IS który jest pewnie cięższy od Vitarowego/Baleronowego 1.6 to te mosty patrolowe dobrze przemyśl... Takie moje "lajkonickie" zdanie.

Kabar - 2015-01-12, 22:54

Masz racje. Do tego bieżnik co najmniej 35" i koło się zaczyna zamykać...
Załóżmy, że mosty patrol można ładne piękne dostać za 3500 a i tak wypadałoby zrobić serwis. Do tego koła min 35" na silverstonie co najmniej 900/szt (nowa felga+ opona). Gdzie reszta? Sumując koszty spore. Można motać tył pajero + toyota: ok. 2500. W tych dwóch przypadkach waga, waga, waga. Mosty suzuki po uzbrojeniu (np. tył chińska arb) wychodza podobnie. Więc...

[ Dodano: 2015-01-12, 23:40 ]
Nie jestem znawcą: czy mosty grand vitary 2.0 (5,125) są mocniejsze od tej z 1.6 (5,125) ? Różnica w cenie jest znacząca.
Które polecacie?

rumun - 2015-01-13, 08:03

jak chcesz zrobić lekko to tylko mosty samurai, wzmocnić i koła 33" silverston.
jeżeli niezniszczalnie to mosty od patrola. zregenerować raz i bedziesz na nich jeździł i jeździł. oczywiście wszystko jest to rozerwania ale te z patrola przy wadze samuraia są bardziej odporne na głupote kierowcy :mrgreen:

chomik. - 2015-01-13, 08:06

uważaj, bo możesz przekombinować z tym wzmacnianiem. Na tych gratach co piszesz: mosty parcha -jeden waży myślę, że min połowę więcej niż obspawany, powzmacniany i z mocowaniami pod zawieszenie na sprężynie, most samuraia, 1,8 IS -nie wiem ile waży, ale mamy w garażu 1,6 z bmw i trzeba go nosić w dwie osoby, gdzie vitarowe 1,6 noszę sam, nie mówiąc już o 1,3 samurai/jimni , wahacze kute- ok 10kg/szt (ja zrobiłem sam radiusy do przodu (jest to gdzieś opisane w moin temacie i sztuka waży ok 5kg), buda ok 200kg, do tego windy itd....

obawiam się, że z lekkiego i zwinnego autka jakim jest samurai, po montażu tego wszystkiego, możesz przekroczyć wagę 1500kg i wtedy nawet mocny silnik nie pomoże, bo będziesz się kopał w błocie gdy inne lekkie suki przejadą górą nawet na seryjnym, prychającym, gaźnikowym 1,3 ;-)

lepiej przemyśl to raz jeszcze, bo jak zrobisz tak ciężką sukę, to później będziesz się tylko wkurzał i psioczył na tę markę, a co gorsza powiesz jeszcze, że pajero lepiej robiło :mrgreen:

Dany44 - 2015-01-13, 09:01

Na kanale Terenwizji jest filmik o bialej zmocie na mostach tojoty silnik tam jest 1,6 16V z Suzuki, opony chyba 33" do tego szczatkowa buda i mechanik. Takie autko waży 1350kg minus mechanik cos ponad 100kg to wychodzi okolo 1200kg. To i tak sporo jak na obrzyna zrobionego z suzuki.
pacmano - 2015-01-13, 09:57

W sobote poznalem nowego kolego "po szalu" ;). Zmiesil 2.5 bmw i to bez kominka :D Mosty ma samuraiowskie. Nie sa obspawane nawet :D Wzmocnione polosoie na przodzie tylko. I dwa chinskie arb :D Ciekawe ile minie czasu zanim cos pojdzie :P
Ari - 2015-01-13, 22:40

Jeśli kamyczek mogę wrzucić odnośnie mostów.

Mechanikiem nie jestem, ale jak Sam Sam jestem dobry w skojarzeniach i potrafię słuchać.

Znajomy który trochę zna się na rajdach, czynnie w nich uczestniczy i buduje auta by wygrywać, bazuje głównie na Samuraiu i Toyocie LJ - mosty włąśnie LJ traktuje jako cenne znalezisko.

Dobrze Kolego, że masz cel.

Będę Ci kibicował

pacmano - 2015-01-14, 08:52

Na patrolach tez wygrywaja. Mozna sie tak przepychac co lepsze ;) Zalezy w ktorej klasie sie chce startowac. Jak bez windy lub nie wiele, to ma byc w miare lekko . Jjak wieksze przeciagnie na elektryku czy w ogole mechanik, to nie ma sie za bardzo przejmowac az tak waga. Przejedziesz w bagnie metr dalej moze a i tak bedziesz sie musial ciagnac.
chomik. - 2015-01-14, 10:19

na windzie to i fortepian przez bagno przeciągniesz :mrgreen:
marcinkdg - 2015-01-15, 04:08

Ja mam tdi, jak wykrecisz z niego 150 koni to przy seryjnej skrzyni samuraia nie ogarniesz sprzęgła dzwon skrzyni nie pozwoli Ci na wrzucenie większej tarczy niż 215mm.
Kabar - 2015-01-15, 21:12

Zakupy, zakupy...
Jest rama (Jimny), swap 1.8 is, nowsza buda (od posiadanej) i rudej mniej, jest most szeroki przód (mam do pozbycia się 2 mosty wąskie). Reduktor standard 1.3, wały.
Idziemy dalej.
Nowej pralki w tym roku nie będzie...

Panowie..czy tylny most szeroki z samuraja jest wystarczająco mocny pod 33'' wzór simex?
Szukam co prawda vitara 2.0 16V lub (nie wiem czy nie za szeroki) grand vitara 2.0 ale może niepotrzebnie. Przynajmniej główki w jednej osi byłyby.

meenia - 2015-01-15, 22:25

Kabar napisał/a:
Zakupy, zakupy...
Jest rama (Jimny), swap 1.8 is, nowsza buda (od posiadanej) i rudej mniej, jest most szeroki przód (mam do pozbycia się 2 mosty wąskie). Reduktor standard 1.3, wały.
Idziemy dalej.
Nowej pralki w tym roku nie będzie...

Panowie..czy tylny most szeroki z samuraja jest wystarczająco mocny pod 33'' wzór simex?
Szukam co prawda vitara 2.0 16V lub (nie wiem czy nie za szeroki) grand vitara 2.0 ale może niepotrzebnie. Przynajmniej główki w jednej osi byłyby.


Jezdzi sporo aut na 33, jednak osobiscie mysle ze is bedzie ukrecal frezy, co do vitary to tylko dyfer jest mocniejszy, poloski sa takiej samej grubosci na frezie. No chyba ze od 2,0 sa mocniejsze.

Pozdro

Didymos - 2015-01-15, 23:15

Dyfer jest identyczny, mocniejsza jest jedynie przekładnia i większe łożyska na półosiach.
pacmano - 2015-01-16, 06:23

Dajcie koledze czas, to zamowi wzmacniane poloski przeciez ;)
chomik. - 2015-01-16, 06:45

tylne półosie samuraiowe w połączniu ze spoolem, nie wytrzymują męczenia w terenie na 33" silverstonach. Nie przypuszczam, żeby lepiej było na vitarowych, bo same półosie są chyba identycznej grubości, ale mogę się mylić.
O dziwo lepiej takie koła znoszą przednie oryginalne półosie i przeguby bo się rzadziej urywają.
Piszę tu o normalnej jeździe na kołach w ciężkim terenie, a nie ciąganiu się na sznurku, kiedy nie są tak katowane.

iGOR - 2015-01-16, 23:45

Most od vitary 2.0 v6 też nie jest za mocny. Masz trochę info pod tym linkiem : http://suzuki.info.pl/for...=12540&start=75
Podobno można włożyć półosie od GV 2,5 V6

Pozdro

Kabar - 2015-01-17, 00:39

Dzięki, dzięki...
Od inżynierów z centralnej Polski (siedzących grubo w temacie) wiem, ze tył vitara 2.0 16V wytrzymuje bez problemu. Natomiast GV jest szerszy o ok. 7 cm i co za tym idzie trzeba korygować szerokość przodu. Jest też droższy w zakupie (hasło projektu: tanio a dobrze) Niemniej jednak jeden i drugi jest tolerancyjny na agresywny bieżnik w większym formacie. Cóż. Gdybać i dyskutować można sporo. Wszystko wyjdzie w praniu bo każdy jeździ jak uważa dlatego nie ma kompromisów. W pajero ryzykowne jest zakładać 35" (simex, przód) ale jak się jeździ biorąc to pod uwagę to nie ma problemu a możliwości sa przeogromne.
Co do ukręcania przodu. Myślę, że po wzmocnieniu półosi na ORE bedzie ok. Temat jest sprawdzony nawet na 35".

yenko - 2015-01-17, 11:21

A co tutaj nie ma nikogo grubo siedzącego w temacie ???
Kabar - 2015-01-17, 22:26

Czy coś takiego yenko padło?
Po to tutaj piszę aby czegoś się dowiedzieć w temacie od gości co "siedzą grubo w temacie" i chylę im czoła, zwłaszcza kiedy ktoś chce się podzielić wiedzą.

yenko - 2015-01-18, 10:30

Nie ale tak to brzmi. Piszą Ci ludzie że od 2.0 nie jest za mocny itd a ty wyskakujesz że konsultowałeś się z inżynierami z centralnej Polski grubo siedzącymi w temacie i że mówią że wytrzymuje bez problemu.
Zawias - 2015-01-18, 10:42

Niektórzy zadają pytania,żeby samemu móc sobie odpowiedzieć.
SamNaSamZSam - 2015-01-18, 13:33

Ale o co chodzi? Każda opinia mile widziana, to czy się z nią zgodzi jeden z drugim to inna kwestia, ale zawsze coś do tematu wniesie. Zakładam, że jak ktoś twierdzi że taki to a taki most daje radę to ma ku temu jakieś własne przemyślenia i obserwacje. Kolega budujący rajdówkę pewnie zagadnienie zgłębił, a na forum trafił tylko końcowy wniosek "że chłopaki mówią, że daje rade". Przecież samo to czy coś daje radę czy nie, zależy od zyliona czynników poczynając od umiejętności i stylu jazdy kierownika a na "szczęściu" kończąc.

Moim zdaniem temat jest kulturalnie prowadzony i kolega zwyczajnie zbiera różne opinie i je konfrontuje. Niczego to nie ujmuje przecież naszym zacnym Forumowiczom, a wręcz daje szansę na poszerzenie horyzontów lub "obalenie mitów". Takie moje zdanie.

Zawias - 2015-01-18, 13:38

W temacie modyfikacji żadna odpowiedź na zadane pytanie może nie być na 100% trafiona.Dywagacje mogą trwać bez końca.Czytać i jeszcze raz czytać.I tak wszystko wyjdzie w praktyce.
zajxt - 2015-01-18, 21:52

Kabar zacznij motać ,zobaczymy co Ci wyjdzie :?:
Zawias - 2015-01-18, 22:12

Sam się musisz na coś zdecydować.My Tobie auta nie zbudujemy.
Kabar - 2015-01-18, 23:57

Panowie, nikt nie potrzebuje zbędnego ciśnienia...
Wasze uwagi są dla mnie bardzo cenne za co dziękuję a przy okazji wywiązała się jakaś dyskusja jak słusznie zauważył SamNaSamZSam.
W najbliższych dniach będzie szeroki most a na tył vitara z 1,6 oraz 2 x 5,125.
Wahacze LR disco I. Oczywiście nie sposób się z Wami nie zgodzić. Wszystko wyjdzie po złożeniu tego do kupy, jakości wykonania i na końcu od podejścia drivera do auta.
W planach chyba sierżant z racji wykrzyżu.
Pomysł na sprężynę i amortyzator otwarty. Nie wiem kiedy ruszą prace "składowe" ale na pewno będą foty. Szukam ewentualnie kogoś kto robił swap 1,8is do ramy jimny.

Zawias - 2015-01-19, 08:20

Jeżeli można bez ciśnienia coś Ci podpowiedzieć to wejdź na forum Jimny.Tam na pewno dostaniesz więcej info w sprawie swapu silnika.
Kabar - 2015-01-19, 15:04

no dzięki :)
SamNaSamZSam - 2015-01-19, 15:41

Kabar - tutaj masz Jimnego z IS-em https://www.youtube.com/watch?v=Th_6_66GVUE o jeździe terenowej pojęcia nie mam, ale pół filmu gość butuje tego IS chyba na odcięciu i jakoś wszystko się kupy trzyma. Może jakiś kontakt nawiążesz i wydębisz manual swapu, albo chociaż jakieś info jak to się sprawuje.
Didymos - 2015-01-19, 15:52

Szupryk ma/miał mosty od toyoty i inne patenta, m. in. dlatego ten paskud wytrzymywał is-a.
pacmano - 2015-01-19, 16:02

Ale go gosciu paluje, hehe
Zawias - 2015-01-19, 16:35

Pałuje to dobre określenie.Techniki ni ...a.
bart9018 - 2015-01-19, 19:39

przeciez jest opis ze to :"Testy Suzuki Jimny 1.8IS" wiec to chyba normalne ze paluje :mrgreen: i sprawdza ile wytrzyma :mrgreen:
a tak na marginesie to mi sie podoba :lol: :lol: :lol:

Zawias - 2015-01-19, 20:25

Dla mnie to rzeźnik ,ale są różne punkty widzenia .Co takie pałowanie w kopnym piasku ma dać ?
jeżu - 2015-01-19, 21:14

To nie ten sam https://www.youtube.com/watch?v=DGBzijYBmWM
Bo wynikałoby, że jednak pałowanie robi robotę :)

zajxt - 2015-01-19, 21:20

pałowanie - trenowanie
Zawias - 2015-01-19, 21:21

To był mój pierwszy rajd.Wygrałem wtedy turystyka.No i się zaczęło.W klasie extrem wygrał samurai niewiele zmotany.Jimny nie zmieścił się na pudle.
Kabar - 2015-01-19, 23:53

Robi robotę. Na trialu wręcz nie do wiary w pewnych momentach. Dzięki. Zaraz go zlokalizuję. "...złe dziecko"
Kwadrat - 2015-03-31, 21:15

Dawno tu nie zaglądałem :)

Fajny temat . Is to jeden z lepszych i lżejszych silników. Dużym plusem są przełożenia skrzyni biegów oraz jej wielkość.
Zestaw z Vitary 2,0 lub baleno troszkę bardziej kosztowny, lecz wytrzymały i odporny na topienia.
Rama - tak naprawdę wszystko jedno I tak powinno się ją pociąć :)
Przy takim napędzie mosty jak najbardziej suzukowe przy odpowiedniej modyfikacji wytrzymują wiele.
Jeśli chcesz pojeździć szybciej zmiana mostów na Toyotę lub jakieś inne cięższe spowoduje brak możliwości
zrobienia dobrego zawieszenia. ( stosunek masy nieresorowanej do resorowanej )
Reduktor moc ok 140KM i koła ok 35 cali jest bardzo dużo dla tego mechanizmu. Trzeba dbać bardzo o jego kondycję.
Jeśli masz pojęcie o jeździe wytrzyma jesli jesteś "Katem" nie.
Wtedy jedyna sensowna alternatywa to reduktor disco.

Generalnie jest dużo opcji . Znamy Samuraja z 1,9 TDI 180KM reduktor toyota mosty modyfikowane ale na bazie suzuki.
Poszukaj auta Japy i Borowski4x4 . Testowalismy to auto u nas i szczęka opada :)

radex1 - 2015-04-03, 09:04

FAJNE fajne
Jokerdrek - 2021-02-26, 13:42

ile wazy goły IS bez kolektorów, alternatora?
SamNaSamZSam - 2021-02-26, 13:54

http://bmwfans.info/parts...e/short_engine/ o ten IS Ci chodzi? M42?
Jokerdrek - 2021-02-26, 14:02

taaaa, naprzyklad ten ;-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group