Poprzedni temat «» Następny temat
Autor Wiadomość
Przesunięty przez: slavok
2013-08-14, 17:07
uszczelnienia Suzuki przed wyruszeniem w głęboką wodę
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-11-08, 15:41   uszczelnienia Suzuki przed wyruszeniem w głęboką wodę

Witam forumowiczów,

Które elementy, czym (jakim środkiem) najwygodniej i najskuteczniej zabezpieczyć przed wodą?
Mam na myśli reduktor, mosty inne (jakie)?

Dzięki za info.
Pozdrawiam
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2010-11-08, 17:49   

Mosty i reduktor maja na górze takie kapturki, które normalnie powinny się obracać. Trzeba je złapać u góry dobrym morsem i na sile ściągnąć. Wtedy zostanie taki pimpelek na który pasuje wąż bodajże 10mm średnica Wew, cybant, i dawaj drugi koniec na gore. Wtedy bierzesz srube o tej samej średnicy co wąż i wkrecasz ja ale nie do końca. Wtedy przez gwint powinien być minimalny ruch powietrza a wody napewno się nie naleje. Tak czy inaczej po dobrej wtopie warto zlac cały olej z mostow i obejrzeć co tam w nim jest. Olej nie jest drogi i ze 3-5 razy do roku można wymienić. Ja leje hipola 15f. A jeśli po założeniu tych odpowietrzen coś po jakiejś wyprawie znajdzie się w mostach oprócz oleju to trzeba niestety wymienić uszczelniacze polosi i wałów w dyfrach. Są po jakieś 3-10zl.
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
jmarcin 
świeżak
fascynaci4x4


Wiek: 41
Dołączył: 02 Paź 2010
Posty: 8
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 2010-11-08, 18:02   

wymiana uszczelniaczy na polosi i walow jest bezsensu kupa roboty a wystarczy na jakies 2 miesiace lepiej wymieniac olej czesciej ja wymieniam tylko na zime zeby woda nie zamarzala
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2010-11-08, 19:03   

jesli po wyprowdzeniu odpowietrzen zbierze się dużo wszystkiego to i tak warto wymienic bo niestety łożyska też są chronione przez uszczelniacze a kosztują już trochę więcej. i wcale nie jest przy tym dużo roboty.wystarczy chcieć.
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-11-08, 19:34   

A np. jak by nie było tan odpowietrzenia za dożo śrubkę wkręciłem czy coś się stanie :?:
Ostatnio zmieniony przez Admin 2010-11-10, 07:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
onagier 
nowicjusz



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-11-08, 20:10   

Tak jak już koledzy wcześniej pisali wyciągnąć odpowietrzenia mostów, skrzyni i reduktora jak najwyżej. Uszczelnić kopułkę, uszczelnić dzwon skrzyni żeby uchronić sprzęgło. Sprawdzić szczelność dolotu powietrza, od wlotu w snorkerze do gaźnika ewentualnie jednopunktu. Wprzypadku jednopunktu oczywiście zabezpieczenie komputera. W oryginalnej puszce filtra powietrza jest otworek odwadniający trzeba go zaślepić. Zawsze do większej wody wjeżdżać wystudzonym silnikiem. Jak wszystko szczelne nie ma prawa dostać się woda nigdzie oprócz do środka :D I można śmiało ładować się do wody.
http://www.youtube.com/watch?v=ECzRfPiqFnQ
_________________
był: Suzuki Samurai1.3 pony,BFG MT KM2,lift 2"
jest: Jeep Cherokee 4.0 HO, lift 2"
 
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-11-08, 20:23   

Ale jaka sprzęgło możesz jaśniej ?? może jakieś foto :?: :-D
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-11-08, 21:50   

jmarcin napisał/a:
wymiana uszczelniaczy na polosi i walow jest bezsensu kupa roboty a wystarczy na jakies 2 miesiace lepiej wymieniac olej czesciej ja wymieniam tylko na zime zeby woda nie zamarzala



chyba za często nie siedzisz przy swoim samochodzie , skoro takie głupoty piszesz :/
 
     
Myszon 
niby że szefo


Pomógł: 6 razy
Wiek: 46
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 868
Skąd: Jędrzejów
Wysłany: 2010-11-08, 22:22   

lokoktentek napisał/a:
jesli po wyprowdzeniu odpowietrzen zbierze się dużo wszystkiego to i tak warto wymienic bo niestety łożyska też są chronione przez uszczelniacze a kosztują już trochę więcej. i wcale nie jest przy tym dużo roboty.wystarczy chcieć.


Nie to żebym sie czepiał ale odpowietrzenia mostów nie mają nic do łożysk - to już jest uszczelnienie od strony piasty i sprzęgiełek. Co do reszty to dokładnie się zgadzam - robić odpowietrzenia i zmieniać hipolek po głębszych jazdach :)
_________________
Suka 1.6 16V Kajman 31", 5,125, Springi, DW 10000lbs, sprzęgło FSO Dron Kielce
 
     
onagier 
nowicjusz



Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 26 Lip 2010
Posty: 36
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-11-08, 22:46   

Suzuka 4x4 napisał/a:
Ale jaka sprzęgło możesz jaśniej ?? może jakieś foto :?: :-D

Sprzęgło zamontowane jest w tzw dzwonie skrzyni od strony silnika jest zaślepka tzw półksiężyc który trzeba zakleić sylikonem u góry dzwona patrząc od grodzi silnika masz otwór do ustawiania rozrządu i też trzeba zabezpieczyć no i odwodnienie komory sprzęgła pod skrzynią otwór też trzeba zabezpieczyć. Zdjęć niestety nie zamieszczę bo nie mam już samuraia. Ogólnie nie wiem za bardzo o co wam chodzi z wymianami uszczelniaczy jak są dobre to nie wiem po co wymieniać co 2 miesiące sporo brodziłem i jakoś nigdy nie miałem problemu z wodą w moście.Jak jest wszystko szczelne to nie powinno być problemów olej który lałem do mostów to 80W90. Jeszcze jedna rada dobrze jest naładować smaru do kuli za pomocą dużej strzykawki przez górny sworzeń zwrotnicy tyle ile wejdzie smar taki jak do przegubów grafitowy, zabezpieczy to przeguby przed wymywaniem przez wodę.
_________________
był: Suzuki Samurai1.3 pony,BFG MT KM2,lift 2"
jest: Jeep Cherokee 4.0 HO, lift 2"
 
 
     
lokoktentek 
stały bywalec



Pomógł: 1 raz
Wiek: 45
Dołączył: 29 Paź 2010
Posty: 165
Skąd: warszawka
Wysłany: 2010-11-09, 09:30   

hmmm, myślałem że jasno się wyraziłem...
chodziło mi o to że jeśli już zrobisz wyprowadzenia a mimo to dostanie Ci się spora ilość wody to wtedy trzeba wymienić uszczelniacze żeby nie trafił szlag łożysk. a co do wymiany raz na 2 mies. to miałem na myśli olej :-)
_________________
SPOA, wieszaki 15cm, BMW powered - 160hp, 32"
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-11-09, 18:21   

Chłopaki przepraszam was maił bym do was taką mała prośbę jak by mi ktoś zrobił listę co trzeba zrobić i uszczelnić żeby samim można było się taplać , i jeszcze może jakieś fotki :-) Bardzo bym prosił , z góry dziękuje
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-11-09, 19:08   

Suzuka 4x4 napisał/a:
Chłopaki przepraszam was maił bym do was taką mała prośbę jak by mi ktoś zrobił listę co trzeba zrobić i uszczelnić żeby samim można było się taplać , i jeszcze może jakieś fotki :-) Bardzo bym prosił , z góry dziękuje


proponuje kąpielówki i pływaczki

A tak na poważnie to czeka Cie sprawdzenie stanu wszystkich uszczelniaczy i wymiana starych , twardych i popękanych na nowe najlepiej corteco , ponad to do wszystkich mechanizmów należy zamontować odpowietrzniki i końcówki zamontować w komorze silnika .

Uszczelnij łapę sprzęgła tak aby nie zalało łożyska oporowego sprzęgła .

Snorkiel załóż dla bezpieczeństwa silnika ,
 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2010-11-09, 20:08   

Mój Suzuk uwielbia pływać(co widać na fotkach i filmikach;P ).Co do uszczelniaczy mostu to zmieniałem przy okazji wtedy jak padły mi łożyska z tyłu lub jak przedziurawiłem most przedni.Jeśli nie cieknie olej to nie ruszam.Żeby sprawdzić stan oleju w mostach,reduktorze czy skrzyni wystarczy odkręcić górny korek-jeśli jest emulsja-wymienić.Tutaj są podane oleje:


silnik - mineral 10W-40 lub 15w-40 (zależy od stanu silnika)4 litry przy wymianie filtra

oryginalnie założone mosty :
most tył - GL5 80W-90 1,5 litra(hipol)
most przód - GL5 80W-90 2 litry(hipol)
w SPOA po 2-3 setki więcej ponieważ kąt nachylenia mostów się zmienia

reduktor - GL4 80W-90 0,8litra(hipol) na zimę półsyntetyk GL4 75w-90

skrzynia biegów - GL4 80W-90 1,3litra

Jeśli chodzi o odpowietrzenia to ja mam wyprowadzone w kabinie prawie pod dachem.W końce wężyków włożone są plastikowe kolanka(z podgrzewania reduktora LPG np;) )-ze śrubkami bywa różnie-można przegiąć a wtedy wystarczy wjechać w wodę by rozgrzany most zassał wodę przez uszczelniacz dyfra a nie przez odpowietrznik;/.

Co do uszczelnienia kuli oraz przegubu to tak jak wcześniej koledzy wspomnieli-odkręcić górny sworzeń i pchać smar do oporu.Nawet jak puści uszczelniacz półosi to i tak zostaje uszczelnienie kuli-najwyżej smar się rozrzedzi co mu wcale nie zaszkodzi;).

W tylnym moście trzeba częściej kontrolować uszczelniacz dyfra.Łożyska półosi nic do tego nie mają gdyż są zamknięte i umieszczone za uszczelniaczami,więc nawet jak uszczelniacz padnie to i tak nic im się nie stanie.Uszczelniacze można zakładać dubeltowo-czyli po dwa na półoś dla świętego spokoju-dopóki łożysko się nie rozleci to nie puszczą;)....

Snorkel i sprzęgło już koledzy przerobili więc je pominę,ale pozostaje jeszcze buda a dokładnie wszelakie otwory w podłodze i na NADKOLACH TYLNYCH najlepiej pozaślepiać żeby za szybko wody nie nabierać- wtedy tył auta przez kilkanaście-kilkadziesiąt sekund nie dotyka dna,dzięki czemu jest lżejszy i nie ugrzęźnie tak szybko o mokrym przyrodzeniu nie wspomnę;)...

Na razie to wszystko-ale się rozpisałem;)
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-11-09, 20:55   

A jak bym tak te odpowietrzniki poprowadził do kabiny i niczym nie zaślepiał :?:
A jak bym założył tylko snorkel , i nic wiec no zajdę ,mosty skrzynie , sprzęgło :?:
Ostatnio zmieniony przez Admin 2010-11-10, 07:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2010-11-09, 21:21   

Suzuka 4x4 fakt że jak odpowietrzniki pociągniesz do kabiny to można sobie końcówki odpuścić-moje kolanka mają ok 10mm średnicy wewnętrznej,z tym że musisz dość wysoko na słupkach umieścić(zależy do jakiej głębokości zamierasz brodzić;).Ja osobiście sprzęgło mam nie uszczelnione,co w przyszłości muszę zrobić bo wycie łożyska oporowego jest bynajmniej denerwujące a i docisk oraz tarcza bardzo cierpią...Co do odpowietrzeń skrzyni czy reduktora to na własnej skórze się przekonałem że są niezbędne-zwłaszcza zimą gdy zamarza woda np w reduktorze!!!wtedy nigdzie się już nie pojedzie-trzeba grzać spuszczać olej,suszyć i dopiero zalewać świeżym olejem...
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
Suzuka 4x4 
Specjalista
Krystian



Pomógł: 7 razy
Wiek: 31
Dołączył: 06 Paź 2010
Posty: 1446
Skąd: Osiek
Wysłany: 2010-11-09, 21:32   

LIROY, Dzięki bardzo za odpowiedzi , to jak sprzęgła nie uszczelnię to mogę brodzić tylko będę musiał czecie wymieniać tarcze i łożysko oporowe , można to tak rozumieć :?:

Nie będę brodził po jakiś głębokich , tylko czasem jak by w bagnie było więcej wody :mrgreen:

I jeszcze powiedz mi jak poprowadzić te odpowietrzania do kabiny :?:
 
     
LIROY 
rozgadany



Pomógł: 1 raz
Wiek: 50
Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 79
Skąd: Gałków Duży
Wysłany: 2010-11-09, 22:06   

Najlepiej to widać na fotkach:
Przedni most-otwór w grodzi silnika,następnie na słupek


Tylny wąż idzie nad bakiem i obok wlewu paliwa do środka

reduktor-dziura w tunelu i na słupek
_________________
Suzuki SJ 413 wysoki-+15 cm(SPOA i wieszaki),szeroki-+30 cm(przespawane felgi)lift+winda 8000lbs
"Gdzie diabeł nie może tam Samuraja pośle"
 
     
ilio 
zapaleniec



Wiek: 43
Dołączył: 31 Lip 2010
Posty: 341
Skąd: Bytom
Wysłany: 2010-11-09, 22:16   

Suzuka 4x4 napisał/a:
LIROY, Dzięki bardzo za odpowiedzi , to jak sprzęgła nie uszczelnię to mogę brodzić tylko będę musiał czecie wymieniać tarcze i łożysko oporowe , można to tak rozumieć :?:

Nie będę brodził po jakiś głębokich , tylko czasem jak by w bagnie było więcej wody :mrgreen:

I jeszcze powiedz mi jak poprowadzić te odpowietrzania do kabiny :?:



najprościej jak się da , bez zbędnych łuków i syfonów , tak aby powietrze mogło spokojnie krążyć
 
     
Maverick 
stary wyjadacz



Pomógł: 4 razy
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 921
Skąd: Nieporęt
Wysłany: 2010-11-09, 23:31   

Super pokazane. Dzięki Liroy.
Pzdr.
_________________
SWAP - 1.6 Baleno 16V, opona 32 calekopia Simex, SPRING, hudrauliczny zawór jako ręczny, wspomaganie: chłodnica na pace 205 + dodatkowy wentylator, blokada przód + wzmocnione półosie i przeguby, miniklatka - kolejność dowolna.
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
 
   

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Forum owner .::Myszon::. Template created by Qbs. Template theme based on Unofficial modifications.